PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Çiftçilik Genel
Çiftçi Muhabbetleri
Yeni Dolandırıcılık Yöntemi...
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="Hermiyas" data-source="post: 781157" data-attributes="member: 41641"><p><span style="color: blue"><strong>Tüketici derneği adı altında dolandırıyorlar</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>MERVE KANTARCI - İSTANBUL</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>5 Ocak 2014</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Son günlerde çeşitli nedenler sunarak insanları arayan telefon dolandırıcılarının yeni hedefi tüketici dernekleri.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Kredi kartları konusunda hassasiyeti fırsat bilen dolandırıcılar telefonla arayarak, Biz tüketici derneklerinden arıyoruz, bu kadar para karşılığında kredi kartı borçlarından kurtulabilir ve biriken komisyon ücretlerini geri alabiliriz vaadiyle tüketiciyi ikna ediyor.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Bu durumu yaşayanlardan biri olan Naime Bayrak, farklı numaralardan birinin aradığını ve kredi kartıyla alakalı bir şeyler sorulduğunu söylüyor. Bayrakı arayan kişi 260 TL ödediğinde kart aidatı olan 2 bin 600 lirayı geri alacağını söylemiş. İstanbulda oturan Bayrak, kartını kapattığını ancak arayanların ikinci kartından bile haberinin olduğunu belirtiyor. </strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Bayrak, Arayan numara ismini verdi ve tüketici derneğinden genel sekreter olduğunu söyledi. Benden kart borcu 2 bin 600 TLyi ödeyip, daha sonra bir kereye mahsus 240 lira onlara ücret ödememi istedi. Bu parayı ödedikten sonra benim 2 bin 600 TLyi geri alabileceğimi ifade etti. İnanmadım ve bir daha cevap vermedim. şeklinde anlatıyor. Kredi kartıyla ilgili aynı durumu yaşayan Günseli Günsoyla ise tüketici koruma derneği adı altında arandığı ve kredi kartı aidatının geri alınması için 69 TL karşılığında kargo gönderileceği söylenmiş. </strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Emekli ev hanımı Günsoya Kargoyla birtakım evraklar göndereceğiz ve evrakları imzaladıktan sonra bankalarla iletişime geçeceğiz. Kartınızla ilgili bankalara gerekli şartlar sağlanarak, aidat ücretleriniz geri ödenecek. Fakat bunlar karşılığında 69 TL kargo ücreti vermeniz gerekiyor. diyerek aramışlar. Günseli Günsoy, söz konusu kredi kartı olunca şikâyet için soluğu gerçek bir tüketici derneğinde almış.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>850li hatlardan sonra bir de bu yönde şikâyetlerin son zamanlarda arttığını ifade eden Tüketici Derneği Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, tüketicileri kredi kartlarında uğradıkları haksızlıklar karşısında yardım ihtiyaçlarını istismar edenlere karşı uyardı. </strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Dernek isimlerini kullanan kişilerin veya firmaların cezalandırılması gerektiğini aktaran Ağaoğlu, bu yönde yapılan aramalarda derneklerin ücretsiz bilgi verdiğini, arayan kişinin mutlaka teyit edilmesi gerektiğini aktarıyor. Ağaoğlu, Dolandırıcılar telefonda kredi kart bilgilerini isterken güven uyandırmak için hangi bankayla çalıştığını sorduktan sonra, ilk dört rakamı istemeyerek bir anlamda güven oluşturmaya çalışıyorlar. </strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Oysa, banka bilindikten sonra ilk dört rakam zaten bellidir. Bu yüzden hangi kurumdan aranırsa aransınlar, hatta gerçekten bankadan aradıklarında bile, hiç kimse kart bilgilerini, kimlik bilgilerini telefonla arayan kişilere vermemelidirler. şeklinde ifade ediyor. </strong></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hermiyas, post: 781157, member: 41641"] [color=blue][b]Tüketici derneği adı altında dolandırıyorlar MERVE KANTARCI - İSTANBUL 5 Ocak 2014 Son günlerde çeşitli nedenler sunarak insanları arayan telefon dolandırıcılarının yeni hedefi tüketici dernekleri. Kredi kartları konusunda hassasiyeti fırsat bilen dolandırıcılar telefonla arayarak, Biz tüketici derneklerinden arıyoruz, bu kadar para karşılığında kredi kartı borçlarından kurtulabilir ve biriken komisyon ücretlerini geri alabiliriz vaadiyle tüketiciyi ikna ediyor. Bu durumu yaşayanlardan biri olan Naime Bayrak, farklı numaralardan birinin aradığını ve kredi kartıyla alakalı bir şeyler sorulduğunu söylüyor. Bayrakı arayan kişi 260 TL ödediğinde kart aidatı olan 2 bin 600 lirayı geri alacağını söylemiş. İstanbulda oturan Bayrak, kartını kapattığını ancak arayanların ikinci kartından bile haberinin olduğunu belirtiyor. Bayrak, Arayan numara ismini verdi ve tüketici derneğinden genel sekreter olduğunu söyledi. Benden kart borcu 2 bin 600 TLyi ödeyip, daha sonra bir kereye mahsus 240 lira onlara ücret ödememi istedi. Bu parayı ödedikten sonra benim 2 bin 600 TLyi geri alabileceğimi ifade etti. İnanmadım ve bir daha cevap vermedim. şeklinde anlatıyor. Kredi kartıyla ilgili aynı durumu yaşayan Günseli Günsoyla ise tüketici koruma derneği adı altında arandığı ve kredi kartı aidatının geri alınması için 69 TL karşılığında kargo gönderileceği söylenmiş. Emekli ev hanımı Günsoya Kargoyla birtakım evraklar göndereceğiz ve evrakları imzaladıktan sonra bankalarla iletişime geçeceğiz. Kartınızla ilgili bankalara gerekli şartlar sağlanarak, aidat ücretleriniz geri ödenecek. Fakat bunlar karşılığında 69 TL kargo ücreti vermeniz gerekiyor. diyerek aramışlar. Günseli Günsoy, söz konusu kredi kartı olunca şikâyet için soluğu gerçek bir tüketici derneğinde almış. 850li hatlardan sonra bir de bu yönde şikâyetlerin son zamanlarda arttığını ifade eden Tüketici Derneği Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, tüketicileri kredi kartlarında uğradıkları haksızlıklar karşısında yardım ihtiyaçlarını istismar edenlere karşı uyardı. Dernek isimlerini kullanan kişilerin veya firmaların cezalandırılması gerektiğini aktaran Ağaoğlu, bu yönde yapılan aramalarda derneklerin ücretsiz bilgi verdiğini, arayan kişinin mutlaka teyit edilmesi gerektiğini aktarıyor. Ağaoğlu, Dolandırıcılar telefonda kredi kart bilgilerini isterken güven uyandırmak için hangi bankayla çalıştığını sorduktan sonra, ilk dört rakamı istemeyerek bir anlamda güven oluşturmaya çalışıyorlar. Oysa, banka bilindikten sonra ilk dört rakam zaten bellidir. Bu yüzden hangi kurumdan aranırsa aransınlar, hatta gerçekten bankadan aradıklarında bile, hiç kimse kart bilgilerini, kimlik bilgilerini telefonla arayan kişilere vermemelidirler. şeklinde ifade ediyor. [/b][/color] [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Çiftçilik Genel
Çiftçi Muhabbetleri
Yeni Dolandırıcılık Yöntemi...
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt