PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
New Holland
Teknik Bilgiler-Yorumlar
intercoller
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="dengesiz" data-source="post: 322510" data-attributes="member: 19482"><p><strong>Ynt: intercoller</strong></p><p></p><p>Normalde dizel motorlarda subaplar tarafından emilen silindir bloğu içindeki 15 veya 16 hacim hava, piston tarafından 1 hacime sıkıştırlır ve bu basınçlı hava üzerine enjektörlerden pülverize şekilde mazot püskürtülerek patlama gerçekleştirir, patlama ile piston kolu geri itilir ve krank mili döndürülerek motor çalıştırılmış olur. İşte bu yanma odasına alınan havanın yoğunluğu (içindeki oksijen miktarı) arttıkça daha kaliteli bir patlama gerçekleşir ve motorun gücü ve torku artar.</p><p></p><p>Bu yoğunluğu (birim hacimdeki oksijen miktarını) arttırabilmek için motorun içine giren hava bir şekilde soğutulmaya çalışılır. Bunun içinde ' intercooler ' denilen bir tip hava soğutma sistemi geliştirilmiştir. </p><p></p><p>Mesela, traktörler ve diğer dizel motor ile çalışan aletler, geceleyin gündüze göre daha iyi çekiş yapar ve motorun torku artar. Çünkü gece motora emilen havanın sıcaklığı gündüze göre daha soğuktur ve daha yoğundur. Dolayısı ile motorun içindeki patlama daha verimli olur ve çekiş gücü artar.</p><p></p><p>İşte bu yoğunluğu; sadece geceleri değilde motorun tüm çalışma saatlerinde sağlayabilmek için ' Intercooler ' ' lar vardır.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dengesiz, post: 322510, member: 19482"] [b]Ynt: intercoller[/b] Normalde dizel motorlarda subaplar tarafından emilen silindir bloğu içindeki 15 veya 16 hacim hava, piston tarafından 1 hacime sıkıştırlır ve bu basınçlı hava üzerine enjektörlerden pülverize şekilde mazot püskürtülerek patlama gerçekleştirir, patlama ile piston kolu geri itilir ve krank mili döndürülerek motor çalıştırılmış olur. İşte bu yanma odasına alınan havanın yoğunluğu (içindeki oksijen miktarı) arttıkça daha kaliteli bir patlama gerçekleşir ve motorun gücü ve torku artar. Bu yoğunluğu (birim hacimdeki oksijen miktarını) arttırabilmek için motorun içine giren hava bir şekilde soğutulmaya çalışılır. Bunun içinde ' intercooler ' denilen bir tip hava soğutma sistemi geliştirilmiştir. Mesela, traktörler ve diğer dizel motor ile çalışan aletler, geceleyin gündüze göre daha iyi çekiş yapar ve motorun torku artar. Çünkü gece motora emilen havanın sıcaklığı gündüze göre daha soğuktur ve daha yoğundur. Dolayısı ile motorun içindeki patlama daha verimli olur ve çekiş gücü artar. İşte bu yoğunluğu; sadece geceleri değilde motorun tüm çalışma saatlerinde sağlayabilmek için ' Intercooler ' ' lar vardır. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
New Holland
Teknik Bilgiler-Yorumlar
intercoller
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt