Fiat 640 Common Rail, Turbo, İntercooler, LDA ve Egzoz


Merhaba

78 model fiat 640 traktörümüz var. 4 silindirli motoru var. Aynı anda Common Rail enjeksiyon, Turbo, İntercooler ve LDA takılabilir mi? veya hangileri takılabilir?
Common Railin sanırım kendi beyni oluyormuş veya ben yanlış öğrendim. Bu sistemlerin hepsi eklendiğinde nasıl bir performans artışı olur?

Ve Traktörü bahçe traktörü bahçe lerde de kullandığımız için egzozun turbo sonrasında altta olması lazım. Fiat traktörlerde turbo takıldıktan sonra alttan egzoz olanlar var mı?
 
Turbo ve intercoller takılabilir, performansa olumlu yönde etki eder, LDA biraz daha zor, pompaya uyar mı onu araştırmak lazım.

Common rail işi çok zor, komple çıkma motor bulunup takılabilir belki.

Bunlar uygulansa bile 640 ın diğer teknik özellikleri yani şanzıman, kendi ağırlığı, hidrolik kaldırma kapasitesi gibi eksik kalacaktır, yine tam manasıyla üst düzey bir makine olmayabilir..
 
Common rail takılır mı diye soruyu hiç sorma, onu boşver.
Hafif basınçlı turbo takılabilir, hafif basınçlı turbo olursa intercol radyatore çok gerek olmaz, olursa iyi olur da ucuza bulursan.
Bence 640 ı çok güçlendirmeye gerek yok, tek çeker olduğu için. 80 beygire güclense 5 li pulluk takılacak halı yok ya, patinaja düşmez mi sık sık.
Ben 480 kullandım, 640 dozer onun yanında.
 
Common rail takılır mı diye soruyu hiç sorma, onu boşver.
Hafif basınçlı turbo takılabilir, hafif basınçlı turbo olursa intercol radyatore çok gerek olmaz, olursa iyi olur da ucuza bulursan.
Bence 640 ı çok güçlendirmeye gerek yok, tek çeker olduğu için. 80 beygire güclense 5 li pulluk takılacak halı yok ya, patinaja düşmez mi sık sık.
Ben 480 kullandım, 640 dozer onun yanında.
Dozer mi? Kontrolsüz güç güç değildir! Gaza bastıkça patinaj ediyor.
 
Fiat 640 , iyi çeken bir traktördür, hafif basınçlı bir turbo eklenebilir.
LDA , rampa tırmanmalarda güçten kesilmeyi biraz azaltıyor.
CRDi , Common rail direct injection , ortak yollu direkt püskürtme, sistemi performansa etkisi fazla olmaz.
Fakat sürüşe etkisi olacaktır.
Yüklenen motor haritasına göre
Sabit tork aralığı , devir konumları .
Sabit güç aralığı devir konumları ,
Tork güç eğrisi kesişim devir konumları ,
Motor max çalışma devri ,
Tork artış rezervleri , sürüşü etkileyecektir.
Motorun zamanlama kayıpları , operatörlük devirlerinde değişimler yapmakta mümkündür.
Fiat motor genel karakteristik ;
1500 rpm max tork devri ,
1700 rpm tork, güç çizgisi kesişim devri ,
1900-2300 rpm sabit güç aralığı ,
2500 rpm max çalışma devri şeklindedir.
Örneğin NH T6000 serisinde ,
Tork,güç çizgisi kesişim devri 1950 rpm devire çekilmiş ,
Kuyruk mili işlerinde 1950-2000 rpm devirle çalışmalarda iyileşme sağlanmıştır.
Motorun en ideal çalışma devri , tork,güç çizgisi kesişim devri olmakta.
NH T4000 seride, kuduruk gibi tork yedeği bulunmakta.
NH 8286S model , bahçeler için gayette güçlü bir traktör.
Fiat 640 a gaz verdiğimizde 1900-2100 rpm aralığında biraz büyükçe iç patlamalar yapan motor hissiyatı varken
Landini 5 100 modelde bu iç patlamalar daha minik minik hissiyat taşıyor.
Madem bahçede traktörü kullanacaksınız ,
Same Frutteto 80 ,
1400-1600 rpm sabit tork aralığı , 1900-2200 rpm sabit güç aralığı ,
Biraz stabil çalışmalı olsa da sizin ihtiyaçlarınızı iyi karşılayacak bir traktör olabilir.
 

Benzer Konular