PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
Hattat
Teknik Bilgiler-Yorumlar
İNTERCOOLERDE YARDIM
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="okkangal" data-source="post: 332318" data-attributes="member: 470"><p><strong>Ynt: İNTERCOOLERDE YARDIM</strong></p><p></p><p>sitemizde bu konu son zamanların en çok tartışılan konusu .. elimden geldği kadar herkesin yazdıklarını okumaya çalışıyorum . TURBOşarj sistemler artık , bir çok usta ve firma tarafından traktörlere sonradan uygulanmaya başladı . Hatta bu konuda mevzubahis olan intercooler sistemlerde artık pek çok kişi tarafından , eski tip motorlara takılmaya başlandı . Sanırım pahalı yakıt , yeni traktör fiyatlarının çok yüksek olması mekine sahiplerini bu yola sevketti . Mesleğim gereği zamanında okulda bu sistemlerle ilgili hayli hesaplar yapmıştık . Bunlara dayanarak elimden geldiği kadar ilgili konularda bazı durumları açıklama yapmya, fikirlerimi belirtmeye çalışıyorum . </p><p></p><p>Sitede bu konular tartışılırken , farazi yada göz kararı yorumlar havada uçuşmakta . Örneğin bu konudada olduğu gibi ' intercooler uyguladığın zaman , turbodan tek farkı havanın soğutulması , kışın motora ayarmı yapıyorsun ' şeklindeki tamamen düz mantığa dayalı yorumlar gibi , ' Taktır kardeşim , hiç bir şey olmaz , çok ta iyi olur ' gibi , ' Sakın yaptırma , olmaz ' gibi . </p><p></p><p></p><p>Yaşadığım yerdede ve tahminim ülkemizdeki bir çok yerdede bu sistemleri getiren bayiiliğini yapan , montajını yapan ustalar ne kadar konuya hakimler buda tartışılır durumda . Ülkemizde sanayii kültüründe elindeki sistemi bir an önce satıp , parasını amanın dışında , müşteriyi en doğru şekilde yönlendiren , yoğurdunun birazda ekşi olduğundan haberi olan kaç esnaf yada usta var , derin şüphelerim var . </p><p></p><p>Son beş seneye kadar ülkemizde kadastro çalışmaları hızlanana kadar birçok kimse ( bizde dahil ) tam olarak işlediği arazinin yüz ölçümünü tam olarak bilmiyordu bile . - ki yapılan yapılan kadostro çalışmasınında durumu ortada - . Ama nedense iş yakıt , zaman , çekiş , güç vb teknik terimlere gelince herkes klavye başında ustaların ustası oluyor . Dikkat edelim farazi konuşurken , kimse tek bir terim bile kullanmıyor . Sitemizde bir elin parmağını geçmeyecek kadar insan rakamlarla vede bilimsel verilerle bir şeyler anlatmaya çalışıyor . 'İş' nedir ? birimi nedir ? , ' Güç ' nedir ? birimi nedir ? , 'Tork ' ndir , birimi nedir ? Temel olarak bunlar nasıl hesaplanır ? Azda olsa araştırmadan yakıt sarfiyatı , traktörün motorunun nasıl modifiye olacağı konusunda fikir üretebiliyoruz . </p><p></p><p>En basiti yakıt sarfiyatı konusunda zamana göremi , birim zamandaki yapılan işe göremi , birim işe göre mi yakıt hesaplanır yda tğüm bu veriler ne şekilde değerlendirilir , kimsenin elinde net bir veri yok vede buna bende dahilim . </p><p></p><p>Bir dizel motor sisteminde hiç bir sistem lineer şekilde değildir yani örneğin turboda verdikçe pistona havayı aynı oranda güç artar motor çok çeker şeklinde bir hesap yöntemi yoktur . Mekanik sistemler optimum yani en uygun verimli sınırlar içerisinde çalışır . Bunlar en temel fizik yasalarıdır . En asgari şekilde bir şeyler bilmeden farazi yorumlar , insanı yanılta bilir . </p><p></p><p>Sanırım biraz fazla uzadı , bunlar benim naçizane fikirlerim ... bilmem anlatabildim mi ?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="okkangal, post: 332318, member: 470"] [b]Ynt: İNTERCOOLERDE YARDIM[/b] sitemizde bu konu son zamanların en çok tartışılan konusu .. elimden geldği kadar herkesin yazdıklarını okumaya çalışıyorum . TURBOşarj sistemler artık , bir çok usta ve firma tarafından traktörlere sonradan uygulanmaya başladı . Hatta bu konuda mevzubahis olan intercooler sistemlerde artık pek çok kişi tarafından , eski tip motorlara takılmaya başlandı . Sanırım pahalı yakıt , yeni traktör fiyatlarının çok yüksek olması mekine sahiplerini bu yola sevketti . Mesleğim gereği zamanında okulda bu sistemlerle ilgili hayli hesaplar yapmıştık . Bunlara dayanarak elimden geldiği kadar ilgili konularda bazı durumları açıklama yapmya, fikirlerimi belirtmeye çalışıyorum . Sitede bu konular tartışılırken , farazi yada göz kararı yorumlar havada uçuşmakta . Örneğin bu konudada olduğu gibi ' intercooler uyguladığın zaman , turbodan tek farkı havanın soğutulması , kışın motora ayarmı yapıyorsun ' şeklindeki tamamen düz mantığa dayalı yorumlar gibi , ' Taktır kardeşim , hiç bir şey olmaz , çok ta iyi olur ' gibi , ' Sakın yaptırma , olmaz ' gibi . Yaşadığım yerdede ve tahminim ülkemizdeki bir çok yerdede bu sistemleri getiren bayiiliğini yapan , montajını yapan ustalar ne kadar konuya hakimler buda tartışılır durumda . Ülkemizde sanayii kültüründe elindeki sistemi bir an önce satıp , parasını amanın dışında , müşteriyi en doğru şekilde yönlendiren , yoğurdunun birazda ekşi olduğundan haberi olan kaç esnaf yada usta var , derin şüphelerim var . Son beş seneye kadar ülkemizde kadastro çalışmaları hızlanana kadar birçok kimse ( bizde dahil ) tam olarak işlediği arazinin yüz ölçümünü tam olarak bilmiyordu bile . - ki yapılan yapılan kadostro çalışmasınında durumu ortada - . Ama nedense iş yakıt , zaman , çekiş , güç vb teknik terimlere gelince herkes klavye başında ustaların ustası oluyor . Dikkat edelim farazi konuşurken , kimse tek bir terim bile kullanmıyor . Sitemizde bir elin parmağını geçmeyecek kadar insan rakamlarla vede bilimsel verilerle bir şeyler anlatmaya çalışıyor . 'İş' nedir ? birimi nedir ? , ' Güç ' nedir ? birimi nedir ? , 'Tork ' ndir , birimi nedir ? Temel olarak bunlar nasıl hesaplanır ? Azda olsa araştırmadan yakıt sarfiyatı , traktörün motorunun nasıl modifiye olacağı konusunda fikir üretebiliyoruz . En basiti yakıt sarfiyatı konusunda zamana göremi , birim zamandaki yapılan işe göremi , birim işe göre mi yakıt hesaplanır yda tğüm bu veriler ne şekilde değerlendirilir , kimsenin elinde net bir veri yok vede buna bende dahilim . Bir dizel motor sisteminde hiç bir sistem lineer şekilde değildir yani örneğin turboda verdikçe pistona havayı aynı oranda güç artar motor çok çeker şeklinde bir hesap yöntemi yoktur . Mekanik sistemler optimum yani en uygun verimli sınırlar içerisinde çalışır . Bunlar en temel fizik yasalarıdır . En asgari şekilde bir şeyler bilmeden farazi yorumlar , insanı yanılta bilir . Sanırım biraz fazla uzadı , bunlar benim naçizane fikirlerim ... bilmem anlatabildim mi ? [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
Hattat
Teknik Bilgiler-Yorumlar
İNTERCOOLERDE YARDIM
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt