PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Hayvancılık
Büyükbaş Hayvancılık
Süt Hayvanclığı
Süt piyasasına istikrar gerekiyor
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="Hermiyas" data-source="post: 739326" data-attributes="member: 41641"><p><span style="color: blue"><strong>29 Eylül 2013 - 02:30</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Süt piyasasına istikrar gerekiyor</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Murat Yörük, Süt sektöründe uzun vadeli üretim, tüketim, ihracat dengesini istikrarlı yürütmemiz için bir program olmalı dedi</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Dünyada en çok süt üreten ülkeler arasında sekizinci sırada olan Türk süt üreticileri, ulusal çiğ süt politikası oluşturulmasını istiyor. Türkiyede süt üretimi 2012de bir önceki yıla göre yüzde 15.6 oranında artarak 17.4 milyon ton oldu. Türkiye Süt, Et, Gıda Sanayicileri ve Üreticileri Birliği (SETBİR) Başkanı Murat Yörük, Türkiyede süt piyasasında istikrar programı uygulanması gerektiğini belirterek, Süt sektöründe uzun vadeli üretim, tüketim, ihracat dengesini belli bir istikrar çerçevesinde yürütmemize olanak sağlayacak bir program olmalı dedi.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Kısır döngü var</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Türkiyede ulusal çiğ süt politikasına ihtiyaç olduğunu dile getiren Yörük, şunları söyledi: Süte ağustosta yüzde 11lik zam geldi. 90 kuruş olan süt 1 TL oldu. Reyona yansıması ise bayram sonrasına kaldı. Tüketici zammı yeni yeni algılıyor. Sütte genelde yılsonuna doğru arzda artma olur. Bu yıl arzın artışının yüzde 4-5 gibi olacağını tahmin ediyoruz. Eğer bu dönemde arzın fazlalığını alabilecek bir enstrüman ortaya koyamazsak fiyatlarla ilgili sıkıntı yaşanabilir.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>İhracata teşviklerin Avrupa ve Ortadoğu pazarında rekabet edilebilecek şekilde bir an önce verilmesi lazım. Üç aylık sütteki arz fazlasının fiyatta bir oynamaya yol açmaması gerekir. Bu kısır döngüyü yaşamamak adına yılın ilk üç ayındaki süt arzını absorbe etmek için ihracat artırılmalı. Şimdiden karar verilirse üç ay fiyatla ilgili oynama olmadan geçer. Süte zam gelirken yeme, mazota da zam geliyor. Üretici hala kazanamıyorum diyor. Üretici kazanmalı ki kesim olmasın. Avrupada olduğu gibi ulusal çiğ süt tedarik mekanizmasına ihtiyacımız var.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>İçeriğe göre fiyat</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Yörük, süt sektöründeki sorunlara da değinerek, şu saptamalarda bulundu:</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>En önemli iki sorun, kaliteli, sürekli ve güvenilir hammadde temini ve kayıtdışılıktır. Ek olarak ülkenin mevsimsel üretim miktarları farklılığı sorununu çözememiş olması da var. Bu, her yıl ilkbahar ve sonbahar aylarında fiyatlarda dalgalanma yaşanmasını ve istikrarsızlığı beraberinde getiriyor. Ülkemizde halen daha süt miktar olarak, kalitesine bakmadan fiyatlandırılıyor. Ancak ihalelerde hala daha süt içeriğine bakmaksızın tek bir fiyattan alınıp satılıyor.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>İhracat teşviği artmalı</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Yörük, çiğ süt üreten üreticinin yanı sıra sütü katma değeri yüksek bir ürüne dönüştürerek bunu pazarlayan sanayicinin de desteklenmesi gerektiğine vurgu yapıyor: Üretici, sanayici, tüketici üçlü saç ayağında üretimle paralel olarak sanayicinin de iç ve dış pazarda ürününü satması gerekli. Biz bu üretimle ancak desteklerle bile yaklaşık 100 bin ton süt ürünü ihracatı yapabiliyoruz. Oysa potansiyelimiz en az 200 bin ton ürün ihraç etmemizi gerektiriyor. Ancak verilen destek sadece süt tozu ile kısıtlı kalıyor. Süt tozunun yanı sıra peynir, tereyağı, içme sütü, yoğurt gibi ürünlere verilecek desteklerle, ihracatımızda önemli bir artış sağlayacak.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Japonların yemek listesinde yer aldı</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Yörsan, Japon Hava Yollarının yemek listesine girdi. Havayolunun listesinde Yörsan beyaz peynir, yoğurt ve nar suyu ürünleri yer alıyor</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Türkiyede gıda sektörünün önde gelen isimlerinden Yörsan, titizliğiyle ünlü Japon Hava Yollarının yemek listesine girmeyi başardı. Japon Hava Yollarını tercih eden yolculara Yörsan ürünleri ikram ediliyor. Japon Hava Yollarının yemek listesinde Yörsan beyaz peynir, yoğurt ve nar suyu ürünleri yer alıyor. Aynı zamanda Japonyanın en büyük zincir mağazalarından olan Kobe Bussan ve Aeon marketlerinde Yörsan labne ve Yörsan meyve suyu çeşitleri de yer alıyor.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Maldivlerde tüketim</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Dünya markası olma yolunda emin adımlarla ilerleyen Türk firmalarından biri olan Yörsan, süt ve süt ürünleri sektöründe Amerika, Japonya, Maldiv Adaları, Birleşik Arap Emirlikleri, Bosna Hersek, Kuveyt, Lübnan, Singapur, Arnavutluk, Malezya, Irak, Suudi Arabistan, Azerbaycan, KKTC, Libya, Afganistan, Özbekistan gibi ülkelere ihracat yapıyor.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Bununla birlikte, helal ürün pazarı tüm dünyada giderek büyürken, firmaların Helal Gıda Sertifikasına da ilgisi artıyor. Yörsan, TSEden helal gıda belgesi alan ilk firmalar arasında yer aldı. Yörsan, daha önce de Türkiyede helal gıda belgelendirmesi yapan GİMDESten süt ve süt ürünleri sektöründe helal belgesi alan ilk büyük firmalardan biri olma özelliğini taşıyor.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>FastFood devlerine üretim yapıyor</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Tüm üretimini entegre bir sistemle yürüten Beypiliç, dev fastfood zincirlerine de üretim yapıyor. 1979 yılından beri sektörde faaliyet gösteren Beypiliç, tamamen entegre olan üretimini, entegre bir sistemle yürütüyor. Üretilen ürünlerin her aşamasını kontrol altında tutarak gerekli olan gıda güvenliğini yerine getiriyor.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Helal belgesi aldı</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Beypiliç yetkilileri şunları söyledi: Bütün kalite yönetim sistemlerine sahibiz. Bu sistemlerin gerekliliklerini de harfiyen uyguluyoruz. Bu alanda satış noktalarında da soğuk zinciri ve hijyen kurallarını sürekli olarak denetleyerek ana bayilerde de gerekli kalite yönetim sistemlerine geçmelerini sağlıyoruz.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>TSEnin vermiş olduğu helal sertifakasını da bünyesine katan ilk firmalardan olduk. Bu konuda sektörde örnek gösteriliyoruz. İleri işlem tesislerle tam pişirilmiş ürünleri de tüketicinin beğenisine sunmakla beraber, Burger King, Popeyes, Arbys gibi dünya devi firmaların piliç ürünlerini de üretiyoruz.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Sağlıklı piliç eti üretimini ön planda tutan Beypiliç, eğitim çalışmaları ile tüm personelini bilgilendirerek, daha iyisini üretme çabasını gösteriyor. Üretim politikası olarak çalışanlarına kendi yemeyeceğimiz ürünü üretmeyiz anlayışını benimsetmiş.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p> <span style="color: blue"><strong>Beyaz ette ihracat yüzde 20 artacak</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Türkiyenin dünyada piliç eti üretiminde sekizinci sıraya yerleştiğini söyleyen BESD-BİR Başkanı Dr. Sait Koca, 50 ülkeye ihracat yapıyoruz. İhracat hacmi 567 milyon doları buldu dedi</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Beyaz et sektörü sürekli büyürken, ihracatını da hızlı artırıyor. Beyaz Et Sanayicileri ve Damızlıkçıları Birliği Derneği (BESD-BİR) Başkanı Dr. Sait Koca, 2012 yılında toplamda 1 milyon 830 bin tonluk kanatlı eti üretimi gerçekleştiği bilgisini paylaşarak, Bunun 1 milyon 707 bin tonu piliç eti, 43 bin tonu hindi eti. 2001 yılında 10.2 kg olan kişi başına beyaz et tüketimi, 2012de 20.5 kga çıktı. Sektör, 2013de de büyümesini sürdürecek. 900 bin tona yakın da yumurta üretimi var. 2013de 1 milyon 777 bin ton piliç eti, 45 bin 200 ton hindi eti üretimi olmak üzere toplamda 1 milyon 905 bin ton kanatlı eti üretimiyle yüzde 5-6 oranında bir büyümenin gerçekleşeceği bekleniyor dedi.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>50 ülkeye ihracat</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Ülkemize kanatlı eti ithalatı yapılmadığına işaret eden Koca, şunları söyledi: Kanatlı eti üretiminde hayvan yetiştiriciliği aşamasında damızlık yumurta/civciv ithalatı yapılıyor. Kanatlı yeminin başlıca hammadde ve girdileri yani mısır, soya fasulyesi, premiks, ilaç ve aşılar yurtdışından ithal ediliyor. 2012 yılı için ihracat rakamlarına baktığımızda, ülkemizden kuluçkalık yumurta ve ticari civciv ihracatının yan sıra kanatlı eti ve ürünlerinin ihracatı gerçekleştiriliyor.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Bu çerçevede; 2012te 269 bin 32 ton tavuk eti, 3 bin 737 ton hindi eti, 31 bin 159 ton ayak, 21 bin 368 ton işlenmiş ürün olmak üzere toplamda 326 bin 249 ton kanatlı eti ve ürünlerinin ihracatı gerçekleşti. Beyaz et ürünleri ihracatının parasal değeri ise 567 milyon dolar. Mevcut ihracat pazarlarımız, Ortadoğu, Uzak Doğu ve Kafkasları içine alan geniş bir coğrafya. Ülkemizden yaklaşık 50 ülkeye ihracat yapılıyor. 2013 yılında ihracatımızın yüzde 20 dolayında artması bekleniyor. Türkiye piliç eti üretiminde dünyada 8. sıraya yerleşti.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Koca, sektördeki sorunlara da işaret ederek, şunları söyledi: Sektörde yem hammaddelerinde dışa bağımlılık ve yüksek yem maliyeti, kümes ihtiyacı, desteklerin yetersizliği, yüksek girdi maliyetleri, hastalıklarla mücadelede etkin programlara olan ihtiyaç, ihracat teşviklerinin rakip ülkelerdeki uygulamalardan çok düşük olması, ABde ve hatta dünyada olmayan bazı yasal düzenlemelerin sektöre ve ülke ekonomisine verdirdiği kayıp sorunları var. Sektörümüz, mevcut sorunların çözümü için girişimlerde bulunuyor. Çözüm için ilgili kurum ve kuruluşların gerekli çabayı gösteriyor ancak çözüm süreci biraz zaman alabilir.</strong></span></p><p> <span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>RAKAMLARLA BEYAZ ET</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>- Türkiyede 600 bin kişiye doğrudan istihdam sağlıyor.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>- Dünyada beyaz et üretiminde Türkiye, dünyadaki payını da yüzde 1.70den yüzde 2.01e çıkardı.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>- 2012de 1 milyon 830 bin tonluk kanatlı eti üretimi gerçekleşti.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>- 2013te 1 milyon 777 bin ton piliç eti, 45 bin 200 ton hindi eti üretimi olmak üzere toplamda 1 milyon 905 bin ton kanatlı eti üretimiyle yüzde 5-6 oranında bir büyümenin gerçekleşmesi bekleniyor.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>- Türkiyede 2012de kişi başına yıllık beyaz et tüketimi 20.5 kga çıktı.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p> <span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Beyaz etteki fiyat, gerçek fiyat değil</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Sait Koca, Beyaz ete önümüzdeki günlerde yapılacak zam bomba etkisi yaratmaz. Sektör gerçekten sıkıntıda. Maliyetler yüksek ve üretici mal ettiği fiyata zaten satamıyor. Fiyatların mutlaka yükselmesi zorunluluk dedi.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Koca, beyaz et fiyatlarını piyasanın belirlediğine işaret ederek, şunları kaydetti: Bizim öyle bir şansımız yok. Şu an geçen yılki fiyatın altında satış gerçekleştiriliyor, maliyetlerin artmasına rağmen. Bu da sıkıntı yaratıyor. Şu an beyaz ette olması gereken fiyatlar gerçek fiyatlar değil. Önümüzdeki günlerde beyaz ete zam yapıldığında yaygara kopacak. Aslında bu, zam değil. Şu anki fiyatların çok üzerinde satış yapmamız gerekiyor. Normal maliyetlerimize ulaşmamız bile bize mutluluk verecek. Beyaz ete önümüzdeki günlerde yapılacak zam bomba etkisi yaratmaz, sektör gerçekten sıkıntıda, maliyetler yüksek ve üretici mal ettiği fiyata zaten satamıyor, fiyatların mutlaka yükselmesi zorunluluk. </strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p> <span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Çaycumada günde 250 ton süt işliyor</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Zonguldakta faaliyet gösteren Çaycuma Süt Ürünleri, üretimini yeni fabrikasında sürdürüyor. 1955de kurulan firma, ilk yıllarında faaliyet gösterdiği küçük ölçekli mandıra yapısından bugün 27 bin metrekarelik ve günlük 250 ton süt işleme kapasitesine sahip iki fabrikayla üretime devam ediyor.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Çaycuma Süt Yönetim Kurulu Üyesi Doruk Alphan, 2001de yeni fabrikaların taşındıklarını belirterek, şöyle konuştu:</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Doğaya da yatırım</strong></span></p><p> <span style="color: blue"><strong>Yeni fabrikamızda sadece teknolojiye değil doğaya da yatırım yaptık. Firmamız, artan süt talebine bağlı olarak bölge halkını hayvancılığa yönlendirirken, diğer yandan da teknolojiye yatırım yaparak, son teknoloji ürünü makinelerle, markanın temellerini sağlamlaştırıyor. Son olarak inşa ettiği peynir altı suyu arıtım tesisi ile doğaya da saygı gösterdiğini ispat ettik. Burdurda tamamlanan ikinci fabrikamızı da yine şirketin vizyonu olan doğaya ve insana saygı çerçevesinde faaliyete geçirdik. Çaycuma Süt, kalite ve gıda güvenliği yönetim sistemleri ve diğer tüm üretim izin ve kalite belgelerine de sahip.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Hijyene, kaliteye ve teknolojiye önem vererek, tüm denetimlerden geçer not aldı. Helal Sertifikasını almayı da başardık.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Çaycuma Süt, süt haricinde ayran, yoğurt, beyaz peynir, kaşar peynirleri, diğer peynirler ve tereyağı üretimi yapıyor. Çaycuma süt ürünleri, kahvaltılık tereyağları tüm Migros, Carrefour ve Kilerlerde de bulunabiliyor.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p> <span style="color: blue"><strong>Bursalı Kafkas yeni lezzetlerle büyüyor</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Bursadan dünyaya yayılan ünlü lezzetler arasında yer alan Kafkas, yeni ürünlerle büyümeye devam ediyor. Kestane şekerinde Türkiye yanında dünyada ün salmış bir marka olan firma, bitter çikolata kaplı kuru meyveler, çikolata kaplı kestane şekerlemeleri, kestaneli tatlı, krokan, Gourme-Line serisiyle çikolata, kestane ezmesi, sos ve kremaları, unlu mamulleri ile çeşitlendirdiği yeni karyokaları, gofret pastası, lokum, acıbadem kurabiyesi gibi yeni tatlarla ürün yelpazesini genişletti.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>16 bin metrekarelik tesis</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Kafkasın kurucusu Ali Şakir Tatveren, kestane şekerinin lezzetini Bursaya getiren isim oldu. Tatveren, başlangıçta küçük ölçekte başladığı şekerleme işinde gösterdiği titizlik ve ürettiği kaliteli ürünler sayesinde Kafkasın bugünkü konumuna gelmesini sağladı.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Firma 1999 yılında, 6 bin 500 metrekare kapalı, 10 bin metrekare açık alana sahip modern bir tesis kurdu. Bursada kendine ait 12 mağazası bulunan Kafkas, yurtiçi pazarlama faaliyetlerini Türkiyenin merkezi bölgelerindeki mağaza veya kornerden oluşan bayilik zinciriyle yürütüyor. Türkiye çapında 90 civarında satış noktası bulunuyor.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Yılda 3 bin ton ve üzeri çiğ kestane işleme kapasitesine sahip olan Kafkas, toplam üretiminin yüzde 20sini ihraç ediyor. Başta Fransa olmak üzere ABD, Yunanistan, Avusturya, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Kuzey Kıbrıs, Tayland, Tayvan ve İsviçreye ihracat yapıyor. Kestane şekeri ve kestaneli ürünlerdeki başarısını uzun yıllardır devam ettiren Kafkas, yeni ürünleriyle büyümeye devam ediyor.</strong></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hermiyas, post: 739326, member: 41641"] [color=blue][b]29 Eylül 2013 - 02:30 Süt piyasasına istikrar gerekiyor Murat Yörük, Süt sektöründe uzun vadeli üretim, tüketim, ihracat dengesini istikrarlı yürütmemiz için bir program olmalı dedi Dünyada en çok süt üreten ülkeler arasında sekizinci sırada olan Türk süt üreticileri, ulusal çiğ süt politikası oluşturulmasını istiyor. Türkiyede süt üretimi 2012de bir önceki yıla göre yüzde 15.6 oranında artarak 17.4 milyon ton oldu. Türkiye Süt, Et, Gıda Sanayicileri ve Üreticileri Birliği (SETBİR) Başkanı Murat Yörük, Türkiyede süt piyasasında istikrar programı uygulanması gerektiğini belirterek, Süt sektöründe uzun vadeli üretim, tüketim, ihracat dengesini belli bir istikrar çerçevesinde yürütmemize olanak sağlayacak bir program olmalı dedi. Kısır döngü var Türkiyede ulusal çiğ süt politikasına ihtiyaç olduğunu dile getiren Yörük, şunları söyledi: Süte ağustosta yüzde 11lik zam geldi. 90 kuruş olan süt 1 TL oldu. Reyona yansıması ise bayram sonrasına kaldı. Tüketici zammı yeni yeni algılıyor. Sütte genelde yılsonuna doğru arzda artma olur. Bu yıl arzın artışının yüzde 4-5 gibi olacağını tahmin ediyoruz. Eğer bu dönemde arzın fazlalığını alabilecek bir enstrüman ortaya koyamazsak fiyatlarla ilgili sıkıntı yaşanabilir. İhracata teşviklerin Avrupa ve Ortadoğu pazarında rekabet edilebilecek şekilde bir an önce verilmesi lazım. Üç aylık sütteki arz fazlasının fiyatta bir oynamaya yol açmaması gerekir. Bu kısır döngüyü yaşamamak adına yılın ilk üç ayındaki süt arzını absorbe etmek için ihracat artırılmalı. Şimdiden karar verilirse üç ay fiyatla ilgili oynama olmadan geçer. Süte zam gelirken yeme, mazota da zam geliyor. Üretici hala kazanamıyorum diyor. Üretici kazanmalı ki kesim olmasın. Avrupada olduğu gibi ulusal çiğ süt tedarik mekanizmasına ihtiyacımız var. İçeriğe göre fiyat Yörük, süt sektöründeki sorunlara da değinerek, şu saptamalarda bulundu: En önemli iki sorun, kaliteli, sürekli ve güvenilir hammadde temini ve kayıtdışılıktır. Ek olarak ülkenin mevsimsel üretim miktarları farklılığı sorununu çözememiş olması da var. Bu, her yıl ilkbahar ve sonbahar aylarında fiyatlarda dalgalanma yaşanmasını ve istikrarsızlığı beraberinde getiriyor. Ülkemizde halen daha süt miktar olarak, kalitesine bakmadan fiyatlandırılıyor. Ancak ihalelerde hala daha süt içeriğine bakmaksızın tek bir fiyattan alınıp satılıyor. İhracat teşviği artmalı Yörük, çiğ süt üreten üreticinin yanı sıra sütü katma değeri yüksek bir ürüne dönüştürerek bunu pazarlayan sanayicinin de desteklenmesi gerektiğine vurgu yapıyor: Üretici, sanayici, tüketici üçlü saç ayağında üretimle paralel olarak sanayicinin de iç ve dış pazarda ürününü satması gerekli. Biz bu üretimle ancak desteklerle bile yaklaşık 100 bin ton süt ürünü ihracatı yapabiliyoruz. Oysa potansiyelimiz en az 200 bin ton ürün ihraç etmemizi gerektiriyor. Ancak verilen destek sadece süt tozu ile kısıtlı kalıyor. Süt tozunun yanı sıra peynir, tereyağı, içme sütü, yoğurt gibi ürünlere verilecek desteklerle, ihracatımızda önemli bir artış sağlayacak. Japonların yemek listesinde yer aldı Yörsan, Japon Hava Yollarının yemek listesine girdi. Havayolunun listesinde Yörsan beyaz peynir, yoğurt ve nar suyu ürünleri yer alıyor Türkiyede gıda sektörünün önde gelen isimlerinden Yörsan, titizliğiyle ünlü Japon Hava Yollarının yemek listesine girmeyi başardı. Japon Hava Yollarını tercih eden yolculara Yörsan ürünleri ikram ediliyor. Japon Hava Yollarının yemek listesinde Yörsan beyaz peynir, yoğurt ve nar suyu ürünleri yer alıyor. Aynı zamanda Japonyanın en büyük zincir mağazalarından olan Kobe Bussan ve Aeon marketlerinde Yörsan labne ve Yörsan meyve suyu çeşitleri de yer alıyor. Maldivlerde tüketim Dünya markası olma yolunda emin adımlarla ilerleyen Türk firmalarından biri olan Yörsan, süt ve süt ürünleri sektöründe Amerika, Japonya, Maldiv Adaları, Birleşik Arap Emirlikleri, Bosna Hersek, Kuveyt, Lübnan, Singapur, Arnavutluk, Malezya, Irak, Suudi Arabistan, Azerbaycan, KKTC, Libya, Afganistan, Özbekistan gibi ülkelere ihracat yapıyor. Bununla birlikte, helal ürün pazarı tüm dünyada giderek büyürken, firmaların Helal Gıda Sertifikasına da ilgisi artıyor. Yörsan, TSEden helal gıda belgesi alan ilk firmalar arasında yer aldı. Yörsan, daha önce de Türkiyede helal gıda belgelendirmesi yapan GİMDESten süt ve süt ürünleri sektöründe helal belgesi alan ilk büyük firmalardan biri olma özelliğini taşıyor. FastFood devlerine üretim yapıyor Tüm üretimini entegre bir sistemle yürüten Beypiliç, dev fastfood zincirlerine de üretim yapıyor. 1979 yılından beri sektörde faaliyet gösteren Beypiliç, tamamen entegre olan üretimini, entegre bir sistemle yürütüyor. Üretilen ürünlerin her aşamasını kontrol altında tutarak gerekli olan gıda güvenliğini yerine getiriyor. Helal belgesi aldı Beypiliç yetkilileri şunları söyledi: Bütün kalite yönetim sistemlerine sahibiz. Bu sistemlerin gerekliliklerini de harfiyen uyguluyoruz. Bu alanda satış noktalarında da soğuk zinciri ve hijyen kurallarını sürekli olarak denetleyerek ana bayilerde de gerekli kalite yönetim sistemlerine geçmelerini sağlıyoruz. TSEnin vermiş olduğu helal sertifakasını da bünyesine katan ilk firmalardan olduk. Bu konuda sektörde örnek gösteriliyoruz. İleri işlem tesislerle tam pişirilmiş ürünleri de tüketicinin beğenisine sunmakla beraber, Burger King, Popeyes, Arbys gibi dünya devi firmaların piliç ürünlerini de üretiyoruz. Sağlıklı piliç eti üretimini ön planda tutan Beypiliç, eğitim çalışmaları ile tüm personelini bilgilendirerek, daha iyisini üretme çabasını gösteriyor. Üretim politikası olarak çalışanlarına kendi yemeyeceğimiz ürünü üretmeyiz anlayışını benimsetmiş. Beyaz ette ihracat yüzde 20 artacak Türkiyenin dünyada piliç eti üretiminde sekizinci sıraya yerleştiğini söyleyen BESD-BİR Başkanı Dr. Sait Koca, 50 ülkeye ihracat yapıyoruz. İhracat hacmi 567 milyon doları buldu dedi Beyaz et sektörü sürekli büyürken, ihracatını da hızlı artırıyor. Beyaz Et Sanayicileri ve Damızlıkçıları Birliği Derneği (BESD-BİR) Başkanı Dr. Sait Koca, 2012 yılında toplamda 1 milyon 830 bin tonluk kanatlı eti üretimi gerçekleştiği bilgisini paylaşarak, Bunun 1 milyon 707 bin tonu piliç eti, 43 bin tonu hindi eti. 2001 yılında 10.2 kg olan kişi başına beyaz et tüketimi, 2012de 20.5 kga çıktı. Sektör, 2013de de büyümesini sürdürecek. 900 bin tona yakın da yumurta üretimi var. 2013de 1 milyon 777 bin ton piliç eti, 45 bin 200 ton hindi eti üretimi olmak üzere toplamda 1 milyon 905 bin ton kanatlı eti üretimiyle yüzde 5-6 oranında bir büyümenin gerçekleşeceği bekleniyor dedi. 50 ülkeye ihracat Ülkemize kanatlı eti ithalatı yapılmadığına işaret eden Koca, şunları söyledi: Kanatlı eti üretiminde hayvan yetiştiriciliği aşamasında damızlık yumurta/civciv ithalatı yapılıyor. Kanatlı yeminin başlıca hammadde ve girdileri yani mısır, soya fasulyesi, premiks, ilaç ve aşılar yurtdışından ithal ediliyor. 2012 yılı için ihracat rakamlarına baktığımızda, ülkemizden kuluçkalık yumurta ve ticari civciv ihracatının yan sıra kanatlı eti ve ürünlerinin ihracatı gerçekleştiriliyor. Bu çerçevede; 2012te 269 bin 32 ton tavuk eti, 3 bin 737 ton hindi eti, 31 bin 159 ton ayak, 21 bin 368 ton işlenmiş ürün olmak üzere toplamda 326 bin 249 ton kanatlı eti ve ürünlerinin ihracatı gerçekleşti. Beyaz et ürünleri ihracatının parasal değeri ise 567 milyon dolar. Mevcut ihracat pazarlarımız, Ortadoğu, Uzak Doğu ve Kafkasları içine alan geniş bir coğrafya. Ülkemizden yaklaşık 50 ülkeye ihracat yapılıyor. 2013 yılında ihracatımızın yüzde 20 dolayında artması bekleniyor. Türkiye piliç eti üretiminde dünyada 8. sıraya yerleşti. Koca, sektördeki sorunlara da işaret ederek, şunları söyledi: Sektörde yem hammaddelerinde dışa bağımlılık ve yüksek yem maliyeti, kümes ihtiyacı, desteklerin yetersizliği, yüksek girdi maliyetleri, hastalıklarla mücadelede etkin programlara olan ihtiyaç, ihracat teşviklerinin rakip ülkelerdeki uygulamalardan çok düşük olması, ABde ve hatta dünyada olmayan bazı yasal düzenlemelerin sektöre ve ülke ekonomisine verdirdiği kayıp sorunları var. Sektörümüz, mevcut sorunların çözümü için girişimlerde bulunuyor. Çözüm için ilgili kurum ve kuruluşların gerekli çabayı gösteriyor ancak çözüm süreci biraz zaman alabilir. RAKAMLARLA BEYAZ ET - Türkiyede 600 bin kişiye doğrudan istihdam sağlıyor. - Dünyada beyaz et üretiminde Türkiye, dünyadaki payını da yüzde 1.70den yüzde 2.01e çıkardı. - 2012de 1 milyon 830 bin tonluk kanatlı eti üretimi gerçekleşti. - 2013te 1 milyon 777 bin ton piliç eti, 45 bin 200 ton hindi eti üretimi olmak üzere toplamda 1 milyon 905 bin ton kanatlı eti üretimiyle yüzde 5-6 oranında bir büyümenin gerçekleşmesi bekleniyor. - Türkiyede 2012de kişi başına yıllık beyaz et tüketimi 20.5 kga çıktı. Beyaz etteki fiyat, gerçek fiyat değil Sait Koca, Beyaz ete önümüzdeki günlerde yapılacak zam bomba etkisi yaratmaz. Sektör gerçekten sıkıntıda. Maliyetler yüksek ve üretici mal ettiği fiyata zaten satamıyor. Fiyatların mutlaka yükselmesi zorunluluk dedi. Koca, beyaz et fiyatlarını piyasanın belirlediğine işaret ederek, şunları kaydetti: Bizim öyle bir şansımız yok. Şu an geçen yılki fiyatın altında satış gerçekleştiriliyor, maliyetlerin artmasına rağmen. Bu da sıkıntı yaratıyor. Şu an beyaz ette olması gereken fiyatlar gerçek fiyatlar değil. Önümüzdeki günlerde beyaz ete zam yapıldığında yaygara kopacak. Aslında bu, zam değil. Şu anki fiyatların çok üzerinde satış yapmamız gerekiyor. Normal maliyetlerimize ulaşmamız bile bize mutluluk verecek. Beyaz ete önümüzdeki günlerde yapılacak zam bomba etkisi yaratmaz, sektör gerçekten sıkıntıda, maliyetler yüksek ve üretici mal ettiği fiyata zaten satamıyor, fiyatların mutlaka yükselmesi zorunluluk. Çaycumada günde 250 ton süt işliyor Zonguldakta faaliyet gösteren Çaycuma Süt Ürünleri, üretimini yeni fabrikasında sürdürüyor. 1955de kurulan firma, ilk yıllarında faaliyet gösterdiği küçük ölçekli mandıra yapısından bugün 27 bin metrekarelik ve günlük 250 ton süt işleme kapasitesine sahip iki fabrikayla üretime devam ediyor. Çaycuma Süt Yönetim Kurulu Üyesi Doruk Alphan, 2001de yeni fabrikaların taşındıklarını belirterek, şöyle konuştu: Doğaya da yatırım Yeni fabrikamızda sadece teknolojiye değil doğaya da yatırım yaptık. Firmamız, artan süt talebine bağlı olarak bölge halkını hayvancılığa yönlendirirken, diğer yandan da teknolojiye yatırım yaparak, son teknoloji ürünü makinelerle, markanın temellerini sağlamlaştırıyor. Son olarak inşa ettiği peynir altı suyu arıtım tesisi ile doğaya da saygı gösterdiğini ispat ettik. Burdurda tamamlanan ikinci fabrikamızı da yine şirketin vizyonu olan doğaya ve insana saygı çerçevesinde faaliyete geçirdik. Çaycuma Süt, kalite ve gıda güvenliği yönetim sistemleri ve diğer tüm üretim izin ve kalite belgelerine de sahip. Hijyene, kaliteye ve teknolojiye önem vererek, tüm denetimlerden geçer not aldı. Helal Sertifikasını almayı da başardık. Çaycuma Süt, süt haricinde ayran, yoğurt, beyaz peynir, kaşar peynirleri, diğer peynirler ve tereyağı üretimi yapıyor. Çaycuma süt ürünleri, kahvaltılık tereyağları tüm Migros, Carrefour ve Kilerlerde de bulunabiliyor. Bursalı Kafkas yeni lezzetlerle büyüyor Bursadan dünyaya yayılan ünlü lezzetler arasında yer alan Kafkas, yeni ürünlerle büyümeye devam ediyor. Kestane şekerinde Türkiye yanında dünyada ün salmış bir marka olan firma, bitter çikolata kaplı kuru meyveler, çikolata kaplı kestane şekerlemeleri, kestaneli tatlı, krokan, Gourme-Line serisiyle çikolata, kestane ezmesi, sos ve kremaları, unlu mamulleri ile çeşitlendirdiği yeni karyokaları, gofret pastası, lokum, acıbadem kurabiyesi gibi yeni tatlarla ürün yelpazesini genişletti. 16 bin metrekarelik tesis Kafkasın kurucusu Ali Şakir Tatveren, kestane şekerinin lezzetini Bursaya getiren isim oldu. Tatveren, başlangıçta küçük ölçekte başladığı şekerleme işinde gösterdiği titizlik ve ürettiği kaliteli ürünler sayesinde Kafkasın bugünkü konumuna gelmesini sağladı. Firma 1999 yılında, 6 bin 500 metrekare kapalı, 10 bin metrekare açık alana sahip modern bir tesis kurdu. Bursada kendine ait 12 mağazası bulunan Kafkas, yurtiçi pazarlama faaliyetlerini Türkiyenin merkezi bölgelerindeki mağaza veya kornerden oluşan bayilik zinciriyle yürütüyor. Türkiye çapında 90 civarında satış noktası bulunuyor. Yılda 3 bin ton ve üzeri çiğ kestane işleme kapasitesine sahip olan Kafkas, toplam üretiminin yüzde 20sini ihraç ediyor. Başta Fransa olmak üzere ABD, Yunanistan, Avusturya, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Kuzey Kıbrıs, Tayland, Tayvan ve İsviçreye ihracat yapıyor. Kestane şekeri ve kestaneli ürünlerdeki başarısını uzun yıllardır devam ettiren Kafkas, yeni ürünleriyle büyümeye devam ediyor.[/b][/color] [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Hayvancılık
Büyükbaş Hayvancılık
Süt Hayvanclığı
Süt piyasasına istikrar gerekiyor
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt