Ynt: fendt traktörlerinin eksik yönleri
Mazot var 2,45 mazot var 1,25. Bunların ikisi de eurodiesel diye satılıyor. Ben mazot aldığım yer ile sürekli sinir harbindeyim, ne başakkart ne üretici kart kabul ediyor, ne de vade yapıyor, depo 245 litre, daha hiç bir zaman sayacı 230 bile demedi. 131 serisine 62 litre benzin veren sayaçlar da var memlekette. Benim çevremde ortalama 70 akaryakıt istasyonu olmasına ramen, başakkart ile ödemeye %25 iskonto önerilirken gidip iskontosuz vadesiz adamdan söylene söylene alıyoruz, 527 saatin sonunda servis su toplama kabına bakarak mazotçunuz hilesiz çalışıyor diyor, 5 tonun üstündeki mazotta yarım fincan su birikmemiş. Bunu koyun bir kenara.
İkinci konu, bioyakıtlara bildiğim kadarı ile Türkiyede izin veren tek marka da bu. Diğerleri de Edirnenin batısında serbest iken doğusunda bioyakıtları yasaklıyor. Bunu da koyun bir kenara.
Ambargo altındaki filistinde dizel araçlara bakkaldan çiçek yağı alıp koyuyorlar ve araç gidiyor. Bu da üç.
Toplarsak: Başka marka 150lik bir traktör; yakıt sistemindeki bir problem yüzünden 2 ay dinlenmeye çekilmeyecek demek değildir, çünkü öteki 150lik de ithaldir ve parçaları her bakkalda bulunmaz, her servisi de bu aletin üzerinde uzmanlaşmış değildir. Merkezden gelecek adamın da mutlaka yığınla işi olması muhtemeldir. Parçasının da stok zorunluluğu kapsamı dışında olup okyanusaşırı yerden beklenmesi de mümkün değil değildir. Pahalı Euro da olsa, markaların discount market adını verdikleri alpet-sunpet-erk vb gibi adlarla daha ucuz sattıkları pompalardan da alınan ucuz euro da olda, biodiesel de olsa, çiçekyağı da olsa içinde oktan,setan kıl yün yükselten sonu -ol ile biten yasadışı katkılar yoksa, sistemi tıkayacak partiküller yoksa yani adı ne olursa olsun yakıt olarak tanımlanan girdi 'hilesiz' ise benim tezim çiçekyağı da dahil bu marka tıkır tıkır yürür gider. Sadece A1 Eurodiesel kullanırsanız yağı 500 saatte, bio yakıtlar kullanırsanız 250 saatte değiştirmeniz önerilir. Ayrıca motor yağı olarak da bio yağları kullanabileceğiniz size söylenir. Sadece viskozitesini bilmeniz yağın ömrünü belirlemeniz için gereklidir. Burada kullanıcıya düşen iş bu büyüklükte bir makina kullanıyorsa 5 ya da 10 tonluk bir depo edinip, ekonomik durumuna göre mazotunu litre olarak da kendi ölçerek alıp, gerekli yeter süre dinlendirerek kullanması sorunlarının bir kısmını yok edebilmesi için şayan-ı tavsiyedir. Ya da akaryakıt tedarikçisini çok iyi seçmelidir. Dikkat edilmez ise ciddi bedeller ödenerek alınan makinası en olmadık zamanlarda dama diyebilir. Ve her sokakta servisi olan ve her bakkalda parçası olan markayı tercih etmiş olmakla, elindeki model genel servis bilgisine göre biraz teknolojik kaldığı için daha uzun sürelerde de parça ve servis alabilme riskinin yok olmadığı gerçeği ile tanışabilir.
Sonuç olarak, bu markanın deposuna, karterine, hidrolik düzenine istediğiniz yağ ya da yakıtı koyup gazlayabilirsiniz. 1 tek şart var ne koyduğunuzdan emin olacaksınız. Siz bunu kontrol edemiyorsanız, tek seçeneğiniz daha düzgün bir satıcı aramaktır. Arızayı giderip aynı alışkanlıkları sürdürürseniz makinanın farklı bir yerinden de daha büyük bir arıza çıkmas olasıdır.
Bu yazılanları okuduktan sonra bir kez de olaya buradan bakabilmenizi umuyorum. Yok hayır ille de öbür türlü ise 'hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu' yu hatırlatmaktan başka laf kalmıyor.
Mazot var 2,45 mazot var 1,25. Bunların ikisi de eurodiesel diye satılıyor. Ben mazot aldığım yer ile sürekli sinir harbindeyim, ne başakkart ne üretici kart kabul ediyor, ne de vade yapıyor, depo 245 litre, daha hiç bir zaman sayacı 230 bile demedi. 131 serisine 62 litre benzin veren sayaçlar da var memlekette. Benim çevremde ortalama 70 akaryakıt istasyonu olmasına ramen, başakkart ile ödemeye %25 iskonto önerilirken gidip iskontosuz vadesiz adamdan söylene söylene alıyoruz, 527 saatin sonunda servis su toplama kabına bakarak mazotçunuz hilesiz çalışıyor diyor, 5 tonun üstündeki mazotta yarım fincan su birikmemiş. Bunu koyun bir kenara.
İkinci konu, bioyakıtlara bildiğim kadarı ile Türkiyede izin veren tek marka da bu. Diğerleri de Edirnenin batısında serbest iken doğusunda bioyakıtları yasaklıyor. Bunu da koyun bir kenara.
Ambargo altındaki filistinde dizel araçlara bakkaldan çiçek yağı alıp koyuyorlar ve araç gidiyor. Bu da üç.
Toplarsak: Başka marka 150lik bir traktör; yakıt sistemindeki bir problem yüzünden 2 ay dinlenmeye çekilmeyecek demek değildir, çünkü öteki 150lik de ithaldir ve parçaları her bakkalda bulunmaz, her servisi de bu aletin üzerinde uzmanlaşmış değildir. Merkezden gelecek adamın da mutlaka yığınla işi olması muhtemeldir. Parçasının da stok zorunluluğu kapsamı dışında olup okyanusaşırı yerden beklenmesi de mümkün değil değildir. Pahalı Euro da olsa, markaların discount market adını verdikleri alpet-sunpet-erk vb gibi adlarla daha ucuz sattıkları pompalardan da alınan ucuz euro da olda, biodiesel de olsa, çiçekyağı da olsa içinde oktan,setan kıl yün yükselten sonu -ol ile biten yasadışı katkılar yoksa, sistemi tıkayacak partiküller yoksa yani adı ne olursa olsun yakıt olarak tanımlanan girdi 'hilesiz' ise benim tezim çiçekyağı da dahil bu marka tıkır tıkır yürür gider. Sadece A1 Eurodiesel kullanırsanız yağı 500 saatte, bio yakıtlar kullanırsanız 250 saatte değiştirmeniz önerilir. Ayrıca motor yağı olarak da bio yağları kullanabileceğiniz size söylenir. Sadece viskozitesini bilmeniz yağın ömrünü belirlemeniz için gereklidir. Burada kullanıcıya düşen iş bu büyüklükte bir makina kullanıyorsa 5 ya da 10 tonluk bir depo edinip, ekonomik durumuna göre mazotunu litre olarak da kendi ölçerek alıp, gerekli yeter süre dinlendirerek kullanması sorunlarının bir kısmını yok edebilmesi için şayan-ı tavsiyedir. Ya da akaryakıt tedarikçisini çok iyi seçmelidir. Dikkat edilmez ise ciddi bedeller ödenerek alınan makinası en olmadık zamanlarda dama diyebilir. Ve her sokakta servisi olan ve her bakkalda parçası olan markayı tercih etmiş olmakla, elindeki model genel servis bilgisine göre biraz teknolojik kaldığı için daha uzun sürelerde de parça ve servis alabilme riskinin yok olmadığı gerçeği ile tanışabilir.
Sonuç olarak, bu markanın deposuna, karterine, hidrolik düzenine istediğiniz yağ ya da yakıtı koyup gazlayabilirsiniz. 1 tek şart var ne koyduğunuzdan emin olacaksınız. Siz bunu kontrol edemiyorsanız, tek seçeneğiniz daha düzgün bir satıcı aramaktır. Arızayı giderip aynı alışkanlıkları sürdürürseniz makinanın farklı bir yerinden de daha büyük bir arıza çıkmas olasıdır.
Bu yazılanları okuduktan sonra bir kez de olaya buradan bakabilmenizi umuyorum. Yok hayır ille de öbür türlü ise 'hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu' yu hatırlatmaktan başka laf kalmıyor.