PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
Diğer Traktörler
Teknik Bilgiler-Yorumlar
motor güçü düşük torku yüksekve motor güçü yüksek torku düşük traktörler ???
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="okkangal" data-source="post: 180293" data-attributes="member: 470"><p><strong>Ynt: motor güçü düşük torku yüksekve motor güçü yüksek torku düşük traktörler ???</strong></p><p></p><p>bir milin eksenine dik şekilde etkiyen bir kuvvet çifti , mil ekseninde bir moment yarattığı için mil döner.. kuvvet çiftinin mil eksenine olan ( kuvvet vektöreldir) basit olarak dik uzaklığının çarpımı mile etkiyen momenti verir(tork) ... krank mili de piston başında üretilen gücün ilk diresel harekete çevrilen yani bir kuvvet çiftinin oluşturulduğu organdır.yani burada bir tork üretilir... </p><p></p><p>şimdi bu forumlardaki muhabbetlerimizde çok sık olarak kullendığımız bazı kavramlar var ... </p><p>bunlar : max devirde tork - abi falanca motor o beygirde ama torku bbukadr - bazu teknik bölümlerde gelen tork devir eğrileri .....vb demekki devir , beygir gücü ve tork arasında bir bağıntı var ...</p><p></p><p>şimdi birde bilmemiz gereken fiziksel bir kanun bileşke kuvvet sıfır değilse yani bir cisime bir kuvvet etki ediyorsa o cisim hızlanarak yada yavaşlayarak yani ivmeli bir hareket yapmalıdır(newtonun I. kanunu) şimdi krank mili ve bağlı olduğu diğer organlar nedeniyle ( özellikle transmisyon üniteleri) pistonlara karşı bir direnç uygular ve bir bileşke kuvvetle piston karnk milini iter ... yani piston aşağı inerken krank ivmeli bir hareket yapar ..... işte bu ivmelenme motorun devir sayısı ile orantılı bir şekilde oluşur.... bu ivmenin sayısal değeri çok çok küçük gibi dursada asıl yırtıcı kuvvetin oluşmasındaki sebep budur... devir sayısı ise pistonun kurs hacmine ve gelen yakıta göre değişir .... biyel ve krank açıları ve kurs hacmi ile hesaplar yaparsak ( gerçekten çok uzun formüller bunlar ) düşük devirli motorların daha fazla kuvvet ürettiğini görürüz... yani yüksek tork değerleri ... beygir gücü ile tork arasında devir sayısı ile orantılı bir ilişki bulunur. beygir gücü torkun devir sayısı ile çarpımı ile orantılıdır. yani güç ve tork birbirlerinden bağımsız değildirler, bir motorun yüksek beygir gücüne sahip olması genelde torkunun da yüksek olacağına işaret eder</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="okkangal, post: 180293, member: 470"] [b]Ynt: motor güçü düşük torku yüksekve motor güçü yüksek torku düşük traktörler ???[/b] bir milin eksenine dik şekilde etkiyen bir kuvvet çifti , mil ekseninde bir moment yarattığı için mil döner.. kuvvet çiftinin mil eksenine olan ( kuvvet vektöreldir) basit olarak dik uzaklığının çarpımı mile etkiyen momenti verir(tork) ... krank mili de piston başında üretilen gücün ilk diresel harekete çevrilen yani bir kuvvet çiftinin oluşturulduğu organdır.yani burada bir tork üretilir... şimdi bu forumlardaki muhabbetlerimizde çok sık olarak kullendığımız bazı kavramlar var ... bunlar : max devirde tork - abi falanca motor o beygirde ama torku bbukadr - bazu teknik bölümlerde gelen tork devir eğrileri .....vb demekki devir , beygir gücü ve tork arasında bir bağıntı var ... şimdi birde bilmemiz gereken fiziksel bir kanun bileşke kuvvet sıfır değilse yani bir cisime bir kuvvet etki ediyorsa o cisim hızlanarak yada yavaşlayarak yani ivmeli bir hareket yapmalıdır(newtonun I. kanunu) şimdi krank mili ve bağlı olduğu diğer organlar nedeniyle ( özellikle transmisyon üniteleri) pistonlara karşı bir direnç uygular ve bir bileşke kuvvetle piston karnk milini iter ... yani piston aşağı inerken krank ivmeli bir hareket yapar ..... işte bu ivmelenme motorun devir sayısı ile orantılı bir şekilde oluşur.... bu ivmenin sayısal değeri çok çok küçük gibi dursada asıl yırtıcı kuvvetin oluşmasındaki sebep budur... devir sayısı ise pistonun kurs hacmine ve gelen yakıta göre değişir .... biyel ve krank açıları ve kurs hacmi ile hesaplar yaparsak ( gerçekten çok uzun formüller bunlar ) düşük devirli motorların daha fazla kuvvet ürettiğini görürüz... yani yüksek tork değerleri ... beygir gücü ile tork arasında devir sayısı ile orantılı bir ilişki bulunur. beygir gücü torkun devir sayısı ile çarpımı ile orantılıdır. yani güç ve tork birbirlerinden bağımsız değildirler, bir motorun yüksek beygir gücüne sahip olması genelde torkunun da yüksek olacağına işaret eder [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
Diğer Traktörler
Teknik Bilgiler-Yorumlar
motor güçü düşük torku yüksekve motor güçü yüksek torku düşük traktörler ???
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt