PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
Erkunt
Teknik Bilgiler-Yorumlar
TURBOSUZ TRAKTÖR KALMASIN
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="okkangal" data-source="post: 326683" data-attributes="member: 470"><p><strong>Ynt: TURBOSUZ TRAKTÖR KALMASIN</strong></p><p></p><p>Bu turbo konusu s,tede çok kez tartışılan bir konu ... </p><p>Affınıza vede neçizane fikirlerime sığınarak bir kaç düzeltme vede bilgi vermek istedim ... </p><p>Turbo az önce ramazanpullu arkadaşımızın yaptığı alıntıda olduğu gibi yüzde yediyüz bir güç avantajı kesinlikle sağlayamaz . yan, 70hp bir motora takınca 490 hp bir güç elde etmek sizlerede garip gelmiştir . ayrıca turbonun , zararlı egsos gazlarına kesinilkle bir etkisi yoktur . yani sonuçta manifolttan gelen gaz , turbo türbininden geçerek yine dışarı atılır . </p><p></p><p>vede en önemlisi yakıt konusuna gelelim . bu konu için öyle denemeden vede gerekli teknik hesaplamalar yapmadan ' turbo yakıtı azaltır ' şeklinde bir genelleme kesinlikle yapılamaz . öncelikle yakıtı neye göre hesapladığımıza karar vermek lazım . örneğim sonradan turbo takılmış bir motorda , eski haline göre zamana bağlı olarak özgül yakıt sarfiyatı artmak zorundadır .. lakin bunu tarlada birim zamanda yaptığı işe göre hesaplarsan uygulanan turbo sistemine yada motora bağlı olarakta artadabilir , azaladabilir . sonuçta turbo eklendiğinde , pistonbaşındaki hava miktarı vede basıncı artacağından buna bağlı olarakta enjekte edilecek yakıt tekrar ayarlanır vede optimum bir değer yakalanmaya çalışılır .</p><p></p><p>örneğin sonradan eklenecek tubo sistemler yüksek rakımlı bölgelerde , yakıt olarak avantaj sağlaması , motorun az basınçtan dolayı verimsiz yanan yakıtı yok etmesi muhtemeldir . lakin düşük sıfıra yakın rakımlarda ek verilecek yakıt illaki artmak zorundadır . </p><p></p><p>yani bunlar gayet ince hesaplar vede ölçümler gerektiren , çok fazla değişkene bağlı hesaplardır . o nedenle kesin bir ölçüm yapılmadan yakıt konusunda genellemede bulunulamaz . </p><p></p><p>ama teknik olarak denilebilecek tek genelleme , sonradan eklenen turbo motorda hissedilir ciddi bir güç artışı doğurur ..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="okkangal, post: 326683, member: 470"] [b]Ynt: TURBOSUZ TRAKTÖR KALMASIN[/b] Bu turbo konusu s,tede çok kez tartışılan bir konu ... Affınıza vede neçizane fikirlerime sığınarak bir kaç düzeltme vede bilgi vermek istedim ... Turbo az önce ramazanpullu arkadaşımızın yaptığı alıntıda olduğu gibi yüzde yediyüz bir güç avantajı kesinlikle sağlayamaz . yan, 70hp bir motora takınca 490 hp bir güç elde etmek sizlerede garip gelmiştir . ayrıca turbonun , zararlı egsos gazlarına kesinilkle bir etkisi yoktur . yani sonuçta manifolttan gelen gaz , turbo türbininden geçerek yine dışarı atılır . vede en önemlisi yakıt konusuna gelelim . bu konu için öyle denemeden vede gerekli teknik hesaplamalar yapmadan ' turbo yakıtı azaltır ' şeklinde bir genelleme kesinlikle yapılamaz . öncelikle yakıtı neye göre hesapladığımıza karar vermek lazım . örneğim sonradan turbo takılmış bir motorda , eski haline göre zamana bağlı olarak özgül yakıt sarfiyatı artmak zorundadır .. lakin bunu tarlada birim zamanda yaptığı işe göre hesaplarsan uygulanan turbo sistemine yada motora bağlı olarakta artadabilir , azaladabilir . sonuçta turbo eklendiğinde , pistonbaşındaki hava miktarı vede basıncı artacağından buna bağlı olarakta enjekte edilecek yakıt tekrar ayarlanır vede optimum bir değer yakalanmaya çalışılır . örneğin sonradan eklenecek tubo sistemler yüksek rakımlı bölgelerde , yakıt olarak avantaj sağlaması , motorun az basınçtan dolayı verimsiz yanan yakıtı yok etmesi muhtemeldir . lakin düşük sıfıra yakın rakımlarda ek verilecek yakıt illaki artmak zorundadır . yani bunlar gayet ince hesaplar vede ölçümler gerektiren , çok fazla değişkene bağlı hesaplardır . o nedenle kesin bir ölçüm yapılmadan yakıt konusunda genellemede bulunulamaz . ama teknik olarak denilebilecek tek genelleme , sonradan eklenen turbo motorda hissedilir ciddi bir güç artışı doğurur .. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
Erkunt
Teknik Bilgiler-Yorumlar
TURBOSUZ TRAKTÖR KALMASIN
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt