PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
Diğer Traktörler
Teknik Bilgiler-Yorumlar
Traktorler ın motoru hakkında ?
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="historyman" data-source="post: 971255" data-attributes="member: 24699"><p><strong>Ynt: Traktorler ın motoru hakkında ?</strong></p><p></p><p>Basit bir mantıkla daha zayıf motorların sınırlarını zorlayarak giydirilen turbodan fayda ummak garip aynı marka olsa bile aynı gücü üreten iki motor aynı motor demek değildir bu durumda stok halde 40 beygir iken turbo ve intercooler ile şişirilip limitleri zorlanmış ve 50-55 beygir güç üretmiş bir motorla stok halde 50-55 beygir üreten bir motor aynı güce aynı çekişe laboratuvar verileri ya da sabit koşullarda çıkabilir ama çiftçi kullanırken atlayan zıplayan,devirli devirsiz kullanan şoför elinde turbolu motor kesinlikle az yakmayacaktır arkadaşlar atmosferik motorun iyi kötü yakıt sarfiyatı stabildir ama lag sorunundan başlayarak düşük devirlerde ya da devirsiz kullanımda egzozdan çıkan güce bağlı olan aynı anda krank miline bağlı olmayan turbo her zaman ayak uyduramaz ya çok ya da az hava gönderir araçlarda superşarj ya kompresör sistemiyle bir nebze çözüm arandı ama turbo kendi içinde sorunları olan bir sistem. Kimse 300 beygir ve üzerindeki bir araca özel modifiyeler dışında turbo takmaz arkadaşlar. Araba forumlarında da çok tartışılan bir mevzu atmosferik mi turbo mu ama geri kalmış hacme göre muayne sistemi yüzünden 1.2-1.4 hacminde ucube motor musvettlerinden 200 beygirlere kadar çıkmak mümkün oldu basit bir soru sormak gerek 1.2-1.4 hacimli 200 beygire şişirilmiş bir araç mı tercih edersiniz yoksa 200 beygir atmosferik mi benim cevabım ikincisi, aklınıza şu soru gelebilir peki yakıt ya da vergi ne olacak tüm bu sorular araçların ya da traktörlerin sorunu değil arkadaşlar. Traktörlere gelince 236 perkins motorlu 265 i turbo ve intercooler takıp 69 beygirden 80 beygirlere çıkarmaktansa 248 perkinsli 76-77 beygirlik 285 i tercih ederim diğer taraftan ağır araçlar ve tarım makinalarında 2000 devrin altında kullanımla çift sürme,kuyruk mili vs gibi asıl ve ağır işlerde turbonun etkisi 2000 devir ve üzerindeki işlerde daha etkili olacağından bana cazip gelmiyor. Yok benim kafam yatmıyor diyen arkadaşlar şehre indiklerinde ya da şehirde olanlar opel Astra, insignia ford focus,mondeo, toyota corolla modellerini farklı motor seçenekleriyle test etsinler yalnız test sırasında ani hızlanmalar yapıp beraberinde sıkıştırıp kompresöre bindirirek biraz limitleri zorlasınlar bakalım herhangi bir atmosferik motorlu honda civic kadar tepki alabilecekler mi sonra da yazın ben bütün tecrübelerimi yok sayıp yenilen pehlivanlar gibi bileğinizi öpeyim.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="historyman, post: 971255, member: 24699"] [b]Ynt: Traktorler ın motoru hakkında ?[/b] Basit bir mantıkla daha zayıf motorların sınırlarını zorlayarak giydirilen turbodan fayda ummak garip aynı marka olsa bile aynı gücü üreten iki motor aynı motor demek değildir bu durumda stok halde 40 beygir iken turbo ve intercooler ile şişirilip limitleri zorlanmış ve 50-55 beygir güç üretmiş bir motorla stok halde 50-55 beygir üreten bir motor aynı güce aynı çekişe laboratuvar verileri ya da sabit koşullarda çıkabilir ama çiftçi kullanırken atlayan zıplayan,devirli devirsiz kullanan şoför elinde turbolu motor kesinlikle az yakmayacaktır arkadaşlar atmosferik motorun iyi kötü yakıt sarfiyatı stabildir ama lag sorunundan başlayarak düşük devirlerde ya da devirsiz kullanımda egzozdan çıkan güce bağlı olan aynı anda krank miline bağlı olmayan turbo her zaman ayak uyduramaz ya çok ya da az hava gönderir araçlarda superşarj ya kompresör sistemiyle bir nebze çözüm arandı ama turbo kendi içinde sorunları olan bir sistem. Kimse 300 beygir ve üzerindeki bir araca özel modifiyeler dışında turbo takmaz arkadaşlar. Araba forumlarında da çok tartışılan bir mevzu atmosferik mi turbo mu ama geri kalmış hacme göre muayne sistemi yüzünden 1.2-1.4 hacminde ucube motor musvettlerinden 200 beygirlere kadar çıkmak mümkün oldu basit bir soru sormak gerek 1.2-1.4 hacimli 200 beygire şişirilmiş bir araç mı tercih edersiniz yoksa 200 beygir atmosferik mi benim cevabım ikincisi, aklınıza şu soru gelebilir peki yakıt ya da vergi ne olacak tüm bu sorular araçların ya da traktörlerin sorunu değil arkadaşlar. Traktörlere gelince 236 perkins motorlu 265 i turbo ve intercooler takıp 69 beygirden 80 beygirlere çıkarmaktansa 248 perkinsli 76-77 beygirlik 285 i tercih ederim diğer taraftan ağır araçlar ve tarım makinalarında 2000 devrin altında kullanımla çift sürme,kuyruk mili vs gibi asıl ve ağır işlerde turbonun etkisi 2000 devir ve üzerindeki işlerde daha etkili olacağından bana cazip gelmiyor. Yok benim kafam yatmıyor diyen arkadaşlar şehre indiklerinde ya da şehirde olanlar opel Astra, insignia ford focus,mondeo, toyota corolla modellerini farklı motor seçenekleriyle test etsinler yalnız test sırasında ani hızlanmalar yapıp beraberinde sıkıştırıp kompresöre bindirirek biraz limitleri zorlasınlar bakalım herhangi bir atmosferik motorlu honda civic kadar tepki alabilecekler mi sonra da yazın ben bütün tecrübelerimi yok sayıp yenilen pehlivanlar gibi bileğinizi öpeyim. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
Diğer Traktörler
Teknik Bilgiler-Yorumlar
Traktorler ın motoru hakkında ?
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt