PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
Tümosan
Teknik Bilgiler-Yorumlar
size bi sorum olacak 4x4 traktörlerle ilgili
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="ersanakyai" data-source="post: 174108" data-attributes="member: 936"><p><strong>Ynt: size bi sorum olacak 4x4 traktörlerle ilgili</strong></p><p></p><p>Öncelikle Nail arkadaşımın yanlışını düzeltmek istiyorum. Aslında 4x4 ile DT ' nin bir farkı yok, sadece farklı bir isimlendirme oluyor bunlar. </p><p></p><p>Eski nesil 4 çeker traktörlerde şöyle bir uygulama vardı, diferansiyel kilidine basıldığında sadece arka diferansiyel kilitleniyordu ve önler bağlıysa ve tekerlerden biri tam olarak tutunamıyorsa traktörün en fazla 3 tekerleği patinaja devam ediyordu, ön tekerlekterden tutunan teker dönmezdi. Bu traktör modellerinden bazıları : fiat-new holland 56 serisi (70-56), 66 serisi (70-66, 80-66).</p><p></p><p>Şu anki bir çok 4 çeker traktörde ise kendinden kilitlemeli (limited slip - sınırlı kaydırmalı) ön diferansiyele sahip ön dingiller kullanılıyor. Bu sistem sayesinde ön tekerleklerde hız farkı oluşmaya başladığında diferansiyel içindeki sürtünme plakaları, aks dişlilerini kilitleyerek kaymanın oluşmasına engelliyor. Fakat bu sistemde %100 kilitleme elde edilemiyor. Ortalama %30-45 arası bir kilitleme oranı sağlanıyor. Şu an yerli üretimlerden Türk traktör , hattat, Erkunt ve Tümosan ' da bu sistem kullanılmakta. Zaten Erkuntun birçok modelinde Tümosan ile aynı marka ön dingil kullanılıyor, yani İtalyan Carraro marka 4 çeker ön dingil. Tek farkı, Tümosanın dingiller Hindistan üretimi. Yabancılardan da John deere, mccormick, landini, massey ferguson gibi firmalar aynı sistemi kullanıyorlar. Zaten çoğunun ön dingili carraro marka. (kataloglarında da yazar bu bilgi)</p><p></p><p>Diğer bir sistem ise ön dingil diferansiyeli de tamamen kullanıcı tarafından kilitlenen tip. Bu sistemde diferansiyel kilidine bastığınızda hem arka diferansiyel, hem de ön diferansiyel aynı anda %100 oranında kilitlenmekte. Bu sistemi de yerlilerden başak kullanıyor. Başağın ön dingili ise amerikan markası olan DANA. Yabancılardan ise same ve deutz kullanmakta.</p><p></p><p>Bu iki sistemin birbirine göre avantajı ise kendinden kilitlemeli sistemde sizin birşey yapmanıza gerek yok, kayma oluştuğu an sistem kendini kilitliyor, traktör batmadan devreye girdiği için avantajlı. Fakat %100 kilitleme sağlanmıyor. Kullanıcı kontrollü kilitlemede ise %100 kilitleme sağlanabiliyor fakat devreye sokmanız gerekiyor, geç kalırsanız zaten traktör batmış olur, çok faydasını göremeyebilirsiniz. (Büyük segmentteki traktörlerde bunun da otomatik hali mevcut tabi)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ersanakyai, post: 174108, member: 936"] [b]Ynt: size bi sorum olacak 4x4 traktörlerle ilgili[/b] Öncelikle Nail arkadaşımın yanlışını düzeltmek istiyorum. Aslında 4x4 ile DT ' nin bir farkı yok, sadece farklı bir isimlendirme oluyor bunlar. Eski nesil 4 çeker traktörlerde şöyle bir uygulama vardı, diferansiyel kilidine basıldığında sadece arka diferansiyel kilitleniyordu ve önler bağlıysa ve tekerlerden biri tam olarak tutunamıyorsa traktörün en fazla 3 tekerleği patinaja devam ediyordu, ön tekerlekterden tutunan teker dönmezdi. Bu traktör modellerinden bazıları : fiat-new holland 56 serisi (70-56), 66 serisi (70-66, 80-66). Şu anki bir çok 4 çeker traktörde ise kendinden kilitlemeli (limited slip - sınırlı kaydırmalı) ön diferansiyele sahip ön dingiller kullanılıyor. Bu sistem sayesinde ön tekerleklerde hız farkı oluşmaya başladığında diferansiyel içindeki sürtünme plakaları, aks dişlilerini kilitleyerek kaymanın oluşmasına engelliyor. Fakat bu sistemde %100 kilitleme elde edilemiyor. Ortalama %30-45 arası bir kilitleme oranı sağlanıyor. Şu an yerli üretimlerden Türk traktör , hattat, Erkunt ve Tümosan ' da bu sistem kullanılmakta. Zaten Erkuntun birçok modelinde Tümosan ile aynı marka ön dingil kullanılıyor, yani İtalyan Carraro marka 4 çeker ön dingil. Tek farkı, Tümosanın dingiller Hindistan üretimi. Yabancılardan da John deere, mccormick, landini, massey ferguson gibi firmalar aynı sistemi kullanıyorlar. Zaten çoğunun ön dingili carraro marka. (kataloglarında da yazar bu bilgi) Diğer bir sistem ise ön dingil diferansiyeli de tamamen kullanıcı tarafından kilitlenen tip. Bu sistemde diferansiyel kilidine bastığınızda hem arka diferansiyel, hem de ön diferansiyel aynı anda %100 oranında kilitlenmekte. Bu sistemi de yerlilerden başak kullanıyor. Başağın ön dingili ise amerikan markası olan DANA. Yabancılardan ise same ve deutz kullanmakta. Bu iki sistemin birbirine göre avantajı ise kendinden kilitlemeli sistemde sizin birşey yapmanıza gerek yok, kayma oluştuğu an sistem kendini kilitliyor, traktör batmadan devreye girdiği için avantajlı. Fakat %100 kilitleme sağlanmıyor. Kullanıcı kontrollü kilitlemede ise %100 kilitleme sağlanabiliyor fakat devreye sokmanız gerekiyor, geç kalırsanız zaten traktör batmış olur, çok faydasını göremeyebilirsiniz. (Büyük segmentteki traktörlerde bunun da otomatik hali mevcut tabi) [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
Tümosan
Teknik Bilgiler-Yorumlar
size bi sorum olacak 4x4 traktörlerle ilgili
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt