PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
John Deere
Teknik Bilgiler-Yorumlar
John Deere 5083E & 5093E Bakım Maliyetleri | Bakım Günlükleri 2
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="Akifİnanç68" data-source="post: 1457997" data-attributes="member: 77558"><p>Merhaba Eren abi. Ben 2014'ün bir kısmından sonra üretilen tüm 4 silindirli 5E Meksika üretimlerinin park vitesli olduğunu zannediyordum. Mesajını okuduktan sonra araştırma yaptım, dediğin doğruymuş. </p><p></p><p>Biz traktörü aldığımızda el freni çok kavramıyordu ama iş görüyordu. El frenini kaldırınca gösterge panelinde P işareti yanmıyordu. Çünkü sensör el freninin kaldırılmasıyla beraber hareket etmiyordu. Bundan dolayı bi çok kez el freni çekik yürüdük, çünkü el freni ikaz lambası yanmıyordu. Şuan kullana kullana, sensör tekrardan el freninin kaldırıldığını algılıyor. Sensörde sorun kalmasa da bunca zaman hatalı kullanım yaptığımız için el freni neredeyse tamamen bitti. </p><p></p><p>Traktörü kaldırmadan önce göstergeden kontrol ederek veya bir şekilde göz ile kontrol ederek el freni çekili gezmez iseniz ben sıkıntı olacağını zannetmiyorum. Aynı hatalı kullanımı Kubota M6040'da yaptığımız için onun da el freni kavraması biraz azalmış durumda. Yani park freni bence şart değil. Ama hatalı kullanıma düşmeyecek kadar iyi bir özellik, orası ayrı konu. </p><p></p><p>Benim başka bir konuya dikkat çekmek istiyorum. Servis park vitesi olmayan modellere shuttle ve debriyajın hassasiyet ayarını bilgisayar üzerinden ayarlayamıyoruz demişti. Sadece bekleme süresini ayarlayarak çok ufak hassasiyet sağlayabiliyorlar. Özellikle şanzımanda yağ eksikse, bir şekilde yan sanayi parça kullanımıyla aşırı aşınma ile talaş yağa karışırsa veya kalitesiz yağ kullanılırsa debriyaj ve PowrReverser sertliği artıyor. Tak tuk diye diferansiyelden ses gelebiliyor. Yani park frensiz versiyonlarda tombul valf sağlam olsa bile sadece yağ temizliği ve kalitesi ile geçişleri yumuşatabiliyorum. </p><p></p><p>Bizim köyden birisi 5625'i tombul valf arızalı şekilde uzun süre kullanmıştı. Diferansiyeli dağıtmıştı. 2012'nin parasıyla 11bine konyadaki meşhur (çiftçi düşmanı) özel servise yaptırmışlardı ve traktörü adam akıllı montajlayamadıkları için traktörün sahibi satarak başka bir markaya geçti. </p><p></p><p>Yine sert shuttle, pirizdirek milinin ileri yatağını zamanla bozabiliyor. Park vitesi olmayan modellerde shuttle sertlik sorununu pratikte çözen duymadım. Konya'daki yetkili bayi biz çözdük demişti ama pratikte yapılmış halini gözle görmedim. Park vitesli, düşük saatli, bakımlı, seni bilgisiz ve yalancı servislerin eline düşürmeyecek, potansiyelde 4000 saat hiç arızasız kullanıp satacağın bir traktör almanı öneririm abi.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Akifİnanç68, post: 1457997, member: 77558"] Merhaba Eren abi. Ben 2014'ün bir kısmından sonra üretilen tüm 4 silindirli 5E Meksika üretimlerinin park vitesli olduğunu zannediyordum. Mesajını okuduktan sonra araştırma yaptım, dediğin doğruymuş. Biz traktörü aldığımızda el freni çok kavramıyordu ama iş görüyordu. El frenini kaldırınca gösterge panelinde P işareti yanmıyordu. Çünkü sensör el freninin kaldırılmasıyla beraber hareket etmiyordu. Bundan dolayı bi çok kez el freni çekik yürüdük, çünkü el freni ikaz lambası yanmıyordu. Şuan kullana kullana, sensör tekrardan el freninin kaldırıldığını algılıyor. Sensörde sorun kalmasa da bunca zaman hatalı kullanım yaptığımız için el freni neredeyse tamamen bitti. Traktörü kaldırmadan önce göstergeden kontrol ederek veya bir şekilde göz ile kontrol ederek el freni çekili gezmez iseniz ben sıkıntı olacağını zannetmiyorum. Aynı hatalı kullanımı Kubota M6040'da yaptığımız için onun da el freni kavraması biraz azalmış durumda. Yani park freni bence şart değil. Ama hatalı kullanıma düşmeyecek kadar iyi bir özellik, orası ayrı konu. Benim başka bir konuya dikkat çekmek istiyorum. Servis park vitesi olmayan modellere shuttle ve debriyajın hassasiyet ayarını bilgisayar üzerinden ayarlayamıyoruz demişti. Sadece bekleme süresini ayarlayarak çok ufak hassasiyet sağlayabiliyorlar. Özellikle şanzımanda yağ eksikse, bir şekilde yan sanayi parça kullanımıyla aşırı aşınma ile talaş yağa karışırsa veya kalitesiz yağ kullanılırsa debriyaj ve PowrReverser sertliği artıyor. Tak tuk diye diferansiyelden ses gelebiliyor. Yani park frensiz versiyonlarda tombul valf sağlam olsa bile sadece yağ temizliği ve kalitesi ile geçişleri yumuşatabiliyorum. Bizim köyden birisi 5625'i tombul valf arızalı şekilde uzun süre kullanmıştı. Diferansiyeli dağıtmıştı. 2012'nin parasıyla 11bine konyadaki meşhur (çiftçi düşmanı) özel servise yaptırmışlardı ve traktörü adam akıllı montajlayamadıkları için traktörün sahibi satarak başka bir markaya geçti. Yine sert shuttle, pirizdirek milinin ileri yatağını zamanla bozabiliyor. Park vitesi olmayan modellerde shuttle sertlik sorununu pratikte çözen duymadım. Konya'daki yetkili bayi biz çözdük demişti ama pratikte yapılmış halini gözle görmedim. Park vitesli, düşük saatli, bakımlı, seni bilgisiz ve yalancı servislerin eline düşürmeyecek, potansiyelde 4000 saat hiç arızasız kullanıp satacağın bir traktör almanı öneririm abi. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
John Deere
Teknik Bilgiler-Yorumlar
John Deere 5083E & 5093E Bakım Maliyetleri | Bakım Günlükleri 2
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt