PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
Zetor
Videolar (Alıntılar)
Proxima 90/Sarı Ok/Yellow Arrow
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="sebazios" data-source="post: 809748" data-attributes="member: 21067"><p><strong>Ynt: Proxima 90/Sarı Ok/Yellow Arrow</strong></p><p></p><p>200 lirayı okudum da hesaplayamadım. </p><p></p><p>25 yüklü 25 boş römorkla, 15 tek kelle toplam 65 km yol tamam da 1 tır su kısmı işe karışınca hesap şaşıyor. </p><p></p><p>İşin aslı traktör yada diğer iş makinalarında yakıt ölçümü yaparken kullanılan dekar, gerg, pulluk hesapları hikayedir. Çünkü onlarca ekipman ve onlarca toprak türü var. Bu kadar çok değişken varken stabil bir ölçüm yapılması olanıksıdır. </p><p></p><p>Bu konuda uluslararası kabul görmüş 1-2 tane norm var. Ve hepsi saat üzerine kurulu. O normlara göre hesaplama yapılırsa çok daha anlaşılır olur. </p><p></p><p>Hesaplama yöntemleri:</p><p></p><p>1-) Maksimum güçte, maksimum yükte 1 saatlik yakıt sarfiyatı. Tractorlab, DLG, OECD gibi uluslararası test kurumlarının tamamının uyguladığı yöntemdir. Birçok donanım kullanıldığı için sıradan kullanıcıların yapması çok zordur. Gündelik kullanım hakkında fikir verir ama bence net ve doğru bilgiler vermez. Örneğin bu testte Fiat 80-66 saatte 21 litre yakmıştır ki gerçekte öldürsen bu kadar yaktıramazsın. </p><p></p><p>2-) Standart iş zamanı hesaplama bu yöntemde de mantık şu:</p><p></p><p>..... işi ..... saatte ..... kadar (litre) yakıtla yaptı. </p><p></p><p>Bu şekilde belirtirken işleri 3 sınıf olarak ayırmak da kolaylık verir. </p><p></p><p>1-) Hafif işler: gübre atma, ot biçme/çevirme, tek kelle yada boş römorkla yol, tırmık, merdane, ilaçlama, tapan, ciguli vs. </p><p>2-) Orta ağır işler: Çapa (rotovatör), 'traktörün kendi ağırlığına kadar olan yük nakilleri', haşbaysız makinayla balya bağlama, ot silajı, kültivatör, tiller, saban, kaz ayağı, mibzer ile ekim, asılı tip disk-harrow, kepçe ve ön yükleyici işleri, traktöre uygun pulluk ile sürüm vs.. </p><p>3-) Ağır işler: Silaj yapımı, toprak tesfiyesi, haşbaylı makinayla balya bağlama, kombine mibzerlerle ekim, şaseli disk-harrow, traktörün kendi ağırlığının üzerindeki yük nakilleri, sıvı-katı organik gübre dağıtımı, traktörün üst limitindeki pulluk ile sürüm vs. </p><p></p><p>Bu hususlarda bilgi vermek, diğer traktör kullanıcılarının bilgilenmesi ve kıyaslanma yapabilmesi açısından da çok önemlidir. </p><p></p><p>Sen de bu normlarda kıyaslama yaparsan kıysalayabilmemiz daha kolay olur. </p><p></p><p>(Bu konuyu ayrı bir başlık olarak da açayım da millet incilerini döksün)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sebazios, post: 809748, member: 21067"] [b]Ynt: Proxima 90/Sarı Ok/Yellow Arrow[/b] 200 lirayı okudum da hesaplayamadım. 25 yüklü 25 boş römorkla, 15 tek kelle toplam 65 km yol tamam da 1 tır su kısmı işe karışınca hesap şaşıyor. İşin aslı traktör yada diğer iş makinalarında yakıt ölçümü yaparken kullanılan dekar, gerg, pulluk hesapları hikayedir. Çünkü onlarca ekipman ve onlarca toprak türü var. Bu kadar çok değişken varken stabil bir ölçüm yapılması olanıksıdır. Bu konuda uluslararası kabul görmüş 1-2 tane norm var. Ve hepsi saat üzerine kurulu. O normlara göre hesaplama yapılırsa çok daha anlaşılır olur. Hesaplama yöntemleri: 1-) Maksimum güçte, maksimum yükte 1 saatlik yakıt sarfiyatı. Tractorlab, DLG, OECD gibi uluslararası test kurumlarının tamamının uyguladığı yöntemdir. Birçok donanım kullanıldığı için sıradan kullanıcıların yapması çok zordur. Gündelik kullanım hakkında fikir verir ama bence net ve doğru bilgiler vermez. Örneğin bu testte Fiat 80-66 saatte 21 litre yakmıştır ki gerçekte öldürsen bu kadar yaktıramazsın. 2-) Standart iş zamanı hesaplama bu yöntemde de mantık şu: ..... işi ..... saatte ..... kadar (litre) yakıtla yaptı. Bu şekilde belirtirken işleri 3 sınıf olarak ayırmak da kolaylık verir. 1-) Hafif işler: gübre atma, ot biçme/çevirme, tek kelle yada boş römorkla yol, tırmık, merdane, ilaçlama, tapan, ciguli vs. 2-) Orta ağır işler: Çapa (rotovatör), 'traktörün kendi ağırlığına kadar olan yük nakilleri', haşbaysız makinayla balya bağlama, ot silajı, kültivatör, tiller, saban, kaz ayağı, mibzer ile ekim, asılı tip disk-harrow, kepçe ve ön yükleyici işleri, traktöre uygun pulluk ile sürüm vs.. 3-) Ağır işler: Silaj yapımı, toprak tesfiyesi, haşbaylı makinayla balya bağlama, kombine mibzerlerle ekim, şaseli disk-harrow, traktörün kendi ağırlığının üzerindeki yük nakilleri, sıvı-katı organik gübre dağıtımı, traktörün üst limitindeki pulluk ile sürüm vs. Bu hususlarda bilgi vermek, diğer traktör kullanıcılarının bilgilenmesi ve kıyaslanma yapabilmesi açısından da çok önemlidir. Sen de bu normlarda kıyaslama yaparsan kıysalayabilmemiz daha kolay olur. (Bu konuyu ayrı bir başlık olarak da açayım da millet incilerini döksün) [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
Zetor
Videolar (Alıntılar)
Proxima 90/Sarı Ok/Yellow Arrow
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt