PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
John Deere
Teknik Bilgiler-Yorumlar
John Deere Traktörünün artı ve eksi yönleri?
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="korku351" data-source="post: 49944" data-attributes="member: 1434"><p><strong>Ynt: John Deere Traktörünün artı ve eksi yönleri?</strong></p><p></p><p>ramazan yorumuna katılıyorum. % olarak bir tahminim yok ama uzun vadede pazardan ciddi bir pay alacaktır. konuyu biraz daha açıp kısaca anlatmak istiyorum.</p><p></p><p>otomotiv sektörü ile 8 yıldır yakından ilgileniyorum. Türkiye ' de uygulanan otomotiv siyaseti 1997 yılında yıkılıp günümüze kadar gelmektedir. bu gün herkes otomotiv sektöründe ki ilerlemenin farkındadır sanıyorum.</p><p>1970 li yılların başında kuş serisi (124 ,125,131, şahin,doğan,kartal...)ile tanıştık.ilk kez 1972 yılı haziran ayında piyasaya sürülen 124 ler 1977 yılına yerini 131 şahin ' lere bıraktı. yaş itibari ile hatırlayanlarınız olabilir. o dönemde (1976 sonu) gümrük kapıları ithalatçı firmalar için açılmıştı. avrupa ' dan otomobiller, traktörler vs vasıtalar gelmeye başlamıştı.(76 model fend ' ler, 76 model john deere ' ler,deutz ' lar vs.)</p><p>o dönemde kıbrıs sorunu ile baş etmeye çalışan ,kalkınma projeleri ve ekonomi ile boğuşan bir türkiye mevcuttu. hatırlayın ya sıraya girip sigara aldığımız,tüp,yağ aldığımız yıllar. ithal gelen ürünler Türkiye pazarında çok kısa bir sürede hatrı sayılır bir pazar payı almıştı. o dönemde koç grubu sıkıntılı günler geçirmekteydi.( vehbi koç ' un otomobilin hikayesi kitabında ayrıntılar mevcut) dönemin başbakını ile sıkı pazarlıklar yapıldı. 1977 yılı ilk çeyreğinde açılan gümrük kapıları kapandı. ta ki 1997 yılına kadar.</p><p>yani ben size 1996 yılında en iyi otomobil hangisi diye sorsaydım. cevapların %90 doğan L olurdu heralde.</p><p>yine aynı soruyu traktör içn sorsaydım kesinlikle fiat olurdu.</p><p>gelelim günümüze; yıl 2008, avrupa ile otomotiv sektöründe aynı anda aynı teknolojiyi kullanabiliyoruz.bu çok güzel bir şey. peki şimdi size soruyorum en iyi otomobil hangisi ? seçenek çok demi.</p><p>işte traktör sektörüde otomotiv sektörünün tarımsal ayağı. bu gün avrupada sıralama neyse Türkiye ' de de bunu yavaş yavaş yakalıyoruz. lakin otomobilde 9 yıl sürdü bu süreç. traktörde ne kadar sürer bilemem.</p><p>gelelim john deere ' ye. avrupada hatrı sayılır bir pazar payı var. Türkiye de de aynı payı yakalayacaktır.</p><p></p><p>saygılar...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="korku351, post: 49944, member: 1434"] [b]Ynt: John Deere Traktörünün artı ve eksi yönleri?[/b] ramazan yorumuna katılıyorum. % olarak bir tahminim yok ama uzun vadede pazardan ciddi bir pay alacaktır. konuyu biraz daha açıp kısaca anlatmak istiyorum. otomotiv sektörü ile 8 yıldır yakından ilgileniyorum. Türkiye ' de uygulanan otomotiv siyaseti 1997 yılında yıkılıp günümüze kadar gelmektedir. bu gün herkes otomotiv sektöründe ki ilerlemenin farkındadır sanıyorum. 1970 li yılların başında kuş serisi (124 ,125,131, şahin,doğan,kartal...)ile tanıştık.ilk kez 1972 yılı haziran ayında piyasaya sürülen 124 ler 1977 yılına yerini 131 şahin ' lere bıraktı. yaş itibari ile hatırlayanlarınız olabilir. o dönemde (1976 sonu) gümrük kapıları ithalatçı firmalar için açılmıştı. avrupa ' dan otomobiller, traktörler vs vasıtalar gelmeye başlamıştı.(76 model fend ' ler, 76 model john deere ' ler,deutz ' lar vs.) o dönemde kıbrıs sorunu ile baş etmeye çalışan ,kalkınma projeleri ve ekonomi ile boğuşan bir türkiye mevcuttu. hatırlayın ya sıraya girip sigara aldığımız,tüp,yağ aldığımız yıllar. ithal gelen ürünler Türkiye pazarında çok kısa bir sürede hatrı sayılır bir pazar payı almıştı. o dönemde koç grubu sıkıntılı günler geçirmekteydi.( vehbi koç ' un otomobilin hikayesi kitabında ayrıntılar mevcut) dönemin başbakını ile sıkı pazarlıklar yapıldı. 1977 yılı ilk çeyreğinde açılan gümrük kapıları kapandı. ta ki 1997 yılına kadar. yani ben size 1996 yılında en iyi otomobil hangisi diye sorsaydım. cevapların %90 doğan L olurdu heralde. yine aynı soruyu traktör içn sorsaydım kesinlikle fiat olurdu. gelelim günümüze; yıl 2008, avrupa ile otomotiv sektöründe aynı anda aynı teknolojiyi kullanabiliyoruz.bu çok güzel bir şey. peki şimdi size soruyorum en iyi otomobil hangisi ? seçenek çok demi. işte traktör sektörüde otomotiv sektörünün tarımsal ayağı. bu gün avrupada sıralama neyse Türkiye ' de de bunu yavaş yavaş yakalıyoruz. lakin otomobilde 9 yıl sürdü bu süreç. traktörde ne kadar sürer bilemem. gelelim john deere ' ye. avrupada hatrı sayılır bir pazar payı var. Türkiye de de aynı payı yakalayacaktır. saygılar... [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
John Deere
Teknik Bilgiler-Yorumlar
John Deere Traktörünün artı ve eksi yönleri?
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt