PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
Kubota
Teknik Bilgiler-Yorumlar
kubota düşüncem.
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="sebazios" data-source="post: 874625" data-attributes="member: 21067"><p><strong>Ynt: kubota düşüncem.</strong></p><p></p><p>Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olanlar saydırmış yine. </p><p></p><p>Şu an 2. Kubota ' mı (B2420 ve ME9000) kullanıyorum. 3 farklı modelini de (B1610, B2530 ve 9540) test edebilecek kadar (2-3 gün gibi) süreyle kullandım. </p><p></p><p>Servis ve kullanıcı yorumlarına dayanarak söyleyebileceğim tek şey 7040 modeli dışındakilerin gözü kapalı alınabileceği yönünde olur. </p><p></p><p>M130X ' i gelirsek traktörü 1.5 saatin üzerinde inceledim. Özellikleri hakkında uzun uzadıya konuştum, bilgi aldım. Şu an binsem, zorlanarak da olsa tarla sürebileceğime inanıyorum. (Japonlar bu modelde teknolojiyi konuşturmuşlar, ciddi elektronik)</p><p></p><p>Ama buna rağmen Salih Abi ' ye al yada alma demiyorum. Bunu diyebilmek için 'o traktör ile' kabul görür bir tecrübe ve tarla deneyimine sahip olmam gerekli. Eğer bu fasıflar bende yoksa, hükmüm geçersizdir. </p><p></p><p>Yeni bir model olduğu için bu fasıllara sahip insan ve yeterli teknik materyal da bulunamıyor. </p><p></p><p>Bazı özellikleri:</p><p></p><p>- 8 kademe powershift (otomatik şanzıman) uzun süre dayanıklılık için tasarlanmış yeni bi şanzıman aslında bu. Adı 'intelli-shift'</p><p>- traktör 2 vites! L ve H. Kalanı powershift hallediyor. </p><p>- her şey düğme ile olması özellik değildir bence. Önemli olan düğmelerin fonksiyonları. Bazı özelliklerde bildiğin elektronik sihirbazlık gösterisi yapmış Japonlar. Mesela değişken hızlı 2 farklı sürüm hafızası!..</p><p>- 2 kadame (tam kapatılabilir) bi-speed (bu bambaşka bir olay)</p><p>- Elektro-hidrolik differansiyel kilidi. </p><p>- kol dayama ve ufak bir dijital ekranı var. </p><p>- otomatik sürüm ayarı (toprağa, tarlaya, ekipmana göre ideal derinlik, devir, hız gibi ayarları otomatik yapma)</p><p>- otomatik tarla başı (tek tuş ile deviri düşürüyor, hidroliği kaldırıyor, bi-speed ' i açıyor-kapıyor, çiziyiye giriyor, hidrilokikleri aynı konuma indiriyor, tekrar deviri yükseltiyor, vs. vs..) kısaca 2 düğmeye tarla sürebiliyorsun. </p><p>- Ön dingil ve manevradan bahsetmiyorum artık. 140 hp motorun, 70-56 ' dan küçük turu var. </p><p>- motor ve bloğu çok sağlam. Yabancı incelemelerde motor bloğunun, sürekli 180 hp güç üretemine rahatlıkla dayanabileceğini yazmışlar. Hatta kubota ' nın yeni çıkacak 180 hp ' yi kadar olan serisinde aynı 6.1 litre 4 silindir motor bloğu kullanılacağı planlanıyormuş. </p><p>- Kubota ' nın az yakmasındaki (aslında az yakmasından çok hatalı kullanılsa dahi fazla yakmaması demek daha doğru olur) en büyük etken olan geniş maksimum tork devri aralığı (1400-2000!..) bu motorda da devam ediyor.</p><p>Yani pulluğu sal, el gazını kökle, yakıt değişmez. Bir nevi iş/zaman/yakıt oranı aynı kalıyor. </p><p>- pto testlerde 120 hp maksimum güce ulaşmıştır ki oldukça iyi</p><p>- 200 gr/hp civarı özgün yakıt tüketimi var. Akranlarından düşük, Fendt ile kafa kafaya. </p><p>- test esnasında ölçülmüş hidrolik kalırma kapasitesi 5444 kg. </p><p>- yine yurtdışı forumlarda en fazla bahsedilen özelliği çevikliği olmuş. Çok çevik diyorlar. </p><p>- deluxe kabin</p><p></p><p>Aklımdakiler bunlar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sebazios, post: 874625, member: 21067"] [b]Ynt: kubota düşüncem.[/b] Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olanlar saydırmış yine. Şu an 2. Kubota ' mı (B2420 ve ME9000) kullanıyorum. 3 farklı modelini de (B1610, B2530 ve 9540) test edebilecek kadar (2-3 gün gibi) süreyle kullandım. Servis ve kullanıcı yorumlarına dayanarak söyleyebileceğim tek şey 7040 modeli dışındakilerin gözü kapalı alınabileceği yönünde olur. M130X ' i gelirsek traktörü 1.5 saatin üzerinde inceledim. Özellikleri hakkında uzun uzadıya konuştum, bilgi aldım. Şu an binsem, zorlanarak da olsa tarla sürebileceğime inanıyorum. (Japonlar bu modelde teknolojiyi konuşturmuşlar, ciddi elektronik) Ama buna rağmen Salih Abi ' ye al yada alma demiyorum. Bunu diyebilmek için 'o traktör ile' kabul görür bir tecrübe ve tarla deneyimine sahip olmam gerekli. Eğer bu fasıflar bende yoksa, hükmüm geçersizdir. Yeni bir model olduğu için bu fasıllara sahip insan ve yeterli teknik materyal da bulunamıyor. Bazı özellikleri: - 8 kademe powershift (otomatik şanzıman) uzun süre dayanıklılık için tasarlanmış yeni bi şanzıman aslında bu. Adı 'intelli-shift' - traktör 2 vites! L ve H. Kalanı powershift hallediyor. - her şey düğme ile olması özellik değildir bence. Önemli olan düğmelerin fonksiyonları. Bazı özelliklerde bildiğin elektronik sihirbazlık gösterisi yapmış Japonlar. Mesela değişken hızlı 2 farklı sürüm hafızası!.. - 2 kadame (tam kapatılabilir) bi-speed (bu bambaşka bir olay) - Elektro-hidrolik differansiyel kilidi. - kol dayama ve ufak bir dijital ekranı var. - otomatik sürüm ayarı (toprağa, tarlaya, ekipmana göre ideal derinlik, devir, hız gibi ayarları otomatik yapma) - otomatik tarla başı (tek tuş ile deviri düşürüyor, hidroliği kaldırıyor, bi-speed ' i açıyor-kapıyor, çiziyiye giriyor, hidrilokikleri aynı konuma indiriyor, tekrar deviri yükseltiyor, vs. vs..) kısaca 2 düğmeye tarla sürebiliyorsun. - Ön dingil ve manevradan bahsetmiyorum artık. 140 hp motorun, 70-56 ' dan küçük turu var. - motor ve bloğu çok sağlam. Yabancı incelemelerde motor bloğunun, sürekli 180 hp güç üretemine rahatlıkla dayanabileceğini yazmışlar. Hatta kubota ' nın yeni çıkacak 180 hp ' yi kadar olan serisinde aynı 6.1 litre 4 silindir motor bloğu kullanılacağı planlanıyormuş. - Kubota ' nın az yakmasındaki (aslında az yakmasından çok hatalı kullanılsa dahi fazla yakmaması demek daha doğru olur) en büyük etken olan geniş maksimum tork devri aralığı (1400-2000!..) bu motorda da devam ediyor. Yani pulluğu sal, el gazını kökle, yakıt değişmez. Bir nevi iş/zaman/yakıt oranı aynı kalıyor. - pto testlerde 120 hp maksimum güce ulaşmıştır ki oldukça iyi - 200 gr/hp civarı özgün yakıt tüketimi var. Akranlarından düşük, Fendt ile kafa kafaya. - test esnasında ölçülmüş hidrolik kalırma kapasitesi 5444 kg. - yine yurtdışı forumlarda en fazla bahsedilen özelliği çevikliği olmuş. Çok çevik diyorlar. - deluxe kabin Aklımdakiler bunlar. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
Kubota
Teknik Bilgiler-Yorumlar
kubota düşüncem.
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt