Hattat serilerinden hangisini önerirsiniz

30.01.2008
254
242

Merhaba arkadaşlar turbo 480 fiati satıp sıfir Hattat almayı düşünüyorum. Aklımdaki 285 s 295 s yada t4100 Hattat. Ayrıca c serilerine bakmadım. 85 beygir üstü traktör ileriye yönelik hep düşüncemde. Aranızda kullananlar nasıl bu traktörler. T seriler elektronik diye biliyorum. S şeridi ve T serisinde motor herşey aynı ama tarlada iş çrkis kuvvet durumları nasıl bunların. İllaki kronik sorunlar vardır.
 
İllaki hattat olacaksa; 285, 295, 398 gibi bilindik ve yedek parçaları temini kolay modelleri tercih etmeniz lehinize olacaktır. Çekiş ve performansı da çok güzel bu modellerin.

Modern hattat serileri civarımda yaygın olmadığı için pek bilgim yok.
295 yada 4100 var aklımda. Klasik serilerin eksoz ortada olması görüşü bozuyor. Klasik seriler mekanik ve herzaman ilerleyen zamanda arıza için avantaj. Lakin 398 oda eksoz ortada ama 2200 devirde sınırlandırılmış ve neden öyle akılda şüphe
 
Merhaba arkadaşlar turbo 480 fiati satıp sıfir Hattat almayı düşünüyorum. Aklımdaki 285 s 295 s yada t4100 Hattat. Ayrıca c serilerine bakmadım. 85 beygir üstü traktör ileriye yönelik hep düşüncemde. Aranızda kullananlar nasıl bu traktörler. T seriler elektronik diye biliyorum. S şeridi ve T serisinde motor herşey aynı ama tarlada iş çrkis kuvvet durumları nasıl bunların. İllaki kronik sorunlar vardır.
480den sonra 100 beygir bandı ciddi büyüme demek ekipmanların değişmesi lazım kendim busene 3065 aldım gayet memnunum manevrası tekçeker traktör gibi pratik makine 2200 devir olayıda hattatla değil perkinsin motor yapısından erkuntta aynı ama zaten okadar devire gerek varmı çünkü motor 1400 devirde bile çok güzel güç üretiyor
 
2018 model 285 kullanıyorum. Tarla performansı çok iyi. Güç kısmında sorun yok ama elektrik aksamı berbat. Sürekli role veya kablo yakıyor. Hergün yeni bir sorun. Hidrolik sıkıntılı. Yenilerini bilmiyorum ama 1,5 ton ancak kaldırır. Stop halinde onu da havada tutmaz. Kötü yanları da bu....
 
480den sonra 100 beygir bandı ciddi büyüme demek ekipmanların değişmesi lazım kendim busene 3065 aldım gayet memnunum manevrası tekçeker traktör gibi pratik makine 2200 devir olayıda hattatla değil perkinsin motor yapısından erkuntta aynı ama zaten okadar devire gerek varmı çünkü motor 1400 devirde bile çok güzel güç üretiyor
Taktir konu sahibinin, hattatın genel problemi kabin darlığı 185 boyum var arkadaşımın 4090ı rahatlıkla kullanıyorum 3065 yada gold serisine bindiğimde frenlerle gaz karışıyor kullanımı çok zor
 
Herkese iyi forumlar :)
Ben Eskişehir'de endüstriyel tasarım okuyorum ve traktör/biçerdöver kabini tasarlıyoruz. Ben de siz deneyimli insanlara bazı sorular sormak istedim. Yardımcı olursanız çok mutlu olurum.


Kabin içinde hangi özellikleri daha sık kullanıyorsunuz?
Kabin içi ışıklandırma konusunda hangi özellikleri tercih ediyorsunuz?
Geceleri veya düşük ışıklı ortamlarda nasıl zorluklar çekiyorsunuz?
Toz görüşünüzü nasıl etkiliyor?Bir çözümünüz var mı?
Bir de önerdiğiniz kabin modelleri var mı? Şimdiden çok teşekkür ederim.
 
Herkese iyi forumlar :)
Ben Eskişehir'de endüstriyel tasarım okuyorum ve traktör/biçerdöver kabini tasarlıyoruz. Ben de siz deneyimli insanlara bazı sorular sormak istedim. Yardımcı olursanız çok mutlu olurum.


Kabin içinde hangi özellikleri daha sık kullanıyorsunuz?
Kabin içi ışıklandırma konusunda hangi özellikleri tercih ediyorsunuz?
Geceleri veya düşük ışıklı ortamlarda nasıl zorluklar çekiyorsunuz?
Toz görüşünüzü nasıl etkiliyor?Bir çözümünüz var mı?
Bir de önerdiğiniz kabin modelleri var mı? Şimdiden çok teşekkür ederim.
Akşam çalışmalarında Arka cam tozlanması görüşü engelliyor kabin içine takım koyacak bir göz olması çok iyi olur
 
  • Beğen
Tepkiler: Oğulcan Durgun

NH al ya da case en azından piyasası var. Hattat kötü değil fakat malının arkasında durmuyor. Eski serileri konfor yoksunu. Yeni seriler teferruatlı. Erkuntun kronik sorunu fazla özellikle zflerde 4 çeker sistemi sorunlu. Carraro fena değil.
 
295 yada 4100 var aklımda. Klasik serilerin eksoz ortada olması görüşü bozuyor. Klasik seriler mekanik ve her zaman ilerleyen zamanda arıza için avantaj. Lakin 398 oda eksoz ortada ama 2200 devirde sınırlandırılmış ve neden öyle akılda şüphe
Devir sınırlandırması rodajdaki traktörler için yapılır.
Perkins 1104d-44ta ;
1100-1200-1500 rpm sabit tork aralığı ,
2000-2300 rpm stabile yakın, düz çizgi sabit güç aralığı ,
2200 - 2300 rpm tam düz çizgi sabit güç aralığı ,
2500 rpm max çalışma devri vardır.
En az yakıt bölgesi devirleri 1400-1800 rpm aralığında olur.
Rodaj bitiminde motor devri 2500 rpm kullanılabilir.
Asfalt rampayı kaptırma yaparak çıkma konusunda vitesler uyumsuz olur.
Motorun zamanlama kayıpları 2300-1500 : 800 rpm 'dir .
Hattat 295 , 2500 rpm motor devrinde 36 km/h hız yapıyor.
Dip gaz rampaya sardık, sırayla vites düşecez ,
Buçuk vites atsak , motor toplamayabilir , tam vites düşsek traktör yığdırma yapıp küsebilir.
Akışkan bir sürüş için 600 rpm aralıklı vites kullanmak gerekebilir.
2200 rpm den 1500 rpm devire sıkışmada motor daha dengeli toparlar.
6 ileri 2 geri şanzımana buçuk eklendi 12 ileri 4 geri şanzıman oldu.
geri 1. vites, 2. vites hızına alındı, yenilik oldu.
24 ileri 12 geri şanzıman geldi , yine yenilik oldu , olmasına da.
Şanzıman hızlandırıldı, buçuk vites araları 500 rpm oldu.
Motorların torkları yükseltildi.
2300 rpm den 1200 rpm devire vites düşmelerde motor yine iyi toparlar oldu.
1800 rpm den 1300 rpm devire vites düşmelerde motor yine iyi toplar.
Gel nemi lazım , kuyruk mili işlerine girince ,
Motor , şanzıman uyumu olarak Fiat 80 66S veya Same Explorer 85T gibi uyum göremeyiz.

Kuyruk mili 540 devri motor devri 2100 rpm devire konumlasak , balye ve silaj makinesinde normal 540 rpm devir kullansak , en az yakıt bölgesi devirleri içinde olmuyor.
Kuyruk mili 540E devri motor devri 1500 rpm devire konumlasak , sıra başı dönüşlerde yürüyen uyumu zayıflıyor.

Hem sırada hem de sıra başı dönüşünde aynı vites kullanılırsa günlük çalışmada %10 balye bağlama da kayıp olur.
Kuyruk mili kapatmadan yarım vites yükselerek yeni sıraya girilir.
 
Herkese iyi forumlar :)
Ben Eskişehir'de endüstriyel tasarım okuyorum ve traktör/biçerdöver kabini tasarlıyoruz. Ben de siz deneyimli insanlara bazı sorular sormak istedim. Yardımcı olursanız çok mutlu olurum.


Kabin içinde hangi özellikleri daha sık kullanıyorsunuz?
Kabin içi ışıklandırma konusunda hangi özellikleri tercih ediyorsunuz?
Geceleri veya düşük ışıklı ortamlarda nasıl zorluklar çekiyorsunuz?
Toz görüşünüzü nasıl etkiliyor?Bir çözümünüz var mı?
Bir de önerdiğiniz kabin modelleri var mı? Şimdiden çok teşekkür ederim.
Massey Ferguson 300 Serisi HiLine+ kabinler her zaman favorim olmuştur. Döneminde orta ölçekli çiftliklere hitap eden, üst segment olmayan bir seri olmasına rağmen görüş açısı, ısıtma ve soğutma sistemi (göğüsteki kalorifer ve tavandaki klima menfezleri) , ses yalıtımı, sağlamlık ve uzun ömürlülük açısından kullanıcıya üst düzey konfor sağlıyor.
Mesela kapılarında takımlar için cepler de var.
Toz konusunda, düşey bombeli camlar güneş ışığına karşı iyi olsa da toz tutabiliyor, düz camlar toz tutmuyor.
Kabin içi ışıklandırma konusunda, benim için sol kapı önündeki yeterli oluyor. Soğuk havalarda yemek yerken önümü görebileyim yeter. Belki tavan döşemesinin kenarlarına göz yormayacak şiddette gün ışığı led gizlenerek soldaki lambanın switchine bir basamak daha eklenmek suretiyle tesisata dahil edilebilir.
Kabin basamak üstüne aydınlatma koyulabilir, kapıdaki pres switche bağlanır, kapı açılınca basamak aydınlatması yanar. Hatta sensör eklenip gündüz yanması engellenebilir.
Kesinlikle bel hizasının altında kalorifer tesisatı olmalı. Tavandan gelen sıcak hava hiçbir işe yaramıyor ayaklarım üşüdüğü zaman :)
Cnh ve Deere’daki eğitmen koltuğu altındaki depolama alanları çok mantıklı. Eğitmen koltukları daha alçakta ve sırtları daha yüksek, böylece çok daha rahatlar. Sağ tarafta bardak ve telefon gözü şart.
 
  • Beğen
Tepkiler: Oğulcan Durgun
Massey Ferguson 300 Serisi HiLine+ kabinler her zaman favorim olmuştur. Döneminde orta ölçekli çiftliklere hitap eden, üst segment olmayan bir seri olmasına rağmen görüş açısı, ısıtma ve soğutma sistemi (göğüsteki kalorifer ve tavandaki klima menfezleri) , ses yalıtımı, sağlamlık ve uzun ömürlülük açısından kullanıcıya üst düzey konfor sağlıyor.
Mesela kapılarında takımlar için cepler de var.
Toz konusunda, düşey bombeli camlar güneş ışığına karşı iyi olsa da toz tutabiliyor, düz camlar toz tutmuyor.
Kabin içi ışıklandırma konusunda, benim için sol kapı önündeki yeterli oluyor. Soğuk havalarda yemek yerken önümü görebileyim yeter. Belki tavan döşemesinin kenarlarına göz yormayacak şiddette gün ışığı led gizlenerek soldaki lambanın switchine bir basamak daha eklenmek suretiyle tesisata dahil edilebilir.
Kabin basamak üstüne aydınlatma koyulabilir, kapıdaki pres switche bağlanır, kapı açılınca basamak aydınlatması yanar. Hatta sensör eklenip gündüz yanması engellenebilir.
Kesinlikle bel hizasının altında kalorifer tesisatı olmalı. Tavandan gelen sıcak hava hiçbir işe yaramıyor ayaklarım üşüdüğü zaman :)
Cnh ve Deere’daki eğitmen koltuğu altındaki depolama alanları çok mantıklı. Eğitmen koltukları daha alçakta ve sırtları daha yüksek, böylece çok daha rahatlar. Sağ tarafta bardak ve telefon gözü şart.
ayrıntılı cevabınız için ne kadar teşekkür etsem az, çok sağ olun
 
Herkese iyi forumlar :)
Ben Eskişehir'de endüstriyel tasarım okuyorum ve traktör/biçerdöver kabini tasarlıyoruz. Ben de siz deneyimli insanlara bazı sorular sormak istedim. Yardımcı olursanız çok mutlu olurum.
Kabin içinde hangi özellikleri daha sık kullanıyorsunuz?
Kabin içi ışıklandırma konusunda hangi özellikleri tercih ediyorsunuz?
Geceleri veya düşük ışıklı ortamlarda nasıl zorluklar çekiyorsunuz?
Toz görüşünüzü nasıl etkiliyor? Bir çözümünüz var mı?
Bir de önerdiğiniz kabin modelleri var mı? Şimdiden çok teşekkür ederim.
Koltuğa oturduğumuzda ilk yaptığımız iş ;
Koltuk ayarlarını yapmaktır, özellikle bel desteği çok iyi olmalıdır.
Aynalar ve direksiyon ayarlanır.
Aynalar römork kenarını gösterecek şekilde açılabilmelidir.
El freni kontrol edilir.
Çeker kumandası çok kullanılır.
Kabin içi ışıklar zayıf olduğundan bir metrelik gün ışığı şerit LED kullanışlı oluyor.
Kabin içinde cam kırmak için güvenlik çekici bulunmalıdır.
Yoksa normal bir çekici asabileceğimiz askı aparatı olmalıdır.
İçecek gözü olmalıdır.
Renkli cam %10-20 kullanılması gerekir.
Oval camlar yazın sıcakta yakıyor, klima ise soğutup hasta ediyor.
Camlarda buğu olmamalıdır.
Kapılar yarım açılabilmelidir veya ön cam açılabilmelidir.
Sileceklerin silme yüzeyi geniş olmalıdır.
Sinyaller kabin üst köşelerinde olmalıdır.
Ekipman taşırken de sinyaller görülmelidir.
Çamurluk üzerindeki sinyaller çamurda görünmez oluyor.
Çayır makinesinden taş fırlarsa yan cam veya arka cam inebiliyor.
Güvenlik ızgarası takabileceğimiz bağlantı yerleri koyulabilir.
Kabini traktörden ayıracağımız zamanda üstten bağlantı yapabileceğimiz halat yeri bırakılmalıdır.
Kabinin üstüne çıktığımızda tavanı sağlam olmalıdır.
 

Benzer Konular