PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Çiftçilik Genel
Çiftçi Muhabbetleri
traktör bilgileri
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="bilecik11" data-source="post: 232842" data-attributes="member: 10800"><p>Çiftçinin alım gücünün düşmesi ile traktör satışları da hızla gerilerken yerli traktör üreticisine bir darbe de ithal traktörlerden geldi. Yaklaşık 10 yıl önce 50 bin olan traktör satış rakamları geçen yıl 24 bine kadar gerilerken Türkiye ' de satılan 20 ' nin üzerinde ithal traktör markası yerli firmaları sıkıntıya soktu. Bu yılın ilk iki ayında kapasitelerinin ancak yüzde 40 ' ını kullanabilen yerli üreticiler ithalatın çeşitli kalite standartlarına bağlanmasını istiyorlar. </p><p>Türkiye ' de son yıllarda Japonya ' dan Sırbistan ' a kadar çeşitli ülkelerden traktör geliyor. İthal traktörlerin bir bölümü gerekli standart ve servis ağına sahipken bazı markaların yeterli kalite düzeyinde olmadığı ifade ediliyor. Geçen yıl yapılan ithalat 126 milyon doları buldu. Traktör ithalatında özellikle Hint malı Farmtrack Mahindra Tafe gibi markalar öne çıkıyor. Çin traktörlerinin de önümüzdeki günlerde piyasada yer alması bekleniyor.</p><p></p><p>Barakada montaj yapılıyor</p><p>Erkunt Traktörleri Genel Müdürü Zeynep Erkunt Armağan kalite standartlarına uymayan nitelikte traktörlerin Türkiye pazarına yoğun şekilde girdiğini öne sürdü. 2006 yılında ithal traktör sayısının 7 bine ulaştığını dile getiren Armağan 'Biz dünya çapında marka olmuş kalitesi bilinen traktörlerin ithalatına karşı değiliz. Ancak üçüncü dünya ülkelerinde üretilen bazı markalar çeşitli izinler alıp çiftçilerimize satışa sunuluyor. Gerekli kontroller yapılmıyor. Avrupa onaylı belgemiz olmasına rağmen Macaristan ' da 28 maddelik kontrolden geçtik. Traktörlerimiz Sudan ' da 600 saat testten geçti. Aynı kontrollerin ve standartların ülkemizde de olmasını istiyoruz' dedi.</p><p>Bazı ithal traktör markalarının yurtdışında parçalanıp getirildikten sonra Türkiye ' de yeniden monte edilip satıldığını öne süren Armağan 'Barakada montaj yapılıyor. Buna rağmen Sanayi ve Ticaret Bakanlığı ' ndan onay Tarım Bakanlığı ' ndan zirai kredilendirme belgesi almayı başarıyorlar. Bu firmalar Türkiye ' de üretim yapma derdinde değiller' diye konuştu.</p><p></p><p>Marka sayısındaki artış normal değil</p><p>Devlet Planlama Teşkilatı (DPT) Tarım Alet ve Makineleri Sanayi Özel İhtisas Komisyonu Raportörü ve New Holland Trakmak firmasının danışmanı olan Prof.Dr. Ünal Evcim standartlara uymayan ithal traktörlerin Türk tarımı ve yerli sanayi için tehdit olduğunu söyledi. Özellikle son yıllarda döviz kurundaki düşüş ve traktör satışlarındaki kısmi canlanmanın ithalatı tetiklediğini vurgulayan Evcim 'Şu an piyasada 30 ' un üzerinde marka olduğunu biliyoruz. Çin malı traktörlerin de Türkiye ' ye girmeye hazırlandığı bilgisini alıyoruz. Bu normal bir gelişme değil. Artan oyuncu sayısıyla birlikte kalitesiz traktörlerin satılması çiftçimize ve ülke ekonomisine büyük zarar verir' dedi.</p><p>Türkiye ' ye dışarıdan traktör getirilmesi için çeşitli şartlar aranması gerektiğini ifade eden Evcim ' Mutlaka kalite standartlarına uygun traktör ithal edilmeli. Sadece satmak yetmez satış sonrası teknik destek de verilebilmeli. Ayrıca yaygın bir sevis ağıyla hizmet sunulması gerekiyor. Nasıl ülkemizde üretilen traktörlerin ihracatında kalite standartları isteniyorsa aynı ölçütler ithalatta da uygulanmalı' diye konuştu. </p><p></p><p>Yenilenmesi gereken 674 bin traktör var</p><p>Zeynep Erkunt Armağan Türkiye ' de trafiğe kayıtlı 1 milyon 290 bin 679 traktör bulunduğunu bu traktörlerin yüzde 52.3 ' üne denk gelen 674 bin adetinin 20 yaşın üzerinde olduğunu belirtti. Armağan 'Traktörlerin yüzde 22.7 ' si 10-20 yaş arası. Sadece yüzde 25 ' i 0-10 yaşında. Yaşlı araçlar performans kaybına yol açıyorlar çok yakıt tüketiyorlar ve çevreye zarar veriyorlar. Hurda otomobil teşviği ile eski arabaların trafikten çekilmesi uygulaması traktörde de olmalı' dedi.</p><p></p><p>Türkiye ' de satılan traktör markaları</p><p>Türkiye ' de üretilenler</p><p>Massey Ferguson (Uzel)</p><p>New Holland Case (Tür Traktör Fabrikası)</p><p>Fiat (Alçelik)</p><p>Steyr (Başak)</p><p>Erkunt (Erkunt)</p><p>Hema Universal Valtra (Hema)</p><p></p><p>İthal edilenler</p><p>İtalya</p><p>Same Lombardini Landini Lamborghini Goldoni Carraro</p><p>Almanya</p><p>Claas Deutz Fendt</p><p>ABD</p><p>Ford John Deere Inter</p><p>İngiltere</p><p>Mc Cormick Leyland Holden</p><p>Diğer</p><p>Kioti LG (Güney Kore) Ursus (Polonya) Zetor (Çek Cumhuriyeti) IMT (Sırbistan) Farmtrack Mahindra Tafe (Hindistan) Shibaura Kubota (Japonya) ITM Co. (İran) </p><p></p><p>Kaynak: TÜİK</p><p></p><p>Traktör üretim ithalat ve satış adetleri</p><p></p><p>YIL</p><p>ÜRETİM</p><p>İTHALAT</p><p>SATIŞ</p><p></p><p>1997</p><p>55.565</p><p>2.197</p><p>51.471</p><p></p><p>1998</p><p>60.5</p><p>1.987</p><p>50.555</p><p></p><p>1999</p><p>27.435</p><p>802</p><p>20.082</p><p></p><p>2000</p><p>37.434</p><p>1.018</p><p>28.815</p><p></p><p>2001</p><p>15.052</p><p>137</p><p>10.262</p><p></p><p>2002</p><p>10.652</p><p>279</p><p>6.601</p><p></p><p>2003</p><p>28.794</p><p>988</p><p>17.276</p><p></p><p>2004</p><p>38.627</p><p>4.207</p><p>32.132</p><p></p><p>2005</p><p>34.897</p><p>6.433</p><p>29.508</p><p></p><p>2006</p><p>36.941</p><p>7.322</p><p>35.708</p><p></p><p>2007</p><p>33.538</p><p>4.198</p><p>24.000*</p><p></p><p></p><p>*2007 rakamları tahminidir.</p><p></p><p>Kaynak: Otomotiv Sanayii Derneği</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bilecik11, post: 232842, member: 10800"] Çiftçinin alım gücünün düşmesi ile traktör satışları da hızla gerilerken yerli traktör üreticisine bir darbe de ithal traktörlerden geldi. Yaklaşık 10 yıl önce 50 bin olan traktör satış rakamları geçen yıl 24 bine kadar gerilerken Türkiye ' de satılan 20 ' nin üzerinde ithal traktör markası yerli firmaları sıkıntıya soktu. Bu yılın ilk iki ayında kapasitelerinin ancak yüzde 40 ' ını kullanabilen yerli üreticiler ithalatın çeşitli kalite standartlarına bağlanmasını istiyorlar. Türkiye ' de son yıllarda Japonya ' dan Sırbistan ' a kadar çeşitli ülkelerden traktör geliyor. İthal traktörlerin bir bölümü gerekli standart ve servis ağına sahipken bazı markaların yeterli kalite düzeyinde olmadığı ifade ediliyor. Geçen yıl yapılan ithalat 126 milyon doları buldu. Traktör ithalatında özellikle Hint malı Farmtrack Mahindra Tafe gibi markalar öne çıkıyor. Çin traktörlerinin de önümüzdeki günlerde piyasada yer alması bekleniyor. Barakada montaj yapılıyor Erkunt Traktörleri Genel Müdürü Zeynep Erkunt Armağan kalite standartlarına uymayan nitelikte traktörlerin Türkiye pazarına yoğun şekilde girdiğini öne sürdü. 2006 yılında ithal traktör sayısının 7 bine ulaştığını dile getiren Armağan 'Biz dünya çapında marka olmuş kalitesi bilinen traktörlerin ithalatına karşı değiliz. Ancak üçüncü dünya ülkelerinde üretilen bazı markalar çeşitli izinler alıp çiftçilerimize satışa sunuluyor. Gerekli kontroller yapılmıyor. Avrupa onaylı belgemiz olmasına rağmen Macaristan ' da 28 maddelik kontrolden geçtik. Traktörlerimiz Sudan ' da 600 saat testten geçti. Aynı kontrollerin ve standartların ülkemizde de olmasını istiyoruz' dedi. Bazı ithal traktör markalarının yurtdışında parçalanıp getirildikten sonra Türkiye ' de yeniden monte edilip satıldığını öne süren Armağan 'Barakada montaj yapılıyor. Buna rağmen Sanayi ve Ticaret Bakanlığı ' ndan onay Tarım Bakanlığı ' ndan zirai kredilendirme belgesi almayı başarıyorlar. Bu firmalar Türkiye ' de üretim yapma derdinde değiller' diye konuştu. Marka sayısındaki artış normal değil Devlet Planlama Teşkilatı (DPT) Tarım Alet ve Makineleri Sanayi Özel İhtisas Komisyonu Raportörü ve New Holland Trakmak firmasının danışmanı olan Prof.Dr. Ünal Evcim standartlara uymayan ithal traktörlerin Türk tarımı ve yerli sanayi için tehdit olduğunu söyledi. Özellikle son yıllarda döviz kurundaki düşüş ve traktör satışlarındaki kısmi canlanmanın ithalatı tetiklediğini vurgulayan Evcim 'Şu an piyasada 30 ' un üzerinde marka olduğunu biliyoruz. Çin malı traktörlerin de Türkiye ' ye girmeye hazırlandığı bilgisini alıyoruz. Bu normal bir gelişme değil. Artan oyuncu sayısıyla birlikte kalitesiz traktörlerin satılması çiftçimize ve ülke ekonomisine büyük zarar verir' dedi. Türkiye ' ye dışarıdan traktör getirilmesi için çeşitli şartlar aranması gerektiğini ifade eden Evcim ' Mutlaka kalite standartlarına uygun traktör ithal edilmeli. Sadece satmak yetmez satış sonrası teknik destek de verilebilmeli. Ayrıca yaygın bir sevis ağıyla hizmet sunulması gerekiyor. Nasıl ülkemizde üretilen traktörlerin ihracatında kalite standartları isteniyorsa aynı ölçütler ithalatta da uygulanmalı' diye konuştu. Yenilenmesi gereken 674 bin traktör var Zeynep Erkunt Armağan Türkiye ' de trafiğe kayıtlı 1 milyon 290 bin 679 traktör bulunduğunu bu traktörlerin yüzde 52.3 ' üne denk gelen 674 bin adetinin 20 yaşın üzerinde olduğunu belirtti. Armağan 'Traktörlerin yüzde 22.7 ' si 10-20 yaş arası. Sadece yüzde 25 ' i 0-10 yaşında. Yaşlı araçlar performans kaybına yol açıyorlar çok yakıt tüketiyorlar ve çevreye zarar veriyorlar. Hurda otomobil teşviği ile eski arabaların trafikten çekilmesi uygulaması traktörde de olmalı' dedi. Türkiye ' de satılan traktör markaları Türkiye ' de üretilenler Massey Ferguson (Uzel) New Holland Case (Tür Traktör Fabrikası) Fiat (Alçelik) Steyr (Başak) Erkunt (Erkunt) Hema Universal Valtra (Hema) İthal edilenler İtalya Same Lombardini Landini Lamborghini Goldoni Carraro Almanya Claas Deutz Fendt ABD Ford John Deere Inter İngiltere Mc Cormick Leyland Holden Diğer Kioti LG (Güney Kore) Ursus (Polonya) Zetor (Çek Cumhuriyeti) IMT (Sırbistan) Farmtrack Mahindra Tafe (Hindistan) Shibaura Kubota (Japonya) ITM Co. (İran) Kaynak: TÜİK Traktör üretim ithalat ve satış adetleri YIL ÜRETİM İTHALAT SATIŞ 1997 55.565 2.197 51.471 1998 60.5 1.987 50.555 1999 27.435 802 20.082 2000 37.434 1.018 28.815 2001 15.052 137 10.262 2002 10.652 279 6.601 2003 28.794 988 17.276 2004 38.627 4.207 32.132 2005 34.897 6.433 29.508 2006 36.941 7.322 35.708 2007 33.538 4.198 24.000* *2007 rakamları tahminidir. Kaynak: Otomotiv Sanayii Derneği [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Çiftçilik Genel
Çiftçi Muhabbetleri
traktör bilgileri
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt