PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Çiftçilik Dışı Konular
Genel
Teknoloji
Otomobilde 9. vites devrimi
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="köylü" data-source="post: 387408" data-attributes="member: 988"><p>Alman şanzıman üreticisi ZF binek otomobillere yönelik dünyanın ilk dokuz vitesli otomatik şanzımanını piyasaya sürdü</p><p>Şanzıman, motorun enlemesine yerleştirildiği önden çekişli otomobiller için tasarlanmış ve torku 480 Nm’ye kadar olan motorlar ile kullanılabiliyor.</p><p></p><p>ZF şanzımanın, önden çekişli, enlemesine motorlu bir otomobile takılmış tipik bir altı vitesli otomatik şanzımana göre yüzde 16’ya kadar yakıt tasarrufu sağladığını iddia ediyor.</p><p></p><p>Bu tasarruf dokuz vitesli şanzımanda, motorun 120 km/s hızda 1900 devir/dakikada çalışmasından ileri geliyor; altı vitesli otomatik şanzımanda bu değer yaklaşık 2600 dev/dak oluyor.</p><p></p><p>Şirket “dokuz vitesin son derece yakın vites oranlarını mümkün kıldığını” ve bunun sürüş konforunu olumlu yönde etkilediğini, zira otomobilin motorunun her zaman optimum güç aralığında çalıştığını söylüyor.</p><p></p><p>Şanzıman dört tekerlekten çekişli ve hibrit modellerle çalışacak şekilde uyarlanabiliyor.</p><p></p><p>ZF bu şanzımanın bir üretim otomobilinde ne zaman kullanılacağını AÇIKLADI.</p><p> </p><p> İŞTE TEKNOLOJİ İŞTE ZF</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="köylü, post: 387408, member: 988"] Alman şanzıman üreticisi ZF binek otomobillere yönelik dünyanın ilk dokuz vitesli otomatik şanzımanını piyasaya sürdü Şanzıman, motorun enlemesine yerleştirildiği önden çekişli otomobiller için tasarlanmış ve torku 480 Nm’ye kadar olan motorlar ile kullanılabiliyor. ZF şanzımanın, önden çekişli, enlemesine motorlu bir otomobile takılmış tipik bir altı vitesli otomatik şanzımana göre yüzde 16’ya kadar yakıt tasarrufu sağladığını iddia ediyor. Bu tasarruf dokuz vitesli şanzımanda, motorun 120 km/s hızda 1900 devir/dakikada çalışmasından ileri geliyor; altı vitesli otomatik şanzımanda bu değer yaklaşık 2600 dev/dak oluyor. Şirket “dokuz vitesin son derece yakın vites oranlarını mümkün kıldığını” ve bunun sürüş konforunu olumlu yönde etkilediğini, zira otomobilin motorunun her zaman optimum güç aralığında çalıştığını söylüyor. Şanzıman dört tekerlekten çekişli ve hibrit modellerle çalışacak şekilde uyarlanabiliyor. ZF bu şanzımanın bir üretim otomobilinde ne zaman kullanılacağını AÇIKLADI. İŞTE TEKNOLOJİ İŞTE ZF [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Çiftçilik Dışı Konular
Genel
Teknoloji
Otomobilde 9. vites devrimi
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt