PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Tarım Ekipmanları ve Sulama
Tarım Teknolojileri
Traktör Kabininin 70 Yıllık Yolculuğu
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="TrakKulüp Gündem" data-source="post: 1383343" data-attributes="member: 4"><p>Günümüzde hassas ekipmanları çalıştırma ve çatı yüksekliği düşük alanlar haricinde kabin olmazsa olmaz hale geldi.</p><p>Konforumuz ve güvenliğimiz için üretilen bu aksamın tarihini inceleyelim:</p><p></p><p>1940'ların sonunda Major E27A Fordson traktörde protatip olarak yapıldı. Çiftçilerin pek ilgisini çekmedi, özel sipariş şartıyla özel olarak ekleniyordu. Farklı firmalar ise ilk protatiperini 50'li yıllarda çıkardılar.</p><p></p><p>[ATTACH=full]57040[/ATTACH]</p><p></p><p></p><p>1960'lı yıllarda "Devrilme Koruma Standartları" kanunun çıkmasıyla firmalar daha dayanıklı kabinler üretmeye başladırlar. Üretilen yeni kabinlere "Güvenlik Kabini" dendi. Ayrıca firmalar tarafından estetikliğe ve görüş açısına önem verilmeye başlandı.</p><p></p><p>[ATTACH=full]57041[/ATTACH]</p><p></p><p></p><p>Daha sonra Ford "Q-cab" adı verilen daha sessiz kabinleri çıkardı. Artık yavaş yavaş şekillendikten sonra kabin teknolojisi daha oturaklı ve hızlı gelişmeler gösterdi.</p><p></p><p>[ATTACH=full]57042[/ATTACH]</p><p></p><p>Süspansiyonlu koltuk ve CD çalarlar modern traktörlerde bulunmaya başlandı. Klima ve raydo-mp3 çalarlar sonradan eklendi.</p><p></p><p>Ülkemizde 1977'de Yaris kabinin atölye açması ile ilk kabin üretimleri başladı.</p><p></p><p>[ATTACH=full]57043[/ATTACH]</p><p></p><p>2004 yılında Türkiye'de satılan traktörlerin kabinli oranı %50'yi aştı. Kabin süspansiyonları ve kolçaktan kontroller yavaş yavaş yaygınlaşarak neredeyse standart hale geldi. Yerlilerde ilk adım atan Erkunt oldu. Havalı körük kullanımına 2016'da başladı.</p><p></p><p>[ATTACH=full]57044[/ATTACH]</p><p>İlk mekanik kabin süspansiyonu tasarımları bu şekilde gerçekleşti. Şuan hassasiyeti ayarlanabilir, pistonlu amortisörler kullanılıyor. Ülkemizde ilk süspansiyonla tanışma özellikle John Deere ve Massey Ferguson firmaları ile oldu. </p><p>[ATTACH=full]57045[/ATTACH]</p><p>[ATTACH=full]57046[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TrakKulüp Gündem, post: 1383343, member: 4"] Günümüzde hassas ekipmanları çalıştırma ve çatı yüksekliği düşük alanlar haricinde kabin olmazsa olmaz hale geldi. Konforumuz ve güvenliğimiz için üretilen bu aksamın tarihini inceleyelim: 1940'ların sonunda Major E27A Fordson traktörde protatip olarak yapıldı. Çiftçilerin pek ilgisini çekmedi, özel sipariş şartıyla özel olarak ekleniyordu. Farklı firmalar ise ilk protatiperini 50'li yıllarda çıkardılar. [ATTACH type="full" alt="1611038585691.png"]57040[/ATTACH] 1960'lı yıllarda "Devrilme Koruma Standartları" kanunun çıkmasıyla firmalar daha dayanıklı kabinler üretmeye başladırlar. Üretilen yeni kabinlere "Güvenlik Kabini" dendi. Ayrıca firmalar tarafından estetikliğe ve görüş açısına önem verilmeye başlandı. [ATTACH type="full" alt="1611039002983.png"]57041[/ATTACH] Daha sonra Ford "Q-cab" adı verilen daha sessiz kabinleri çıkardı. Artık yavaş yavaş şekillendikten sonra kabin teknolojisi daha oturaklı ve hızlı gelişmeler gösterdi. [ATTACH type="full" alt="1611039436970.png"]57042[/ATTACH] Süspansiyonlu koltuk ve CD çalarlar modern traktörlerde bulunmaya başlandı. Klima ve raydo-mp3 çalarlar sonradan eklendi. Ülkemizde 1977'de Yaris kabinin atölye açması ile ilk kabin üretimleri başladı. [ATTACH type="full" alt="1611040103762.png"]57043[/ATTACH] 2004 yılında Türkiye'de satılan traktörlerin kabinli oranı %50'yi aştı. Kabin süspansiyonları ve kolçaktan kontroller yavaş yavaş yaygınlaşarak neredeyse standart hale geldi. Yerlilerde ilk adım atan Erkunt oldu. Havalı körük kullanımına 2016'da başladı. [ATTACH type="full" alt="1611040295371.png"]57044[/ATTACH] İlk mekanik kabin süspansiyonu tasarımları bu şekilde gerçekleşti. Şuan hassasiyeti ayarlanabilir, pistonlu amortisörler kullanılıyor. Ülkemizde ilk süspansiyonla tanışma özellikle John Deere ve Massey Ferguson firmaları ile oldu. [ATTACH type="full" alt="1611040401235.png"]57045[/ATTACH] [ATTACH type="full"]57046[/ATTACH] [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Tarım Ekipmanları ve Sulama
Tarım Teknolojileri
Traktör Kabininin 70 Yıllık Yolculuğu
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt