PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
New Holland
Teknik Bilgiler-Yorumlar
turbo ve ıntercooler ne ıse yarıyor motora ne gıbı faydası var
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="mhocaoglu" data-source="post: 1232236" data-attributes="member: 78025"><p>Arkadaşlar sabit hacimdeki 100 cl motor silindirine normalde atıyorum 90cl hava sokuyorsak bu hava ile giren oksijeni duman yapmadan 6cl mazotu(Fazlası oksijen bulup yanamadıgı için siyah duman olarak ekzostan çıkar işe yaramaz) yakıp 100 beygir güç alıyor isek aynı motora aynı hacimdeki silindire türbo pompası ile atıyorum 110cl hava sokarız bu hava ile giren osijenle 8cl mazotu duman cıkarmadan yakar isek beygir gücü misal 115 beygire çıkar,Turbo hava pompası havayı sıkıştırdıgı içi hava ısınıp genişler matora giren hava azalır bu havayı sogutmak için turbo ile motor girişi arasına sogutucu konur(İnter cooler)hava soguyunca genleşemez büzüşür motora bir evvelkinden faz hava girer misal 115cl bunun içindeki oksijeni yakmak için mazot pompasından misal bir evelkinden fazla 9cl mazot yakar motor gücü atıyorum 120 beygire çıkar, yani aynı silindirin hacmine daha fazla oksjen sokarak (pompalama ve sogutmaile) o oksijeni yakmak için daha fazla yakıt göndererek aynı motordan daha fazla güç alıyoruz affınıza sıgınarak bir tıraktörde eşşek kadar motor var gücün cogunu kendi agırlgını taşımak için mazot yakıyor,diger tıraktörde tersine fındık kadar motor var eşşek gibi gücü çekişi var,Buna motor teknolojisinde Hacimsel verim denir , gavur cası Volumetrik verim..Yani trakyalı deyimi ile Ne gaaa ekmek okaaa Küte beya,Aynı hacime Fazla oksijen Fazla Yakıt Fazla güç.olay bu..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mhocaoglu, post: 1232236, member: 78025"] Arkadaşlar sabit hacimdeki 100 cl motor silindirine normalde atıyorum 90cl hava sokuyorsak bu hava ile giren oksijeni duman yapmadan 6cl mazotu(Fazlası oksijen bulup yanamadıgı için siyah duman olarak ekzostan çıkar işe yaramaz) yakıp 100 beygir güç alıyor isek aynı motora aynı hacimdeki silindire türbo pompası ile atıyorum 110cl hava sokarız bu hava ile giren osijenle 8cl mazotu duman cıkarmadan yakar isek beygir gücü misal 115 beygire çıkar,Turbo hava pompası havayı sıkıştırdıgı içi hava ısınıp genişler matora giren hava azalır bu havayı sogutmak için turbo ile motor girişi arasına sogutucu konur(İnter cooler)hava soguyunca genleşemez büzüşür motora bir evvelkinden faz hava girer misal 115cl bunun içindeki oksijeni yakmak için mazot pompasından misal bir evelkinden fazla 9cl mazot yakar motor gücü atıyorum 120 beygire çıkar, yani aynı silindirin hacmine daha fazla oksjen sokarak (pompalama ve sogutmaile) o oksijeni yakmak için daha fazla yakıt göndererek aynı motordan daha fazla güç alıyoruz affınıza sıgınarak bir tıraktörde eşşek kadar motor var gücün cogunu kendi agırlgını taşımak için mazot yakıyor,diger tıraktörde tersine fındık kadar motor var eşşek gibi gücü çekişi var,Buna motor teknolojisinde Hacimsel verim denir , gavur cası Volumetrik verim..Yani trakyalı deyimi ile Ne gaaa ekmek okaaa Küte beya,Aynı hacime Fazla oksijen Fazla Yakıt Fazla güç.olay bu.. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
New Holland
Teknik Bilgiler-Yorumlar
turbo ve ıntercooler ne ıse yarıyor motora ne gıbı faydası var
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt