PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Çiftçilik Dışı Konular
Genel
Teknoloji
turbo charger çalışma pirensibi , basit olarak
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="atilla" data-source="post: 138954" data-attributes="member: 249"><p><strong>Ynt: turbo charger çalışma pirensibi , basit olarak</strong></p><p></p><p>silindir içine hava basan komprasör ... basınç artığı için sıkıştırılan havanın sıcaklığı artmaktadır...dolayısıyla havanın yani okşijenin yoğunluğu azalmaktadır...buda yanma verimini ve yakıtla karışacak okşijen miktarını azaltmaktadır ...bunu önlemek için komrösörden çıkan sıcak havayı soğutmak için ara soğutucu ( yeni nesil dizellerde ) konulmaktadır...dolayısıyla havanın yoğunluğu artmakta ..bunun neticesinde okşijenin yoğunluğu ve miktarı artar...uygun yakıt hava karışımını sağlamak için daha fazla yakıt gönderilir...böylece aynı silindir hacminden daha fazla güç elde edilir...bunun adı sanırım inter cooler oluyor..birde 1500 bar basınçta çalışan comman rail yakıt püskürtme sistemide ilave edilirse ..aynı silindir hacminden dahada fazla güç elde edilir..eski kamyonlar burunluydu ...çünkü yeterli gücü elde etmek için 8 ve 10 silindire çıkmak gerekiyordu..büyük boyuttaki motoru ve şanzumanı tespit etmek için yeterli hacim gerekiyordu..1956 yılında volvo mühendisleri ilk turbo uygulamasını yaptıktan sonra ..aynı güçlere 6 silindirle ulaşmaya başladılar...comman rail uygulamasına geçilince 4 silindirle 150 - 160 hp civarlarına çıkıldı ...çift turbo şarzlı dizellerde vardır ..özellikle genaratör dizellerinden CUMMİNS...bunlarda alçak ve yüksek basınç türbini ve komprösörleri mevcuttur...yine daldım ..fazla yazdım galiba...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="atilla, post: 138954, member: 249"] [b]Ynt: turbo charger çalışma pirensibi , basit olarak[/b] silindir içine hava basan komprasör ... basınç artığı için sıkıştırılan havanın sıcaklığı artmaktadır...dolayısıyla havanın yani okşijenin yoğunluğu azalmaktadır...buda yanma verimini ve yakıtla karışacak okşijen miktarını azaltmaktadır ...bunu önlemek için komrösörden çıkan sıcak havayı soğutmak için ara soğutucu ( yeni nesil dizellerde ) konulmaktadır...dolayısıyla havanın yoğunluğu artmakta ..bunun neticesinde okşijenin yoğunluğu ve miktarı artar...uygun yakıt hava karışımını sağlamak için daha fazla yakıt gönderilir...böylece aynı silindir hacminden daha fazla güç elde edilir...bunun adı sanırım inter cooler oluyor..birde 1500 bar basınçta çalışan comman rail yakıt püskürtme sistemide ilave edilirse ..aynı silindir hacminden dahada fazla güç elde edilir..eski kamyonlar burunluydu ...çünkü yeterli gücü elde etmek için 8 ve 10 silindire çıkmak gerekiyordu..büyük boyuttaki motoru ve şanzumanı tespit etmek için yeterli hacim gerekiyordu..1956 yılında volvo mühendisleri ilk turbo uygulamasını yaptıktan sonra ..aynı güçlere 6 silindirle ulaşmaya başladılar...comman rail uygulamasına geçilince 4 silindirle 150 - 160 hp civarlarına çıkıldı ...çift turbo şarzlı dizellerde vardır ..özellikle genaratör dizellerinden CUMMİNS...bunlarda alçak ve yüksek basınç türbini ve komprösörleri mevcuttur...yine daldım ..fazla yazdım galiba... [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Çiftçilik Dışı Konular
Genel
Teknoloji
turbo charger çalışma pirensibi , basit olarak
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt