PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
John Deere
Teknik Bilgiler-Yorumlar
Yeni bir kuşak doğuyor
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="Hermiyas" data-source="post: 695756" data-attributes="member: 41641"><p><span style="color: blue"><strong>Yeni bir kuşak doğuyor</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>15.04.2013</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Saçlarında aklar bulunan okurlarımız, çift kavrama teriminin tek bir pedalla devreye sokulan, birbirinden ayrı iki kavramayı ifade ettiği günleri hatırlayacaklardır. O dönemde kavramalardan ilki kuyruk miline devreden çıkarırken, diğeri de tekerleklere giden tahriki kesiyordu. Otomobil endüstrisinde doğan ve şimdi John Deere tarafından tarım makineleri sektörüne uyarlanan günümüz çift kavramalı şanzımanlarında ise bambaşka bir teknoloji.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>John Deere kuruluşunun PowrQud şanzımanı yaklaşık 20 yıldır piyasada bugüne dek üretim miktarı 500.000 adet civarına ulaştı. Bu süre içinde, powershift dişli kutusu şu veya bu ölçüde otomatikleştirildi ve John Deere de teknolojinin bir sonraki adımda nasıl bir ön izleyeceğine kafa yormaya başladı. Böylece, 2005 yılında, kademesiz sonsuz şanzımanların çalışma esnekliği ile, mekanik dişli kutularının görece verimliliğini birleştirme, diğer bir deyişle bu ikisinin mükemmel birleşimini elde etme yolunda Çift Yollu Şanzıman projesini başlattılar. Proje için Mannheimdaki AR-GE, yazılım ve test birimlerinde 100den fazla personel görevlendirilirken, ABD ve Hindistanda daha da fazla sayıda firma çalışanı bu iş için yönlendirildi. İki yıl sonrasında, söz konusu şanzımanın teorik modeli hazırdı ve 2008de de artık ortada kanlı canlı bir ürün duruyordu. Sahadaki gündelik çalışmada ortaya çıkan tüm gerilim ve yüklerin ürün üzerinde yaratacağı etkileri kısa bir süre içinde simüle etmek amacıyla, seri üretim öncesi ilk deneme üniteleri üzerindeki dayanıklılık testlerine 2010da başlandı.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Deere, sonuçta ortaya çıkan DirectDrive şanzımanının, aynı traktör üzerinde karşılaştırıldığında, yine kendilerine ait kademesiz CVT şanzıman modeline göre %4 daha verimli olduğu iddiasında. Firma, bu verimlilik artışının aynı zamanda yakıt tüketiminde düşüş, ayrıca çeki kancasında 10 gr/kWhlik artış anlamına da geldiğini belirtiyor. Geleceğe yönelik olarak, yeni dişli kutusunun modüler tasarımı, elektrik tahriki gibi melez tahrik ünitelerinin sisteme dahil edilmesini de mümkün kılabilecek. Pazarın DirectDrive teknolojisine nasıl tepki vereceğini merakla bekliyoruz. John Deere kuruluşuna göre, PowrQuad şanzımanına yönelik talebin dünya genelinde hayli yüksek düzeyde devam ediyor ve öngörülebilir gelecekte de bu durum sürecek. Dolayısıyla, yeni şanzımanın pazar hedeflemelerinde geniş bir hareket alanı mevcut. </strong></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hermiyas, post: 695756, member: 41641"] [color=blue][b]Yeni bir kuşak doğuyor 15.04.2013 Saçlarında aklar bulunan okurlarımız, çift kavrama teriminin tek bir pedalla devreye sokulan, birbirinden ayrı iki kavramayı ifade ettiği günleri hatırlayacaklardır. O dönemde kavramalardan ilki kuyruk miline devreden çıkarırken, diğeri de tekerleklere giden tahriki kesiyordu. Otomobil endüstrisinde doğan ve şimdi John Deere tarafından tarım makineleri sektörüne uyarlanan günümüz çift kavramalı şanzımanlarında ise bambaşka bir teknoloji. John Deere kuruluşunun PowrQud şanzımanı yaklaşık 20 yıldır piyasada bugüne dek üretim miktarı 500.000 adet civarına ulaştı. Bu süre içinde, powershift dişli kutusu şu veya bu ölçüde otomatikleştirildi ve John Deere de teknolojinin bir sonraki adımda nasıl bir ön izleyeceğine kafa yormaya başladı. Böylece, 2005 yılında, kademesiz sonsuz şanzımanların çalışma esnekliği ile, mekanik dişli kutularının görece verimliliğini birleştirme, diğer bir deyişle bu ikisinin mükemmel birleşimini elde etme yolunda Çift Yollu Şanzıman projesini başlattılar. Proje için Mannheimdaki AR-GE, yazılım ve test birimlerinde 100den fazla personel görevlendirilirken, ABD ve Hindistanda daha da fazla sayıda firma çalışanı bu iş için yönlendirildi. İki yıl sonrasında, söz konusu şanzımanın teorik modeli hazırdı ve 2008de de artık ortada kanlı canlı bir ürün duruyordu. Sahadaki gündelik çalışmada ortaya çıkan tüm gerilim ve yüklerin ürün üzerinde yaratacağı etkileri kısa bir süre içinde simüle etmek amacıyla, seri üretim öncesi ilk deneme üniteleri üzerindeki dayanıklılık testlerine 2010da başlandı. Deere, sonuçta ortaya çıkan DirectDrive şanzımanının, aynı traktör üzerinde karşılaştırıldığında, yine kendilerine ait kademesiz CVT şanzıman modeline göre %4 daha verimli olduğu iddiasında. Firma, bu verimlilik artışının aynı zamanda yakıt tüketiminde düşüş, ayrıca çeki kancasında 10 gr/kWhlik artış anlamına da geldiğini belirtiyor. Geleceğe yönelik olarak, yeni dişli kutusunun modüler tasarımı, elektrik tahriki gibi melez tahrik ünitelerinin sisteme dahil edilmesini de mümkün kılabilecek. Pazarın DirectDrive teknolojisine nasıl tepki vereceğini merakla bekliyoruz. John Deere kuruluşuna göre, PowrQuad şanzımanına yönelik talebin dünya genelinde hayli yüksek düzeyde devam ediyor ve öngörülebilir gelecekte de bu durum sürecek. Dolayısıyla, yeni şanzımanın pazar hedeflemelerinde geniş bir hareket alanı mevcut. [/b][/color] [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
John Deere
Teknik Bilgiler-Yorumlar
Yeni bir kuşak doğuyor
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt