Hava filtresi yerine fan sistemi


Yani bir fabrika 80 hp modeline 2000 TL harcayip bu sistemi takar, 100 hp yapar, yuksek fiyattan satabilir. Oyle mi? Bu fabrika sahipleri aptal mi yani, 2000 TL harca 20 hp artir pahaliya sat , akillari yok mu bunlarin, onlarin kafasi calismiyor biz biliyoruz diyorsunuz. Yuz beygir traktor Ile seksen beygirin fiyat farki ne? Neden bu kardan vazgeciyorlar?
 
Yani bir fabrika 80 hp modeline 2000 TL harcayip bu sistemi takar, 100 hp yapar, yuksek fiyattan satabilir. Oyle mi? Bu fabrika sahipleri aptal mi yani, 2000 TL harca 20 hp artir pahaliya sat , akillari yok mu bunlarin, onlarin kafasi calismiyor biz biliyoruz diyorsunuz. Yuz beygir traktor Ile seksen beygirin fiyat farki ne? Neden bu kardan vazgeciyorlar?
Hocam gerekli finansman sağlansın tümosanın sıralı 4 silindir 4 litre motorundan 500 beygir güç alırım.
Toyotanın supra isimli aracına bakabilirsiniz. Fabrika çıkışı 280 beygir 6 silindir 3 litrelik motor, sadece yüksek basınçlı turbo ile 600 beygire çıkıyor. Eğer gerekli güçlendiremeler yapılırsa 1000-2000 beygir gibi güçlere dahi çıkıyorlar. E bu turbo çokmu iyi? Hayır
Turbonun dezavantajı motorun ömrünü kısaltmasıdır, siz fabrika çıkışı 100 beygir bir traktöre sahip olun daha büyük turbo takıp bunu 140 beygir yapın 20.000 saatte rektefiye istiycek olan motor 15.000 belki 12.000 saatte rektefiye istiyecektir, yüksek turbo basıncı motorun daha sert çalışması demek. Fabrika çıkışı 100 beygir traktörü 110-115 beygire çıkarırsanız bu tolerans dahilinde aracın yürütebileceği bir güçtür. Ancak 50 beygir traktörü 65-70 beygire çıkarırsanız bu %30-%35 gibi bir oranda güç artışı demek ki aracın ömrü için uzun vadede sağlıklı değildir.
Bu örneğin aksine 100 beygir araçta 115 beygir %10-%15 oranında bir artış demektir.
Otomobillerde dyno adı verilen bir makineye bindirilerek kaç beygir güç artışı kazanıldı okunuyor ve bu değerlere göre ayar yapılıyor.
Kör kütük turbo takıp 15-20 beygir güç arttırdık demek çok sağlıklı değil, araç dynoya çıkartılıp kaç beygir kazanıldığına bakılmalı, hesapsız kitapsız kör kütük işlem yapılması faydadan çok zarar getirebilir bunun bilincinde olmak önemli
 
  • Beğen
Tepkiler: KIZILTAN
Çoğu marka traktör aynı bloğu aynı piston gömlek grank kullanarak 3 4 farklı güçte motor üretiyor ha fabrika salakmı neden 100 hp çıkabilen motoru 75 hp düşürüp ucuza satıyor derseniz arz talep meselesi pompa enjektör turbo ile oynanıp farklı güçte traktör üretilip satıyor lar çünkü her güce özel blok dökmek aptallık olurdu
 
Aynen metahana katılıyorum..her seriye ayrı blok dökümü yapmaz hiç bı fabrika üst kapak yakıt sistemi pompa eksantrik le aynı bloktan farklı beygir gücü alıyorlar
Caseleri veNH TD 75i 90 a anında uyarlayanlar var bu değişiklikle birde seriden seriiyede fark var mesela MF 168 MF 175 MF 265 aynı blok 236ua bana göre 168 hepsinden ciğerli veya 178 185 188 285 hepsi 248 blok yine aralarında 188 öne çıkıyor ama fabrikasyon verileri ne bakınca atıyorum 178 77 185 e 83 beygir atıyorum bu rakamlari tutarsızlık var.benim tahminim üst kapakta sıkıştırma yay şapka oranlarında farklılık var tabi birde şanzıman seriye göre cer ayna mahruti oranlarındaki en ufak farklılıklar çekişe etken ediyor
 

Benzer Konular