PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Çiftçilik Genel
Çiftçi Bilgi Kutusu
Traktör Seçimine Bilimsel Yaklaşım - OECD Tarım Traktörleri Kodları
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="tarım makine müh." data-source="post: 1018187" data-attributes="member: 31148"><p>Doğru söylüyorsun 1 adet hız değeri var ancak o hız değeri lastik havalarının 0.8 bar (11 psi) ve motorun stop etmeden çekebileceği maksimum yükteki ilerleme hızı ile o anda traktörün arka tekerleklerinin flanşlarında oluşan gücü belirtmektedir. Benim söylediğim ise hangi viteste (cvt için hangi hız aralığında) hangi devirde ne kadar çekme gücü, bu güce dayalı çekilebilen yük artı maksimum ilerleme hızıdır, bunlar bu teste görünmüyor genel karakteristlikler ortaya konmuş yani. </p><p>Unutmadan traktör ağırlık artıkca tork değeri belirli sınıra kadar artar ancak lastik tekerli traktörlerde sağlıklı bir çalışma için traktörün patinaj değeri %8 ile 12 arası olması gerekir aslında traktörün ağırlığıda bu değerler ışığında belirlenmelidir ancak bizim ülkemizde kimse bu hesabı gözetip ağırlık ekleme veya çıkartma yapmaz sal gitsin kara düzen. </p><p></p><p>Cvt şanzımanda söylendiği gibi yüke göre hız değeri seçiliyor ve motor seçilen hıza göre yükleniyor ama sonsuz şanzıman değil aslında onunda bir sınırı var, belirli hız değerleriyle sınırlı çalışma aralığı (sonsuz değilde kademesiz şanzıman desek bence daha uygun olur) neyse uzatmayayım. Mesela cvt şanzıman, kademeli şanzımana göre markadan markaya farklı olmakla birlikte 2 ile 4 lt civarı fazla yakıt tüketiyor ancak bunu hiçbir üretici söylemiyor söylemek bir yana birde az yakıyor diyorlar ona çok sinir oluyorum işte milleti kandırıyorlar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="tarım makine müh., post: 1018187, member: 31148"] Doğru söylüyorsun 1 adet hız değeri var ancak o hız değeri lastik havalarının 0.8 bar (11 psi) ve motorun stop etmeden çekebileceği maksimum yükteki ilerleme hızı ile o anda traktörün arka tekerleklerinin flanşlarında oluşan gücü belirtmektedir. Benim söylediğim ise hangi viteste (cvt için hangi hız aralığında) hangi devirde ne kadar çekme gücü, bu güce dayalı çekilebilen yük artı maksimum ilerleme hızıdır, bunlar bu teste görünmüyor genel karakteristlikler ortaya konmuş yani. Unutmadan traktör ağırlık artıkca tork değeri belirli sınıra kadar artar ancak lastik tekerli traktörlerde sağlıklı bir çalışma için traktörün patinaj değeri %8 ile 12 arası olması gerekir aslında traktörün ağırlığıda bu değerler ışığında belirlenmelidir ancak bizim ülkemizde kimse bu hesabı gözetip ağırlık ekleme veya çıkartma yapmaz sal gitsin kara düzen. Cvt şanzımanda söylendiği gibi yüke göre hız değeri seçiliyor ve motor seçilen hıza göre yükleniyor ama sonsuz şanzıman değil aslında onunda bir sınırı var, belirli hız değerleriyle sınırlı çalışma aralığı (sonsuz değilde kademesiz şanzıman desek bence daha uygun olur) neyse uzatmayayım. Mesela cvt şanzıman, kademeli şanzımana göre markadan markaya farklı olmakla birlikte 2 ile 4 lt civarı fazla yakıt tüketiyor ancak bunu hiçbir üretici söylemiyor söylemek bir yana birde az yakıyor diyorlar ona çok sinir oluyorum işte milleti kandırıyorlar. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Çiftçilik Genel
Çiftçi Bilgi Kutusu
Traktör Seçimine Bilimsel Yaklaşım - OECD Tarım Traktörleri Kodları
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt