PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
Same
Fotoğraflar (Çekimler)
SAME KAMPANYASI
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="Ali SARAÇ" data-source="post: 726805" data-attributes="member: 25140"><p><strong>Ynt: SAME KAMPANYASI</strong></p><p></p><p>türkiyede kim bilmiyorum ama dünyada kabul edilen bir kişi var .. zaten ilanda ilk dizel motoru üretti ilk dört çekeri üretti demiyor .. dikkat ederseniz ilk dizel motorlu 4 çeker traktör diyor .. motorun markası yazmamış .. </p><p></p><p>Rudolf Christian Karl Diesel ( 18 Mart 1858, Paris - 29 Eylül 1913, Manş Denizi), Dizel motorun mucidi Alman makine mühendisi.</p><p></p><p>Dizel motorların mucididir. Buhar motorlarına uyguladığı bir takım mekanik değişiklikler sonrası performansdan %10 kazanç sağladı. Bir gün Diesel bazı şeylerin normal olmadığını düşündü: Kav parçalarını ufak bir cam tüpe koydu. Bir piston yardımı ile, Havayı tüpe sıkıştırdı ve kavın yanmasını sağladı. Bu deney sonucu alınan başarılı sonuç onu dahada hareketlendirmişti. 1885 ' de Paris ' de bir laboratuvar açtı, 1892 ' de ilk patentini aldı. 1893 ' ün Ağustos ayında Almanya ' nın Augsburg kasabasına geldi, MAN AG (Maschinenfabrik Augsburg-Nuerenberg) ' de 3 metrelik demir silindirli, pistonlu bir düzenteker oluşturdu. Buhar motoru yavaş yavaş yerini termodinamik motora bırakmaya başlıyordu. Diesel buna Atmosferik Gaz Motoru adını verdi. 1896 ' da yeni motor sistemini gururla tanıttı. Teoride %75.6 fazla verim alıyordu. Elbette bu teori sağlanamadı, Tek yanmalı motoru geçmiş yüzyılın en heyecan veren buluşlardan biri olmuştu.. Rudolf Diesel ' in hayali büyük endüstüriye bilgisinden vermekti. Bu hayali fazla uzun sürmedi, gelişmiş endüstüri O ' nun bilgisinden yararlanmakta geç kalmadı, Diesel ' in motorlarına tüm dünyadan talep vardı, O ' nun motorları artık gemilerin, elektrik santrallerinin, pompaların ve rafinerilerin standart motorları haline gelmişti. 1908 ' de Diesel ve Saurer firmasından İsviçreli bir mekanik 800 rpm hızla çalışan motoru yarattılar. Ancak otomobil endüstürisi Diesel ' in motorlarına adapte olmada zorlanıyordu, bu yüzden tercih edilmiyordu. MAN bu konuda ilk oldu, 1924 ' de, MAN ' ın ürettiği bir kamyon direkt enjeksiyonlu dizel bir motoru kullanan ilk vasıta oluyordu. Ardından Alman Benz & Cie bu motorları kullanmaya başladı, İlk dizel Mercedes-Benz 1936 ' da yollara çıktı.Rudolph Diesel motorun otomobil endüstirisinde yükselişini göremedi. Çünkü 1913 ' te İngiltere ' ye giden bir vapurda intihar etti.</p><p></p><p>İngiltere ' ye gitmek için Hamburg limanında bindiği Dresden vapurundan bir daha inmedi. Çünkü 1913 ' te İngiltere ' ye giden bir vapurda intihar etti. Ölüm tarihini bir gün öncesinde günlüğüne yazmıştı.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ali SARAÇ, post: 726805, member: 25140"] [b]Ynt: SAME KAMPANYASI[/b] türkiyede kim bilmiyorum ama dünyada kabul edilen bir kişi var .. zaten ilanda ilk dizel motoru üretti ilk dört çekeri üretti demiyor .. dikkat ederseniz ilk dizel motorlu 4 çeker traktör diyor .. motorun markası yazmamış .. Rudolf Christian Karl Diesel ( 18 Mart 1858, Paris - 29 Eylül 1913, Manş Denizi), Dizel motorun mucidi Alman makine mühendisi. Dizel motorların mucididir. Buhar motorlarına uyguladığı bir takım mekanik değişiklikler sonrası performansdan %10 kazanç sağladı. Bir gün Diesel bazı şeylerin normal olmadığını düşündü: Kav parçalarını ufak bir cam tüpe koydu. Bir piston yardımı ile, Havayı tüpe sıkıştırdı ve kavın yanmasını sağladı. Bu deney sonucu alınan başarılı sonuç onu dahada hareketlendirmişti. 1885 ' de Paris ' de bir laboratuvar açtı, 1892 ' de ilk patentini aldı. 1893 ' ün Ağustos ayında Almanya ' nın Augsburg kasabasına geldi, MAN AG (Maschinenfabrik Augsburg-Nuerenberg) ' de 3 metrelik demir silindirli, pistonlu bir düzenteker oluşturdu. Buhar motoru yavaş yavaş yerini termodinamik motora bırakmaya başlıyordu. Diesel buna Atmosferik Gaz Motoru adını verdi. 1896 ' da yeni motor sistemini gururla tanıttı. Teoride %75.6 fazla verim alıyordu. Elbette bu teori sağlanamadı, Tek yanmalı motoru geçmiş yüzyılın en heyecan veren buluşlardan biri olmuştu.. Rudolf Diesel ' in hayali büyük endüstüriye bilgisinden vermekti. Bu hayali fazla uzun sürmedi, gelişmiş endüstüri O ' nun bilgisinden yararlanmakta geç kalmadı, Diesel ' in motorlarına tüm dünyadan talep vardı, O ' nun motorları artık gemilerin, elektrik santrallerinin, pompaların ve rafinerilerin standart motorları haline gelmişti. 1908 ' de Diesel ve Saurer firmasından İsviçreli bir mekanik 800 rpm hızla çalışan motoru yarattılar. Ancak otomobil endüstürisi Diesel ' in motorlarına adapte olmada zorlanıyordu, bu yüzden tercih edilmiyordu. MAN bu konuda ilk oldu, 1924 ' de, MAN ' ın ürettiği bir kamyon direkt enjeksiyonlu dizel bir motoru kullanan ilk vasıta oluyordu. Ardından Alman Benz & Cie bu motorları kullanmaya başladı, İlk dizel Mercedes-Benz 1936 ' da yollara çıktı.Rudolph Diesel motorun otomobil endüstirisinde yükselişini göremedi. Çünkü 1913 ' te İngiltere ' ye giden bir vapurda intihar etti. İngiltere ' ye gitmek için Hamburg limanında bindiği Dresden vapurundan bir daha inmedi. Çünkü 1913 ' te İngiltere ' ye giden bir vapurda intihar etti. Ölüm tarihini bir gün öncesinde günlüğüne yazmıştı. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
Same
Fotoğraflar (Çekimler)
SAME KAMPANYASI
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt