PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
Kubota
Teknik Bilgiler-Yorumlar
KUBOTA M40 SERİSİNİ NEWHOLLAND TD SERİSİNE TERCİH ETMEK İÇİN NEDENLER..
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="qarizmatiqa" data-source="post: 472347" data-attributes="member: 24473"><p><strong>Ynt: KUBOTA M40 SERİSİNİ NEWHOLLAND TD SERİSİNE TERCİH ETMEK İÇİN NEDENLER..</strong></p><p></p><p>Motor çalışırken her bir silindirdeki iki emme supabı (silindir başına dört supaplı motor) açılarak hava ve yakıt karışımının silindire girmesini sağlar. Bu karışım yanıp motora hareket gücü sağladıktan sonra egzoz (çıkış) supapları açılarak yanmış gazlar dışarı atılır. Bu işlem dakikada binlerce kez gerçekleştirilir. Yani supaplar motorun nefes alıp vermesini sağlar. Nefes alıp vermenin zamanlaması yani emme ve egzoz supap zamanlaması kamın şekline ve kam milinin açısının ayarlanmasına bağlıdır. Bunun optimize edilmesi için motorun farklı hızlarında farklı supap zamanlamasına ihtiyaç duyulur. Bu sağlanmazsa devir artıkça emme ve egzoz supapları yetersiz kalacak ve böylece hem taze hava yeterli miktarda yanma odasına giremeyecek hem de egzoz gazı yanma odasını yeterince hızlı terk edemeyecektir. Bunun en iyi çözümü, emme supaplarının erken açılması ve egzoz supaplarının geç kapanmasıdır. Yani emme ve egzoz zamanlarının üst üste bindirilmesi gerekir ve devir artıkça bu artırılmalıdır. Emme ve egzoz supaplarının beraber açık olduğu devreye supap bindirmesi (overlap) adı verilmektedir.</p><p></p><p>Havanın silindire giriş ve çıkışı motor hızına göre farklılık gösterir. Yani supapların ayarları havanın girişinin ve egzoz gazının çıkışının tam uygun olması için yüksek ve düşük devirlerde farklı olmalıdır. Fakat bu yüksek ve düşük devir için iki farklı motor demektir. İşte bu nedenle otomobil için en iyi supap ayarı belirlenmek durumundadır. Bir kamyon düşük motor hızlarında kullanıldığından supap bindirmesine az ihtiyaç duyulurken, yarış arabalarında yüksek motor hızlarında yüksek performans istendiğinden önemli ölçüde supap bindirmesine ihtiyaç vardır ve buna uygun supap ayarı kullanılır. Binek otomobillerin motorlarında daha çok kullanılan orta devirlere göre bir supap ayarı yapılır. Bu nedenle motor orta devirlerde verimli çalışırken çok düşük devirlerde (örneğin, rölantide) ve çok yüksek devirlerde yeterince verimli değildir. Aynı şekilde yüksek devirlerde performans sağlayacak şekilde hazırlanan motorlar da düşük devirlerde verimli çalışmaz (çok yakıt tüketir). Değişken supap zamanlaması bu iki farklı ayarın motora aynı anda uygulanmasına olanak tanır. Motor işletim sistemi devire göre hangi supap zamanlamasının kullanılacağını belirtir ve her devirde en verimli çalışmayı sağlar. Böylece motor düşük devirlerde az yakıt tüketirken yüksek devirlerde de iyi bir performans sunar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="qarizmatiqa, post: 472347, member: 24473"] [b]Ynt: KUBOTA M40 SERİSİNİ NEWHOLLAND TD SERİSİNE TERCİH ETMEK İÇİN NEDENLER..[/b] Motor çalışırken her bir silindirdeki iki emme supabı (silindir başına dört supaplı motor) açılarak hava ve yakıt karışımının silindire girmesini sağlar. Bu karışım yanıp motora hareket gücü sağladıktan sonra egzoz (çıkış) supapları açılarak yanmış gazlar dışarı atılır. Bu işlem dakikada binlerce kez gerçekleştirilir. Yani supaplar motorun nefes alıp vermesini sağlar. Nefes alıp vermenin zamanlaması yani emme ve egzoz supap zamanlaması kamın şekline ve kam milinin açısının ayarlanmasına bağlıdır. Bunun optimize edilmesi için motorun farklı hızlarında farklı supap zamanlamasına ihtiyaç duyulur. Bu sağlanmazsa devir artıkça emme ve egzoz supapları yetersiz kalacak ve böylece hem taze hava yeterli miktarda yanma odasına giremeyecek hem de egzoz gazı yanma odasını yeterince hızlı terk edemeyecektir. Bunun en iyi çözümü, emme supaplarının erken açılması ve egzoz supaplarının geç kapanmasıdır. Yani emme ve egzoz zamanlarının üst üste bindirilmesi gerekir ve devir artıkça bu artırılmalıdır. Emme ve egzoz supaplarının beraber açık olduğu devreye supap bindirmesi (overlap) adı verilmektedir. Havanın silindire giriş ve çıkışı motor hızına göre farklılık gösterir. Yani supapların ayarları havanın girişinin ve egzoz gazının çıkışının tam uygun olması için yüksek ve düşük devirlerde farklı olmalıdır. Fakat bu yüksek ve düşük devir için iki farklı motor demektir. İşte bu nedenle otomobil için en iyi supap ayarı belirlenmek durumundadır. Bir kamyon düşük motor hızlarında kullanıldığından supap bindirmesine az ihtiyaç duyulurken, yarış arabalarında yüksek motor hızlarında yüksek performans istendiğinden önemli ölçüde supap bindirmesine ihtiyaç vardır ve buna uygun supap ayarı kullanılır. Binek otomobillerin motorlarında daha çok kullanılan orta devirlere göre bir supap ayarı yapılır. Bu nedenle motor orta devirlerde verimli çalışırken çok düşük devirlerde (örneğin, rölantide) ve çok yüksek devirlerde yeterince verimli değildir. Aynı şekilde yüksek devirlerde performans sağlayacak şekilde hazırlanan motorlar da düşük devirlerde verimli çalışmaz (çok yakıt tüketir). Değişken supap zamanlaması bu iki farklı ayarın motora aynı anda uygulanmasına olanak tanır. Motor işletim sistemi devire göre hangi supap zamanlamasının kullanılacağını belirtir ve her devirde en verimli çalışmayı sağlar. Böylece motor düşük devirlerde az yakıt tüketirken yüksek devirlerde de iyi bir performans sunar. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
Kubota
Teknik Bilgiler-Yorumlar
KUBOTA M40 SERİSİNİ NEWHOLLAND TD SERİSİNE TERCİH ETMEK İÇİN NEDENLER..
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt