PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Çiftçilik Genel
Çiftçi Muhabbetleri
Uğultunun bedeli ağır oldu
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="Hermiyas" data-source="post: 753093" data-attributes="member: 41641"><p><strong>Ynt: Uğultunun bedeli ağır oldu</strong></p><p></p><p><span style="color: blue"><strong>Meclisten geçen Tüketici Kanunu, 76 milyon vatandaşa önemli haklar getirirken, Hakem Heyetlerine yapılan şikayetlerin yüzde 75inde tüketici haklı çıktı.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Hakem Heyetlerine 2013 yılının ilk 8 ayında yapılan 363 bin 715 şikayetin 298 bini tüketici lehine, 41 bin 562si aleyhine sonuçlandı. 2002 yılında 33 bin tüketici hakem heyetine başvuruda bulunurken, sadece 2013 yılının ilk sekiz ayında bu sayı 363 bine ulaştı. 2002 yılında 33 bin tüketici şikâyet başvurusu yaparken, 2010 yılında bu sayı 179 bin, 2011 yılında 165 bin, 2012 yılında 446 bin oldu. Şikayetlerde yıllara göre artış olması dikkat çekerken, tüketicinin çoğu zaman haklı olduğu da ortaya çıktı.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>TÜKETİCİ İSTEDİĞİNİ ALDI</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Son 12 yılda Tüketici Hakem Heyetlerine yapılan 1 milyon 706 bin şikayetin, 1 milyon 268 bini tüketici lehine çözülürken, 228 bini ise tüketici aleyhine sonuçlandı. Hakem Heyeti, söz konusu başvurulardan 148 binini bilirkişi incelemesine, 60 bini ise başka kurumlara sevk etti. İstatistiklere göre başvuruların yüzde 75inde tüketici istediğini aldı. Şikayetlerin büyük bölümünü tüketici kredileri, kredi kartları ve konut finansman sözleşmeleri oluşturdu. 2013 yılındaki şikayet başvurularının yüzde 69u bankacılık sektörüne ilişkin oldu. Bankacılık sektörünü yüzde 29la ayıplı mal ve hizmetler, yüzde 3ünü mesafeli ve abonelik sözleşmeleri takip etti.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>2012 yılının ilk sekiz aylık döneminde tüketici şikayeti başvuru sayısı 132 bin 386 iken 2013 yılının aynı döneminde bu sayı 363 bin 715e yükseldi. Sadece 2013 yılının ilk 8 ayında gelen 363 bin şikayetin 298 bini tüketici lehine, 41 bini tüketici aleyhine sonuçlandı. Böylece tüketici şikâyetlerinin yüzde 88i tüketici lehine sonuçlanmış oldu. Tüketiciler, aldıkları malın ayıplı olması durumunda illerdeki Ticaret İl Müdürlüğüne başvuru yapabiliyor. Bin 200 liranın altındaki uyuşmazlıklara Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri bakarken, heyetin vereceği karar tarafları bağlıyor. Taraflar bu karara karşı 15 gün içinde Tüketici Mahkemesine itirazda bulunabiliyor. Bu miktarın üzerindeki şikayetlerde ise devreye Tüketici Mahkemeleri giriyor. </strong></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hermiyas, post: 753093, member: 41641"] [b]Ynt: Uğultunun bedeli ağır oldu[/b] [color=blue][b]Meclisten geçen Tüketici Kanunu, 76 milyon vatandaşa önemli haklar getirirken, Hakem Heyetlerine yapılan şikayetlerin yüzde 75inde tüketici haklı çıktı. Hakem Heyetlerine 2013 yılının ilk 8 ayında yapılan 363 bin 715 şikayetin 298 bini tüketici lehine, 41 bin 562si aleyhine sonuçlandı. 2002 yılında 33 bin tüketici hakem heyetine başvuruda bulunurken, sadece 2013 yılının ilk sekiz ayında bu sayı 363 bine ulaştı. 2002 yılında 33 bin tüketici şikâyet başvurusu yaparken, 2010 yılında bu sayı 179 bin, 2011 yılında 165 bin, 2012 yılında 446 bin oldu. Şikayetlerde yıllara göre artış olması dikkat çekerken, tüketicinin çoğu zaman haklı olduğu da ortaya çıktı. TÜKETİCİ İSTEDİĞİNİ ALDI Son 12 yılda Tüketici Hakem Heyetlerine yapılan 1 milyon 706 bin şikayetin, 1 milyon 268 bini tüketici lehine çözülürken, 228 bini ise tüketici aleyhine sonuçlandı. Hakem Heyeti, söz konusu başvurulardan 148 binini bilirkişi incelemesine, 60 bini ise başka kurumlara sevk etti. İstatistiklere göre başvuruların yüzde 75inde tüketici istediğini aldı. Şikayetlerin büyük bölümünü tüketici kredileri, kredi kartları ve konut finansman sözleşmeleri oluşturdu. 2013 yılındaki şikayet başvurularının yüzde 69u bankacılık sektörüne ilişkin oldu. Bankacılık sektörünü yüzde 29la ayıplı mal ve hizmetler, yüzde 3ünü mesafeli ve abonelik sözleşmeleri takip etti. 2012 yılının ilk sekiz aylık döneminde tüketici şikayeti başvuru sayısı 132 bin 386 iken 2013 yılının aynı döneminde bu sayı 363 bin 715e yükseldi. Sadece 2013 yılının ilk 8 ayında gelen 363 bin şikayetin 298 bini tüketici lehine, 41 bini tüketici aleyhine sonuçlandı. Böylece tüketici şikâyetlerinin yüzde 88i tüketici lehine sonuçlanmış oldu. Tüketiciler, aldıkları malın ayıplı olması durumunda illerdeki Ticaret İl Müdürlüğüne başvuru yapabiliyor. Bin 200 liranın altındaki uyuşmazlıklara Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri bakarken, heyetin vereceği karar tarafları bağlıyor. Taraflar bu karara karşı 15 gün içinde Tüketici Mahkemesine itirazda bulunabiliyor. Bu miktarın üzerindeki şikayetlerde ise devreye Tüketici Mahkemeleri giriyor. [/b][/color] [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Çiftçilik Genel
Çiftçi Muhabbetleri
Uğultunun bedeli ağır oldu
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt