PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Çiftçilik Dışı Konular
Muhabbet - Geyik
önemli ..bir külfet daha millte...
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="köylü" data-source="post: 781597" data-attributes="member: 988"><p>17 milyon sürücüyü yakından ilgilendiren trafik sigortasında, 1 Ocak ' tan itibaren yeni dönem başladı. Hasarsızlık indirimi ve prim artış oranı kalktı.</p><p></p><p>Sigorta şirketleri, kaskoda olduğu gibi trafik sigortasında da primleri istedikleri gibi artırıp, yüksek oranda da hasarsızlık indirimi uygulayabilecek.</p><p></p><p>Noyan Doğan, Hürriyet gazetesindeki köşesinde yeni uygulamalarla ilgili bilgiler verdi. Buna göre, 1 Ocak ' tan itibaren sigorta şirketleri trafik sigortasında, primleri istedikleri gibi belirleyecek.</p><p></p><p>Böylece yeni yılla birlikte trafik sigortasında da tam serbest döneme geçilmiş oldu.</p><p></p><p>Bundan sonra sigorta şirketleri, kasko sigortasında olduğu gibi trafik sigortasında da istedikleri oranda primleri artırabilecek, aynı oranda da hasarsızlık indirimini sürücülere sunabilecek.</p><p></p><p>Sigorta teminatlarını ise yine eskisi gibi Hazine belirlemeye devam edecek. Bugüne kadar ise trafik sigortasında yarı serbest bir uygulama hakimdi.</p><p></p><p>Gerek prim artış oranını gerekse de hasarsızlık indirimini, büyük şehirlerde uygulanacak en yüksek fiyatı Hazine tespit ediyor; sigorta şirketleri de bu oranlar çerçevesinde primlerini belirleyip, yine Hazine ' nin onayına sunuyordu.</p><p></p><p>HASARSIZLIK ORANI KALKTI</p><p></p><p>Bu kriterlere göre şirketler, hasarı olmayan sürücülere; ilk yılda yüzde 10, ikinci yılda yüzde 15, üçüncü yıl için de yüzde 20 oranında hasarsızlık indirimi uygulayabiliyordu.</p><p></p><p>Aynı şekilde hasarlı sürücüler için de birinci hasarda yüzde 20, ikincisinde yüzde 40, üçüncü hasarda yüzde 60 ' a varan oranlarda fiyatı artırıyorlardı. Hazine ' nin şirketlere tanıdığı en yüksek prim artış oranı ise yüzde 250 ' yi geçemiyordu. 1 Ocak 2014 ' ten itibaren ise tüm bu oranlar ve sınırlar kalktı. Yeni yılla birlikte Hazine ' nin trafik sigortasındaki müdahalesi bitti ve primlerde tam serbest düzene geçildi.</p><p></p><p>PRİMLER SERBEST OLDU</p><p></p><p>Yeni uygulamaya göre; hasarsızlık indirimini, prim artış oranını ve uygulanacak en yüksek fiyatı şirketler, kendileri belirleyecek. Daha açık bir anlatımla; sigorta şirketleri, kendi kriterlerine göre hangi sürücüye hangi oranda indirim yapacaklarını kendileri tespit edecek, hasarlı sürücülere de istedikleri oranda fiyat artırımı yapabilecek. Ancak şirketler, gerek prim indirim gerekse de fiyat artırımlarının gerekçelerini Hazine ' ye bildirecek.</p><p></p><p>Peki, bu uygulama neleri değiştirecek? En basit anlatımla, trafik sigortası da kasko sigortası gibi olacak. Sigorta şirketi, hiç hasar yapmayan ve bu özelliğini de yıllardır sürdüren sürücülere; yüzde 60-70 ' e varan oranda hasarsızlık indirimi verebilecek... Ki, eski uygulamada en fazla yüzde 20 indirim yapabiliyorlardı.</p><p></p><p>KUSURA GÖRE FİYAT</p><p></p><p>Aynı şekilde senede üç-beş hasara karışan, sigortacılara göre hasar frekansı yüksek olan sürücülere ise yüzde 300-400 ' e varan fiyat artırımları yapabilecek.</p><p></p><p>Daha açık bir anlatımla... 1 Ocak 2014 ' ten itibaren trafik sigortası açısından iyi sürücünün mükafatlandırılacağı, kötü sürücünün ise cezalandırılacağı bir düzen başlamış olacak.</p><p></p><p>Yeni uygulamaya göre Hazine ise sadece, sigorta şirketinin mali durumunda sorun olduğunu, şirketin belirlediği primin haksız rekabete yol açtığı ve şirketin, sigorta yapmaktan kaçındığı durumlarda müdahalede bulunacak.</p><p></p><p>HAZİNE: KUSURU OLAN ZARARA DA KATILIR</p><p></p><p>Hazine Müsteşarlığı, trafik sigortasında serbest tarife rejimi uygulandığını ve sigorta şirketlerinin rekabetçi ortamda primleri belirlediklerini belirtti.</p><p></p><p>Hazine ' den yapılan açıklamada, fazla kazaya sebebiyet vermiş araçlar için zamlı prim uygulandığı vurgulandı. Açıklamada, bu sayede araç sahiplerinin daha dikkatli olacağı ve kusuru ile kazalara sebep olanların; zararın bir kısmını, kendilerinin finanse edeceği ifade edildi.</p><p></p><p>Açıklamada, şu görüşlere yer verildi:</p><p></p><p>'Trafik sigortası teminatları, 2018 yılına kadar olan dönemler için şimdiden belirlendi, sigorta şirketleri bakımından belirsizlik unsurlarından biri ortadan kaldırıldı. Bu durumun da primlere olumlu yansıması beklenmekte.'</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="köylü, post: 781597, member: 988"] 17 milyon sürücüyü yakından ilgilendiren trafik sigortasında, 1 Ocak ' tan itibaren yeni dönem başladı. Hasarsızlık indirimi ve prim artış oranı kalktı. Sigorta şirketleri, kaskoda olduğu gibi trafik sigortasında da primleri istedikleri gibi artırıp, yüksek oranda da hasarsızlık indirimi uygulayabilecek. Noyan Doğan, Hürriyet gazetesindeki köşesinde yeni uygulamalarla ilgili bilgiler verdi. Buna göre, 1 Ocak ' tan itibaren sigorta şirketleri trafik sigortasında, primleri istedikleri gibi belirleyecek. Böylece yeni yılla birlikte trafik sigortasında da tam serbest döneme geçilmiş oldu. Bundan sonra sigorta şirketleri, kasko sigortasında olduğu gibi trafik sigortasında da istedikleri oranda primleri artırabilecek, aynı oranda da hasarsızlık indirimini sürücülere sunabilecek. Sigorta teminatlarını ise yine eskisi gibi Hazine belirlemeye devam edecek. Bugüne kadar ise trafik sigortasında yarı serbest bir uygulama hakimdi. Gerek prim artış oranını gerekse de hasarsızlık indirimini, büyük şehirlerde uygulanacak en yüksek fiyatı Hazine tespit ediyor; sigorta şirketleri de bu oranlar çerçevesinde primlerini belirleyip, yine Hazine ' nin onayına sunuyordu. HASARSIZLIK ORANI KALKTI Bu kriterlere göre şirketler, hasarı olmayan sürücülere; ilk yılda yüzde 10, ikinci yılda yüzde 15, üçüncü yıl için de yüzde 20 oranında hasarsızlık indirimi uygulayabiliyordu. Aynı şekilde hasarlı sürücüler için de birinci hasarda yüzde 20, ikincisinde yüzde 40, üçüncü hasarda yüzde 60 ' a varan oranlarda fiyatı artırıyorlardı. Hazine ' nin şirketlere tanıdığı en yüksek prim artış oranı ise yüzde 250 ' yi geçemiyordu. 1 Ocak 2014 ' ten itibaren ise tüm bu oranlar ve sınırlar kalktı. Yeni yılla birlikte Hazine ' nin trafik sigortasındaki müdahalesi bitti ve primlerde tam serbest düzene geçildi. PRİMLER SERBEST OLDU Yeni uygulamaya göre; hasarsızlık indirimini, prim artış oranını ve uygulanacak en yüksek fiyatı şirketler, kendileri belirleyecek. Daha açık bir anlatımla; sigorta şirketleri, kendi kriterlerine göre hangi sürücüye hangi oranda indirim yapacaklarını kendileri tespit edecek, hasarlı sürücülere de istedikleri oranda fiyat artırımı yapabilecek. Ancak şirketler, gerek prim indirim gerekse de fiyat artırımlarının gerekçelerini Hazine ' ye bildirecek. Peki, bu uygulama neleri değiştirecek? En basit anlatımla, trafik sigortası da kasko sigortası gibi olacak. Sigorta şirketi, hiç hasar yapmayan ve bu özelliğini de yıllardır sürdüren sürücülere; yüzde 60-70 ' e varan oranda hasarsızlık indirimi verebilecek... Ki, eski uygulamada en fazla yüzde 20 indirim yapabiliyorlardı. KUSURA GÖRE FİYAT Aynı şekilde senede üç-beş hasara karışan, sigortacılara göre hasar frekansı yüksek olan sürücülere ise yüzde 300-400 ' e varan fiyat artırımları yapabilecek. Daha açık bir anlatımla... 1 Ocak 2014 ' ten itibaren trafik sigortası açısından iyi sürücünün mükafatlandırılacağı, kötü sürücünün ise cezalandırılacağı bir düzen başlamış olacak. Yeni uygulamaya göre Hazine ise sadece, sigorta şirketinin mali durumunda sorun olduğunu, şirketin belirlediği primin haksız rekabete yol açtığı ve şirketin, sigorta yapmaktan kaçındığı durumlarda müdahalede bulunacak. HAZİNE: KUSURU OLAN ZARARA DA KATILIR Hazine Müsteşarlığı, trafik sigortasında serbest tarife rejimi uygulandığını ve sigorta şirketlerinin rekabetçi ortamda primleri belirlediklerini belirtti. Hazine ' den yapılan açıklamada, fazla kazaya sebebiyet vermiş araçlar için zamlı prim uygulandığı vurgulandı. Açıklamada, bu sayede araç sahiplerinin daha dikkatli olacağı ve kusuru ile kazalara sebep olanların; zararın bir kısmını, kendilerinin finanse edeceği ifade edildi. Açıklamada, şu görüşlere yer verildi: 'Trafik sigortası teminatları, 2018 yılına kadar olan dönemler için şimdiden belirlendi, sigorta şirketleri bakımından belirsizlik unsurlarından biri ortadan kaldırıldı. Bu durumun da primlere olumlu yansıması beklenmekte.' [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Çiftçilik Dışı Konular
Muhabbet - Geyik
önemli ..bir külfet daha millte...
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt