PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
Hattat
Teknik Bilgiler-Yorumlar
İNTERCOOLERDE YARDIM
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="elturco" data-source="post: 330793" data-attributes="member: 6952"><p><strong>Ynt: İNTERCOOLERDE YARDIM</strong></p><p></p><p>İçten yanmalı bir motorun verebileceği maksimum güç, </p><p>silindirlerinde verimli bir şekilde yakabileceği yakıt miktarı ile </p><p>sınırlıdır. Bu ise, silindirine bir çevrimde alınan ve yakıtın yanmasını </p><p>sağlayacak hava sarfiyatı ile ilgilidir. Aynı hacimdeki bir motordan daha </p><p>fazla güç elde etmek için, silindir içerisine daha fazla hava almak </p><p>gerekir. Bu da aşırı doldurma uygulaması ile gerçekleşir.</p><p>Aşırı doldurmalı motorlarda sıkıştırma işlemi, basınçla beraber </p><p>sıcaklığı da arttırır. Bu da dolgu havasının yoğunluğunu azaltarak </p><p>volümetrik verimin düşmesine sebep olur. Buna bağlı olarak, motor gücünde </p><p>azalma görülür. Amaç, silindire gönderilen havanın yoğunluğunu arttırarak, </p><p>silindire bir çevrimde alınan hava miktarını arttırmak olduğu için; </p><p>ısınarak yoğunluğu azalan havanın, kompresör çıkışı ile silindir girişi </p><p>arasında soğutulması gerekir. Bu soğutma, aynı zamanda sıkıştırma başı </p><p>sıcaklıklarının, dolayısı ile genel sıcaklık seviyesinin yükselmemesi için </p><p>gereklidir. Bu soğutma işlemi, 'intercooler' olarak isimlendirilen bir ara </p><p>soğutucu ile gerçekleştirilir ..</p><p>Ara soğutma sonucu, aynı doldurma basıncı için motora emilen havanın </p><p>miktarı arttığından, ulaşılan ortalama efektif basınç da büyümekte ve hem </p><p>mekanik verim göreceli olarak büyüdüğü ve hem de düşen sıcaklıklar ile ısı </p><p>kaybı azaldığı için motor verimi de artmaktadır. </p><p></p><p>Arasoğutma işlemi :</p><p></p><p>a ) Motorun soğutma sistemine bağlı bir su soğutmalı ısı değiştiricisi ile.</p><p>b ) Motorun soğutma sisteminden bağımsız bir su soğutmalı ısı değiştiricisi ile.</p><p>c ) Hava soğutmalı bir ısı değiştiricisi ile.</p><p>d ) Bağımsız vantilatörü olan (tip-türbine) hava soğutmalı ısı değiştiricisi ile yapılmaktadır.</p><p></p><p>IntercooL ve IntercooLer</p><p></p><p>Arasoğutma veya arasoğutucu kelimeleri, motor üreticileri tarafından , </p><p>İngilizce olarak kullanılan intercooling veya intercooler kelimelerinin </p><p>Türkçe ' ye çevrilmiş halidir. Arasoğutma kelimesinden; motor emme manifoldu </p><p>ile türboşarj arasına yerleştirilmiş ısı değiştiricisi ile soğutma </p><p>yapılması anlamı kastedilmektedir. Egzoz gazlarından aldığı enerji ile </p><p>dönen türbin miline akuple kompresör, atmosferden aldığı havayı (atmosfer </p><p>basıncından ) yüksek bir basınçla emme manifolduna göndermektedir. Bu </p><p>arada yüksek basınç ve kazanmış olduğu hız ile artan sıcaklığından dolayı </p><p>yoğunluğu azalmış, içerdiği oksijen miktarı düşmüştür. Emme manifolduna </p><p>girmeden önce bir ısı eşanjörü ile havanın bünyesindeki ısı, atmosfere </p><p>transfer edilerek soğutulmaktadır. Böylece hava miktarında artma ve soğuma </p><p>temin edilerek;</p><p></p><p>a ) Yakıt ekonomisinin geliştirilmesi,</p><p>b ) Motor gücünün arttırılması,</p><p>c ) Motor dayanıklılığının arttırılması,</p><p>d ) İyi bir yanma ile motor gaz emisyonLarının azaltılması, özeLLikLeri iyiLe$tiriLmi$ oLur..</p><p></p><p>Yüklü bir kamyon türboşarjından 300 °F ( 149 °C ) sıcaklığında çıkan </p><p>havanın sıcaklığı, hava soğutmalı bir ara soğutucudan çıktıktan sonra </p><p>110°F ( 43,3 °C) ' ye kadar düşürülebilmektedir .</p><p></p><p>Aşırı doldurmalı motorlarda, doldurucu çıkışındaki hava soğutucunun ara </p><p>soğutucu ( intercooler ) ' da soğutulması, ısı eşanjörlerinin çalışma </p><p>prensibi ile , su-hava. veya hava- hava etkileşimi ile gerçekleşmektedir</p><p></p><p>Alıntıdır.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="elturco, post: 330793, member: 6952"] [b]Ynt: İNTERCOOLERDE YARDIM[/b] İçten yanmalı bir motorun verebileceği maksimum güç, silindirlerinde verimli bir şekilde yakabileceği yakıt miktarı ile sınırlıdır. Bu ise, silindirine bir çevrimde alınan ve yakıtın yanmasını sağlayacak hava sarfiyatı ile ilgilidir. Aynı hacimdeki bir motordan daha fazla güç elde etmek için, silindir içerisine daha fazla hava almak gerekir. Bu da aşırı doldurma uygulaması ile gerçekleşir. Aşırı doldurmalı motorlarda sıkıştırma işlemi, basınçla beraber sıcaklığı da arttırır. Bu da dolgu havasının yoğunluğunu azaltarak volümetrik verimin düşmesine sebep olur. Buna bağlı olarak, motor gücünde azalma görülür. Amaç, silindire gönderilen havanın yoğunluğunu arttırarak, silindire bir çevrimde alınan hava miktarını arttırmak olduğu için; ısınarak yoğunluğu azalan havanın, kompresör çıkışı ile silindir girişi arasında soğutulması gerekir. Bu soğutma, aynı zamanda sıkıştırma başı sıcaklıklarının, dolayısı ile genel sıcaklık seviyesinin yükselmemesi için gereklidir. Bu soğutma işlemi, 'intercooler' olarak isimlendirilen bir ara soğutucu ile gerçekleştirilir .. Ara soğutma sonucu, aynı doldurma basıncı için motora emilen havanın miktarı arttığından, ulaşılan ortalama efektif basınç da büyümekte ve hem mekanik verim göreceli olarak büyüdüğü ve hem de düşen sıcaklıklar ile ısı kaybı azaldığı için motor verimi de artmaktadır. Arasoğutma işlemi : a ) Motorun soğutma sistemine bağlı bir su soğutmalı ısı değiştiricisi ile. b ) Motorun soğutma sisteminden bağımsız bir su soğutmalı ısı değiştiricisi ile. c ) Hava soğutmalı bir ısı değiştiricisi ile. d ) Bağımsız vantilatörü olan (tip-türbine) hava soğutmalı ısı değiştiricisi ile yapılmaktadır. IntercooL ve IntercooLer Arasoğutma veya arasoğutucu kelimeleri, motor üreticileri tarafından , İngilizce olarak kullanılan intercooling veya intercooler kelimelerinin Türkçe ' ye çevrilmiş halidir. Arasoğutma kelimesinden; motor emme manifoldu ile türboşarj arasına yerleştirilmiş ısı değiştiricisi ile soğutma yapılması anlamı kastedilmektedir. Egzoz gazlarından aldığı enerji ile dönen türbin miline akuple kompresör, atmosferden aldığı havayı (atmosfer basıncından ) yüksek bir basınçla emme manifolduna göndermektedir. Bu arada yüksek basınç ve kazanmış olduğu hız ile artan sıcaklığından dolayı yoğunluğu azalmış, içerdiği oksijen miktarı düşmüştür. Emme manifolduna girmeden önce bir ısı eşanjörü ile havanın bünyesindeki ısı, atmosfere transfer edilerek soğutulmaktadır. Böylece hava miktarında artma ve soğuma temin edilerek; a ) Yakıt ekonomisinin geliştirilmesi, b ) Motor gücünün arttırılması, c ) Motor dayanıklılığının arttırılması, d ) İyi bir yanma ile motor gaz emisyonLarının azaltılması, özeLLikLeri iyiLe$tiriLmi$ oLur.. Yüklü bir kamyon türboşarjından 300 °F ( 149 °C ) sıcaklığında çıkan havanın sıcaklığı, hava soğutmalı bir ara soğutucudan çıktıktan sonra 110°F ( 43,3 °C) ' ye kadar düşürülebilmektedir . Aşırı doldurmalı motorlarda, doldurucu çıkışındaki hava soğutucunun ara soğutucu ( intercooler ) ' da soğutulması, ısı eşanjörlerinin çalışma prensibi ile , su-hava. veya hava- hava etkileşimi ile gerçekleşmektedir Alıntıdır. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
Hattat
Teknik Bilgiler-Yorumlar
İNTERCOOLERDE YARDIM
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt