Ynt: Fendt 415 ve Fendt 714 arasında hangisini seçersiniz?
Ferruh Hocam,
Verdiğiniz değerli bilgiler, özellikle seçim konusunda bilinçli çiftçi arkadaşlar için çok faydalı, parayla alınamayacak kadar da değerli...Vario, bence şanzuman konusunda tek kelimeyle bir devrim. Klasik aktarma sistemindeki kayıpları minimize etmesini anlamak, 'ne gereği var' söyleminin yersizliğini anlamak için yeterlidir. 1940lı yıllarda gaz yağı ile çalışan 20-30HP lik makinalar varken, ne gereği var diesel motora demek gibi bir şey. 6sigma (milyonda 3,4 hata hedefi) konusunda yeşil kuşak bir uygulamacı olarak rahatlıkla söyleyebilirim ki mühendisliğin temel amacı, uygun konstrüksiyonu yapmak değil, ideal konstrüksiyonu yapmaktır. Buda minimum input ile maksimum output elde etmek demektir. Yani az harcayarak çok verim elde etmek. Vario, aktarma konusunda gelinmiş olan son noktadır. (Bunu FENDT ' in uygulamış olmasıda fanatikleri için gurur kaynağıdır, ben Fenerbahçe hariç hiç bir konuda fanatik ve tutucu değilim, o yüzden beni çok fazla bağlamıyor ama, fanatikleri -konu dışına çıkmamak kaydıyla- anlayabiliyorum )
önder çifçi link=topic=6987.msg74099#msg74099 date=1220985971' Alıntı:sevgili hocam;
düşüncelerinize saygı duyarım....şimdi yorumu isteyen arkadaşım altına not düşmüş..fiyatına hiç bakmıyosun amaaa....
geçen bir arkadaş.. ' ' TARLA SÜRERKEN BELLİ HIZLAR VAR,,BİLMEM KAÇIN KAÇI KAÇI KAÇI,KULLANILIYOR.ŞİMDİ NE GEREK VAR VARİOYA.BENİM İŞİMİ BUDA GÖRÜYOR!!!!! ' ' ' ' mantığı olduğu sürece bu işler böyle olmak zorunda.ak arkadaşa verdiğim cevabımda belirttim.saadece motor gücü değil..iki makine arasındaki fark diye...tabiiki 700 serisi daha ağır,ve oturaklı,daha ağır işlerin makinası,400 ün zaptederken zorlandığı şartlarda 700 aynı ekipmanı daha rahat kontrol eder,daha verimli iş üretir.buraya kadar hemfikiriz...ama fiyatı işin içine sokulunca??nasıl olucak..
her işi tek tipte bir makina yapabilseydi...ne gerek vardı onlarca modele diyorumm..selamlarımla
Ferruh Hocam,
Verdiğiniz değerli bilgiler, özellikle seçim konusunda bilinçli çiftçi arkadaşlar için çok faydalı, parayla alınamayacak kadar da değerli...Vario, bence şanzuman konusunda tek kelimeyle bir devrim. Klasik aktarma sistemindeki kayıpları minimize etmesini anlamak, 'ne gereği var' söyleminin yersizliğini anlamak için yeterlidir. 1940lı yıllarda gaz yağı ile çalışan 20-30HP lik makinalar varken, ne gereği var diesel motora demek gibi bir şey. 6sigma (milyonda 3,4 hata hedefi) konusunda yeşil kuşak bir uygulamacı olarak rahatlıkla söyleyebilirim ki mühendisliğin temel amacı, uygun konstrüksiyonu yapmak değil, ideal konstrüksiyonu yapmaktır. Buda minimum input ile maksimum output elde etmek demektir. Yani az harcayarak çok verim elde etmek. Vario, aktarma konusunda gelinmiş olan son noktadır. (Bunu FENDT ' in uygulamış olmasıda fanatikleri için gurur kaynağıdır, ben Fenerbahçe hariç hiç bir konuda fanatik ve tutucu değilim, o yüzden beni çok fazla bağlamıyor ama, fanatikleri -konu dışına çıkmamak kaydıyla- anlayabiliyorum )