PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Çiftçilik Genel
Çiftçi Bilgi Kutusu
traktör terimleri
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="wexcalibur" data-source="post: 964196" data-attributes="member: 60030"><p><strong>Ynt: traktör terimleri</strong></p><p></p><p></p><p></p><p>BUÇUK ŞANZIMAN;</p><p>Buçuk vites, ana şanzımana entegre edilmiştir. Kademeli kısım ise planet tiptedir ve ana birimin arkasına yerleştirilmiştir.</p><p></p><p>COMMON RAIL SİSTEM</p><p>Common-Rail sistemi yeni geliştirilen bir dizel direkt püskürtme sistemidir.Püskürtmeyi, enjektörler üzerinde bulunan ve süratle anahtarlanabilen manyetik supaplar sağlamaktadır. Direkt tahrik edilen blok veya tek pompalı sistemlerden farlı olarak Common-Railde basınç oluşumu ve püskürtme ayrılmaktadır. Geleneksel dizel direkt püskürtücüleri yaklaşık 900 barlık basınç ile çalışırken, Common-Rail Sistemi, yakıtı 1350 bara kadar yükselen bir basınç ile ortak bir boru üzerinden enjektörlere dağıtır. Elektronik motor kumandası, bu yüksek basıncı, motorun devir sayısına ve yüküne bağlı olarak ayarlar.</p><p></p><p>I-SHIFT ŞANZIMAN;</p><p>Sürücü, ilgili düğme yardımıyla manuel değişimi veya otomatik vites değişimini seçebilir. Otomatik modda, iki farklı sürüş programı vardır - ekonomi ve performans. Ekonomi programı, yakıt ekonomisi için optimize edilmiştir; Performans programında ise, motor gücünün maksimumda kullanılması için I-Shift, çok daha yüksek devirlerde vites değişikliği yapar.</p><p></p><p>TURBO;</p><p>Turbo kavramı otomobillerle yakından alakalı bir kavramdır. Turbo, motora atmosferik basıncın üzerinde hava vererek küçük hacimli motorlardan daha yüksek güç alınmasını sağlayan bir pompadır.</p><p></p><p>TURBOŞARJ ;</p><p>urboşarj gücünü egzoz gazının basıncından almaktadır. Yanma odasında patlayan hava benzin karışımından dolayı oluşan gaz basıncı egzoz manifoltuna doğru itilir ve yol üstündeki turbonun pervanesini döndürür. Pervanenin dönmesiyle türbün de gazla dolar. Türbün gazla dolduktan sonra kompresör pervane de dönmeye başlar ve gazı, dışarıdan alınan temiz havanın üzerine püskürtür, bu sayede normal basıncın % 50si fazla basınç elde edilir. Bu sayede içeri giren hava ile benzin daha şiddetli olarak patlar.</p><p></p><p>İNTERCOOLER;</p><p>Intercooler (Arasoğutucu) , turbo şarjlı motorlarda turbonun sıkıştırması sonucu ısınan havanın soğutulması için kullanılan ek soğutucudur. Turbonun basıncını yükselttiği hava radyatöre benzeyen peteklerin içerisinden geçirilerek tekrar soğutulduktan sonra motora gönderilir.</p><p></p><p>Hava soğukken moleküller arası boşluk daha azdır yani birim hacimdeki molekül miktarı fazladır (Bkz.özkütle).Silindire verilen hava soğuk olduğunda silindirin içine daha fazla hava (oksijen) sığabilir ve bu şekilde volümetrik verim artırılarak daha fazla güç elde edilir.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="wexcalibur, post: 964196, member: 60030"] [b]Ynt: traktör terimleri[/b] BUÇUK ŞANZIMAN; Buçuk vites, ana şanzımana entegre edilmiştir. Kademeli kısım ise planet tiptedir ve ana birimin arkasına yerleştirilmiştir. COMMON RAIL SİSTEM Common-Rail sistemi yeni geliştirilen bir dizel direkt püskürtme sistemidir.Püskürtmeyi, enjektörler üzerinde bulunan ve süratle anahtarlanabilen manyetik supaplar sağlamaktadır. Direkt tahrik edilen blok veya tek pompalı sistemlerden farlı olarak Common-Railde basınç oluşumu ve püskürtme ayrılmaktadır. Geleneksel dizel direkt püskürtücüleri yaklaşık 900 barlık basınç ile çalışırken, Common-Rail Sistemi, yakıtı 1350 bara kadar yükselen bir basınç ile ortak bir boru üzerinden enjektörlere dağıtır. Elektronik motor kumandası, bu yüksek basıncı, motorun devir sayısına ve yüküne bağlı olarak ayarlar. I-SHIFT ŞANZIMAN; Sürücü, ilgili düğme yardımıyla manuel değişimi veya otomatik vites değişimini seçebilir. Otomatik modda, iki farklı sürüş programı vardır - ekonomi ve performans. Ekonomi programı, yakıt ekonomisi için optimize edilmiştir; Performans programında ise, motor gücünün maksimumda kullanılması için I-Shift, çok daha yüksek devirlerde vites değişikliği yapar. TURBO; Turbo kavramı otomobillerle yakından alakalı bir kavramdır. Turbo, motora atmosferik basıncın üzerinde hava vererek küçük hacimli motorlardan daha yüksek güç alınmasını sağlayan bir pompadır. TURBOŞARJ ; urboşarj gücünü egzoz gazının basıncından almaktadır. Yanma odasında patlayan hava benzin karışımından dolayı oluşan gaz basıncı egzoz manifoltuna doğru itilir ve yol üstündeki turbonun pervanesini döndürür. Pervanenin dönmesiyle türbün de gazla dolar. Türbün gazla dolduktan sonra kompresör pervane de dönmeye başlar ve gazı, dışarıdan alınan temiz havanın üzerine püskürtür, bu sayede normal basıncın % 50si fazla basınç elde edilir. Bu sayede içeri giren hava ile benzin daha şiddetli olarak patlar. İNTERCOOLER; Intercooler (Arasoğutucu) , turbo şarjlı motorlarda turbonun sıkıştırması sonucu ısınan havanın soğutulması için kullanılan ek soğutucudur. Turbonun basıncını yükselttiği hava radyatöre benzeyen peteklerin içerisinden geçirilerek tekrar soğutulduktan sonra motora gönderilir. Hava soğukken moleküller arası boşluk daha azdır yani birim hacimdeki molekül miktarı fazladır (Bkz.özkütle).Silindire verilen hava soğuk olduğunda silindirin içine daha fazla hava (oksijen) sığabilir ve bu şekilde volümetrik verim artırılarak daha fazla güç elde edilir. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Çiftçilik Genel
Çiftçi Bilgi Kutusu
traktör terimleri
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt