14 Tonluk/İkiz Dingil Römork


Ynt: 14 Tonluk/İkiz Dingil Römork

Umut abi çektiğin resimler için çok teşekkür ederim. Özellikle makas, dingil sistemini merak ediyordum. Fikir üretme açısından her anlamda işimi gördü.

Römorktaki hareketli makas sistemi güzel, kesinlikle harfiyat işi için olabilecek en iyi sistemlerden ama özellikle yüklü yokuş yukarı çıkışlarda çok dikkat etmeniz lazım. Bu durumlarda zaten teker başına 5 tona yakın yük binerken bir de 10-15 cm ' lik bir engelle karşılaştığınızda, teker başına anlık 7-8 tona kadar çıkabilir bu yük. Buna da o şartlardaki hangi teker olsa dayanmaz.

Salıncak tip dingillerde, şase üzerindeki yük sadece tek dingile aktarıldığı için istihab haddi daha düşük. Ayrıca en ilkeli de olsa yaprak yay makaslar da birer süspansiyondur. Bu açıdan da (benim düşündüğüm sistem için söylüyorum) oldukça konforsuzdur ama salınımın hiç olmaması ve her açı, her eğim ve her zeminde 4 tekere de aynı yükü vermesi açısından benim işimi daha iyi görecek gibi.
 
Ynt: 14 Tonluk/İkiz Dingil Römork

Bu akşam bazı arkadaşlarla görüştük. Gereksiz masraf diyorlar. Arka arkaya bir tek, bir de çift dingil iki römork da aynı iş görür diye savunanlar oldu. Anlatamadım derdimi. Ben tasarımı bitirip bir maliyet analizi yapayım en iyisi. 4000-4500 arası bir rakam umuyorum. 5000i geçerse tekrar düşünücem.
 
Ynt: 14 Tonluk/İkiz Dingil Römork

ikiz dingil.. tek dingille de normal döner oklu çift dingille de kıyaslanmayacak kadar ideal bi tip..

yükde de öyle, çekişde de öyle, güvenlik-dengede de öyle.. 4-5 tl ' ye yapabileceksen hiç düşünme derim..
 

Ynt: 14 Tonluk/İkiz Dingil Römork

Tek kelime ile şahane bunu romork yapiyorum diyen diğer ustalara göstermek lazim nasıl yapılır diye. Yalnız bir şey soracağım; dönerken -tabi keskin dönerken- tek dingiller gibi rahat dönüyormu, kastırma yapıyor mu arka tekerler?
 
Ynt: 14 Tonluk/İkiz Dingil Römork

Bayburt teslimi 20 ' ye dayandı.. ama değer.. sadece 14 değilde 15-16 tonluk yapmadığımıza ve pahalı kendinden yağlı ok krikosu yerine manuel tır krikosu koymadığımıza hata yaptık gibi..

Böyle römork yaptırcaklar sakın normal römork krikosu-150 tl takmasınlar kaldırmaz.. pahalı 1000 tl civarı 4-5 litre yağıyla hiç motora takmadan kaldıran bi kriko var 15 tonu rahat kaldırır derler ama biz göremedik.. manuel treyler krikosu 500 tl takın kurtulun.. yoksa motordan açıp 15 ton yük attımı kriko çöktümü.. sittin sene bi daha kaldırıp motora takılmaz, tecrübeyle sabit..
 
Ynt: 14 Tonluk/İkiz Dingil Römork

UÖZKAN.77 link=topic=72963.msg849494#msg849494 date=1392784312' Alıntı:
ikiz dingil.. tek dingille de normal döner oklu çift dingille de kıyaslanmayacak kadar ideal bi tip..

yükde de öyle, çekişde de öyle, güvenlik-dengede de öyle.. 4-5 tl ' ye yapabileceksen hiç düşünme derim..

Abi hesap basit. En pahalı demirin kilosu 2 lira. Yapacağımız römorkun toplam ağırlığı 1300 kg. Yani maksimum 2500 lira malzeme tutar. 300-500 lira civarına Keşan hurdacılarında çıkma kamyon dingilleri var. 2 tane de de dingil. Etti 3500. Tasarımı zaten ben çiziyorum. İyi bi de kaynak ustamız var. Yardım ederseniz 3-4 günde 500 ' e yaparım dedi. Etti 4.000 lira. Boyası krikosu ıvır zıvırı da 500 etse, en çok 4500 ' e biter.

Kaynak işini seviyorum, boş vakitte sadece kendim de yaparım ama kaynağıma o kadar güvenmiyorum.

Kısaca damper ve makas olmayınca fiyat çok düşüyor. Bu tarz ekipmanlarda asıl parayı tutan işçilik. Normalde bir usta, malzeme parası kadar fiyat çeker ama bizim iş farklı. Tasarım zaten hazır. Usta benim 'kaynat' dediğim yeri kaynayatacak, bütün işi bu.
 
Ynt: 14 Tonluk/İkiz Dingil Römork

sebazios link=topic=72963.msg849555#msg849555 date=1392808952' Alıntı:
Abi hesap basit. En pahalı demirin kilosu 2 lira. Yapacağımız römorkun toplam ağırlığı 1300 kg. Yani maksimum 2500 lira malzeme tutar. 300-500 lira civarına Keşan hurdacılarında çıkma kamyon dingilleri var. 2 tane de de dingil. Etti 3500. Tasarımı zaten ben çiziyorum. İyi bi de kaynak ustamız var. Yardım ederseniz 3-4 günde 500 ' e yaparım dedi. Etti 4.000 lira. Boyası krikosu ıvır zıvırı da 500 etse, en çok 4500 ' e biter.

Kaynak işini seviyorum, boş vakitte sadece kendim de yaparım ama kaynağıma o kadar güvenmiyorum.

Kısaca damper ve makas olmayınca fiyat çok düşüyor. Bu tarz ekipmanlarda asıl parayı tutan işçilik. Normalde bir usta, malzeme parası kadar fiyat çeker ama bizim iş farklı. Tasarım zaten hazır. Usta benim 'kaynat' dediğim yeri kaynayatacak, bütün işi bu.
hayde bende sıradayım yapacam inşallah...
ama şunların alttan ayrıntılı resimleri lazım :(
 
Ynt: 14 Tonluk/İkiz Dingil Römork

YUSUFTUYLUOGLU link=topic=72963.msg849668#msg849668 date=1392829276' Alıntı:
hayde bende sıradayım yapacam inşallah...
ama şunların alttan ayrıntılı resimleri lazım :(

Yusuf abi çizim bitsin konu açıcam zaten. Resimler için de özelden bir link yolluyorum. Incelersin.
 
Ynt: 14 Tonluk/İkiz Dingil Römork

phantomerkunt link=topic=72963.msg849512#msg849512 date=1392795602' Alıntı:
Tek kelime ile şahane bunu romork yapiyorum diyen diğer ustalara göstermek lazim nasıl yapılır diye. Yalnız bir şey soracağım; dönerken -tabi keskin dönerken- tek dingiller gibi rahat dönüyormu, kastırma yapıyor mu arka tekerler?

kastırma bizde yok.. dikkat ederseniz tekerler ÇOK geride ve kasa 5 metre.. okla birlikte 620 cm iyi yeterli bi uzunluk..

bunun dezavantajı ise.. oka ÇOK yük biniyo.. motordan açıp 10-15 ton yük attımı tekrar takması uğraştırıyo.. geniş bi vakitte orya bi akıl buldum yapacaz inşallah..

şarhoş/dümenli dingiller var ama çok tavsiye etmem bu kadar tonajda güvenli olmayabilir.. biraz klasik/manuel taraftarıyım.. her lüzumsuz ayrıntı bi sıkıntı adayıdır derim:)
 

Ynt: 14 Tonluk/İkiz Dingil Römork

Bu romorku buralarda çekecek motorum olsa hiç düşünmeden alırız abi :) Romork çok güzel allah kaza bela vermesin. Maşallah çokta temiz bakımlı.
 

Benzer Konular