PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
Diğer Traktörler
Teknik Bilgiler-Yorumlar
nebraska traktör testleri.. bakın bakalım katalog degerleriyle uyuyormu!!
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="ersanakyai" data-source="post: 185285" data-attributes="member: 936"><p><strong>Ynt: nebraska traktör testleri.. bakın bakalım katalog degerleriyle uyuyormu!!</strong></p><p></p><p>Burdaki bilgilerle traktörün yakıt sarfiyatı hakkında yorum yapmak yanlış olur. Çünkü yakıt ölçümü yapıldığı sırada traktör hareket dahi etmemektedir. Bu değerler sadece durağan haldeyken kuyruk mili kullanımında motorun yakıt sarfiyatı hakkında bilgi verir. Ki dediğim gibi maksimum güç devrinde yapılan ölçümlerdir. Tarla şartlarında genellikle traktörü maksimum tork devrinde kullandığımız için ve her zaman tam yükleme koşuluna getiremeyeceğimiz için uygulamada çok daha düşük değerler görebiliriz. Ayrıca traktör sadece motordan ibaret olmadığı için bir bütün olarak düşünerek yakıt konusunda şanzımanı ve hidrolikleri de hesaba katmak gerekir, hepsi yakıta doğrudan etki etmektedir.</p><p></p><p>Tam yükleme denilen şey kesinlikle motoru boğmak değildir. Ölçümün yapıldığı motor devrinde motordan alınabilecek en yüksek gücü almak demektir. </p><p></p><p>Örneğin verdiğin adresteki Mccormick Cx75, maksimum gücü verdiği 2200 motor devrinde tam yük altında 1 saatte 14,91 lt mazot yakmaktaymış. Aynı traktörü boşta 1 saat boyunca 2200 devirde çalıştırırsan en fazla 4-5 litre falan yakar.</p><p></p><p>Traktörün o an için tam yükte çalışıp çalışmadığını da şöyle anlayabiliriz. Örneğin pullukla sürüm esnasında motor sabit bir şekilde 1500 d/d ' da çalışabiliyor olsun. Eğer motora gaz verdiğinizde devir yükselebiliyorsa, atıyorum 1900 d/d ' ya kadar çıkabiliyorsa motorunuz 1500d/d ' da iken tam yükte çalışmıyor demektir. Ama 1900 d/d ' da iken tam yükte çalışır hale gelmektedir. Dolayısıyla böyle bir durumda eğer uygun vitesiniz varsa bir üst vitese geçip traktörün 1500 d/d ' da tam yükte çalışmasını sağlayabilir, böylece çalışma zamanınızı düşürebilirsiniz. Vario şanzımanların da yaptığı tam olarak budur, seçtiğiniz devirde motorun tam yükte çalışmasını sağlayarak hem yakıttan, hem de zamandan tasarruf sağlarlar. Motor hep seçtiğiniz devirde çalışmasına karşın (örneğin 1500 d/d), traktörün hızı toprak yapısına göre sürekli olarak değişmektedir. Şanzımanın çevrim oranı otomatik olarak ayarlanarak traktörün hızı değiştirilmekte ve o an için gidilebilecek en yüksek hızda ilerleme sağlanmaktadır.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ersanakyai, post: 185285, member: 936"] [b]Ynt: nebraska traktör testleri.. bakın bakalım katalog degerleriyle uyuyormu!![/b] Burdaki bilgilerle traktörün yakıt sarfiyatı hakkında yorum yapmak yanlış olur. Çünkü yakıt ölçümü yapıldığı sırada traktör hareket dahi etmemektedir. Bu değerler sadece durağan haldeyken kuyruk mili kullanımında motorun yakıt sarfiyatı hakkında bilgi verir. Ki dediğim gibi maksimum güç devrinde yapılan ölçümlerdir. Tarla şartlarında genellikle traktörü maksimum tork devrinde kullandığımız için ve her zaman tam yükleme koşuluna getiremeyeceğimiz için uygulamada çok daha düşük değerler görebiliriz. Ayrıca traktör sadece motordan ibaret olmadığı için bir bütün olarak düşünerek yakıt konusunda şanzımanı ve hidrolikleri de hesaba katmak gerekir, hepsi yakıta doğrudan etki etmektedir. Tam yükleme denilen şey kesinlikle motoru boğmak değildir. Ölçümün yapıldığı motor devrinde motordan alınabilecek en yüksek gücü almak demektir. Örneğin verdiğin adresteki Mccormick Cx75, maksimum gücü verdiği 2200 motor devrinde tam yük altında 1 saatte 14,91 lt mazot yakmaktaymış. Aynı traktörü boşta 1 saat boyunca 2200 devirde çalıştırırsan en fazla 4-5 litre falan yakar. Traktörün o an için tam yükte çalışıp çalışmadığını da şöyle anlayabiliriz. Örneğin pullukla sürüm esnasında motor sabit bir şekilde 1500 d/d ' da çalışabiliyor olsun. Eğer motora gaz verdiğinizde devir yükselebiliyorsa, atıyorum 1900 d/d ' ya kadar çıkabiliyorsa motorunuz 1500d/d ' da iken tam yükte çalışmıyor demektir. Ama 1900 d/d ' da iken tam yükte çalışır hale gelmektedir. Dolayısıyla böyle bir durumda eğer uygun vitesiniz varsa bir üst vitese geçip traktörün 1500 d/d ' da tam yükte çalışmasını sağlayabilir, böylece çalışma zamanınızı düşürebilirsiniz. Vario şanzımanların da yaptığı tam olarak budur, seçtiğiniz devirde motorun tam yükte çalışmasını sağlayarak hem yakıttan, hem de zamandan tasarruf sağlarlar. Motor hep seçtiğiniz devirde çalışmasına karşın (örneğin 1500 d/d), traktörün hızı toprak yapısına göre sürekli olarak değişmektedir. Şanzımanın çevrim oranı otomatik olarak ayarlanarak traktörün hızı değiştirilmekte ve o an için gidilebilecek en yüksek hızda ilerleme sağlanmaktadır. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
Diğer Traktörler
Teknik Bilgiler-Yorumlar
nebraska traktör testleri.. bakın bakalım katalog degerleriyle uyuyormu!!
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt