PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Çiftçilik Genel
Çiftçi Bilgi Kutusu
Traktör Seçimine Bilimsel Yaklaşım - OECD Tarım Traktörleri Kodları
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="MUSTAFA361" data-source="post: 1017837" data-attributes="member: 386"><p>İyide arkadaslar simdi soyle de birsey var. Traktorun motorunun torku ile cekme kuvveti dogrudan iliskilidir. Ornegin 1500 rpm de 400 nm tork ureten bir motor oldugunu varsayalim. Bu deger krank milindeki degerdir. Krank mili dakikada 1500 devir ile 400nm bir tork ile doner. Sanzimanda bu degerler degisir. Sanzimanda bilindigi uzere disliler vardir. Bu disliler uyumlu calistiklari disliler ile belli bi oran sabiti ile calisirlar. Ornegin 1/3 gibi, biri 1 tur doner digeri ona gore 3 tur doner. Bu durum bizim gunluk hayatta kullandigimiz vites tabiridir. Disli oranlari degistikce sanzimanin cikisindaki hiz da degisecektir. </p><p></p><p>Hiz ile tork ters orantilidir. Hiz arttikca tork ona karsilik duser. Bu yuzdendir ki yuksek viteste traktorler daha kolay bayilirlar. Sanzimandaki secilmis orana gore cikis hizinin degistigini goz onunde bulundurursak. Bir diger hiz degisimide diferansiyeldedir. Diferansiyelde ayni zamandada yon de degisir. Diferansiyelden akslara aktarilan tork janta ulasir. Burda jantin capi lastigin boyu ve lastigin zemine tutunurken belli bir miktarda kayma meydana geldiginden kayma faktoru. Butun bu degerler hesaba katildiginda traktorun cekme kuvveti Newton cinsinden hesaplanmis olur. Her viteste ve her motor devrinde oranlar degiseceginden cekme kuvvetide degisir. Bu kuvvet neticesinde cok guc isteyen takimlar ornegin pulluk gibi yavas cekilir. Bu yuzden cok guc isteyen islerde yavas vitese takiyoruz. </p><p></p><p>Duz mantikta motorun torkuna ve vites sayisina bakmak yeterli. Motor torku ne kadar yuksek vites sayisida o kadar fazlaysa traktor o derecede rahat calisir. Vario sanzimanin ustunlugu burdan gelmektedir. Sanziman oranlari kademesiz olarak ayarlandigi icin verimlilik ust duzeyde olmaktadir. Motorun urettigi gucten sonuna kadar faydanilmaktadir.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MUSTAFA361, post: 1017837, member: 386"] İyide arkadaslar simdi soyle de birsey var. Traktorun motorunun torku ile cekme kuvveti dogrudan iliskilidir. Ornegin 1500 rpm de 400 nm tork ureten bir motor oldugunu varsayalim. Bu deger krank milindeki degerdir. Krank mili dakikada 1500 devir ile 400nm bir tork ile doner. Sanzimanda bu degerler degisir. Sanzimanda bilindigi uzere disliler vardir. Bu disliler uyumlu calistiklari disliler ile belli bi oran sabiti ile calisirlar. Ornegin 1/3 gibi, biri 1 tur doner digeri ona gore 3 tur doner. Bu durum bizim gunluk hayatta kullandigimiz vites tabiridir. Disli oranlari degistikce sanzimanin cikisindaki hiz da degisecektir. Hiz ile tork ters orantilidir. Hiz arttikca tork ona karsilik duser. Bu yuzdendir ki yuksek viteste traktorler daha kolay bayilirlar. Sanzimandaki secilmis orana gore cikis hizinin degistigini goz onunde bulundurursak. Bir diger hiz degisimide diferansiyeldedir. Diferansiyelde ayni zamandada yon de degisir. Diferansiyelden akslara aktarilan tork janta ulasir. Burda jantin capi lastigin boyu ve lastigin zemine tutunurken belli bir miktarda kayma meydana geldiginden kayma faktoru. Butun bu degerler hesaba katildiginda traktorun cekme kuvveti Newton cinsinden hesaplanmis olur. Her viteste ve her motor devrinde oranlar degiseceginden cekme kuvvetide degisir. Bu kuvvet neticesinde cok guc isteyen takimlar ornegin pulluk gibi yavas cekilir. Bu yuzden cok guc isteyen islerde yavas vitese takiyoruz. Duz mantikta motorun torkuna ve vites sayisina bakmak yeterli. Motor torku ne kadar yuksek vites sayisida o kadar fazlaysa traktor o derecede rahat calisir. Vario sanzimanin ustunlugu burdan gelmektedir. Sanziman oranlari kademesiz olarak ayarlandigi icin verimlilik ust duzeyde olmaktadir. Motorun urettigi gucten sonuna kadar faydanilmaktadir. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Çiftçilik Genel
Çiftçi Bilgi Kutusu
Traktör Seçimine Bilimsel Yaklaşım - OECD Tarım Traktörleri Kodları
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt