PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
Massey Ferguson
Teknik Bilgiler-Yorumlar
Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="wr1924" data-source="post: 880305" data-attributes="member: 24809"><p><strong>Ynt: Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu</strong></p><p></p><p>5410 ' da turbo varsa intercooler taktırın arkadaşım. Birşeyi düzeltmek istiyorum. Hava filtresinden hava içeri alınır boru vasıtasıyla intercoolerin içerisinden geçer, intercooler aliminyum alaşımdan yapıldığı ve ayrıca radyatör tarzında yapıldığı için hava intercoolerin içerisinden geçerken vantilatörün(fan) intercooler ve radyatör tarafında çektiği hava önce intercooler gözenekleri arasından geçer böylece intercooler soğur. intercooler içerisinden geçen hava turbonun emiş tarafından emilir ve hortum vasıtasıyla emme manifolduna verilir. Yani turbo ile emme manifoldu arasına takılmaz. Böyle yapılsa iyi olur ama hiçbir montaj böyle değildir incelerseniz. </p><p>Gelelim yanmaya, havanın içerisinde %78 azot, %21 oksiyen ve diğer gazlar bulunur. (Eğer bu denge bozulursa dünyada hayat biter) deniz seviyesinden yükseğe çıkıldığında havanın yoğunluğu azalır 7000-8000m gibi dağların zirvelerinde ağaç olmaması o yüzdendir. Diğer yandan yazın sıcak olduğundan havanın içerisindeki moleküller hızlanır hacim artar. Oksijen molekülleride her bir metre küp hava içerisinde azalır. Ayrıca motorun emme zamanındaki mili saniyelerde havanın filitre den ve dar sibob yuvalarından geçtiğinide düşünürsek ve bunu pistonun emme marifeti ile olduğunu bilirsek filitre den silindire kadar yol arasında bir vakum oluşur. İşte biz bu vakum olayı olmasın diye turbo ile işlemi daha kolay hale getiriyoruz. Piston emme konumunda bir vakum oluşturmadan biz onun istediği havayı onun vakum kuvvetinden biraz daha fazla silindir içerisine gönderiyoruz. Silindir içerisine gönderdiğimiz hava ne kadar yoğun olursa(soğuduğunda yoğunlaşır) içerisinde o kadar oksijen molekülü yoğun bulunur. Silindir içerisinde sıkışma tamamlandığında sıkışan hava ısınır öyle ısınırki yakıt püskürtülünce oksiyen molekülleri ile yakıtın içerisindeki moleküller tepkiyeme girer(Rahmetli Erbakan ' a Almanlar işte bu tepkimenin tezini yaptırmışlardır.) ve yanma oluşur. Bu yanma miktarının patlama şiddeti pistonu ne kadar daha kuvvetli iterse tork oluşur. Burada dikkat edilecek nokta intercoolerinde belirli aralıklarla içerisinin temizlenmesi gerekir. Toz zerreciği ve yağ içerisinde tortu oluşturur. Aslında intercooler turbo olmasada filtreden sonra olması gereken bir parçadır.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="wr1924, post: 880305, member: 24809"] [b]Ynt: Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu[/b] 5410 ' da turbo varsa intercooler taktırın arkadaşım. Birşeyi düzeltmek istiyorum. Hava filtresinden hava içeri alınır boru vasıtasıyla intercoolerin içerisinden geçer, intercooler aliminyum alaşımdan yapıldığı ve ayrıca radyatör tarzında yapıldığı için hava intercoolerin içerisinden geçerken vantilatörün(fan) intercooler ve radyatör tarafında çektiği hava önce intercooler gözenekleri arasından geçer böylece intercooler soğur. intercooler içerisinden geçen hava turbonun emiş tarafından emilir ve hortum vasıtasıyla emme manifolduna verilir. Yani turbo ile emme manifoldu arasına takılmaz. Böyle yapılsa iyi olur ama hiçbir montaj böyle değildir incelerseniz. Gelelim yanmaya, havanın içerisinde %78 azot, %21 oksiyen ve diğer gazlar bulunur. (Eğer bu denge bozulursa dünyada hayat biter) deniz seviyesinden yükseğe çıkıldığında havanın yoğunluğu azalır 7000-8000m gibi dağların zirvelerinde ağaç olmaması o yüzdendir. Diğer yandan yazın sıcak olduğundan havanın içerisindeki moleküller hızlanır hacim artar. Oksijen molekülleride her bir metre küp hava içerisinde azalır. Ayrıca motorun emme zamanındaki mili saniyelerde havanın filitre den ve dar sibob yuvalarından geçtiğinide düşünürsek ve bunu pistonun emme marifeti ile olduğunu bilirsek filitre den silindire kadar yol arasında bir vakum oluşur. İşte biz bu vakum olayı olmasın diye turbo ile işlemi daha kolay hale getiriyoruz. Piston emme konumunda bir vakum oluşturmadan biz onun istediği havayı onun vakum kuvvetinden biraz daha fazla silindir içerisine gönderiyoruz. Silindir içerisine gönderdiğimiz hava ne kadar yoğun olursa(soğuduğunda yoğunlaşır) içerisinde o kadar oksijen molekülü yoğun bulunur. Silindir içerisinde sıkışma tamamlandığında sıkışan hava ısınır öyle ısınırki yakıt püskürtülünce oksiyen molekülleri ile yakıtın içerisindeki moleküller tepkiyeme girer(Rahmetli Erbakan ' a Almanlar işte bu tepkimenin tezini yaptırmışlardır.) ve yanma oluşur. Bu yanma miktarının patlama şiddeti pistonu ne kadar daha kuvvetli iterse tork oluşur. Burada dikkat edilecek nokta intercoolerinde belirli aralıklarla içerisinin temizlenmesi gerekir. Toz zerreciği ve yağ içerisinde tortu oluşturur. Aslında intercooler turbo olmasada filtreden sonra olması gereken bir parçadır. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
Massey Ferguson
Teknik Bilgiler-Yorumlar
Massey Ferguson 5410 İntercooler Taktırma Konusu
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt