PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Çiftçilik Genel
Çiftçi Bilgi Kutusu
traktör terimleri
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="wexcalibur" data-source="post: 963976" data-attributes="member: 60030"><p>SHUTTLE (LEVYE);</p><p>Shuttle aslında İngilizcede ileri-geri gidip gelme</p><p>hareketi anlamına gelmektedir. Traktörlerde de yine ilerigeri</p><p>hareketi tanımlamada kullanılan bir kelimedir.</p><p>Traktörlerde isim olarak farklılık yaratan ise bu</p><p>kelimeden önce gelen kelimelerdir. </p><p>MEKANİK SHUTTLE; </p><p>Eğer traktörde</p><p>synchro-shuttle (mekanik shuttle) varsa debriyaja</p><p>bastığınızda rahatlıkla ve sessiz bir şekilde ileri-geri vites</p><p>değişimi yapabilir.</p><p>POWER SHUTTLE;</p><p>Powershuttle sisteminde ise genellikle kumanda kolu</p><p>direksiyonun sol alt kenarında bulunur. İleri-geri</p><p>viteslerinde hidrolik kumandalı bir kavrama sistemi</p><p>vardır. Bu nedenle ayak debriyajına basmaya gerek</p><p>kalmadan bu kol ile ileri-geri viteslerine komuta edebilir.</p><p></p><p>İKİ SİSTEM ARASINDAKİ FARK;</p><p>İki sistem arasındaki fark ise ileri-geri yön</p><p>değişikliğinin yapıldığı durumdur. Mekanik-shuttle</p><p>donanımlı bir traktörde ileri-geri yön değişikliğinin</p><p>yapılabilmesi için traktörün durdurulup shuttle kolunun</p><p>pozisyonu değiştirilmelidir. Powershuttle uygulamalı</p><p>traktörlerde ise ileri-geri yön değişikliği traktör hareket</p><p>1</p><p>halindeyken yapılabilmesidir. Bu da traktöre ekstra bir</p><p>hareket kabiliyeti kazandırmaktadır.</p><p></p><p>KUYRUK MİLİ;</p><p>Kuyruk milleri devir sayıları itibarı ile 540 ve 1000 dev./ dak. lık devir yapacak şekilde standartlaştırılmıştır. </p><p></p><p>Traktörün PTO ya da kuyruk mili, gücü traktörden PTO tarafından sürülen makineye ya da araca aktarır. Güç aktarımı, tahrik milinin makineden traktörün PTO kuyruk miline bağlanmasıyla tamamlanır. En çok karşılaşılan uygulamalara, asansörler, tarım makineleri ve hayvan yemi üfleme makineleri örnek gösterilebilir. PTO ve tahrik mili, önerilen son hızda çalışırlarken, 540 rpm (9 tur/s) ya da 1,000 rpm (16.6 tur/s) ile dönerler. Tüm hızlar için, dönüş hızları traktör motoru dönüş hızıyla doğru orantılıdır.</p><p></p><p>traktör</p><p>üreticileri tarafından, motor volanının daha düşük hızlarında 540 min-1 standart kuyruk mili devir sayısının sağlanabildiği transmisyon sistemleri geliştirilmiştir. 540 ve 540E devir sayılarını sağlayan ünite, volan hızını kuyruk miline iki farkı iletim oranı ile aktarmaktadır. Bu sayede daha yüksek olan iletim oranı ile daha düşük motor devrinde standart devir sayısı sağlanabilmektedir. Bu gelişme, ekonomik kuyrukmili olarak da adlandırılan 540E ifadesi ile kullanıcılara sunulmaktadır</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="wexcalibur, post: 963976, member: 60030"] SHUTTLE (LEVYE); Shuttle aslında İngilizcede ileri-geri gidip gelme hareketi anlamına gelmektedir. Traktörlerde de yine ilerigeri hareketi tanımlamada kullanılan bir kelimedir. Traktörlerde isim olarak farklılık yaratan ise bu kelimeden önce gelen kelimelerdir. MEKANİK SHUTTLE; Eğer traktörde synchro-shuttle (mekanik shuttle) varsa debriyaja bastığınızda rahatlıkla ve sessiz bir şekilde ileri-geri vites değişimi yapabilir. POWER SHUTTLE; Powershuttle sisteminde ise genellikle kumanda kolu direksiyonun sol alt kenarında bulunur. İleri-geri viteslerinde hidrolik kumandalı bir kavrama sistemi vardır. Bu nedenle ayak debriyajına basmaya gerek kalmadan bu kol ile ileri-geri viteslerine komuta edebilir. İKİ SİSTEM ARASINDAKİ FARK; İki sistem arasındaki fark ise ileri-geri yön değişikliğinin yapıldığı durumdur. Mekanik-shuttle donanımlı bir traktörde ileri-geri yön değişikliğinin yapılabilmesi için traktörün durdurulup shuttle kolunun pozisyonu değiştirilmelidir. Powershuttle uygulamalı traktörlerde ise ileri-geri yön değişikliği traktör hareket 1 halindeyken yapılabilmesidir. Bu da traktöre ekstra bir hareket kabiliyeti kazandırmaktadır. KUYRUK MİLİ; Kuyruk milleri devir sayıları itibarı ile 540 ve 1000 dev./ dak. lık devir yapacak şekilde standartlaştırılmıştır. Traktörün PTO ya da kuyruk mili, gücü traktörden PTO tarafından sürülen makineye ya da araca aktarır. Güç aktarımı, tahrik milinin makineden traktörün PTO kuyruk miline bağlanmasıyla tamamlanır. En çok karşılaşılan uygulamalara, asansörler, tarım makineleri ve hayvan yemi üfleme makineleri örnek gösterilebilir. PTO ve tahrik mili, önerilen son hızda çalışırlarken, 540 rpm (9 tur/s) ya da 1,000 rpm (16.6 tur/s) ile dönerler. Tüm hızlar için, dönüş hızları traktör motoru dönüş hızıyla doğru orantılıdır. traktör üreticileri tarafından, motor volanının daha düşük hızlarında 540 min-1 standart kuyruk mili devir sayısının sağlanabildiği transmisyon sistemleri geliştirilmiştir. 540 ve 540E devir sayılarını sağlayan ünite, volan hızını kuyruk miline iki farkı iletim oranı ile aktarmaktadır. Bu sayede daha yüksek olan iletim oranı ile daha düşük motor devrinde standart devir sayısı sağlanabilmektedir. Bu gelişme, ekonomik kuyrukmili olarak da adlandırılan 540E ifadesi ile kullanıcılara sunulmaktadır [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Çiftçilik Genel
Çiftçi Bilgi Kutusu
traktör terimleri
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt