bereket 65 ten ikinci gün


Ynt: bereket 65 ten ikinci gün

144fenomen link=topic=79007.msg935143#msg935143 date=1415874138' Alıntı:
Bence normal.700 saatden sonra bir miktar daha düşer tahminim.kaçıncı vitesde sürüm yapıyosun?

kardeşim böyle bir dünya yok malesef
bir ara 300-400 saat sonra 500 sonra 600 şimdide 700 saatten sonra yakıt düşer muhabbeti
yok yani lafım sana veya erkunta degil videoda gayet güzel fakat bu saat muhabbeti yakında 1000 saatten sonra yakıt düşer şeklinde konuşulursa şaşırmam

bu yakıt konusunda hangi marka hangi konu ya baksak hep saat muhabbeti
aslında onu biz yanlış biliyoruz
ilk bakım veya ikinci bakıma kadar motor alışır vs desek daha mantıklı daha dogru olur yoksa bu saat hesabının sonu yok
kaldıki
eger bir makina 700 saatte geldiyse lastikleri ortalama %20 aşınmıştır
buda güç kaybı demek
güç kaybıda aynı işi aynı güçle yapmak için daha fazla yakıt demek :)
ozaman nerde kaldı saat hesabı

:)
 
Ynt: bereket 65 ten ikinci gün

144fenomen link=topic=79007.msg940711#msg940711 date=1417281546' Alıntı:
Peki bu saat muhabbeti tecrubeni nasil edindin.ve her zaman gucun tekerle alakasi yok ki ya kuyruk mili ile is yapiyosan )))
aynen sorunda sorudugun şekilde tacrübe ederek yani yaşayarak gördüm ögrendim kardeşim :)
buda 2010 yılına dayanır daha önce çok önemsedigim ilgilendigim bir konu degildi
2010da çiftçeker td 65d aldıgımda ilk etapta yakıt gözüme çok göründü
3-12 pullukla 1 depo mazotla 30dekar dan biraz falza yer sürdük traktör devrinide bazen nerdeyse sonuna kadar kullandık yani ayagımzı hep gazdaydı 20 gaz üzeri sürekli ve yani sonuç olarak mazotu sömürdü daha traktör ilk bakıma yani 50 saatlik bakıma girmemişti sonra
sorduk soruşturduk buna 4-12 tak ve 16-18 deviri geçmeden sür dediler 4-12 pulluk taktık ve dedikelri devirde sürdük busefer bir depo mazotla 50-55 dekar yer sürdü :)
aradan zaman geçti bu tarla performansı yakıt oalrak bizi üzmesede hafif işlerde fala nhala gözüüze çok yakıyor gibi geliyordu 240 masseyden sonra
yine sorduk soruştrduk
ozamanda 400 saatten sonra düşer yakıt eger düşmezse avans ayarı vs vs yapılacak oda düzeltmezse pompa sökülüp başka bir ile yolalnacak dediler
tabi bu geçen zaman zarfında 2. bakıma girdi makina saati geldigi için
2. bakımda ufak bir ayar yapıldı mazot için ve işin komigi saat olarak bahsedilen saatlerin hiç bir niteligi olmadııgnı işin özünün traktör bakımı ve küçük mazot ayarlaması ile çözüldügünü gördük
bir traktör karekter itibariyle çok yakıyorsa büyük ihtimal neyaparsan yap onu az yaktıramazsın ama bir traktrö karekter olarak az yakıyorsa fakat başlangıçta yani ilk aldıgında gözüne yakıtı fazla geliyorsa birkaç bakım süresi geçip de birkaç küçük mazot ayarı yapılınca pompa sökülmeden saat süresi dolmadanda istedigin seviyede yakıt performansı alabilirsin
daha sonra aldıgım td75de aynı yakıt performasnını almadım mesela ve şuanda onun önünde tek seçenek kaldı oda pompa sökülüp ayara yollanacak oda olmazsa yolu kısa :)
2013de aldıgım td65d ise şimdilik sıkıntı yok fakat sıkınt ıolmaması küçük bir ayar istemyiro demek degil bakıma şehre götürüp onada ufak mazot ayarları yaptıracagım illaki
bu anlattıgım şeylerden anlayacagın üzere uygun ekipman ve kullandıgı traktörü tanıyan ve kullanmayı bilen şöför bu işin özüdür
ayrıca peryodik bakım süreleri ve bu bakımlar esnasında yapılan rutin kontroller ve küçük mazot ayarları olayın püf noktasıdır
saat olayının da aslında insanımzı tarafından bukadar sık dillendirilmesinin sebepelerinden biride ilk 3 bakım süresinin ortallama birçok markada 400-500 saat gibi sürelere denk gelmesinden kaynaklanır
lastik eskimes güç kaybı ve kuyruk mili konsundada şunu söyleyebilirim

haklısın sürekli hareket halinde hainde kuyruk mili çalışmıyor yada tekerden bagımsız kuyurk mili çalışıyor dogru buna katılıyorum
fakat istisnaları saymazsan traktörlerin büyük çogunlugu kuyruk milini çok fazla ekipmanda kullanmaz yada şöyle düşün istisna kişileri ve meslekleri saymazsak hangimiz 1000 saat çalışan traktörümüzün 100 saatten fazlasını kuyruk miliyle kullanıyoruz :)
onuda geçtim saati ilerledikçe motor ömründe azalmaolur yani nekadar düzenlli kullanılırsa kullanılsın yıpranma olayı olur bu kaçınılmaz bir gerçektir
misal 100 beygir sıfır km traktör alırsın ama 1000 saat sonra muhtemlen yıpranma payı vs gibi etmenlerden dolayı artık 90-95 beygir traktör performansı kadar performans alırsın :)
not = yazdıgım rakamlar semboliktir sadece olayları anlatmak için örnek baglamında kullanılmıştır
 
Ynt: bereket 65 ten ikinci gün

4 lü 12 numara pulluk ile 1,5 litre mazot yakıyor. Pulluk ile saatte 6 dönüm(6000 metrekare) kazayağı ile de 10-12 dönüm yer işliyor. Ayrıca tt 65 ile karşılaştırma bence doğru değil. Bereket 65 bereket 60 tan oldukça farklı. Bir kere güç olarak 6 beygir fark var. Ayrıca turbo ve intercooler de var. Sadece kasa aynı. td 65 ten de güçlü olduğunu düşünüyorum.
 

Benzer Konular