PORTAL
FORUM
Forumlar
Giriş yap
Kayıt ol
Neler Yeni?
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Forumlar
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Uygulamayı yükle
Yükle
FORUM
Traktörler
New Holland
Teknik Bilgiler-Yorumlar
Yeni TDD - JX Serisi | 2021
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap ver
Mesaj
<blockquote data-quote="The_Hoca" data-source="post: 1387876" data-attributes="member: 76199"><p>Emisyon için motorun CRDİ yapılmasına gerek yoktur.</p><p>19:1 sıkıştırma oranı üzerinde motor dizaynı yapıldığı zaman motorun kurum, partikül miktarı artıyor, sonra da DPF ve SCR ile egzoz temizlenmeye çalışıyor.</p><p>İdeal değerler 16:1 ve 19:1 sıkıştırma oranı aralığıdır.TTF S8000 motorun sıkıştırma oranı 17,5:1 şeklindedir, gayet idealdir.</p><p>Egzoz temizliği gerekiyorsa SCR 2. nesil ve DOC kullanılabilir.</p><p>DOC, dizel oksidasyon katalizörü taksilerdeki katalitik konvertör gibidir, Euro 6 motorlarda bu parça büyük olarak dizayn ediliyor.</p><p>Traktör motorunda da aynı şekilde büyük dizayn edilerek yeterli temizlik sağlanabilir.</p><p>Sıkıştırma oranı da yükseltilmezse kurum problemi olmaz.</p><p>EGR kullanımında taksiler devamlı düşük devirlerde max tork noktasının biraz üzerinde kullanıldığında EGR valfleri tıkanabiliyor fakat traktör motoru devamlı max tork noktası biraz üzeri çalıştırılmaz, toprak işlemede anma gücü tercihi de yaparız.</p><p>Fakat mevcut motor haritalarında tork azalış yüzdesi fazla olan modeller bulunuyor, motorun fazla yakıt tüketmemesi için motorun max tork noktası biraz üzerinde çalışmak zorunda kalınabiliyor.</p><p>NH T5 serisi 1600-1750-1900 rpm de aktif kullanılabilir devirleri mevcuttur, tork eğrisi ucu 2200 rpm de düşük olduğundan motor sıkışma durumlarında kendini 1600 rpm devire çekiyor.</p><p>JD 5R serisi ek güç üretimini devreye aldığında 2200 rpm devirlerde dik rotovatör çalışması yapabiliyor, tork eğrisinin ucu yükseltilmiştir.</p><p>Motorun en az yakıt bölgesi motorun sabit güç aralığı devirleri içine de konumlandırılabilir.</p><p>Düşük devirde tork yakalama muhabbetleri aşırı abartıldığından en az yakıt bölgeleri yerleri değiştiriliyor.</p><p>Dizayn tercihleri düşük devirlere doğru yöneltilmiş, tasvip etmiyorum.</p><p></p><p>TD serisinde vites yeterli mi ?</p><p>Motor 1500 rpm max tork , 2300 rpm max güç veriyor.</p><p>1600 rpm ve 2200 rpm motor yük dengeleme devirleridir, 500-600 rpm aralıklı vitesler , motor şanzıman uyumu olarak yeterlidir.</p><p>Mühendis bey 18*6 şanzıman koyabiliriz demişti, bizde 24*24 şanzıman istemiştik.</p><p>Tarla kademesinin 3-10 km/h hız aralığında 4 vites ve buçuk , yol kademesinin 10-35 km/h hız aralığında olması iyi olurdu ve yol vitesi olarak 17. vites ekonomi sağlayabilirdi.</p><p>10 tonluk nakliye işlerinde 17. vitesin yeterli olması gerekir. </p><p></p><p>Motorun 4 valf olması spesifik yakıt tüketimini %20 gibi etkileyebiliyor, işletme ve bakım maliyetleri olarak kritiği yapılması gerekir.</p><p>Şoföre verilecek traktörde olmasa da olur.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="The_Hoca, post: 1387876, member: 76199"] Emisyon için motorun CRDİ yapılmasına gerek yoktur. 19:1 sıkıştırma oranı üzerinde motor dizaynı yapıldığı zaman motorun kurum, partikül miktarı artıyor, sonra da DPF ve SCR ile egzoz temizlenmeye çalışıyor. İdeal değerler 16:1 ve 19:1 sıkıştırma oranı aralığıdır.TTF S8000 motorun sıkıştırma oranı 17,5:1 şeklindedir, gayet idealdir. Egzoz temizliği gerekiyorsa SCR 2. nesil ve DOC kullanılabilir. DOC, dizel oksidasyon katalizörü taksilerdeki katalitik konvertör gibidir, Euro 6 motorlarda bu parça büyük olarak dizayn ediliyor. Traktör motorunda da aynı şekilde büyük dizayn edilerek yeterli temizlik sağlanabilir. Sıkıştırma oranı da yükseltilmezse kurum problemi olmaz. EGR kullanımında taksiler devamlı düşük devirlerde max tork noktasının biraz üzerinde kullanıldığında EGR valfleri tıkanabiliyor fakat traktör motoru devamlı max tork noktası biraz üzeri çalıştırılmaz, toprak işlemede anma gücü tercihi de yaparız. Fakat mevcut motor haritalarında tork azalış yüzdesi fazla olan modeller bulunuyor, motorun fazla yakıt tüketmemesi için motorun max tork noktası biraz üzerinde çalışmak zorunda kalınabiliyor. NH T5 serisi 1600-1750-1900 rpm de aktif kullanılabilir devirleri mevcuttur, tork eğrisi ucu 2200 rpm de düşük olduğundan motor sıkışma durumlarında kendini 1600 rpm devire çekiyor. JD 5R serisi ek güç üretimini devreye aldığında 2200 rpm devirlerde dik rotovatör çalışması yapabiliyor, tork eğrisinin ucu yükseltilmiştir. Motorun en az yakıt bölgesi motorun sabit güç aralığı devirleri içine de konumlandırılabilir. Düşük devirde tork yakalama muhabbetleri aşırı abartıldığından en az yakıt bölgeleri yerleri değiştiriliyor. Dizayn tercihleri düşük devirlere doğru yöneltilmiş, tasvip etmiyorum. TD serisinde vites yeterli mi ? Motor 1500 rpm max tork , 2300 rpm max güç veriyor. 1600 rpm ve 2200 rpm motor yük dengeleme devirleridir, 500-600 rpm aralıklı vitesler , motor şanzıman uyumu olarak yeterlidir. Mühendis bey 18*6 şanzıman koyabiliriz demişti, bizde 24*24 şanzıman istemiştik. Tarla kademesinin 3-10 km/h hız aralığında 4 vites ve buçuk , yol kademesinin 10-35 km/h hız aralığında olması iyi olurdu ve yol vitesi olarak 17. vites ekonomi sağlayabilirdi. 10 tonluk nakliye işlerinde 17. vitesin yeterli olması gerekir. Motorun 4 valf olması spesifik yakıt tüketimini %20 gibi etkileyebiliyor, işletme ve bakım maliyetleri olarak kritiği yapılması gerekir. Şoföre verilecek traktörde olmasa da olur. [/QUOTE]
Alıntı ekle…
İnsan doğrulaması
Cevapla
FORUM
Traktörler
New Holland
Teknik Bilgiler-Yorumlar
Yeni TDD - JX Serisi | 2021
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Kabul
Daha fazla bilgi edin…
Üst
Alt