PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Çiftçilik Genel
Çiftçi Muhabbetleri
Transmisyon yağının çok ısınma nedenleri nedendir?Bilen varsa yardımcı olsun.
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="ersanakyai" data-source="post: 179319" data-attributes="member: 936"><p><strong>Ynt: Transmisyon yağının çok ısınma nedenleri nedendir?Bilen varsa yardımcı olsun.</strong></p><p></p><p>Bizim 70-56da da aynı sorun var. Kışın dondurucu soğukta bile kabin arka camının alt kısmı tamamen açık olmasına rağmen içerde sıcaktan bunalıyor ve bazen yan camları açmak zorunda kalıyoruz. (Traktörde kalorifer falan yok, yanlış anlaşılmasın. Transmisyon ayaklarınızın altında olduğu için oldukça sıcaklık veriyor.) Yazın ayağınızı değdirmek gibi bir hataya düşerseniz 3. derece yanıkla karşılaşabiliyorsunuz. TAbi 70-56da bu sorunun yegane sebebi, şanzımanın motor için yetersiz oluşu. Çünkü 480 S8lerdeki şanzıman ile 70-56nın şanzımanı tamamen aynı. Yani 48beygirlik traktör için tasarlanmış bir şanzımanı 70beygirlik bir traktörde kullanınca aşırı yüklemelerde yağ sıcaklığı üst seviyelere çıkabiliyor.</p><p></p><p>Yalnız fiatlarda direksiyon ile şanzıman hidroliği yağı ortak değildir. Hatta New Holland (Türk traktör) tarafından ortak yapılmaya çalışılmış fakat sorunlar yaşanınca eski haline dönülmüş. Üniversalin bu modelleri de fiat ile benzer özellikler gösterdiği için direksiyon hidroliğinin ayrı olması gerekir diye düşünüyorum.</p><p></p><p>Bunun dışında yağın ömrü dolmuş olabilir, traktör kullanım klavuzundan şanzıman yağının değişim saatine bakılmalı, eğer dolmuşsa hemen değiştirilmeli, yoksa ciddi arızalar çıkabilir. </p><p></p><p>Ayrıca dişlilerde aşırı zorlanmaya müteakiben aşınmalar oluşabilir. Bu aşınmalar sonucu ortaya çıkan talaşlar ve zerrecikler, yağ filtresini tıkayabilir. Filtrenin de değişim saati geldiyse değiştirilmesinde yarar var. Hatta şanzımanın bir yerinde mıknatıslı tapa benzeri bişey olabilir. Bu tapa, ortaya çıkan talaşları üzerine toplar, belli aralıklarla bu tapanın da sökülüp temizlenmesi gerekir.</p><p></p><p>Şanzıman ile arka hidroliklerin yağı ortak ise arka hidrolik sisteminde oluşabilecek en ufak problem, doğrudan şanzımanı da etkileyecektir. Arka hidroliklerin çok sık kullanıldığı ve de şanzımanın zorlandığı pulluk gibi ekipmanlarda yağ, aynı anda birden fazla görevde bulunduğu için ısınması kaçınılmazdır. </p><p></p><p>Yağ geri dönüş borusunu uygun bir bölgeden kesip, araya piyasadan bulabileceğin bir yağ soğutucu petek bağlayarak yağ sıcaklığını bir nebze olsun düşürebilirsin. İdeal bir uygulama ile ısınma problemini tamamen ortadan kaldırman da mümkün.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ersanakyai, post: 179319, member: 936"] [b]Ynt: Transmisyon yağının çok ısınma nedenleri nedendir?Bilen varsa yardımcı olsun.[/b] Bizim 70-56da da aynı sorun var. Kışın dondurucu soğukta bile kabin arka camının alt kısmı tamamen açık olmasına rağmen içerde sıcaktan bunalıyor ve bazen yan camları açmak zorunda kalıyoruz. (Traktörde kalorifer falan yok, yanlış anlaşılmasın. Transmisyon ayaklarınızın altında olduğu için oldukça sıcaklık veriyor.) Yazın ayağınızı değdirmek gibi bir hataya düşerseniz 3. derece yanıkla karşılaşabiliyorsunuz. TAbi 70-56da bu sorunun yegane sebebi, şanzımanın motor için yetersiz oluşu. Çünkü 480 S8lerdeki şanzıman ile 70-56nın şanzımanı tamamen aynı. Yani 48beygirlik traktör için tasarlanmış bir şanzımanı 70beygirlik bir traktörde kullanınca aşırı yüklemelerde yağ sıcaklığı üst seviyelere çıkabiliyor. Yalnız fiatlarda direksiyon ile şanzıman hidroliği yağı ortak değildir. Hatta New Holland (Türk traktör) tarafından ortak yapılmaya çalışılmış fakat sorunlar yaşanınca eski haline dönülmüş. Üniversalin bu modelleri de fiat ile benzer özellikler gösterdiği için direksiyon hidroliğinin ayrı olması gerekir diye düşünüyorum. Bunun dışında yağın ömrü dolmuş olabilir, traktör kullanım klavuzundan şanzıman yağının değişim saatine bakılmalı, eğer dolmuşsa hemen değiştirilmeli, yoksa ciddi arızalar çıkabilir. Ayrıca dişlilerde aşırı zorlanmaya müteakiben aşınmalar oluşabilir. Bu aşınmalar sonucu ortaya çıkan talaşlar ve zerrecikler, yağ filtresini tıkayabilir. Filtrenin de değişim saati geldiyse değiştirilmesinde yarar var. Hatta şanzımanın bir yerinde mıknatıslı tapa benzeri bişey olabilir. Bu tapa, ortaya çıkan talaşları üzerine toplar, belli aralıklarla bu tapanın da sökülüp temizlenmesi gerekir. Şanzıman ile arka hidroliklerin yağı ortak ise arka hidrolik sisteminde oluşabilecek en ufak problem, doğrudan şanzımanı da etkileyecektir. Arka hidroliklerin çok sık kullanıldığı ve de şanzımanın zorlandığı pulluk gibi ekipmanlarda yağ, aynı anda birden fazla görevde bulunduğu için ısınması kaçınılmazdır. Yağ geri dönüş borusunu uygun bir bölgeden kesip, araya piyasadan bulabileceğin bir yağ soğutucu petek bağlayarak yağ sıcaklığını bir nebze olsun düşürebilirsin. İdeal bir uygulama ile ısınma problemini tamamen ortadan kaldırman da mümkün. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Çiftçilik Genel
Çiftçi Muhabbetleri
Transmisyon yağının çok ısınma nedenleri nedendir?Bilen varsa yardımcı olsun.
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt