PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
John Deere
Teknik Bilgiler-Yorumlar
jd 5003 serisi
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="TarımMakine" data-source="post: 157945" data-attributes="member: 6876"><p><strong>Ynt: jd 5003 serisi</strong></p><p></p><p>Arkadaşlar ; </p><p></p><p>Common rail sistemi literatürlerde aşağıdaki gibi tanımlanmaktadır. </p><p></p><p><span style="color: red">Common Rail, “tutuculu püskürtme” veya “ortak boru” anlamına gelen, dizel motorlarda kullanılan bir yakıt enjeksiyon sistemidir. Bugüne kadar kullanılan aynı türdeki sistemlere göre yakıt sarfiyatı, egzoz gazı emisyonu, çalışma sistemi ve gürültü oluşumunda daha üstün bir sistemdir. Direkt tahrik edilen blok veya tek pompalı sistemlerden farlı olarak Common-Rail’de basınç oluşumu ve püskürtme ayrılmaktadır. Geleneksel dizel direkt püskürtücüleri yaklaşık 900 bar’lık basınç ile çalışırken, Common-Rail Sistemi, yakıtı 1500 bar’a kadar yükselen bir basınç ile ortak bir boru üzerinden enjektörlere dağıtır. Elektronik motor kumandası, bu yüksek basıncı, motorun devir sayısına ve yüküne bağlı olarak ayarlar.</span></p><p><span style="color: red"></span></p><p><span style="color: red">Püskürtmeyi, enjektörler üzerinde bulunan ve süratle anahtarlanabilen manyetik supaplar sağlamaktadır. Bu da püskürtmenin şekillendirilmesi, püskürtme miktarının ölçülmesi ve yakıt püskürtmesi bakımından yeni imkânlar sağlamaktadır. Ayrıca yine bu imkânlar sayesinde yeni sistemin mükemmel bir avantajı olan Pilot (ön) Püskürtme ortaya çıkmaktadır.</span></p><p><span style="color: red"></span></p><p><span style="color: red">Pazar payı ve teknoloji olarak öncelikli olarak Otomotiv ve iş makineleri sisteminde uygulanmaya başlanmıştır. Common Rail sistemi ile ülkemiz traktör dünyası öncelikli John Deere ın 7020 serisi traktörler ile tanışmıştır. geçen süre zarfında diğer markalar ( CASE, Fendt, New Holland vb. ) firmalarda bu teknolojiye sahip ürünleri piayasaya sürmüştür. Bu sisten yakıt tüketimine oldukça etkisi olmakla birlikte , kullanılan yakıtın saf olması sistemin işleyişinde büyük başarılar sağlamaktadır. </span></p><p><span style="color: red"></span></p><p><span style="color: red">Geçtiğimiz dönemlerde başta John Deere olmak üzere diğer markalarda enjektörlerin yakıt nedeni ile ciddi oranlarda sıkıntı yaşaması bu sistemin daha ülkeye girişinin erken olacağını göstermiştir. Buna bağlı olacak hasarlar garanti kapsamında değerlendirilmeyecek ve kısa süre içinde elde edilecek olan kar size yedek parça bedeli ( yaklaşık 8000 TL ) civarında size geriye dönecektir. </span></p><p><span style="color: red"></span></p><p><span style="color: red">Bu koşullar altında görüşüm eksisi artısını düşünerek bu tür sistemlere yönelme yolunun doğru olacağını düşünmekteyim. </span></p><p><span style="color: red"></span></p><p><span style="color: red"></span></p><p><span style="color: red">İyi Çalışmalar</span></p><p><span style="color: red"></span></p><p><span style="color: red">Pilot püskürtme, esas ana püskürtmeden önce oluşarak yakıtın yanmasına ilişkin çıkış oranlarını yüksek derecede iyileştirmektedir. Ön veya çoklu püskürtme, süratli manyetik supaplarına çok kere kumanda edilmesi ile oluşturulur. Böylece hem zararlı madde ve gürültü emisyonu hem de dizel motorlarının sarfiyat değerleri daha da azaltılmaktadır. Common-Rail sistemi, motorda önemli değişiklikler yapılmadan, kullanılan püskürtme sisteminin yerini alabilmektedir.</span></p><p><span style="color: red"></span></p><p><span style="color: red">Basınç oluşumunun ve püskürtmenin ayrılmasına ilişkin tek şart, bir dağıtıcı boru (rail) ve enjektörlere giden borulardan oluşan, Yüksek Basınç Tutucusu’dur. Sistemin çekirdek parçası, manyetik supap kumandalı enjektördür. Püskürtme olayı, beyinden manyetik supaba giden bir sinyal ile başlatılır. Bu arada püskürtülen miktar, hem manyetik supabın açılma süresine hem de sistem basıncına bağlıdır. Sistem basıncını, yüksek basınçlı, pistonlu pompa oluşturmaktadır. Adı geçen pompa, düşük tahrik dönme momentleri ile çalışır, bu da pompa tahrikinin yükünü azaltmış olur. Basınç oluşumu için, binek otomobillerde distribütör tipi pompalar; ticari araçlarda ise sıra tipi pompalar öngörülmüştür. Common-Rail sistemlerinde, beyin, sensörler ve çoğu sistem fonksiyonları, başkalarında bulunan pompa-meme-birimi ve pompa-boru-meme gibi zamana bağlı tek pompa sistemleri ile eşittir. Common-Rail tekniği ile varılan gelişmeler duyulabilmekte ve ölçülebilmektedir. Ön püskürtme sayesinde bu direkt püskürtücü, ön yanma odalı motorun düşük gürültü seviyesi ile çalışırken aynı zamanda en katı egzoz gazı kurallarına da uymaktadır. </span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TarımMakine, post: 157945, member: 6876"] [b]Ynt: jd 5003 serisi[/b] Arkadaşlar ; Common rail sistemi literatürlerde aşağıdaki gibi tanımlanmaktadır. [color=red]Common Rail, “tutuculu püskürtme” veya “ortak boru” anlamına gelen, dizel motorlarda kullanılan bir yakıt enjeksiyon sistemidir. Bugüne kadar kullanılan aynı türdeki sistemlere göre yakıt sarfiyatı, egzoz gazı emisyonu, çalışma sistemi ve gürültü oluşumunda daha üstün bir sistemdir. Direkt tahrik edilen blok veya tek pompalı sistemlerden farlı olarak Common-Rail’de basınç oluşumu ve püskürtme ayrılmaktadır. Geleneksel dizel direkt püskürtücüleri yaklaşık 900 bar’lık basınç ile çalışırken, Common-Rail Sistemi, yakıtı 1500 bar’a kadar yükselen bir basınç ile ortak bir boru üzerinden enjektörlere dağıtır. Elektronik motor kumandası, bu yüksek basıncı, motorun devir sayısına ve yüküne bağlı olarak ayarlar. Püskürtmeyi, enjektörler üzerinde bulunan ve süratle anahtarlanabilen manyetik supaplar sağlamaktadır. Bu da püskürtmenin şekillendirilmesi, püskürtme miktarının ölçülmesi ve yakıt püskürtmesi bakımından yeni imkânlar sağlamaktadır. Ayrıca yine bu imkânlar sayesinde yeni sistemin mükemmel bir avantajı olan Pilot (ön) Püskürtme ortaya çıkmaktadır. Pazar payı ve teknoloji olarak öncelikli olarak Otomotiv ve iş makineleri sisteminde uygulanmaya başlanmıştır. Common Rail sistemi ile ülkemiz traktör dünyası öncelikli John Deere ın 7020 serisi traktörler ile tanışmıştır. geçen süre zarfında diğer markalar ( CASE, Fendt, New Holland vb. ) firmalarda bu teknolojiye sahip ürünleri piayasaya sürmüştür. Bu sisten yakıt tüketimine oldukça etkisi olmakla birlikte , kullanılan yakıtın saf olması sistemin işleyişinde büyük başarılar sağlamaktadır. Geçtiğimiz dönemlerde başta John Deere olmak üzere diğer markalarda enjektörlerin yakıt nedeni ile ciddi oranlarda sıkıntı yaşaması bu sistemin daha ülkeye girişinin erken olacağını göstermiştir. Buna bağlı olacak hasarlar garanti kapsamında değerlendirilmeyecek ve kısa süre içinde elde edilecek olan kar size yedek parça bedeli ( yaklaşık 8000 TL ) civarında size geriye dönecektir. Bu koşullar altında görüşüm eksisi artısını düşünerek bu tür sistemlere yönelme yolunun doğru olacağını düşünmekteyim. İyi Çalışmalar Pilot püskürtme, esas ana püskürtmeden önce oluşarak yakıtın yanmasına ilişkin çıkış oranlarını yüksek derecede iyileştirmektedir. Ön veya çoklu püskürtme, süratli manyetik supaplarına çok kere kumanda edilmesi ile oluşturulur. Böylece hem zararlı madde ve gürültü emisyonu hem de dizel motorlarının sarfiyat değerleri daha da azaltılmaktadır. Common-Rail sistemi, motorda önemli değişiklikler yapılmadan, kullanılan püskürtme sisteminin yerini alabilmektedir. Basınç oluşumunun ve püskürtmenin ayrılmasına ilişkin tek şart, bir dağıtıcı boru (rail) ve enjektörlere giden borulardan oluşan, Yüksek Basınç Tutucusu’dur. Sistemin çekirdek parçası, manyetik supap kumandalı enjektördür. Püskürtme olayı, beyinden manyetik supaba giden bir sinyal ile başlatılır. Bu arada püskürtülen miktar, hem manyetik supabın açılma süresine hem de sistem basıncına bağlıdır. Sistem basıncını, yüksek basınçlı, pistonlu pompa oluşturmaktadır. Adı geçen pompa, düşük tahrik dönme momentleri ile çalışır, bu da pompa tahrikinin yükünü azaltmış olur. Basınç oluşumu için, binek otomobillerde distribütör tipi pompalar; ticari araçlarda ise sıra tipi pompalar öngörülmüştür. Common-Rail sistemlerinde, beyin, sensörler ve çoğu sistem fonksiyonları, başkalarında bulunan pompa-meme-birimi ve pompa-boru-meme gibi zamana bağlı tek pompa sistemleri ile eşittir. Common-Rail tekniği ile varılan gelişmeler duyulabilmekte ve ölçülebilmektedir. Ön püskürtme sayesinde bu direkt püskürtücü, ön yanma odalı motorun düşük gürültü seviyesi ile çalışırken aynı zamanda en katı egzoz gazı kurallarına da uymaktadır. [/color] [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
John Deere
Teknik Bilgiler-Yorumlar
jd 5003 serisi
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt