PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
Kubota
Teknik Bilgiler-Yorumlar
Kubota m8540 - Turbo buyutme veya pompa enjektor ayari -Guc artirimi hk
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="ceya023" data-source="post: 1436805" data-attributes="member: 2401"><p>Burada kaçırdıgınız bişey var , traktörün tork ve güç egriside degişmiş oluyor. Yani daha alt devirlerden yuksek tork vermeye başlıyor ve haliyle en az yakıt bölgeside daha alt devirleri kapsıyor bu durumda. Düz mantık az yakıt düşük devir yüksek güç. </p><p>Basit olarak söyle desek pompa ayarı ile oynamadan düz pompa bir traktörde:</p><p></p><p>1600dd 13birim yakıt 15birim oksijen =50birim Güç</p><p>alınırken bu durumda oksijen miktarını artırarak daha yi bir yanma ile </p><p>1300dd 10birim yakıt 20birim oksijen = 50birim güç</p><p></p><p>Elde ettiğinizde hem yakıtı düşürmüş olursunuz hemde alt devirde alınan torku artırmış olursunuz. </p><p></p><p>Düzpompa motor devrine göre krank mili haretine baglı olarak yakıt püskürtür pompa da bir ayar yapmadıgınız sürece her devir yuklu ve yuksüz bir yakıt puskurtme basıncı aralıgı olur. Eger motor yuke biner ise yay geriliminden aynı devirde daha fazla yakıt püskürtür ve devri sabit tutmaya çalışır aynı seyi gaz pedalıyla bizde yaparız manuel. </p><p></p><p></p><p>Sizin demek istediğiniz Hp basına yakıt tüketimi1600-1900 dd aralıgında ancak bu aralıkta ihtiyac duyulan güçü 1300dd den itibaren aldıgınız zaman daha az yakıt ile bir üst viteste aynı hızlarda aynı işi yapabilme kabiliyeti ile ekonomik olur. Aynı devir aralıgında alınan güç te değişmiş artmış olacak hp basına tüketimde gene düşmüş olacaktır. Bu kubota gibi motorlarda saglıklı olur düşüncesindeyim ancak farklı tork ve güç egrilerine sahp traktörlerde bazı devirlerde sıkıntı yaşatabilir.</p><p></p><p>Diğer bir konu ise 4valf i alt devirlerde aktif olmadıgına emin misiniz ? 4 valf ın sürekli çalıştıgını düşünüyorum, bir kontrol mekanizması yok sanırım. </p><p></p><p>Burada sadece traktörde güç artışı oldugu için tutunmayı artırmanız gerekli aksi halde patinaj degerleri artacaktır buda bir miktar kayba sebep olacak.</p><p></p><p>2500saat bir Barış Canlı 2bar turbo kullanıyor site uyelerinden ve şuana kadar bir sorunla karsılaşmamış. Bakalım bizde deneyip göreceğiz. </p><p></p><p>V3800 kubota motoru 130hp ye kadar emisyon standartlarınıda karsılayarak güç alınabilen bir motor sadece commonrail sistemi eklenerek bu güçlere ulaşıyor. Motor ömrüne gelince japonlar 15 yıl minimum motor ömrü oldugunu söylemişti saat olarak net rakam vermeyip 15000 saatlerin üzerinde motora dokunmadan çalıştırabilirsiniz bu kalitede üretiyoruz demişlerdi. Yüksek devirli bir dizel için çok iyi değerler.çalışma aralıgı devri alt devirlere çekildikce motor ömrününde artması beklenir.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ceya023, post: 1436805, member: 2401"] Burada kaçırdıgınız bişey var , traktörün tork ve güç egriside degişmiş oluyor. Yani daha alt devirlerden yuksek tork vermeye başlıyor ve haliyle en az yakıt bölgeside daha alt devirleri kapsıyor bu durumda. Düz mantık az yakıt düşük devir yüksek güç. Basit olarak söyle desek pompa ayarı ile oynamadan düz pompa bir traktörde: 1600dd 13birim yakıt 15birim oksijen =50birim Güç alınırken bu durumda oksijen miktarını artırarak daha yi bir yanma ile 1300dd 10birim yakıt 20birim oksijen = 50birim güç Elde ettiğinizde hem yakıtı düşürmüş olursunuz hemde alt devirde alınan torku artırmış olursunuz. Düzpompa motor devrine göre krank mili haretine baglı olarak yakıt püskürtür pompa da bir ayar yapmadıgınız sürece her devir yuklu ve yuksüz bir yakıt puskurtme basıncı aralıgı olur. Eger motor yuke biner ise yay geriliminden aynı devirde daha fazla yakıt püskürtür ve devri sabit tutmaya çalışır aynı seyi gaz pedalıyla bizde yaparız manuel. Sizin demek istediğiniz Hp basına yakıt tüketimi1600-1900 dd aralıgında ancak bu aralıkta ihtiyac duyulan güçü 1300dd den itibaren aldıgınız zaman daha az yakıt ile bir üst viteste aynı hızlarda aynı işi yapabilme kabiliyeti ile ekonomik olur. Aynı devir aralıgında alınan güç te değişmiş artmış olacak hp basına tüketimde gene düşmüş olacaktır. Bu kubota gibi motorlarda saglıklı olur düşüncesindeyim ancak farklı tork ve güç egrilerine sahp traktörlerde bazı devirlerde sıkıntı yaşatabilir. Diğer bir konu ise 4valf i alt devirlerde aktif olmadıgına emin misiniz ? 4 valf ın sürekli çalıştıgını düşünüyorum, bir kontrol mekanizması yok sanırım. Burada sadece traktörde güç artışı oldugu için tutunmayı artırmanız gerekli aksi halde patinaj degerleri artacaktır buda bir miktar kayba sebep olacak. 2500saat bir Barış Canlı 2bar turbo kullanıyor site uyelerinden ve şuana kadar bir sorunla karsılaşmamış. Bakalım bizde deneyip göreceğiz. V3800 kubota motoru 130hp ye kadar emisyon standartlarınıda karsılayarak güç alınabilen bir motor sadece commonrail sistemi eklenerek bu güçlere ulaşıyor. Motor ömrüne gelince japonlar 15 yıl minimum motor ömrü oldugunu söylemişti saat olarak net rakam vermeyip 15000 saatlerin üzerinde motora dokunmadan çalıştırabilirsiniz bu kalitede üretiyoruz demişlerdi. Yüksek devirli bir dizel için çok iyi değerler.çalışma aralıgı devri alt devirlere çekildikce motor ömrününde artması beklenir. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
Kubota
Teknik Bilgiler-Yorumlar
Kubota m8540 - Turbo buyutme veya pompa enjektor ayari -Guc artirimi hk
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt