Açılmamış motor nasıl açılır

Sağır alışma diye bir şey yok şehir efsanesinden başka bir şey değil rodajını düzgün yaptıysanız motorda teknik olarak bir sıkıntı yoksa ve optimum devirlerinde kullanmanız gerek atıyorum steyr 8073 ü 1200 1400 devirde kullanmaya kalkarsanız sürekli ayılır bayılır 1800 2000 devirlerde kullanmak gerekir yüksek devir ister motorun karakterini çözmeniz gerek
 
Sağır alışma diye bir şey yok şehir efsanesinden başka bir şey değil rodajını düzgün yaptıysanız motorda teknik olarak bir sıkıntı yoksa ve optimum devirlerinde kullanmanız gerek atıyorum steyr 8073 ü 1200 1400 devirde kullanmaya kalkarsanız sürekli ayılır bayılır 1800 2000 devirlerde kullanmak gerekir yüksek devir ister motorun karakterini çözmeniz gerek
Kardeşim bence öyle değil çünkü biz komşumuzla beraber aldık aynı zamanda o ilçeye ekin götürüp getirdi sürekli giderkende son gaz gitmiş gelmiş onun motor bizimkinden 1 vites fark ediyo çekişte bide gaza basınca hemen topluyo bizimki geç topluyor 15 gaza kadar onunkinde duman da yok düşük devirden yüksek devire çıkarken bizimkinde dumanda var
 
Kardeşim bence öyle değil çünkü biz komşumuzla beraber aldık aynı zamanda o ilçeye ekin götürüp getirdi sürekli giderkende son gaz gitmiş gelmiş onun motor bizimkinden 1 vites fark ediyo çekişte bide gaza basınca hemen topluyo bizimki geç topluyor 15 gaza kadar onunkinde duman da yok düşük devirden yüksek devire çıkarken bizimkinde dumanda var
kullanılan mazot motorda teknik sıkıntı buna her şey dahil olabilir eskiden motor üretimlerinde çok fazla pürüzler olurmuş omyüzden rodaj ve sağır kalma mevzuları vardı şuan günümüz teknolojisinde çok daha pürüzsüz blokşar üretiliyor sizin rodajdaki motoru tam gaz kullanmanız erken aşınmaya sebep verir
 
kullanılan mazot motorda teknik sıkıntı buna her şey dahil olabilir eskiden motor üretimlerinde çok fazla pürüzler olurmuş omyüzden rodaj ve sağır kalma mevzuları vardı şuan günümüz teknolojisinde çok daha pürüzsüz blokşar üretiliyor sizin rodajdaki motoru tam gaz kullanmanız erken aşınmaya sebep verir
Peki iki motor arasındaki fark neden olur
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafaşahin
Motor ömrünü en çok etkileyen şeylerden birincisi soğukken yüke ve ani ivmelenmeye kalkmak ikincisi ise titreşimdir.
Uzun yol araçlarının motorları 1 milyon km gider sebebi sürekli ısınıp soğuma daha az olur.
Eski Volkswagen motorları ile skoda motorları aynı fabrikada ve kalitede üretilmesine rağmen skoda 400 binde yağ yakmaya başlar Volkswagenler ise 600-700 bine kadar gider.sebebi ise motor takozları ve motorunun sabitlenme şeklidir.skoda motoru daha çok titreşir.
Hatta volvo valtra motorlarının uzun ömürlü olması titreşimle alakalıdır.silindirler volvo ve valtrada 3 noktadan sabitlenir.
Rodajda önemli olan yüksek devir değil uygun devirdir.motor max tork devrinde rahatça gidebilmelidir.
 
Hattat 285 S , 82 hp , 347 n.m. %30 tork yedekli bir traktördür.
Bu motor gücü tercihi , mazot pompası açılmış dahi olsa 540 E kuyruk mili devriyle saman bağlama da motorun silkelenmesine sebep oluyor.
Mc Cormick C90 Max , gür samanda sıkışıyor , silkeleniyor, C95 Max keçi gibi gidiyor.
Toprak işleme de 1800 rpm devirle kullanılması iyi olur , nakliye işlerinde yeni traktörün gaz ayarı kapalı gelebiliyor , 2500 rpm devir çevirmelidir.
Rodajda yakıt ekonomisini fazla gözetmek iyi sonuç vermeyebilir , motor ısınınca yerine göre dip gazla gitmek iyi olur.
2200 rpm motor max çalışma devri olsa da açmak için biraz gaz basmakta fayda var.
Biraz devirli kullanmak lazım the hoca nın dediği gibi
Fendth 1050 Vario , 1200-1500 rpm en az yakıt bölgesi , 1300-1400 rpm en az yakıt çukuruna sahiptir.
1400 rpm devirle rodaj yapılabilir.
Fendth 828 Vario , 1200-1600 rpm sabit tork aralığı , 1800-2200 rpm sabit güç aralığı bulunuyor,
2000 rpm devirle toprak işleme yapılır ,
MF 7718 S, 1000-1500 rpm sabit tork aralığı , 1950 rpm sabit güç noktası ,
1950-2000 rpm ile toprak işleme yapılır.
JD 6115 RC , 1100-1600 rpm sabit tork aralığı , 1600-2100 rpm sabit güç aralığı , 1900 rpm le toprak işleme yapılır.
Deuthz Fahr , 5125 , 1600-1800 rpm sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı , 2000 rpm le toprak işleme yapılabilir.
Perkins motorda 2000 rpm de max güç noktası varken , en az yakıt bölgesi , 1400-1800 rpm de olduğu için 1800 rpm tavsiyesi veririz.
Sisu motorda rodaj için motor anma gücünde gerekir.
Fiat 80 66 S, 1500 rpm max tork, 1900-2300 rpm sabit güç aralığı , toprak işleme de 2200 rpm öneririz.
Case JX75C , 1500 max tork , 1600 rpm max güç , 2600 rpm max güç sonu , Mercedes. :)
Toprak işleme de 1700 rpm , nakliyede 1500-2600 rpm arası sınırsız kullanım , yük altında nakliye de 1500-2600 rpm arası geniş bir yakıt bölgesi bulunuyor.
Çok gazlayacağız diye bunu tercih ettik. :D
JD 7310 R , 1300-1750 rpm sabit tork aralığı, 1300-1800 rpm sabit güç aralığı var.
Sabit tork aralığı içinde motor gücünün yarısını kullanabiliyorken , sabit güç aralığı içinde tamamı kullanılabiliyor.
300 hp sınıfına geçince sabit tork aralığı içinde iki kat motor gücü kullanıyoruz, yoğun basınçlı balye makineleri için gerekiyor.
Her motor ailesinin yapacağı işe göre motor karakteristik özellikleri bulunuyor.
Valtra T234 pancar sökerken , Puma CVX , nakliye işindedir.
Fendth 828 in Eco 50 powermix değerleri Eco 40 ve 60 tan daha iyidir.
 

Hattat 285 S , 82 hp , 347 n.m. %30 tork yedekli bir traktördür.
Bu motor gücü tercihi , mazot pompası açılmış dahi olsa 540 E kuyruk mili devriyle saman bağlama da motorun silkelenmesine sebep oluyor.
Mc Cormick C90 Max , gür samanda sıkışıyor , silkeleniyor, C95 Max keçi gibi gidiyor.
Toprak işleme de 1800 rpm devirle kullanılması iyi olur , nakliye işlerinde yeni traktörün gaz ayarı kapalı gelebiliyor , 2500 rpm devir çevirmelidir.
Rodajda yakıt ekonomisini fazla gözetmek iyi sonuç vermeyebilir , motor ısınınca yerine göre dip gazla gitmek iyi olur.
2200 rpm motor max çalışma devri olsa da açmak için biraz gaz basmakta fayda var.

Fendth 1050 Vario , 1200-1500 rpm en az yakıt bölgesi , 1300-1400 rpm en az yakıt çukuruna sahiptir.
1400 rpm devirle rodaj yapılabilir.
Fendth 828 Vario , 1200-1600 rpm sabit tork aralığı , 1800-2200 rpm sabit güç aralığı bulunuyor,
2000 rpm devirle toprak işleme yapılır ,
MF 7718 S, 1000-1500 rpm sabit tork aralığı , 1950 rpm sabit güç noktası ,
1950-2000 rpm ile toprak işleme yapılır.
JD 6115 RC , 1100-1600 rpm sabit tork aralığı , 1600-2100 rpm sabit güç aralığı , 1900 rpm le toprak işleme yapılır.
Deuthz Fahr , 5125 , 1600-1800 rpm sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı , 2000 rpm le toprak işleme yapılabilir.
Perkins motorda 2000 rpm de max güç noktası varken , en az yakıt bölgesi , 1400-1800 rpm de olduğu için 1800 rpm tavsiyesi veririz.
Sisu motorda rodaj için motor anma gücünde gerekir.
Fiat 80 66 S, 1500 rpm max tork, 1900-2300 rpm sabit güç aralığı , toprak işleme de 2200 rpm öneririz.
Case JX75C , 1500 max tork , 1600 rpm max güç , 2600 rpm max güç sonu , Mercedes. :)
Toprak işleme de 1700 rpm , nakliyede 1500-2600 rpm arası sınırsız kullanım , yük altında nakliye de 1500-2600 rpm arası geniş bir yakıt bölgesi bulunuyor.
Çok gazlayacağız diye bunu tercih ettik. :D
JD 7310 R , 1300-1750 rpm sabit tork aralığı, 1300-1800 rpm sabit güç aralığı var.
Sabit tork aralığı içinde motor gücünün yarısını kullanabiliyorken , sabit güç aralığı içinde tamamı kullanılabiliyor.
300 hp sınıfına geçince sabit tork aralığı içinde iki kat motor gücü kullanıyoruz, yoğun basınçlı balye makineleri için gerekiyor.
Her motor ailesinin yapacağı işe göre motor karakteristik özellikleri bulunuyor.
Valtra T234 pancar sökerken , Puma CVX , nakliye işindedir.
Fendth 828 in Eco 50 powermix değerleri Eco 40 ve 60 tan daha iyidir.
Maşallah hocam yine döktürmüşsün [emoji3]
 
İki tane Argon 3^65 var , birinin çekmesi diğerinden farklıdır.
Az çeken yolda gezmeli işi fazladır , diğeri slaj yapıyor, çift sürüyor , piyasa işleri yapıyor.
Özetle motor yeni iken yüksek devir kullanılmayan yüke vurulmayan motor ömrü boyunca sağır kalmaz, sahibi ne zaman isterse yüksek devirle kullanmak isterse o zaman yine açılır, yani tren kaçmış olmaz.
Sağır kalan denilen yeni iken tam güce daha geç ulaşır, daha yüksek devirle kullanılan, ağır yüke vurulan daha çabuk tam güce ulaşır.
Yolda gezenin demek ona göre işi var, yakıtı %5-10 azalsın diye kendine iş üretip gereksiz yere tarlayı iki kez mi sürsün, bir kez gideceği yere 2 kez gidip gelip %100 fazla mı yaksın?
Silaj yapıp , çok tarla süren 500 saat sonra tam güce ulaşır, yolda gezen fazla yüksek devirle çalışmayan 700-800 saat sonra tam güce ulaşır.
Birde motor ömrü kısmı var, sürekli tarla süren silaj yapan da örneğin 9 bin saatte yağ üflemeye başlar, görece daha hafif işler yapan yine örneğin 10 bin saatten sonra yağ üfler.
 
Motor grafiği neyi gerektiriyorsa , motor max tork ve güç aralığı devir bandı boyunca devir verilmelidir.
Steyr 768 , Perkins motor gibi 1500 rpm le çalışmaya zorlanırsa krank kesebiliyor.
Fiat 80 66S , ön kepçe kullanımında 1500-2200 rpm aktif kullanılırken ,
MF 3635 , 1300-1900 rpm aralığını aktif kullanır.
Landini Legend 125 TDi , ön kepçe çalışmasında daha konforlu olabilir.
Fendth 313 Vario , 1550 rpm devirle , kademesiz vitesle kullanılır.
Arazi zorsa yakıtta gözetmenin çok anlamı yok , tam güçte kullanırız.
JD motorları genelde %90 motor yükü tercihleri var , %60 veya 75 motor yükü tecihlerini de powermixlerden inceleriz.
 
Motor grafiği neyi gerektiriyorsa , motor max tork ve güç aralığı devir bandı boyunca devir verilmelidir.
Steyr 768 , Perkins motor gibi 1500 rpm le çalışmaya zorlanırsa krank kesebiliyor.
Fiat 80 66S , ön kepçe kullanımında 1500-2200 rpm aktif kullanılırken ,
MF 3635 , 1300-1900 rpm aralığını aktif kullanır.
Landini Legend 125 TDi , ön kepçe çalışmasında daha konforlu olabilir.
Fendth 313 Vario , 1550 rpm devirle , kademesiz vitesle kullanılır.
Arazi zorsa yakıtta gözetmenin çok anlamı yok , tam güçte kullanırız.
JD motorları genelde %90 motor yükü tercihleri var , %60 veya 75 motor yükü tecihlerini de powermixlerden inceleriz.
bugün başak 2073 sh ile bayır yerlere merdane çektim 1300 1400 devirlerde motor resmen ölü toplamıyor 2000 devirlerde daha canlı yüksek devir kullanmayı tercih ediyorum
 

TTF S 8000 , motor , 1500 rpm max tork , 2300 rpm max güç veriyor.
Ford 6600 , 1300 rpm max tork, 2100 rpm max güç verir.
Motor yük dengeleme devirleri 1700 rpm ve 2200 rpm dir.
Yukarıdaki TR5 sağır kalabilir. 2200 rpm de motoru kullanması gerekirdi.
Hidrolik orta kolu da ayarlayamamış, doğrultusu ön teker göbeğini görmesi gerekir.
12" pulluk bozma sürümde küçük kalmış, derin sürmeye uğraşıyor ama...
14" pulluk kullanılmalıydı , sanırım bozma sürüm yapıyor.
 

Benzer Konular