PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
Erkunt
Teknik Bilgiler-Yorumlar
konu:erkunt hakkında
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="bugraaydin" data-source="post: 737469" data-attributes="member: 35855"><p><strong>Ynt: konu:erkunt hakkında</strong></p><p></p><p>yahu abiler çok uzun zamandan beri entry girmiyorum, takipteyim ama şimdi ben bazı şeyleri anlatmak istiyorum. bir motorun yakıtının nasıl olduğunu özgül yakıt tüketimiyle çok kolay yorumlayabiliriz. bunun dışında sizden ricam motorların hp lerinin hangi ölçüm metoduyla ölçüldüklerine dikkat etmenizdir. yani sizin 110 hp dediğiniz o motorlar ne yazık ki bir çok kez 110 hp olmuyor. bazen ise üreticiler farklı ölçüm metodları sonuçlarını ayrı ayrı veririler teknik özelliklerinde. ayrıca size traktör alırken sizin torka daha çok dikkat etmeniz gerektiğini de hatırlatmak isterim. güç ve kuvvet farklı olgulardır. güç birim zamanda yapılabilen iştir. kuvvet ise dengede tutulabilecek max ağırlıktır. kuvvetin çevrimsel olanına tork denebilir çok kaba bir tabirle, yada kuvvetin çevirme etkisi. sizin traktörünüzün hp si çekebileceği pulluk sok sayısını belirlemez. tork belirler. hp nin etki ettiği şey ise traktörün torkuna bağlı olarak çekebildiği pulluğu (yada yükü) ne kadar hızlı çekebileceğidir. yani aynı torku üreten iki motor aynı pulluğu çekebilir. ama hp si büyük olan daha hızlı çeker. </p><p> ayrıca motor gücü arttıkça genel olarak özgül yakıt tüketimi düşer. yani küçük motorlara göre aynı işi yapan büyük motor daha AZ yakar. Ancak traktör ağırlığı ve transmisyona bağlı olarak bu değişiklik gösterebilir.</p><p> ek olarak fiat 480 1-2-3 şeklinde ateşlenir. elimde kullanım kılavuzu var.</p><p> söylemek istediğim başka şeyler de var. Bazen yorumlarda yanlış bildiği şeyleri sanki doğruymuş gibi anlatan o kadar çok insan var ki. lütfen bilgileri doğru olarak kabul etmeden önce tartalım. aynısı benim yazdıklarım için de geçerlidir.</p><p> gelelim erkunta; şimdi yukardaki bilgiler ışığın da herhangi bir şekilde erkuntun az yakmasın bekleyebilir miyiz? cevap veriyorum: HAYIR. artık motorların hepsi neredeyse aynı yakıt tüketimine sahip. ancak aslı cvt olan sonsuz oran sayısına sahip olan traktörler. yakıt ekonomisinde liderler. bunun nedeni ise içten yanmalı motorların güç-yakıt-tork eğrileriyle ilgili. 110 hp dediğiniz motor sadece küçük bir aralık için 110 hp üretebilir ve bu birçok kez küçük zaman dilimleri için geçerlidir. (bayılma dediğiniz olay bu yüzdedndir) aynı şekilde tork da genel olarak düşük devirlerde ve kısa devir aralıkları için üretilir. 600 devir sabit tork ürettim diye JD reklam yapar mesela. velhasıl cvt varsa bu eğriler traktörde bilgisayar (beyin denilen kısımlar) ile yük durumu gaza ne kadar bastığınız ve karbon salınım bilgileri eşliğinde en uygun enjeksiyon zamanı, cvt oranı belirlenir. bu şekilde en ekonomik yakıt tüketimi sağlanır. bir de şu var eğer karbon salınımı sınırlamaları olmasa idi çok daha az yakan motorlarımız olacaktı. neyse kısaca erkunt ne zaman cvt kullanır o zaman az yakıyorum der. ama şimdi kimseyi kandırmaya hakkı yok. özellikle bir motoru bile yokken.</p><p> bide artık şu yalancı sahtekar dolandırıcı (hepsi için geçerli değil elbette) bayilerin laflarına inanmayalım. sayılara bakalım. sayılar da kandırabilir, birimlere ve metodlara çok dikkat edelim.</p><p> teşekkür ederim.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bugraaydin, post: 737469, member: 35855"] [b]Ynt: konu:erkunt hakkında[/b] yahu abiler çok uzun zamandan beri entry girmiyorum, takipteyim ama şimdi ben bazı şeyleri anlatmak istiyorum. bir motorun yakıtının nasıl olduğunu özgül yakıt tüketimiyle çok kolay yorumlayabiliriz. bunun dışında sizden ricam motorların hp lerinin hangi ölçüm metoduyla ölçüldüklerine dikkat etmenizdir. yani sizin 110 hp dediğiniz o motorlar ne yazık ki bir çok kez 110 hp olmuyor. bazen ise üreticiler farklı ölçüm metodları sonuçlarını ayrı ayrı veririler teknik özelliklerinde. ayrıca size traktör alırken sizin torka daha çok dikkat etmeniz gerektiğini de hatırlatmak isterim. güç ve kuvvet farklı olgulardır. güç birim zamanda yapılabilen iştir. kuvvet ise dengede tutulabilecek max ağırlıktır. kuvvetin çevrimsel olanına tork denebilir çok kaba bir tabirle, yada kuvvetin çevirme etkisi. sizin traktörünüzün hp si çekebileceği pulluk sok sayısını belirlemez. tork belirler. hp nin etki ettiği şey ise traktörün torkuna bağlı olarak çekebildiği pulluğu (yada yükü) ne kadar hızlı çekebileceğidir. yani aynı torku üreten iki motor aynı pulluğu çekebilir. ama hp si büyük olan daha hızlı çeker. ayrıca motor gücü arttıkça genel olarak özgül yakıt tüketimi düşer. yani küçük motorlara göre aynı işi yapan büyük motor daha AZ yakar. Ancak traktör ağırlığı ve transmisyona bağlı olarak bu değişiklik gösterebilir. ek olarak fiat 480 1-2-3 şeklinde ateşlenir. elimde kullanım kılavuzu var. söylemek istediğim başka şeyler de var. Bazen yorumlarda yanlış bildiği şeyleri sanki doğruymuş gibi anlatan o kadar çok insan var ki. lütfen bilgileri doğru olarak kabul etmeden önce tartalım. aynısı benim yazdıklarım için de geçerlidir. gelelim erkunta; şimdi yukardaki bilgiler ışığın da herhangi bir şekilde erkuntun az yakmasın bekleyebilir miyiz? cevap veriyorum: HAYIR. artık motorların hepsi neredeyse aynı yakıt tüketimine sahip. ancak aslı cvt olan sonsuz oran sayısına sahip olan traktörler. yakıt ekonomisinde liderler. bunun nedeni ise içten yanmalı motorların güç-yakıt-tork eğrileriyle ilgili. 110 hp dediğiniz motor sadece küçük bir aralık için 110 hp üretebilir ve bu birçok kez küçük zaman dilimleri için geçerlidir. (bayılma dediğiniz olay bu yüzdedndir) aynı şekilde tork da genel olarak düşük devirlerde ve kısa devir aralıkları için üretilir. 600 devir sabit tork ürettim diye JD reklam yapar mesela. velhasıl cvt varsa bu eğriler traktörde bilgisayar (beyin denilen kısımlar) ile yük durumu gaza ne kadar bastığınız ve karbon salınım bilgileri eşliğinde en uygun enjeksiyon zamanı, cvt oranı belirlenir. bu şekilde en ekonomik yakıt tüketimi sağlanır. bir de şu var eğer karbon salınımı sınırlamaları olmasa idi çok daha az yakan motorlarımız olacaktı. neyse kısaca erkunt ne zaman cvt kullanır o zaman az yakıyorum der. ama şimdi kimseyi kandırmaya hakkı yok. özellikle bir motoru bile yokken. bide artık şu yalancı sahtekar dolandırıcı (hepsi için geçerli değil elbette) bayilerin laflarına inanmayalım. sayılara bakalım. sayılar da kandırabilir, birimlere ve metodlara çok dikkat edelim. teşekkür ederim. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
Erkunt
Teknik Bilgiler-Yorumlar
konu:erkunt hakkında
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt