Fendt 415 ve Fendt 714 arasında hangisini seçersiniz?


Ynt: Fendt 415 ve Fendt 714 arasında hangisini seçersiniz?

önder çifçi link=topic=6987.msg74099#msg74099 date=1220985971' Alıntı:
sevgili hocam;
düşüncelerinize saygı duyarım....şimdi yorumu isteyen arkadaşım altına not düşmüş..fiyatına hiç bakmıyosun amaaa....

geçen bir arkadaş.. ' ' TARLA SÜRERKEN BELLİ HIZLAR VAR,,BİLMEM KAÇIN KAÇI KAÇI KAÇI,KULLANILIYOR.ŞİMDİ NE GEREK VAR VARİOYA.BENİM İŞİMİ BUDA GÖRÜYOR!!!!! ' ' ' ' mantığı olduğu sürece bu işler böyle olmak zorunda.ak arkadaşa verdiğim cevabımda belirttim.saadece motor gücü değil..iki makine arasındaki fark diye...tabiiki 700 serisi daha ağır,ve oturaklı,daha ağır işlerin makinası,400 ün zaptederken zorlandığı şartlarda 700 aynı ekipmanı daha rahat kontrol eder,daha verimli iş üretir.buraya kadar hemfikiriz...ama fiyatı işin içine sokulunca??nasıl olucak..
her işi tek tipte bir makina yapabilseydi...ne gerek vardı onlarca modele diyorumm..selamlarımla

Ferruh Hocam,
Verdiğiniz değerli bilgiler, özellikle seçim konusunda bilinçli çiftçi arkadaşlar için çok faydalı, parayla alınamayacak kadar da değerli...Vario, bence şanzuman konusunda tek kelimeyle bir devrim. Klasik aktarma sistemindeki kayıpları minimize etmesini anlamak, 'ne gereği var' söyleminin yersizliğini anlamak için yeterlidir. 1940lı yıllarda gaz yağı ile çalışan 20-30HP lik makinalar varken, ne gereği var diesel motora demek gibi bir şey. 6sigma (milyonda 3,4 hata hedefi) konusunda yeşil kuşak bir uygulamacı olarak rahatlıkla söyleyebilirim ki mühendisliğin temel amacı, uygun konstrüksiyonu yapmak değil, ideal konstrüksiyonu yapmaktır. Buda minimum input ile maksimum output elde etmek demektir. Yani az harcayarak çok verim elde etmek. Vario, aktarma konusunda gelinmiş olan son noktadır. (Bunu FENDT ' in uygulamış olmasıda fanatikleri için gurur kaynağıdır, ben Fenerbahçe hariç hiç bir konuda fanatik ve tutucu değilim, o yüzden beni çok fazla bağlamıyor ama, fanatikleri -konu dışına çıkmamak kaydıyla- anlayabiliyorum :) )
 
Ynt: Fendt 415 ve Fendt 714 arasında hangisini seçersiniz?

önder çifçi link=topic=6987.msg74111#msg74111 date=1220988030' Alıntı:
sevgili kardeşim;
her iki makinanın testlerinde açıklanan yakıtları ayni.yani tam yükte yapılan testleri 29 lt/h olarak belirtilmiş.
eğer teknik detaylar incelenecek olursa..414 için 204 gr/kwh 714 içinse 198 gr/kwh gibi bir değer verilmekte.aralarında 6 gr/kwh gibi bir fark görülerek motorların özgül yakıt sarfiyatları arasında bir fark olacağı hesaplansada üretici verileri böyle.
ömür testine gelince....
elimde böyle bir veri yok.yani genel kanı hep çok silindirli makinanın uzun ömürlü olacağı yönünde isede,aksini ispat edebileceğim bir veriye sahip değilim..henüz böyle bir çalışma süresine erişmiş bir makinada olmadığından kişisel yorumum genel teamülden yana..beklemek ve makinaların onbinlerli çalışma zamanını gözlemekten başka bir şansım yok..otomobillerdeki 100.000.km testi gibi traktörlerde uygulanan bir test olduğunuda hiç duymadım.varsa bende merak ederim.eğer benzer bir test bulabilirseniz(marka önemli değil)lütfen yayınlayın,benimde ilgi alanıma girer..
tekrar selam ve sevgilerimle...

Bilgilendirdiğin için ben sana Teşekkür Ederim ustam...

Düşüncem aslında seninkinden farklı olacak nekadarı doğru nekadarı yalnış bilemiyorum ama 6 silindirlerin 6000 den düşük olduğunu Traktörlerde daha hiç duymadım... yalnışım varsa hemen düzeltin..

6 silindir bence güç olarak 4 silindire göre yük altına girdiginde daha çok performans gösterecegi ve aynı yükte daha az yakacagı kanaatindeyim...

Çünkü ısınma yönünden biraz daha az ısınacağını ve sayarsak egsoz emisyonunun digerine göre daha az olacagını Tamamen kendi fikrim olarak düşünmekteyim.. Bilmiyorum düşüncemin nekadarı doğru nekadarı yalnış....
 
Ynt: Fendt 415 ve Fendt 714 arasında hangisini seçersiniz?

DoYrAnLı#2# link=topic=6987.msg74115#msg74115 date=1220988560' Alıntı:
Bilgilendirdiğin için ben sana Teşekkür Ederim ustam...

Düşüncem aslında seninkinden farklı olacak nekadarı doğru nekadarı yalnış bilemiyorum ama 6 silindirlerin 6000 den düşük olduğunu Traktörlerde daha hiç duymadım... yalnışım varsa hemen düzeltin..

6 silindir bence güç olarak 4 silindire göre yük altına girdiginde daha çok performans gösterecegi ve aynı yükte daha az yakacagı kanaatindeyim...

Çünkü ısınma yönünden biraz daha az ısınacağını ve sayarsak egsoz emisyonunun digerine göre daha az olacagını Tamamen kendi fikrim olarak düşünmekteyim.. Bilmiyorum düşüncemin nekadarı doğru nekadarı yalnış....

doyranlı kardeşim;
bakımı zamanında yapılmış,itina ile kullanılmış birçok makine için hele hele yeni teknolojilerle üretilmiş marka ve modeli ne olursa olsun birçok traktörün motoru için 6000 (herhalde saattir) lik çalışma süresi bence motorun yarı ömrü bile etmez diyebilirim.burada kasıt saadece tip ve yapı değil,teknolojiden kasıt malzeme dayanıklılığıdır.gelişen modern üretim teknolojileri bir makinanın kullanım rahatlığı,operatöre sunduğu imkanlardan daha öte malzeme ömrünü sonsuzluğa taşımaktır.
bir motor dizayn edilirken kullanılan parçaların ömür testide üretim presesinin önemli bir adımıdır.firmalar bu testlari yapmadan ürünlerini piyasaya sürmek değil,üretim bandına dahi koymazlar..ar-ge lerin işi budur.kimbilir bu üreticilerin deneyipte çöpe attığı ne motorlar vardır..burada önemli olan geliştirme aşamasında bu verileri yakalayıp iyileştirmelerle o modeli en iyi kılmak ve ömrünü uzatmaktır.yaptım ama olmadı.atın çöpe gitsin mantığı,üretici için karlılıktan öte büyük zarar demektir..kimbilir şu anda bildiğimiz,üretimde kullanılmakta olan motorlardan farklı ne prototipler var.tabii bunlarda teknolojik sırlar.bilhassa bir motor için enönemli unsurlardan piston,sekman,gömlek kombinasyonunda ne aşamalar katedildiki şimdiki motorlar için 10000 saatlik çalışma büyük bir başarı olmaktan çıktı.metalürji dalındaki gelişmeler çok önemli,malzeme işleme teknolojileri,çok önemli,ölçümleme teknolojileri çok önemli..bunları bir araya getirip ürettiğiniz üründe tabiiki biraz pahalı ama çok uzun ömürlü olmakta..işte fiyat belirlemede önemli etkenlerden biride üretim aşamasında kullanılan bu yöntemlerdir.bu yöntemlerle üretilen makinaların ömrüde biraz bakım periyoduna bağlıdır.ne olursa olsun uygun olmayan şartlarda çalışan her makina bozulmaya mahkumdur.siz bir sezon boyunca hiç hava filtresini temizlemeden bir makina kullanmaya kalkarsanız,uyarı ve ikazlarını dikkate almazsanız bu kimin yaptığı olursa olsun bozulmak,aşınmak zorundadır.silindire giren hava temiz ve tozsuz olmak zorundadır.siz bunu temin etmezseniz,bu motor 6000 değil 600 saat bile çalışmaz.eğer yağını zamanında değişmezseniz.10000 saat değil,2000 saat çalışmaz.yağında bir ömrü var.bu iş böyle.yakıtı temiz ve kükürtü az olanı kullan diyor.sen aksini kullanırsan enjektör buna tahammül edemiyor,arıza yapıyor.suçlu tabii üretici oluyor.bu şartları sağlayamayıncada mal kötü oluyor..yok böyle bişey..
bana göre kötü makina yok,kötü kullanım var..bilmem açıklayabildimmi..selamlar
 
Ynt: Fendt 415 ve Fendt 714 arasında hangisini seçersiniz?

ferruh usta son anlattıklarınız gerçekten bazı zamanlarda anlatmaya çalıştığımız önemli bir konu idi bence. sizin gibi saygıdeğer bir büyüğümüzün anlatımı ise tabiki bizlerinkinden daha etkili ve dolu oldu ... saygılar ...
 
Ynt: Fendt 415 ve Fendt 714 arasında hangisini seçersiniz?

önder çifçi link=topic=6987.msg74143#msg74143 date=1220990989' Alıntı:
doyranlı kardeşim;
bakımı zamanında yapılmış,itina ile kullanılmış birçok makine için hele hele yeni teknolojilerle üretilmiş marka ve modeli ne olursa olsun birçok traktörün motoru için 6000 (herhalde saattir) lik çalışma süresi bence motorun yarı ömrü bile etmez diyebilirim.burada kasıt saadece tip ve yapı değil,teknolojiden kasıt malzeme dayanıklılığıdır.gelişen modern üretim teknolojileri bir makinanın kullanım rahatlığı,operatöre sunduğu imkanlardan daha öte malzeme ömrünü sonsuzluğa taşımaktır.
bir motor dizayn edilirken kullanılan parçaların ömür testide üretim presesinin önemli bir adımıdır.firmalar bu testlari yapmadan ürünlerini piyasaya sürmek değil,üretim bandına dahi koymazlar..ar-ge lerin işi budur.kimbilir bu üreticilerin deneyipte çöpe attığı ne motorlar vardır..burada önemli olan geliştirme aşamasında bu verileri yakalayıp iyileştirmelerle o modeli en iyi kılmak ve ömrünü uzatmaktır.yaptım ama olmadı.atın çöpe gitsin mantığı,üretici için karlılıktan öte büyük zarar demektir..kimbilir şu anda bildiğimiz,üretimde kullanılmakta olan motorlardan farklı ne prototipler var.tabii bunlarda teknolojik sırlar.bilhassa bir motor için enönemli unsurlardan piston,sekman,gömlek kombinasyonunda ne aşamalar katedildiki şimdiki motorlar için 10000 saatlik çalışma büyük bir başarı olmaktan çıktı.metalürji dalındaki gelişmeler çok önemli,malzeme işleme teknolojileri,çok önemli,ölçümleme teknolojileri çok önemli..bunları bir araya getirip ürettiğiniz üründe tabiiki biraz pahalı ama çok uzun ömürlü olmakta..işte fiyat belirlemede önemli etkenlerden biride üretim aşamasında kullanılan bu yöntemlerdir.bu yöntemlerle üretilen makinaların ömrüde biraz bakım periyoduna bağlıdır.ne olursa olsun uygun olmayan şartlarda çalışan her makina bozulmaya mahkumdur.siz bir sezon boyunca hiç hava filtresini temizlemeden bir makina kullanmaya kalkarsanız,uyarı ve ikazlarını dikkate almazsanız bu kimin yaptığı olursa olsun bozulmak,aşınmak zorundadır.silindire giren hava temiz ve tozsuz olmak zorundadır.siz bunu temin etmezseniz,bu motor 6000 değil 600 saat bile çalışmaz.eğer yağını zamanında değişmezseniz.10000 saat değil,2000 saat çalışmaz.yağında bir ömrü var.bu iş böyle.yakıtı temiz ve kükürtü az olanı kullan diyor.sen aksini kullanırsan enjektör buna tahammül edemiyor,arıza yapıyor.suçlu tabii üretici oluyor.bu şartları sağlayamayıncada mal kötü oluyor..yok böyle bişey..
bana göre kötü makina yok,kötü kullanım var..bilmem açıklayabildimmi..selamlar

Hocam orada arkadaşın 6000 den kastı sanırım santimetreküp tü...Ömür testi konusuna gelince, Otomotiv yan sanayinde Tier1, Tier2 ve Tier3 tedarikçi olarak yeralan bir firmada çalışan bir mühendis olarak bir açıklama ihtiyacı duydum. Tasarım süreçlerinde, sondan başa doğru prosesler planlanmadan önce, henüz ortada olmamasına rağmen D-FMEA uygulanır.Bunun anlamı Design-Failure Modes Effects Analysis dir. Yani Tasarım- Hata modları ve etkileri analizleri. Bu analizde, üretilecek olan ürünün kullanımesnasında çıkarabileceği sorunlar tek tek ele alınır, risk puanları hesaplanır, belirlenimş puanların üzerinde olan eiskler en aza indirmek için iyileştirme yöntemleri belirlenir. Buna göre proses planları ve sinoptikler oluşturulur. (Üretim sürecinin başlangıcı). Üretim aşamasında ise yine P-FMEA yöntem ile, (yani proses FMEA) proseslerde müşteriye, yani bir sonraki operasyona sorun olabilecek hatalar risk puanı olarak değerlendirilir. Sonuç olarak bu işler, prototip üretimi yapılmadan gerçekleştirilir. Bu, deneme yanılma yönteminin getirdiği kalite maliyetlerini minimize etmek için kullanılan en önemli yöntemlerden birisidir. Son olarak ürün meydana geldiğinde ise performans testleri uygulanır. Bu testlerde, pratik değerlerin teorik değerlerle olan ilişkisi belirlenir. Beklentiler karşılanmıyorsa, o aşamada gerekli tedbirler alınarak döngü tekrarlanır.

Sadece destekleyici bilgi olarak kabul ediniz, saygılar...
 
Ynt: Fendt 415 ve Fendt 714 arasında hangisini seçersiniz?

ozan_06 link=topic=6987.msg74114#msg74114 date=1220988394' Alıntı:
Ferruh Hocam,
Verdiğiniz değerli bilgiler, özellikle seçim konusunda bilinçli çiftçi arkadaşlar için çok faydalı, parayla alınamayacak kadar da değerli...Vario, bence şanzuman konusunda tek kelimeyle bir devrim. Klasik aktarma sistemindeki kayıpları minimize etmesini anlamak, 'ne gereği var' söyleminin yersizliğini anlamak için yeterlidir. 1940lı yıllarda gaz yağı ile çalışan 20-30HP lik makinalar varken, ne gereği var diesel motora demek gibi bir şey. 6sigma (milyonda 3,4 hata hedefi) konusunda yeşil kuşak bir uygulamacı olarak rahatlıkla söyleyebilirim ki mühendisliğin temel amacı, uygun konstrüksiyonu yapmak değil, ideal konstrüksiyonu yapmaktır. Buda minimum input ile maksimum output elde etmek demektir. Yani az harcayarak çok verim elde etmek. Vario, aktarma konusunda gelinmiş olan son noktadır. (Bunu FENDT ' in uygulamış olmasıda fanatikleri için gurur kaynağıdır, ben Fenerbahçe hariç hiç bir konuda fanatik ve tutucu değilim, o yüzden beni çok fazla bağlamıyor ama, fanatikleri -konu dışına çıkmamak kaydıyla- anlayabiliyorum :) )

sayın ozan kardeşim;
yazdıklarınızdan ilim ve irfan sahibi olduğunuzu hissediyorum.yorumlarınıza teşekkürler.ben teknik bir insanım,mekanikten öte elektronik,hidrolik,pnomatik bilgim dahilinde hiçbir markanın fanatiği değil,teknoloji aşığıyım.beni makinaların markası,modeli değil,işlevselliği ve dayanıklılığıyla beraber çalışma mantığı cezbetmekte..şu anda bu makinaların içinde en yüksek teknolojiyi kullanan bir markanın servis sorumluluğunu taşıyorum.profosyenelcede diğer markaların makinalarına hizmet vermeye çalışıyorum.ana uğraşımda bu makinaların çözülemeyen elektronik sistemlerinin onarımı.
dolayısı ile birçok makinanın servislerinin ellemekten korktuğu yerlerinde gezerim.kimsenin el sürmediği yerlerine ellerimi sokarım.dolayısıyle ben bu makinaları dış görünüş olarak değil,iç organlarıyla tanırım.burada bazı karşılaştırmalarda bulunduğumda marka uşaklığı.markanın kölesi,fanatiği gibi abuk subuk sıfatlarla ithamlarla yüz yüze geldim.benim için çokta önemli değil,biraz gün gördüm,gönül gezdirdim.araştırmayı seven,yenilikleri takip etmeye çalışan bir yapım var.dolayısıyle şu anda yaşadığımız ortamda en teknolojik makina bana göre bu belki yarın başka bir firma daha farklı daha mantıklı,daha işlevsel bir makina üretecek.onuda kabulleneceğiz.amaşimdilik bununla yetinmek zorundayız..zorundayız çünki 30 yıllık turbo clutch daha yeni diğer firmalarda görülmeye başlandı.vario 1996 da üretildi...hala daha başkalarında yok.kısa bir süredede olamıyacak gibime geliyor..bide üretim tesislerini gezip oradaki teknolojileri gördükten sonra hayran olmamak elde değil.hani nasıl bazı sağlık kuruluşlarından adım attığınızda insan kendi kendine diyorki ' İNSAN BURADA ÖLMEZ ' . işte aynen öyle..bu makinalar kolay kolay demode olmazz,her adımda ayrı bir kalite,her adımda ayrı bir gurur...sevgi ve selamlarımla...
 
Ynt: Fendt 415 ve Fendt 714 arasında hangisini seçersiniz?

Ferruh Hocam,
Fanatiklik konusunda size karşı bir ithamda bulunmadım, yanlış anlaşıldıysam özür dilerim... Bu son günlerde yaşanan gerginlikle ilgili, bu konuda körü körüne bağlı olan arkadaşlardan bahsedilirken hep sizi ve Sn.Atilla EFE ' yi tenzih ettik...
Mekanik, elektronik,hidrolik ve pnomatik konusunda benimde naçizane deneyimlerim oldu, halada konu ile ilgili uygulamalarım devam ediyor. Halen Türkiyede sadece 4 adet bulunan yatay sıcak dövme preslerini, şu anda ben işletiyorum, bunlarla ilgili tüm işletme, bakım ve iyileştirme çalışmalarını bizzat yürütüyorum...Bu biraz konu dışında ama biz bu teknoloji işine gönül verenlerdeniz, işimizi sevenlerdeniz...Gerek bilgisayar başında, gerek elimizde anahtarlarla yağı niçinde, bu işi yürütmekten zevk alıyoruz..Kendimiz gibi insanlarla bir arada olmaktanda mutluluk duyuyoruz...Ayrıca çiftçilik gibi kritik bir ortak noktamızın da olması bize mutluluk veriyor...Sizin engin bilgilerinizden faydalanmak bizim için bir şans, sizin içinse lütuftur...Saygılar...
 

Ynt: Fendt 415 ve Fendt 714 arasında hangisini seçersiniz?

ozan_06 link=topic=6987.msg74150#msg74150 date=1220991754' Alıntı:
Hocam orada arkadaşın 6000 den kastı sanırım santimetreküp tü...Ömür testi konusuna gelince, Otomotiv yan sanayinde Tier1, Tier2 ve Tier3 tedarikçi olarak yeralan bir firmada çalışan bir mühendis olarak bir açıklama ihtiyacı duydum. Tasarım süreçlerinde, sondan başa doğru prosesler planlanmadan önce, henüz ortada olmamasına rağmen D-FMEA uygulanır.Bunun anlamı Design-Failure Modes Effects Analysis dir. Yani Tasarım- Hata modları ve etkileri analizleri. Bu analizde, üretilecek olan ürünün kullanımesnasında çıkarabileceği sorunlar tek tek ele alınır, risk puanları hesaplanır, belirlenimş puanların üzerinde olan eiskler en aza indirmek için iyileştirme yöntemleri belirlenir. Buna göre proses planları ve sinoptikler oluşturulur. (Üretim sürecinin başlangıcı). Üretim aşamasında ise yine P-FMEA yöntem ile, (yani proses FMEA) proseslerde müşteriye, yani bir sonraki operasyona sorun olabilecek hatalar risk puanı olarak değerlendirilir. Sonuç olarak bu işler, prototip üretimi yapılmadan gerçekleştirilir. Bu, deneme yanılma yönteminin getirdiği kalite maliyetlerini minimize etmek için kullanılan en önemli yöntemlerden birisidir. Son olarak ürün meydana geldiğinde ise performans testleri uygulanır. Bu testlerde, pratik değerlerin teorik değerlerle olan ilişkisi belirlenir. Beklentiler karşılanmıyorsa, o aşamada gerekli tedbirler alınarak döngü tekrarlanır.

Sadece destekleyici bilgi olarak kabul ediniz, saygılar...

aslında çok önemli birkonu...

ama bizce ne önemi varkiiii

kullandığım traktör stage 1 2 3 olmuş banane?

basınca marşına çalışıyormu? çalışıyor..e dumanından banane!!!
sorarım size bu yazdıklarımız site üyelerimizden kaçını ilgilendirmekte? kaçı bu yazılanların bir çevre normu olduğunu hissederek makina hakkında yorum yapar?kaçımız eksoz emisyon değerlerinin gelecek için en büyük tehlike olduğunu kabulleniriz? ama önemli olan benim sapına kadar xxxxxx markacı olmam.bu çok önemli.traktörüm xxxxx marka olsun.çevremi..pehh oda neki? ümid ederimki
ömrümüzün sonuna dek etkilerini görmeden göçeriz bu dünyadan..göçerizde bizden sonra insanoğlu evrim geçirip gaz maskesiyle dolaşmaz inşallah..

bildiğim kadarıyla 2009-2015 yılları arasında avrupa birliği yeni kuralları uygulamaya koyacak tıer 3 faz B veya faz 2...(hocam yalışsa lütfen düzeltin).2007 itibariyle üretici firmamız tüm mekanik püskürtme sistemli motorlarını tıer 2 olmasına rağmen terketti ve common-rail tıer 3 agrex motor sistemine geçti hemde bir anda..(AGRex..external exhaust gas recırculatıng system)....
e şimdi tarla sürerken vario ya ihtiyacı olmayan arkadaşlarıma AGRex ne lazım hocam?
bu sistem için bir elektronik motor kontrol ünitesi lazım..lazımki atık gazları belli bir oranda silindire yönlendiresin..sıcak eksoz gazını makineye verince ondan nasıl güç ve performans bekliyeceksin...tabiiki bu sistemde epey bir para..sonrada ' E BUNLAR İYİ AMA ÇOK PAHALI ' e pahalı tabii canım..neden? adamlar geleceğin normlarını karşılıyan bir motor kullanıyorda ondan..ama anlayana..e şimdi nasıl olucak hacim küçük,yakıt kısıtlı,emisyon değerleri bunu aşmıyacak,üret bakalım gücü....nerede güç? yakıtta kısyakıtı güç yok ver yakıtı emisyon çok..ne lazım teknolojii.az yakıt,küçük hacim,yüksek güç düşük emisyonn...haksızmıyım hocam...
ama burası TÜRKİYE burada herşey olur..mekanik pompa,silindir başına iki valf,serbest emisyon.
TIER 3 MOTOR...hocam lütfen konunun uzmanı olarak benide aydınlat....
bir motorun iç yapısında ne gibi karekteriksel modifiyelerle bu emisyon değerlerine ulaşılır?
çünki bu önemli..yarın öbürgün traktörlerede eksoz emisyonu ölçümü mecbur edilirse buda bir sektör olucak..götür XXXX ustaya bi revizyon yapsın motorun TIER 3 olsun...heee hee hee
ozan kardeşim gençliğini mekteplerde sıralarda sürtsün mühendislik ilmi yapsın,saçını döksün,atila
ömrünü vakfetsin,xxxx usta parsayı toplasın..yok öyle.ama burası TÜRKİYE nasılda kurum ve kuruluşlardaki kişileride kendimize benzettik ama.adam eksoza bakıp makinanın tıer 3 olduğunu anlıyor. ne burun be kardeşim..analiz merkezi gibi..olmadımı?testi geçemedimi?git usta bidaha ayar yapsın(nasıl olacaksa)

ya ozan kardeşim.maalesef bence böyle..bana mekanik motorun tıer 3 normlarını karşılayabilmesi için (katalizör,v.s. olmaksızın)gerekli unsurların ne olduğunu lütfen söylermisin sevgi ve selamlarımla...
 
Ynt: Fendt 415 ve Fendt 714 arasında hangisini seçersiniz?

ozan_06 link=topic=6987.msg74160#msg74160 date=1220993442' Alıntı:
Ferruh Hocam,
Fanatiklik konusunda size karşı bir ithamda bulunmadım, yanlış anlaşıldıysam özür dilerim... Bu son günlerde yaşanan gerginlikle ilgili, bu konuda körü körüne bağlı olan arkadaşlardan bahsedilirken hep sizi ve Sn.Atilla EFE ' yi tenzih ettik...
Mekanik, elektronik,hidrolik ve pnomatik konusunda benimde naçizane deneyimlerim oldu, halada konu ile ilgili uygulamalarım devam ediyor. Halen Türkiyede sadece 4 adet bulunan yatay sıcak dövme preslerini, şu anda ben işletiyorum, bunlarla ilgili tüm işletme, bakım ve iyileştirme çalışmalarını bizzat yürütüyorum...Bu biraz konu dışında ama biz bu teknoloji işine gönül verenlerdeniz, işimizi sevenlerdeniz...Gerek bilgisayar başında, gerek elimizde anahtarlarla yağı niçinde, bu işi yürütmekten zevk alıyoruz..Kendimiz gibi insanlarla bir arada olmaktanda mutluluk duyuyoruz...Ayrıca çiftçilik gibi kritik bir ortak noktamızın da olması bize mutluluk veriyor...Sizin engin bilgilerinizden faydalanmak bizim için bir şans, sizin içinse lütuftur...Saygılar...

sevgili kardeşim;
seni ve senin gibi insanları tanımış olmaktan son derece mutluluk duyduğumu ifade etmek isterim.
fanatiklik konusunu zaten sizin yorumunuz olarak algılamadığımı bilmenizi isterim.burada karşılıklı söylemlerimizdende kendilerine pay çıkaracak kardeşlerimizin olacağı ümidi ile teknolojinin her dalında fikirlerimizi açabildiğimiz,makinanın renginden başka bir bilgiye sahip olmayan arkadaşlarımızda bize saldırmadığı sürece kendimi mesut ve bahtiyar hissedeceğim.
bu bilgiler doğrultusunda sorduğum soruya lütfen yorum yap..selam ve sevgilerimle

istersen teknik konularda yeni bir konu olarak açabilirsin takip edicem....
 
Ynt: Fendt 415 ve Fendt 714 arasında hangisini seçersiniz?

http://www.turkcadcam.net/rapor/traktor-test/index.html bu makalenin tamamını konu olarak açmaya çalışacağım ... 'Traktör saha testinin laboratuarda hızlandırılmış olarak gerçekleştirilmesi'

ürün ve parça tasarımında imalatına kadar olan süre ile ilgilide bir grafik eklemek istedim makaleden alıntı yaparak
01.gif
Ürün geliştirme süreci. Maliyet düşürme Ürün Geliştirme süreci ile ilişkilidir.
Tasarım değişikliklerinin en erken sürede yapılması Ürün geliştirme maliyetlerine olumlu yansımaktadır.​
 
Ynt: Fendt 415 ve Fendt 714 arasında hangisini seçersiniz?

genç mühendisler , atilla abisini sırtlıyor artık ...oh be ! biraz da rahat edeyim...güzel paylaşım kardeşim...+ rep
 

Ynt: Fendt 415 ve Fendt 714 arasında hangisini seçersiniz?

okkangal link=topic=6987.msg74322#msg74322 date=1221060552' Alıntı:
abi yanlışanlama sakın .. sen eski kurtsun daha sende neler vardır neler ... daha çok şey öğretecen ize...
hep birlikte öğreneceğiz..dostum...
 

Benzer Konular