FENDT 716 VARİO TRANSMİSSİON


Ynt: FENDT 716 VARİO TRANSMİSSİON

insomnia link=topic=21373.msg187503#msg187503 date=1245007793' Alıntı:
yürüyüş ve çekiş için en önemli konulardan birtanesi diye düşünüyorum paytonu çeken 2 tane atın bile bir senkronu var atilla abi biliyorsunuz
tabiki anlamı uygun olmak....elektrik üreten genaratörler senkrondur...
 
Ynt: FENDT 716 VARİO TRANSMİSSİON

Atilla Bey,

Şanzumandaki bütün hareket dişlilerini (kuyruk mili ve arka aks yani diferansiyel ve redüksiyon dişlileri hariç) tek tek açıklamış olmama rağmen hala inatla vario şanzumanda dişli olmadığını iddia ediyorsunuz. Teknik bir adam olduğunuzu göz önünde bulundurursak bu iddianızı teknik olarak da kanıtlamanızı rica edeceğim sizden. Mustaf-a Beyin makale olarak yayınlamış olduğu yazıdan alıntı yaptığım aşağıdaki 2 fotoğrafta apaçık görülen dişlilerin ne işe yaradığı açıklar mısınız? Elinde konuyla ilgili 50 Gb veri olan arkadaş da belki size yardımcı olabilir.




Vario şanzumanda kuyruk mili ve arka aks dişlileri hariç; 8 adet dişli ve 2 adet de dişli çifti bulunmakta. Ayrıca 4 adet kuyruk mili dişlisi, 2 adet 4çeker dişlisi, 7 adet diferansiyel dişlisi, 10 adet (2 adeti aks dişlisi-diferansiyel ile ortak) de son redüksiyon dişlisi bulunmakta.

Siz her ne kadar benim yorumlarıma ve ufak da olsa konu hakkındaki bilgime saygı göstermeseniz, önem vermeseniz de benim sizin yaşınıza saygım var. O yüzden bu konuyu burada kapatacağım. Zaten büyük ihtimalle yok kumpası almanlar bulmuş, yok almanların en çok korktukları şey hata yapmakmış gibi gerekli-gereksiz birsürü yorumla bu yazdıklarımı da arada yok etmeye çalışacaksınız.

Zenginin malı züğürdün çenesini yorarmış; elin almanı bir şanzuman yapmış (kesinlikle küçümsemek istemiyorum, gerçekten beğendiğim bir şanzuman) onu bu kadar övmenizdeki amaç nedir? İçinde dişli olması, onun kötü bir şanzuman olduğunu mu gösteriyor, yoksa şimdiye kadar herkese vario şanzumanda dişli yok dediniz de ben aksini söylüyorum diye mi bozuluyorsunuz?

Son olarak eklemek istediğim birşey var;

Hata yapmaktan korkan insan, hiçbirşey yapamaz.







atilla link=topic=21373.msg187855#msg187855 date=1245103532' Alıntı:
vario şanzumanda ... traktörü hareket ettiren sistemde dişli yoktur....difaransiyal de ve kuyruk mili tertibatında vardır...şanzumanla diferansiyal farklı bir eleman....

insomnia link=topic=21373.msg186232#msg186232 date=1244740689' Alıntı:
şanzımanda dişli yoooook


tek tek yazmak ister o numaraların ne olduğunu tabi ortalama 50 gb dökümanın içinden bulabilirsem VARIO nun tam detaylı pdf lerini en iyisi dişli var diyelim dişimizi kırmayalım

Ayrıca obir obiiir VARIO TRANSMISSION
 
Ynt: FENDT 716 VARİO TRANSMİSSİON

ersanakyai link=topic=21373.msg188115#msg188115 date=1245171207' Alıntı:
Atilla Bey,

Şanzumandaki bütün hareket dişlilerini (kuyruk mili ve arka aks yani diferansiyel ve redüksiyon dişlileri hariç) tek tek açıklamış olmama rağmen hala inatla vario şanzumanda dişli olmadığını iddia ediyorsunuz. Teknik bir adam olduğunuzu göz önünde bulundurursak bu iddianızı teknik olarak da kanıtlamanızı rica edeceğim sizden. Mustaf-a Beyin makale olarak yayınlamış olduğu yazıdan alıntı yaptığım aşağıdaki 2 fotoğrafta apaçık görülen dişlilerin ne işe yaradığı açıklar mısınız? Elinde konuyla ilgili 50 Gb veri olan arkadaş da belki size yardımcı olabilir.




Vario şanzumanda kuyruk mili ve arka aks dişlileri hariç; 8 adet dişli ve 2 adet de dişli çifti bulunmakta. Ayrıca 4 adet kuyruk mili dişlisi, 2 adet 4çeker dişlisi, 7 adet diferansiyel dişlisi, 10 adet (2 adeti aks dişlisi-diferansiyel ile ortak) de son redüksiyon dişlisi bulunmakta.

Siz her ne kadar benim yorumlarıma ve ufak da olsa konu hakkındaki bilgime saygı göstermeseniz, önem vermeseniz de benim sizin yaşınıza saygım var. O yüzden bu konuyu burada kapatacağım. Zaten büyük ihtimalle yok kumpası almanlar bulmuş, yok almanların en çok korktukları şey hata yapmakmış gibi gerekli-gereksiz birsürü yorumla bu yazdıklarımı da arada yok etmeye çalışacaksınız.

Zenginin malı züğürdün çenesini yorarmış; elin almanı bir şanzuman yapmış (kesinlikle küçümsemek istemiyorum, gerçekten beğendiğim bir şanzuman) onu bu kadar övmenizdeki amaç nedir? İçinde dişli olması, onun kötü bir şanzuman olduğunu mu gösteriyor, yoksa şimdiye kadar herkese vario şanzumanda dişli yok dediniz de ben aksini söylüyorum diye mi bozuluyorsunuz?

Son olarak eklemek istediğim birşey var;

Hata yapmaktan korkan insan, hiçbirşey yapamaz.
Araştırarak ve inceleyerak düşüncelerinizi nakletmişsiniz. Tebrikler ve teşekkürler.
 
Ynt: FENDT 716 VARİO TRANSMİSSİON

en sonunda VARIO diye gavurun yaptığı bu alamette dişli olduğuna inandıkmı acaba ben halen fikrimi değiştirmiş değilem unutmadan sizin gördüğünüz resimlerin aynısını görüyom emme size göstermek istediğim resimleri maalesef gösteremiyorum buna müteakip bu tech elamette dişli olduğuna inanın emmevelakin ben inanmammmm
 
Ynt: FENDT 716 VARİO TRANSMİSSİON

bir ayrıntı daha size bunu yapan rahmetli mühendis abimiz toprağı bol olsun nur içinde yatsın 91 senesinde bu işe kolları sıvıyo 93 te ebediyete göçüyo bi vesileyle diğer müh abilerim bu projeleri değerlendirip 95 te sonlandırıp 96 da ilk 926 makinada hayat buluyo keşke herşeyi ingilizceden türkçeye çevirmek kadar kolay bişi olsa 2 satır yazılıp 4 tane fotoylan anlatılsa şimdi bide babylon vaaa üstelik
 
Ynt: FENDT 716 VARİO TRANSMİSSİON

İstediğine inanıp istediğine inanmamakta özgürsün arkadaşım. Yalnız senden tek bir ricam olacak, buraya yazdıklarımı küçümseme lütfen. Bunların tek bir kelimesi için bile sözlüğe bakmadım.

Ayrıca dişli yok da ne ile hareketi iletiyor bu vario denen doğa üstü aygıt? Yoksa iman gücüyle mi çalışıyor? Ayrıca 'biliyorum ama söyleyemem' tazında cümlelerin bence inandırıcılığı yok. Atilla Bey ve size basit bir soru sormuştum resimdeki dişliler nedir diye ama cevap olarak söylediğiniz şey hiç de inandırıcı değil. 'Varioda dişli yok, ben aslını biliyorum ama size söyleyemem', bu mudur yani teknik açıklaması!

Bilgisayarda eksenel pompaların çalışmasını tam olarak simüle edebilirsem buraya kendi hazırlamış olduğum vario şanzumanın 3d animasyonunu koyacağım. Artık onu da babylonda yaptığımı söylemezsin herhalde!

insomnia link=topic=21373.msg189179#msg189179 date=1245611175' Alıntı:
bir ayrıntı daha size bunu yapan rahmetli mühendis abimiz toprağı bol olsun nur içinde yatsın 91 senesinde bu işe kolları sıvıyo 93 te ebediyete göçüyo bi vesileyle diğer müh abilerim bu projeleri değerlendirip 95 te sonlandırıp 96 da ilk 926 makinada hayat buluyo keşke herşeyi ingilizceden türkçeye çevirmek kadar kolay bişi olsa 2 satır yazılıp 4 tane fotoylan anlatılsa şimdi bide babylon vaaa üstelik
 
Ynt: FENDT 716 VARİO TRANSMİSSİON

ersanakyai link=topic=21373.msg189206#msg189206 date=1245615419' Alıntı:
İstediğine inanıp istediğine inanmamakta özgürsün arkadaşım. Yalnız senden tek bir ricam olacak, buraya yazdıklarımı küçümseme lütfen. Bunların tek bir kelimesi için bile sözlüğe bakmadım.

Ayrıca dişli yok da ne ile hareketi iletiyor bu vario denen doğa üstü aygıt? Yoksa iman gücüyle mi çalışıyor? Ayrıca 'biliyorum ama söyleyemem' tazında cümlelerin bence inandırıcılığı yok. Atilla Bey ve size basit bir soru sormuştum resimdeki dişliler nedir diye ama cevap olarak söylediğiniz şey hiç de inandırıcı değil. 'Varioda dişli yok, ben aslını biliyorum ama size söyleyemem', bu mudur yani teknik açıklaması!

Bilgisayarda eksenel pompaların çalışmasını tam olarak simüle edebilirsem buraya kendi hazırlamış olduğum vario şanzumanın 3d animasyonunu koyacağım. Artık onu da babylonda yaptığımı söylemezsin herhalde!

:D
 
Ynt: FENDT 716 VARİO TRANSMİSSİON

ersanakyai link=topic=21373.msg189206#msg189206 date=1245615419' Alıntı:
İstediğine inanıp istediğine inanmamakta özgürsün arkadaşım. Yalnız senden tek bir ricam olacak, buraya yazdıklarımı küçümseme lütfen. Bunların tek bir kelimesi için bile sözlüğe bakmadım.

Ayrıca dişli yok da ne ile hareketi iletiyor bu vario denen doğa üstü aygıt? Yoksa iman gücüyle mi çalışıyor? Ayrıca 'biliyorum ama söyleyemem' tazında cümlelerin bence inandırıcılığı yok. Atilla Bey ve size basit bir soru sormuştum resimdeki dişliler nedir diye ama cevap olarak söylediğiniz şey hiç de inandırıcı değil. 'Varioda dişli yok, ben aslını biliyorum ama size söyleyemem', bu mudur yani teknik açıklaması!

Bilgisayarda eksenel pompaların çalışmasını tam olarak simüle edebilirsem buraya kendi hazırlamış olduğum vario şanzumanın 3d animasyonunu koyacağım. Artık onu da babylonda yaptığımı söylemezsin herhalde!

elbette söylemem smilasyonu varsa yapılabilirse nemutlu hepimiz öğrenmiş oluruz şayet hazır biyerde yapılmışıda var dişli tahrik kavramı hemen hemen tüm mekanik gruplar içerisinde var önemli olan elit olanı bulabilmek VARIO da bu üretilen şartlandırılmış şekillenmiş olan gücü aktarmak için dişli kullanıyor ama dikkat çekmeye çalıştığım konuyu umarım iyide olsa kötüde olsa anlatabilmişimdir belkide bu sizin kariyer hayatınızda bir ışık dahi olabilir bununla uğraşmanız güzel
okkangal link=topic=21373.msg189207#msg189207 date=1245616035' Alıntı:

:D
 

Ynt: FENDT 716 VARİO TRANSMİSSİON

Eğer Fendt Varionun şanzumanı tamamen hidrostatik CVT olsaydı işte o zaman içinde dişli olmadığını söyleyebilirdik. Fakat şu an traktörlerde kulanılan CVT şanzumanların hepsi yarı mekanik-yarı hidrolik. Bu şanzumaların da ana parçalarını hidrolik motor-pompa ve planet dişli grubu oluşturuyor. Bahsettiğim simülasyona ait bir resmi aşağıda görebilirsiniz. Hidrolik motoru da yerleştirdiğimde hemen hemen tamamlanmış olacak. Resimde de göreceğiniz üzere arka aksı da çizdim. Şu an diferansiyel dahil bütün dişliler ve eksenel pompa birbirlerine bağlı olarak hareket edebilmekteler. En kısa sürede bunu tamamlayıp sizlerle paylaşmaya çalışacağım.





insomnia link=topic=21373.msg189255#msg189255 date=1245707231' Alıntı:
elbette söylemem smilasyonu varsa yapılabilirse nemutlu hepimiz öğrenmiş oluruz şayet hazır biyerde yapılmışıda var dişli tahrik kavramı hemen hemen tüm mekanik gruplar içerisinde var önemli olan elit olanı bulabilmek VARIO da bu üretilen şartlandırılmış şekillenmiş olan gücü aktarmak için dişli kullanıyor ama dikkat çekmeye çalıştığım konuyu umarım iyide olsa kötüde olsa anlatabilmişimdir belkide bu sizin kariyer hayatınızda bir ışık dahi olabilir bununla uğraşmanız güzel
:D
 
Ynt: FENDT 716 VARİO TRANSMİSSİON

vario şanzumanın traktörü yürüten sistemde dişli yok dedim ...direk ayna marutüye hükmediiyor .. kuyruk milide variodan güç alıyor ..3 devir mevcut ...buna hükmeden dişli var...
 
Ynt: FENDT 716 VARİO TRANSMİSSİON

ersanakyai link=topic=21373.msg189550#msg189550 date=1245792191' Alıntı:
Eğer Fendt Varionun şanzumanı tamamen hidrostatik CVT olsaydı işte o zaman içinde dişli olmadığını söyleyebilirdik. Fakat şu an traktörlerde kulanılan CVT şanzumanların hepsi yarı mekanik-yarı hidrolik. Bu şanzumaların da ana parçalarını hidrolik motor-pompa ve planet dişli grubu oluşturuyor. Bahsettiğim simülasyona ait bir resmi aşağıda görebilirsiniz. Hidrolik motoru da yerleştirdiğimde hemen hemen tamamlanmış olacak. Resimde de göreceğiniz üzere arka aksı da çizdim. Şu an diferansiyel dahil bütün dişliler ve eksenel pompa birbirlerine bağlı olarak hareket edebilmekteler. En kısa sürede bunu tamamlayıp sizlerle paylaşmaya çalışacağım.


Bildiğim kadarıyla iki farklı CVT tekniği var birincisi VARIO dediğimiz bu sistem hidropomp ve hidromotor sistemiyle motordan aldığı dönüş hareketini hidrolik yağ basıncının debisiyle arttırarak yada azaltarak yada akış yönünü değiştirerek planet dişli sisteme oradanda dif grubuna aktaran sistemdir JD yanılmıyorsam 80 serisindede buna yakın mantıkta bir sistem var

diğeri ise ZF GROUP diye alman bir firma var bu şanzımanda ise CVT tekniği ağırlıklı olarak mekanik kullanılmakta ayrıca bu firma aks ve yürür tahrik gruplarını üretim bir çok otomotiv ve özellikle bildiğimiz bir çok traktör markasına şanzıman dif aks ve yürüyüş grupları imal edip istek ve talebe görede parça veren yada üretici firma konumundalar

http://www.zf.com/sso/content//tr/import/zf_turkiye/startpage/ueruenler/tarim_makinalari/Tarim_Makinalari.html
http://www.zf.com/sso/content//tr/import/zf_turkiye/startpage/ueruenler/tarim_makinalari/kademesiz_sanzimanlar/KademesizSanzimanlar.html


toparlamak gerekirse VARIO patentli bir ürün ve bunu özel kılan bir durum var bununla alakalı makaleyi birkez baştan daha okumakta fayda olacaktır diye düşünüyorum VARIO da güç şekillenirken dişli kullanmıyor tamamıyla hidroliğin yağ basıncı debisiyle yada akış yönüyle oluyor bu elbet bukadar basit değil buna ek olarak FENDT ve DEUTZ mühendislerinin ürettiği özel bir yazılım programı var bu makinanın sağ alt basamağı altında tam kapalı vaziyette ve kopyası yapılamayacak şekilde tasarlanmış özel bir yazılım sistemi VARIO çok akıllı bir sistem sizin yükünüz karşı direnciniz ne olursa olsun motor devrini sabit tutma şansınız var ve farzı misal 300 hp ortalamasında bir makinayla seyir halindeyken yaklaşık 60 km yada üzeri hızla giderken bu makinayı TEREDDÜTSÜZ geri vitese alma şansınız var yada 2200 motor devrinde bu makinaya saatte 20 METREYLE yürütme şansınızda var bu ve bunlar gibi daha bir sürü özellik bunları dişli ve dişli grubuyla halletmeye kalkarsanız bu kadar az malzeme ve mekanikle halletmek mümkün olmayacaktır makalede kırmızı yazıyla yazdım diye hatırlıyorum ZAMANLA AŞINAN YADA ESKİYEN YADA DEĞİŞMESİ GEREKEN HİÇ BİR PARÇA İHTİVA ETMEZ diye
 
Ynt: FENDT 716 VARİO TRANSMİSSİON

ersanakyai link=topic=21373.msg189550#msg189550 date=1245792191' Alıntı:
Eğer Fendt Varionun şanzumanı tamamen hidrostatik CVT olsaydı işte o zaman içinde dişli olmadığını söyleyebilirdik. Fakat şu an traktörlerde kulanılan CVT şanzumanların hepsi yarı mekanik-yarı hidrolik. Bu şanzumaların da ana parçalarını hidrolik motor-pompa ve planet dişli grubu oluşturuyor. Bahsettiğim simülasyona ait bir resmi aşağıda görebilirsiniz. Hidrolik motoru da yerleştirdiğimde hemen hemen tamamlanmış olacak. Resimde de göreceğiniz üzere arka aksı da çizdim. Şu an diferansiyel dahil bütün dişliler ve eksenel pompa birbirlerine bağlı olarak hareket edebilmekteler. En kısa sürede bunu tamamlayıp sizlerle paylaşmaya çalışacağım.


Bu konuları bir gözatalım ve yazılanları bir silbaştan okuyalın derim YAZAN : ÖNDER ÇİFTÇİ FENDT trakya bölge sorumlusu

http://www.trakkulup.net/index.php/topic,2133.0.html
http://www.trakkulup.net/index.php/topic,1298.0.html
 
Ynt: FENDT 716 VARİO TRANSMİSSİON

Dişli olmadığını iddia eden kişiler neden ellerinde olduğunu iddia ettikleri fotoğrafları paylaşıp bu iddialarını kanıtlamıyorlar anlamış değilim.
Valla ben merak ettim araştırayım dedim ama işin içinden çıkamadım, kime inanacağımızı da şaşırdık, Ersan abi gayet güzel şekilde açıklamış, grafiğini falan yapmış ama diğer taraftan sadece devlet sırrı gibi saklanan fotoların iddiaları geliyo...
Olayı görsellerle anlatmak ve açıklamak bence çok daha yararlı olacaktır.
...
 
Ynt: FENDT 716 VARİO TRANSMİSSİON

ben sadece kullanıcıyım bunlardan fazla bişey anlamam
şanzumanda dişli yok denmiş hidro-motorla güç verilmiş bu hidro motor direkt motor krank milinemi bağlı. öyle olsa 0 dan sonsuza nasıl hız üretir demekki bu hidro-motordan öncede bi şanzuman varki 0dan sonsuza devir üretiyor yoksa bir motorun minimum deviri ne kadardır.
 
Ynt: FENDT 716 VARİO TRANSMİSSİON

Holland link=topic=21373.msg189563#msg189563 date=1245796158' Alıntı:
Dişli olmadığını iddia eden kişiler neden ellerinde olduğunu iddia ettikleri fotoğrafları paylaşıp bu iddialarını kanıtlamıyorlar anlamış değilim.
Valla ben merak ettim araştırayım dedim ama işin içinden çıkamadım, kime inanacağımızı da şaşırdık, Ersan abi gayet güzel şekilde açıklamış, grafiğini falan yapmış ama diğer taraftan sadece devlet sırrı gibi saklanan fotoların iddiaları geliyo...
Olayı görsellerle anlatmak ve açıklamak bence çok daha yararlı olacaktır.
...

devlet sırrındanda öte belkide öyle fotoğraflarda yok baksanıza paylaşılmadığına görede yoktur heralde bukadar gizli olduğuna göre önemli olan kime inanacağınız değil inanmak istediğiniz şeydir ben sizlerin yerinde olsam bunu ben biliyom içide dışıda dişli var deyip geçerdim bitmiş hazır haldeki bir prototip şanzımanın test edip montaj aşamasına gelmesi 3 yıla yakın sürüyorsa 91 senesinden 95 senesine bu alaman müendiz beyler kafa patlatıyorsa kusura bakmayın ama ben size 180 dakkalık film seyrettirsem değil siz heralde başkasıda bişey anlamaz bukadar basit değil bukadar kolayda değildir heralde 2000 SEFER yazmışımdır bu gavurun şanzımanında arıza yapma riski SİGMA 8 tekabul ediyor arıza yapma aralığıda 10000 / 1 onbinde bir diye velhasıl iki adette link verdim tıklayım okuyasınız diye USTALARIN USTASI ne yazmış okuyasınız diye
 
Ynt: FENDT 716 VARİO TRANSMİSSİON

insomnia link=topic=21373.msg189598#msg189598 date=1245830621' Alıntı:
devlet sırrındanda öte belkide öyle fotoğraflarda yok baksanıza paylaşılmadığına görede yoktur heralde bukadar gizli olduğuna göre önemli olan kime inanacağınız değil inanmak istediğiniz şeydir ben sizlerin yerinde olsam bunu ben biliyom içide dışıda dişli var deyip geçerdim bitmiş hazır haldeki bir prototip şanzımanın test edip montaj aşamasına gelmesi 3 yıla yakın sürüyorsa 91 senesinden 95 senesine bu alaman müendiz beyler kafa patlatıyorsa kusura bakmayın ama ben size 180 dakkalık film seyrettirsem değil siz heralde başkasıda bişey anlamaz bukadar basit değil bukadar kolayda değildir heralde 2000 SEFER yazmışımdır bu gavurun şanzımanında arıza yapma riski SİGMA 8 tekabul ediyor arıza yapma aralığıda 10000 / 1 onbinde bir diye velhasıl iki adette link verdim tıklayım okuyasınız diye USTALARIN USTASI ne yazmış okuyasınız diye

'Değil siz başkası da bir şey anlamaz herhalde' nasıl bir ifadedir ?
Ne sanıyosunuz siz kendinizi, orda gösterileni, anlatılanı siz anlamamış olabilirsiniz ama belki onu izleyen başkaları anlayabilir, herkesin kapasitesi sizinki kadar olacak diye bi kaide yok. Siz onu yayınlayın biz gerekirse yüz kez izler anlamaya çalışırız.
Demek istediğinizi tuhaf konuşma şekliniz yüzünden pek anlayamadım, karıştırmışsınız her şeyi birbirine.
Klavyenizi alter egonuzdan kurtarıp kendi benliğinizle bişeyler yazarsanız galiba daha iyi anlaşabiliriz. Bırakın bu kendinizce köylü konuşma şekli ile dalga geçme ayaklarını.

Verdiğiniz linkleri tıkladım okudum, konuya tüm yazılanları okudum ama malesef iddianıza elle tutulur bir kanıt verememişsiniz ve ben sadece o kanıtı göstermenizi istedim, ama siz yine alakasız şeylerle laf kalabalığı yapıp konuyu dağıtmışsınız.

Ayrıca şunu söyleyeyim, ben bende şu var bu var diye boşboğazlık yapana değil, bunda şu vardır bu yoktur ve görüntüsü şekli şemali de budur diyene inanırım, istediğime inanmak işime gelmeyene inanmamak gibi bi durum burda söz konusu olamaz, alman dişlisiz sanzıman yaptıysa bundan banane bu neden benim işime gelmesin ve inanmak istemeyeyim bunu da anlamış değilim.
Devlet sırrından da öte dökümanlarınızla size mutluluklar dilerim Erkan bey.
Umarım alaman müendizler onların sizde olduğunu öğrenmezler.
...
 
Ynt: FENDT 716 VARİO TRANSMİSSİON

bu konuda kafamda bazı sorular oluştu.... karşı taraf resim ve delillerle bir savı ispatlamaya çalışırken diğer taraf niçin karşı tarafı küçümseyen bir tavır takınarak sadece alman fanatizmi ve elinde olduğunu idda ettiği fakat bizimle paylaşıp israf edeceği sandığı bilgi ve belgeleri saklayarak laf kalabalığı ile fikirlerini savunuyor.??? ersanakyai fikirlerini bizimle belgelerle paylaşıyor ki bu durumda biraz saygıyı haketmiyor mu ?? ayrıca 'Değil siz başkası da bir şey anlamaz herhalde' ifadesi övdüğünüz üründe, pazarına gireceğiniz Türkiye için biraz ters olmuyor mu...siz alın nasıl çalıştığını aklınız almaz siz sadece alın gibi birşey olmuyor mu??
 

Ynt: FENDT 716 VARİO TRANSMİSSİON

Holland link=topic=21373.msg189604#msg189604 date=1245832710' Alıntı:
'Değil siz başkası da bir şey anlamaz herhalde' nasıl bir ifadedir ?
Ne sanıyosunuz siz kendinizi, orda gösterileni, anlatılanı siz anlamamış olabilirsiniz ama belki onu izleyen başkaları anlayabilir, herkesin kapasitesi sizinki kadar olacak diye bi kaide yok. Siz onu yayınlayın biz gerekirse yüz kez izler anlamaya çalışırız.
Demek istediğinizi tuhaf konuşma şekliniz yüzünden pek anlayamadım, karıştırmışsınız her şeyi birbirine.
Klavyenizi alter egonuzdan kurtarıp kendi benliğinizle bişeyler yazarsanız galiba daha iyi anlaşabiliriz. Bırakın bu kendinizce köylü konuşma şekli ile dalga geçme ayaklarını.

Verdiğiniz linkleri tıkladım okudum, konuya tüm yazılanları okudum ama malesef iddianıza elle tutulur bir kanıt verememişsiniz ve ben sadece o kanıtı göstermenizi istedim, ama siz yine alakasız şeylerle laf kalabalığı yapıp konuyu dağıtmışsınız.

Ayrıca şunu söyleyeyim, ben bende şu var bu var diye boşboğazlık yapana değil, bunda şu vardır bu yoktur ve görüntüsü şekli şemali de budur diyene inanırım, istediğime inanmak işime gelmeyene inanmamak gibi bi durum burda söz konusu olamaz, alman dişlisiz sanzıman yaptıysa bundan banane bu neden benim işime gelmesin ve inanmak istemeyeyim bunu da anlamış değilim.
Devlet sırrından da öte dökümanlarınızla size mutluluklar dilerim Erkan bey.
Umarım alaman müendizler onların sizde olduğunu öğrenmezler.
...

Değil siz başkası da bir şey anlamaz herhalde' nasıl bir ifadedir ?==== nasıl sana yazayım da anla biraz herkez her kürekten herşeyden anlasa bu dünyada yaşayan değil insan canlı kalmaz heralde bugüne değin bu konuda yazdık çizdik konu en son yahu bu fenotçular diye devam edicek arkadaşım dolaylı yoldan değilde bide düz bi mantıkla yazayım bari ben mekanik okumadım mühendis olmadım VARIO denen ... da ben yapmadım ama neyaptım biliyomusun bu işte teknik ve teorik olarak EN YETKİLİ VE ETKİLİ VE SİZE BU KONUDA EN DOĞRUYU ANLATABİLECEK KİŞİLERDEN BU İŞİ SORUP ÖĞRENDİK sonrasında iki kalem bişey yazmak istedik ne kötü etmişik meğerse ben bunları yazarken bu işin bilenine değilde belkide uyduranına danışsaydım belki dahada iyi olacaktı iki bişey üğrenevecedik şu var herkezin klavye ve konuşma tarzı vardır sizki ola olurya düz mantık klavyesi yazısı cetvel tutuşu farklı diye buadam heral uzaylı gözüyle bakmayın yazısından önce bakem yazının içinde neyazmış neler çıkartılmış bide onlara bakmayı deneyim ama kanaat tabi yine siz yine değerli meclis üyelerinin 2 tanede koca bi link verdim TEKRAR EDİYORUM BU İŞİ USTASINDAN BİDE OKUYUM ÜĞRENEVESİNİZ DİYE kimden TABİKİ USTASINDAN ama olmadı olmadı çokta önemli değil zaten isterseniz artık bu sapansarmasına dönmeden biryerde bitirelim kim göylü galivari kim şehiriçinden bunladan bahsediveren
 
Ynt: FENDT 716 VARİO TRANSMİSSİON

Arkadaşlar, aslında cevap yazsam mı yazmasam mı diye düşündüm bir süre, ama alanımıza girince konu biraz, dayanamadım... Konu yine dallanıp budaklanmış, dişli var mı yok mu yu aşmış...
Atilla Efe, buradan tanıdığımız, sevdiğimiz, değer verdiğimiz bir mühendis abimiz, Ersan Akyazı ' da bir süredir burada çok ciddi paylaşımlar ile üyeleri bilgilendiren, gördüğüm kadarıyla yorumdan çok teknik tartışan, değerli ve genç bir mühendis arkadaşımız. Konuyu fazla gazlamaya gerek yok bence, bu konuda biraz Ersan bey ağır basıyor. (Net açıklamalarıyla)

Yanlız bir çok yeşil kuşak proje yapmış, siyah kuşak projeler ile uğraşan (yalın üretim sistemleri gibi) bir 6sigmacı olarak Erkan (insomnia) Bey ' e sormak isterim, 10000 / 1 (sanırım 1/10000 demek istiyorsun) nasıl olurda 8 sigmaya tekabül eder? ( 8 sigma nedir??? , dahası sigma nedir?) 1/10000 milyonda 100 yapar ve 6 sigma hedefleri dahilinde gayet başarısız bir orandır. 6 sigma yaklaşımında mükemmellik esas alınır ve hata oranı hedefi 3,4 ppm dir. (3,4 / 1.000.000 yani)

Lütfen daha seviyeli tartışalım ki bahsettiğiniz önceki durumlar tekrar yaşanmasın...

Teşekkürler...
 

Benzer Konular