PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Çiftçilik Genel
Çiftçi Muhabbetleri
Traktörlerde Teknik ve Tedbir
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="ziyaretci96" data-source="post: 1232327" data-attributes="member: 69588"><p>1. Diferansiyeli kilitleyen pedalın altına takoz konulur ve kullanılmaz.</p><p>Açıklama: Diferansiyel kilidi nasılki gereksiz yere kullanıldığında iletim organlarına zarar veriyorsa,gerektiği zaman kullanılmamasıda zarar verir.</p><p></p><p>2. Bir traktörde ne kadar çok vites varsa o anlamda çok fayda vardır. Ve biz birkaç bin lira için bu faydadan feragat ederiz. Oysa vites sayısı arttıkça yakıttan tasarruf edilecek,yapılan iş daha erken bitirilerek zamandan kazanılacak.</p><p></p><p>3. Hidrolik yağ çıkışlarının sayısını pek önemsemeyiz. Buda en büyük yanlışların arasında yer alır. Hidrolik çıkışlar arttıkça teknolojik ekipmanlarla çalışmamız söz konusu olacak.</p><p></p><p>4. Ön PTO ve ön askı kolları ülkemizde hiç kullanılmayacak derecede azdır. Gerçek anlamada 50 beygirlik bir traktörde bile şiddetle aranan bir gerekliliktir.</p><p></p><p>5. İnce lastik daha iyidir.</p><p>Açıklama: geniş lastik hem daha çok çeker hem de toprağa daha az baskı uygular.</p><p></p><p>6. Lastik boyutları büyüdükçe traktörün devirlenmesi zorlaşacaktır. Beygir gücüne oranla lastik tercihini yapmalıyız.</p><p></p><p>7. Ekipman ayarı tam yapılmamış bir traktörden verim beklenemez. Uygun ayar için uğraşmalıyız.</p><p></p><p>8. Elektronik kumanda yönetiminin mekanik kontrollere oranla daha fazla arıza çıkardığı düşünülür. </p><p>Açıklama: bir makinede mühendislik hatası ve kalitesiz parçalar kullanılmışsa arıza kaçınılmazdır.</p><p></p><p>9. Ek ağırlıklar çok önemlidir. Gereğinden fazla ağırlık yakıt sarfiyatına,gereğinden az ağırlık lastik aşınmasına yol açar.</p><p></p><p>10. Ön aks süspansiyonu büyük traktörlerde standart olmalıdır. Daha verimli çalışmak için mutlaka tercih edilmelidir.</p><p></p><p>11. Kademesiz güç aktarımının yakıta olan olumlu etkisi verilen paradan daha çoktur.</p><p></p><p>12. Frenleri iyi olmayan traktörleri bedava verselerde almayın. Frenleri iyi olan traktörleri tercih edin dünyanın diğer ucunda olsada.</p><p></p><p>13. Kuyruk mili elektronik kontrollü olmalıdır. Çünkü iş esnasında askı kollarından sonra en çok kullandığımız alandır.</p><p></p><p>14. Traktörlerde koruyucu rops hayat kurtarır. Buna dikkat etmeliyiz.</p><p></p><p>15. Sıra başı dönüşlerde ekipmanı kaldırdıktan sonra dönüş yapmalıyız. Meyilli arazide keskin dönüşten kaçınmalı ve arkadaki ekipman tam kaldırılmamalı!</p><p></p><p>16. Yokuş aşağı inerken birden hızlanan traktörü tek seferde frene basıp durdurmak yerine birden fazla ve kısa süreli fren yaparak durdurmalıyız. Özellikle zemin kaygan ise daha iyi bir direksiyon hakimiyeti için 4×4 özelliğini devre dışı bırakmalıyız.</p><p></p><p>17. Traktörü geri vitese taktığımız an başımız algılayıcı bir sensör gibi geriye bakmalıdır. Issız bir yerde olsak bile.</p><p></p><p>18. Traktörün arkasında römork benzeri bir araç varsa dönüşleri ve dar virajları alırken daha dikkatli olmalıyız. Zira dönüş esnasında römorkun lastigi hiçbir zaman traktörün izleri üzerinde hareket etmez. Ayrıca makaslı remorklar daha konforludur ancak devrilmeyede daha yatkındır.</p><p></p><p>19. Traktörü hiçbir zaman iki elle kullanmayın. Zira alışkanlık yapar ve çalışma zamanı iş kaçırma durumuyla çokça karşılaşırız.</p><p></p><p>20. Yerleşim yerlerinde kısa süreli park esnasında traktörünüzün arkasında bir ekipman varsa mutlaka yere indirilmelidir. 1 dakika bile olsa anahtarı kontaktan çıkarmalıyız.</p><p></p><p>21. Traktörün arkasına bağlanan ekipmanların üzerine hiçbir şekilde insan seyahat etmemelidir.</p><p></p><p>22. Traktörlerde aks mesafesi uzadıkça manevra alanı da artacaktır. Yapacağımız işe göre traktör seçmeliyiz.</p><p></p><p>23. Traktörün üzerinde çocuklarla beraber seyahat etmek zorundaysak çok dikkatli olmalıyız.</p><p></p><p>24. Ülkemizde eskiden genellikle kabinsiz traktörler daha çok kullanılırdı ama son zamanlarda kabinli traktörler artmaya başladı. Sağlık açısından güzel bir gelişme.</p><p></p><p>25. Bir traktörü sürme yetkisi olmayanlara traktör teslim etmeyin. Aksi halde bunun sorumluluğu ağır olabilir.</p><p></p><p>26. Zamanında bakım-onarım çalışmaları yapılmayan bir traktörün bakımı masraflı,ömrü az olur.</p><p></p><p>27. Sıfır alınıp 3-5 yıl içerisinde değiştirilen bir traktör,kullanıcısına fayda sağlamamış olur.</p><p></p><p>28. Yeni aldığınız bir traktörde dikkat etmeniz gereken bir husus: hız göstergesi bir zorunluluktur!</p><p></p><p>29. Yerleşim yerlerinde bir yardımcı eşliğinde römorkla geri geri manevra yapınız.</p><p></p><p>30. Traktörün gücüne orantılı toprak işleme ekipmanları takınız. Gereğinden fazla büyük ekipman ve gereğinden fazla küçük ekipman verimsiz olacaktır.</p><p></p><p>31. Bir traktörün yakıtına etki eden en önemli şey zaman ve işlediği birim alandır. Traktör çalıştığı sürece yakıt yakar. Önemli olan bu süre zarfında işleyeceği alan sayısıdır. Bu yüzden "rahat çekeceği kadar yük" diyebiliriz.</p><p></p><p>32. Arazi çalışmalarında traktörümüze el gazıyla bir miktar (1000-1200) gaz vererek çalışmalıyız. Bu bize büyük oranda fayda sağlar. Yük altında çalışan traktörümüzün sıra başlarında yaşadığı boğulmayı önlediği gibi rölanti devrine inmeyerek yakıtada olumlu bir etki eder. Ayrıca sıra girişlerinde hareket ederek ekipmanı salmamız traktöre daha rahat çekiş verir.</p><p></p><p>33. Asla traktörleri çekiştirmemeliyiz. Yük altında yük yüklemek gibi olur ve traktörünüzün aktarım organları ciddi zararlar görür. Ve çoğu zaman bu sonradan fark edilir.</p><p></p><p>34. Traktöre bağlanan ekipmanların bağlantıları iyice kontrol edilmelidir. En ufak bir kopukluk ciddi yaralanmalara yol açar. Ve ekipman bağlarken traktörle ekipman arasına girmeyin.</p><p></p><p></p><p>Değerli arkadaşlar aklıma gelen birkaç şeyi burdan yazmaya çalıştım. Sizlerinde ekleme yapmanızı rica ederim.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ziyaretci96, post: 1232327, member: 69588"] 1. Diferansiyeli kilitleyen pedalın altına takoz konulur ve kullanılmaz. Açıklama: Diferansiyel kilidi nasılki gereksiz yere kullanıldığında iletim organlarına zarar veriyorsa,gerektiği zaman kullanılmamasıda zarar verir. 2. Bir traktörde ne kadar çok vites varsa o anlamda çok fayda vardır. Ve biz birkaç bin lira için bu faydadan feragat ederiz. Oysa vites sayısı arttıkça yakıttan tasarruf edilecek,yapılan iş daha erken bitirilerek zamandan kazanılacak. 3. Hidrolik yağ çıkışlarının sayısını pek önemsemeyiz. Buda en büyük yanlışların arasında yer alır. Hidrolik çıkışlar arttıkça teknolojik ekipmanlarla çalışmamız söz konusu olacak. 4. Ön PTO ve ön askı kolları ülkemizde hiç kullanılmayacak derecede azdır. Gerçek anlamada 50 beygirlik bir traktörde bile şiddetle aranan bir gerekliliktir. 5. İnce lastik daha iyidir. Açıklama: geniş lastik hem daha çok çeker hem de toprağa daha az baskı uygular. 6. Lastik boyutları büyüdükçe traktörün devirlenmesi zorlaşacaktır. Beygir gücüne oranla lastik tercihini yapmalıyız. 7. Ekipman ayarı tam yapılmamış bir traktörden verim beklenemez. Uygun ayar için uğraşmalıyız. 8. Elektronik kumanda yönetiminin mekanik kontrollere oranla daha fazla arıza çıkardığı düşünülür. Açıklama: bir makinede mühendislik hatası ve kalitesiz parçalar kullanılmışsa arıza kaçınılmazdır. 9. Ek ağırlıklar çok önemlidir. Gereğinden fazla ağırlık yakıt sarfiyatına,gereğinden az ağırlık lastik aşınmasına yol açar. 10. Ön aks süspansiyonu büyük traktörlerde standart olmalıdır. Daha verimli çalışmak için mutlaka tercih edilmelidir. 11. Kademesiz güç aktarımının yakıta olan olumlu etkisi verilen paradan daha çoktur. 12. Frenleri iyi olmayan traktörleri bedava verselerde almayın. Frenleri iyi olan traktörleri tercih edin dünyanın diğer ucunda olsada. 13. Kuyruk mili elektronik kontrollü olmalıdır. Çünkü iş esnasında askı kollarından sonra en çok kullandığımız alandır. 14. Traktörlerde koruyucu rops hayat kurtarır. Buna dikkat etmeliyiz. 15. Sıra başı dönüşlerde ekipmanı kaldırdıktan sonra dönüş yapmalıyız. Meyilli arazide keskin dönüşten kaçınmalı ve arkadaki ekipman tam kaldırılmamalı! 16. Yokuş aşağı inerken birden hızlanan traktörü tek seferde frene basıp durdurmak yerine birden fazla ve kısa süreli fren yaparak durdurmalıyız. Özellikle zemin kaygan ise daha iyi bir direksiyon hakimiyeti için 4×4 özelliğini devre dışı bırakmalıyız. 17. Traktörü geri vitese taktığımız an başımız algılayıcı bir sensör gibi geriye bakmalıdır. Issız bir yerde olsak bile. 18. Traktörün arkasında römork benzeri bir araç varsa dönüşleri ve dar virajları alırken daha dikkatli olmalıyız. Zira dönüş esnasında römorkun lastigi hiçbir zaman traktörün izleri üzerinde hareket etmez. Ayrıca makaslı remorklar daha konforludur ancak devrilmeyede daha yatkındır. 19. Traktörü hiçbir zaman iki elle kullanmayın. Zira alışkanlık yapar ve çalışma zamanı iş kaçırma durumuyla çokça karşılaşırız. 20. Yerleşim yerlerinde kısa süreli park esnasında traktörünüzün arkasında bir ekipman varsa mutlaka yere indirilmelidir. 1 dakika bile olsa anahtarı kontaktan çıkarmalıyız. 21. Traktörün arkasına bağlanan ekipmanların üzerine hiçbir şekilde insan seyahat etmemelidir. 22. Traktörlerde aks mesafesi uzadıkça manevra alanı da artacaktır. Yapacağımız işe göre traktör seçmeliyiz. 23. Traktörün üzerinde çocuklarla beraber seyahat etmek zorundaysak çok dikkatli olmalıyız. 24. Ülkemizde eskiden genellikle kabinsiz traktörler daha çok kullanılırdı ama son zamanlarda kabinli traktörler artmaya başladı. Sağlık açısından güzel bir gelişme. 25. Bir traktörü sürme yetkisi olmayanlara traktör teslim etmeyin. Aksi halde bunun sorumluluğu ağır olabilir. 26. Zamanında bakım-onarım çalışmaları yapılmayan bir traktörün bakımı masraflı,ömrü az olur. 27. Sıfır alınıp 3-5 yıl içerisinde değiştirilen bir traktör,kullanıcısına fayda sağlamamış olur. 28. Yeni aldığınız bir traktörde dikkat etmeniz gereken bir husus: hız göstergesi bir zorunluluktur! 29. Yerleşim yerlerinde bir yardımcı eşliğinde römorkla geri geri manevra yapınız. 30. Traktörün gücüne orantılı toprak işleme ekipmanları takınız. Gereğinden fazla büyük ekipman ve gereğinden fazla küçük ekipman verimsiz olacaktır. 31. Bir traktörün yakıtına etki eden en önemli şey zaman ve işlediği birim alandır. Traktör çalıştığı sürece yakıt yakar. Önemli olan bu süre zarfında işleyeceği alan sayısıdır. Bu yüzden "rahat çekeceği kadar yük" diyebiliriz. 32. Arazi çalışmalarında traktörümüze el gazıyla bir miktar (1000-1200) gaz vererek çalışmalıyız. Bu bize büyük oranda fayda sağlar. Yük altında çalışan traktörümüzün sıra başlarında yaşadığı boğulmayı önlediği gibi rölanti devrine inmeyerek yakıtada olumlu bir etki eder. Ayrıca sıra girişlerinde hareket ederek ekipmanı salmamız traktöre daha rahat çekiş verir. 33. Asla traktörleri çekiştirmemeliyiz. Yük altında yük yüklemek gibi olur ve traktörünüzün aktarım organları ciddi zararlar görür. Ve çoğu zaman bu sonradan fark edilir. 34. Traktöre bağlanan ekipmanların bağlantıları iyice kontrol edilmelidir. En ufak bir kopukluk ciddi yaralanmalara yol açar. Ve ekipman bağlarken traktörle ekipman arasına girmeyin. Değerli arkadaşlar aklıma gelen birkaç şeyi burdan yazmaya çalıştım. Sizlerinde ekleme yapmanızı rica ederim. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Çiftçilik Genel
Çiftçi Muhabbetleri
Traktörlerde Teknik ve Tedbir
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt