PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
İş Makinaları
İş Makinaları
Diğer Şantiye Makinaları
Operatöre Yararlı Bilgiler...
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="ibrahim59" data-source="post: 103149" data-attributes="member: 3374"><p>Operatör arkadaşlara yararlı olacak bilgileri paylaşmak istiyorum..borusan makinenin 2003 yılında yapmış olduğu panelden özetleyerek aktarıyorum.Umarım yaralı olur..</p><p></p><p></p><p></p><p>*<strong><u>Yükleyici ve Kamyon eşleşmesi</u></strong></p><p></p><p></p><p>-Bir kamyonun yükleyicinin altında bekeleme süresi,2.5 dakikanın altında olması gerekir.</p><p></p><p></p><p></p><p>-Lastik tekerlekli bir yükleyecinin,ortalama pas süresi(malzemeyi alıp kamyona yükleme süresi) 27-42 saniye arasında değişmelidir.Bu yüzden en ekonomik olarak lastik tekerlekli yükleyici,kamyonu 3-5 pas arasında yüklemesi lazımdır.</p><p></p><p></p><p></p><p>-Paletli eskavatörde pas süresi 10- 26 saniye arasında değişir.6-10 pasta kamyon yüklenmiş olamalıdır.Orta boy eskavatörde ortalam pas süresi 5-7 arasında olmalıdır en ekonomik bu şeklidedir.</p><p></p><p></p><p></p><p>*<strong><u>Kamyon Yolu</u></strong></p><p></p><p></p><p></p><p>-Bir hafriyat hasasında veya maden ocaklarında açılacak yol kamyon trafiğini tehlikeye sokmayacak şekilde açılmalıdır.Örnek olarak 2 yönlü taşıma yoluysa yolun en az 3.5 kamyon genişliğinde olmalıdır.</p><p></p><p></p><p></p><p>-Dever eğimi (yol eğimi) %8 olmalıdır.Virajlarda dever eğimi kullanılır.</p><p></p><p></p><p></p><p><strong><u>İş Makinelerinin Şanzımanları</u></strong></p><p></p><p></p><p></p><p>Genel olarak operatörlerden sıkça duyulan şanzımanlar,povershift,otomotik,yarı otomatik şanzıman şeklinde duyarız</p><p></p><p></p><p></p><p>Günümüz şanzımanları 3 ayrı sistemin entegrasyonundan oluşur.</p><p></p><p> -<strong>Dişli düzeni</strong>(Yörünge dişil ve çok milli dişli)</p><p> -<strong>Kavrama Sistemi</strong>(Hidrolik basınçlı kavrama (povershift)</p><p> -<strong>Vites seçme</strong> (Otomotik,manuel) dir...</p><p></p><p></p><p></p><p></p><p>*<strong><u>Kepçenin Yüklenmesi</u></strong></p><p></p><p></p><p></p><p></p><p>-Malzemeye (gevşekse çok sert değilse) 2.vitesle girilmeli,kepçe dolarken 1.vitese düşülmelidir.Böylece zamandan tasarruf sağlanır.2.vitesten 1i. vitese dşürken makine öne doğru hamle yapar ve kepçe tam dolar.</p><p></p><p></p><p></p><p>-Kepçe dolunca kepçeyi bir kere silkelemkte yararlıdır.yere dökülecek malzemeyi önler.</p><p></p><p></p><p></p><p>*<strong><u>Kamyonun Yüklenmesi</u></strong> </p><p></p><p></p><p></p><p>-Operatör,şöförle göz teması içinde olmalıdır ve operatör kamyonu soldan yüklemelidr.(lastikli için geçerli)</p><p></p><p></p><p>-Kamyonun yüklenip yükleyicinin altından çıkması ve yeni kamyonun yükleyicinin altına yanaşması araştırmalara göre ekonomik ve zamandan tasarruf açısından 42 - 54 saniye arasında olmalıdır..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ibrahim59, post: 103149, member: 3374"] Operatör arkadaşlara yararlı olacak bilgileri paylaşmak istiyorum..borusan makinenin 2003 yılında yapmış olduğu panelden özetleyerek aktarıyorum.Umarım yaralı olur.. *[b][u]Yükleyici ve Kamyon eşleşmesi[/u][/b] -Bir kamyonun yükleyicinin altında bekeleme süresi,2.5 dakikanın altında olması gerekir. -Lastik tekerlekli bir yükleyecinin,ortalama pas süresi(malzemeyi alıp kamyona yükleme süresi) 27-42 saniye arasında değişmelidir.Bu yüzden en ekonomik olarak lastik tekerlekli yükleyici,kamyonu 3-5 pas arasında yüklemesi lazımdır. -Paletli eskavatörde pas süresi 10- 26 saniye arasında değişir.6-10 pasta kamyon yüklenmiş olamalıdır.Orta boy eskavatörde ortalam pas süresi 5-7 arasında olmalıdır en ekonomik bu şeklidedir. *[b][u]Kamyon Yolu[/u][/b] -Bir hafriyat hasasında veya maden ocaklarında açılacak yol kamyon trafiğini tehlikeye sokmayacak şekilde açılmalıdır.Örnek olarak 2 yönlü taşıma yoluysa yolun en az 3.5 kamyon genişliğinde olmalıdır. -Dever eğimi (yol eğimi) %8 olmalıdır.Virajlarda dever eğimi kullanılır. [b][u]İş Makinelerinin Şanzımanları[/u][/b] Genel olarak operatörlerden sıkça duyulan şanzımanlar,povershift,otomotik,yarı otomatik şanzıman şeklinde duyarız Günümüz şanzımanları 3 ayrı sistemin entegrasyonundan oluşur. -[b]Dişli düzeni[/b](Yörünge dişil ve çok milli dişli) -[b]Kavrama Sistemi[/b](Hidrolik basınçlı kavrama (povershift) -[b]Vites seçme[/b] (Otomotik,manuel) dir... *[b][u]Kepçenin Yüklenmesi[/u][/b] -Malzemeye (gevşekse çok sert değilse) 2.vitesle girilmeli,kepçe dolarken 1.vitese düşülmelidir.Böylece zamandan tasarruf sağlanır.2.vitesten 1i. vitese dşürken makine öne doğru hamle yapar ve kepçe tam dolar. -Kepçe dolunca kepçeyi bir kere silkelemkte yararlıdır.yere dökülecek malzemeyi önler. *[b][u]Kamyonun Yüklenmesi[/u][/b] -Operatör,şöförle göz teması içinde olmalıdır ve operatör kamyonu soldan yüklemelidr.(lastikli için geçerli) -Kamyonun yüklenip yükleyicinin altından çıkması ve yeni kamyonun yükleyicinin altına yanaşması araştırmalara göre ekonomik ve zamandan tasarruf açısından 42 - 54 saniye arasında olmalıdır.. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
İş Makinaları
İş Makinaları
Diğer Şantiye Makinaları
Operatöre Yararlı Bilgiler...
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt