Hava filtresi yerine fan sistemi




Arkadaşlar bugün sahibinden.com da gezinirken dikkatimi çekti MF de alternatör arkasına hava üfleyen bir parça takıp traktör un emme manifoltuna girmiş ler bu sağlıklı bişey mi havanın filtreleme den motor a girmesi ben ilk defa gördüm bı MF hastası olarak:) aklıma eski fendt lerde turbo Matik felan deniliyordu ya öyle bişey mi yapmak istemişler anlayamadim
 
  • Beğen
Tepkiler: rahimavci
Arkadaşlar bu auxpower diye geçiyor.Marş dinamosu sökülüp bu takılıyor.Bir ucu hava filtresine takılıyor hava filtresinden aldığı havayı içindeki tribün sayesinde hızlandırarak motora basıyor.Bunu uygulayanlarla konuştum hatta taktıkları kişilerlede konuştum.işe yaradığını söylediler.Benim konuştuğumda 2500 3000 lira civarıydı.Bende taktırmayı düşündüm ama benim traktörde o parçanın sığacağı alan yok o yüzden kaldı gştti
 
Turbo egzoz manifoldundan gelen hava ile bir pervane çevirir, bu pervane bir mil ile başka pervaneye bağlıdır, arkadaki pervane dönünce öndeki de döner, öndeki dönen pervanenin bastığı hava motora girilir.
Eğer egzoz yerine kasnak yardımı ile güç alınıp fan çevrilir ve motora girilirse buda supercharger oluyor, burda da bu şekilde supercharger yapmışlar.

Supercharger turbodan daha zordur kasnak olduğu için, ancak gücü direk kayışla kranktan aldığı için çok daha tepkiseldir.
Gaza basılır motorda patlama olur krank dönerken supercharger hava basar, turbonun hava basması için patlamanın bitip egzoz manifoldunda gitmesi egzozdaki fanı çevirmesi gerekir, supercharger turboya göre daha stabil bir sistemdir, güç devir grafiğine bakıldığında abi bir zıplama görülmez ancak turboya göre dezavantajı motordan güç çalmasıdır. Tıpkı klima pompasının güç çalması gibi supercharger da güç çalar ancak bastığı havadan dolayı çok daha fazla güç alırsınız.
Motor 80 beygir +20 beygir turbo/ - tepki
Motor 80 beygir +20 beygir charger/ -3 bg

Gibi bir durum var
 
Turbo egzoz manifoldundan gelen hava ile bir pervane çevirir, bu pervane bir mil ile başka pervaneye bağlıdır, arkadaki pervane dönünce öndeki de döner, öndeki dönen pervanenin bastığı hava motora girilir.
Eğer egzoz yerine kasnak yardımı ile güç alınıp fan çevrilir ve motora girilirse buda supercharger oluyor, burda da bu şekilde supercharger yapmışlar.

Supercharger turbodan daha zordur kasnak olduğu için, ancak gücü direk kayışla kranktan aldığı için çok daha tepkiseldir.
Gaza basılır motorda patlama olur krank dönerken supercharger hava basar, turbonun hava basması için patlamanın bitip egzoz manifoldunda gitmesi egzozdaki fanı çevirmesi gerekir, supercharger turboya göre daha stabil bir sistemdir, güç devir grafiğine bakıldığında abi bir zıplama görülmez ancak turboya göre dezavantajı motordan güç çalmasıdır. Tıpkı klima pompasının güç çalması gibi supercharger da güç çalar ancak bastığı havadan dolayı çok daha fazla güç alırsınız.
Motor 80 beygir +20 beygir turbo/ - tepki
Motor 80 beygir +20 beygir charger/ -3 bg

Gibi bir durum var
Turbo ve supercharger ile ilgili youtube üzerinde anlatan adamlar isimli ODTÜ makine mezunu gençlerin videoları var onlara göz atabilirsiniz
 
Arkadaşlar bu auxpower diye geçiyor.Marş dinamosu sökülüp bu takılıyor.Bir ucu hava filtresine takılıyor hava filtresinden aldığı havayı içindeki tribün sayesinde hızlandırarak motora basıyor.Bunu uygulayanlarla konuştum hatta taktıkları kişilerlede konuştum.işe yaradığını söylediler.Benim konuştuğumda 2500 3000 lira civarıydı.Bende taktırmayı düşündüm ama benim traktörde o parçanın sığacağı alan yok o yüzden kaldı gştti
2 3 civarı ise o para biraz pahali.cunki yakın zamanda geçen hafta arkadaşım MF 165 e işçilik pompa enjektör ayarı ve turbo seti dahil 7 bin TL ye maloldu
Switchzen marka Saffer felan uyduruk değil yani..3 bin lira ben şahsen baglamam
 
2 3 civarı ise o para biraz pahali.cunki yakın zamanda geçen hafta arkadaşım MF 165 e işçilik pompa enjektör ayarı ve turbo seti dahil 7 bin TL ye maloldu
Switchzen marka Saffer felan uyduruk değil yani..3 bin lira ben şahsen baglamam
Şuan montaj dahil 3000+kdv yazmışlar.Bunların dediği turboya göre uygun ve motora yüklenmiyor diyor.kullanmadan bişey demek zor
 
  • Beğen
Tepkiler: The_Hoca

Turbo araçlarda, turbonun hareketini, direk motorun krankından devir alan modellerde bulunur.
Mercedes Kompressör araçlarda olduğu gibi.
Bu sistemde hareketi motorun krankından almış, sonuçta motora yeterli hava göndermek amaçlanmış.
Rakım yüksek olan yerlerde faydası olacağı gayet açıktır.
 
Peki havayi bastiniz da mazot ne olacak, ayni yuzdeyle mazotu da fazla vermeniz lazim. Yoksa hava/ mazot orani duser. Her kit her motora uymaz, yakit pompasiyla uyumlu olmali. Fazla hava gucu artirsaydi baglarlardi bir buyuk komresor olur biterdi.
 
  • Beğen
Tepkiler: ozvatan7056
Motora fazla hava basinca beygir gucu artar dusuncenizin kaynagi ne? Motor hava yakmiyor ki. Rakim gibi nedenlerle havadaki oksijen miktari azsa, yeterli yanmayi, tam yanmayi saglamak icin bu sistem iyidir. Ya da fazla yuk nedeniyle motor gucu yetmeyecekse az bir destek verir.
 
Bu yapılan sistemin daha çok atmosferik motorlar için tasarlandığını,bayılmayı kesmek ve çekişi artırmak amaç.Atmosferik bir motora turbo atıldığında motor ömrü azalır deniliyor.Azalmaması için bazı parçalarr ddğişmeli deniliyor ama bu sistemde motorun zarar görmediği ömrünün kısalmadığı söyleniyor.Tabi bu üreticinin söylemi.Fayda illaki sağlayacaktır çünkü oksijeni çoğaltacak ve pervane sayesinde hızlandırdığı için bi nebze soğuyacaktır.Ben kaç defa konuştum taktırmak için ama benim ne klşma motoru nede marş dinamosunu çıkardıktan sonra uyacak alan yok.uğraşmak lzm
 
Motora fazla hava basinca beygir gucu artar dusuncenizin kaynagi ne? Motor hava yakmiyor ki. Rakim gibi nedenlerle havadaki oksijen miktari azsa, yeterli yanmayi, tam yanmayi saglamak icin bu sistem iyidir. Ya da fazla yuk nedeniyle motor gucu yetmeyecekse az bir destek verir.
yanma odalarına giren hava ne kadar çok temiz ve soğuksa yanma oranı o kadar fazla olacaktır çiğ atma denilen yakılmadan atılan yakıt oranı düşecektir burda söylenen motorun hava yakması değil havayla beraber yakıtı daha fazla yakma (patlama) oranı
 
Motora giren mazot miktari artmayacak ama hava artacaksa oksijen artms demektir, yanma tam olacagindan bir miktar guc artisi verir.
Unutmamak gerek, motoru yapan bunu neden koymamis? Soguk temiz hava basinca , basinc yuksekse fazla hava girisi sikisma oranini zorlayabilir. Hesapsiz yapmamak lazim, iyi yanma beklerken tam sikismadan patlatma yapilirsa motor kotu bozulur. Silindir hacmi ve sikistirma oranini hesaplamadan yapmamak iyidir. Motoru cizip, hesaplayip yapan koca firmalar bilmiyor ben ve ustam biliyor demek dogru mu ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mltyusuf
Motora giren mazot miktari artmayacak ama hava artacaksa oksijen artms demektir, yanma tam olacagindan bir miktar guc artisi verir.
Unutmamak gerek, motoru yapan bunu neden koymamis? Soguk temiz hava basinca , basinc yuksekse fazla hava girisi sikisma oranini zorlayabilir. Hesapsiz yapmamak lazim, iyi yanma beklerken tam sikismadan patlatma yapilirsa motor kotu bozulur. Silindir hacmi ve sikistirma oranini hesaplamadan yapmamak iyidir. Motoru cizip, hesaplayip yapan koca firmalar bilmiyor ben ve ustam biliyor demek dogru mu ?
ona bakılırsa hiçbir modifikasyon yapılmaz yapılamazdı scania 580 620 730 aynı blok adamlar biraz üstünde oynayıp 100 küsür hp güç 500 nm tork artışı sağlıyor zamanında teknoloji ona müsade etmiş traktör uygun maliyetli olsun istenmiş olabilir
 
  • Beğen
Tepkiler: Metehan39
Peki havayi bastiniz da mazot ne olacak, ayni yuzdeyle mazotu da fazla vermeniz lazim. Yoksa hava/ mazot orani duser. Her kit her motora uymaz, yakit pompasiyla uyumlu olmali. Fazla hava gucu artirsaydi baglarlardi bir buyuk komresor olur biterdi.
Fosil yakıtlı araçlar içten yanmalı ve içten patlamalı diye 2 ye ayrılır.
İçten patlamalı olanlarda ateşleme için buji kullanılmaz, yakıt enjektörlerden püskürtülür ve basınçlı hava sayesinde tutuşarak patlar, basınç tüm silindirin içinde eşit olarak dağıldığı için yakıt da düzenli bir biçimde yanar.
Otto çevriminde yani benzinli motorlarda bu ateşleme işlemi kendiliğinden gerçekleşmez çünkü dizel çevrimindeki gibi yüksek sıkıştırma oranına sahip değildir bu yüzden yakıtın bir buji yardımı ile ateşlemesi gerekir, eğer hava yakıt oranı çok iyi değilse püskürtülmüş benzinin tamamı tutuşamaz çünkü hava yakıt karışımı homojen olmadığı için yanma piston yüzeyinin tamamında yaşanmaz ve verimsiz bir çalışma olur. Dizelde benzinin aksine patlama yüksek basınç sayesinde yaşandığı için çok aşırı homojen hassas bir karışım gerçekleşmesine gerek yoktur benzin gibi el ele tutuşup sırayla yanmazlar, hepsi aynı anda yanar. Dizel araçlarda da pompa ayarı vardır ancak benzinli araçlardaki kadar kritik önemli değildir, dizel bu konuda daha toleranslıdır
 

Motora fazla hava basinca beygir gucu artar dusuncenizin kaynagi ne? Motor hava yakmiyor ki. Rakim gibi nedenlerle havadaki oksijen miktari azsa, yeterli yanmayi, tam yanmayi saglamak icin bu sistem iyidir. Ya da fazla yuk nedeniyle motor gucu yetmeyecekse az bir destek verir.
Motorun çalışması için silindir içinde hava sıkıştırılıp yakılır, yanma sonucu sıkışmış olan hava ısınarak genleşir ve genleşme sonucu pistonlu hareket ettirir. Silindire ne kadar çok sıkışmış hava basarsanız ne kadar yüksek sıkıştırma oranlarına çıkarsanız o kadar verimli bir yanma gerçekleşmiş olur, çünkü birim yakıt başına daha fazla hava düşer buda birim yakıt başına daha fazla sıkışmış hava dolayısıyla daha fazla patlama gücü demek buda beygir gücünde artış anlamına geliyor. Ancak önemli olan nokta şu, turbo basıncı ile birlikte sıkışma arttığı için içeri basılan hava ısınır ve sıcak havayı yakmak soğuğa göre daha verimsizdir, bu yüzden turbo ile beraber intercooler takılmalıdır, intercooler basılan havayı soğutur buda daha sağlıklı verimli ve serin çalışan bir motor demektir
 
H
Bu yapılan sistemin daha çok atmosferik motorlar için tasarlandığını,bayılmayı kesmek ve çekişi artırmak amaç.Atmosferik bir motora turbo atıldığında motor ömrü azalır deniliyor.Azalmaması için bazı parçalarr ddğişmeli deniliyor ama bu sistemde motorun zarar görmediği ömrünün kısalmadığı söyleniyor.Tabi bu üreticinin söylemi.Fayda illaki sağlayacaktır çünkü oksijeni çoğaltacak ve pervane sayesinde hızlandırdığı için bi nebze soğuyacaktır.Ben kaç defa konuştum taktırmak için ama benim ne klşma motoru nede marş dinamosunu çıkardıktan sonra uyacak alan yok.uğraşmak lzm
Bu aslında düşük basınçlı bir turbo sistemi gibi, hatta turbo demek bile doğru olmaz, çünkü her fan tipi sıkıştırma yapamaz, sıkıştırma yapabilmesi için santrifüj tipi fan ve özel pervane tasarımı yapılır, yani örneğin saç kurutma makinesinin bir fanı vardır ve hava basar ancak sıkıştırma yapamaz, önü tıkandığı anda hava basamaz. Turbo üreticileri bu iş için özel olarak aerodinamik alanında uzman mühendisler çalıştırırlar ve çok kez test yapılarak uygun fan tasarımı yapılır.
 
  • Beğen
Tepkiler: KIZILTAN

Benzer Konular