Kubota M6040 Yakıt Testi


İnşAllah Akif. 12. Ayda traktör alacağım ama çok kararsızım 10 aydır düşünüyorum. Aslında karar vermiştim ama malum fiyatlar baya arttı ne alsam diye şaşırdım.
O dert bende yok artık Yunus abi. Zaten alamayağız bu fiyatlarla. Avrupa birliğinden gelen traktörlere önemli bir ÖTV uygulanmadığı için ( AB uyumluluk süreci nedeniyle) ÖTV indirimi gelse bile ( geçen sefer hükümet sağ gösterip sol vurmuştu biz yine de iyimser bakalım) fiyatlara yansımaz. Yani euro arttıkça alma imkanı daha da azalacak. Zamanında garajına fiyat yüksek demeden reşat altını koyanlar voleyi vurdu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yunus sarı
O dert bende yok artık Yunus abi. Zaten alamayağız bu fiyatlarla. Avrupa birliğinden gelen traktörlere önemli bir ÖTV uygulanmadığı için ( AB uyumluluk süreci nedeniyle) ÖTV indirimi gelse bile ( geçen sefer hükümet sağ gösterip sol vurmuştu biz yine de iyimser bakalım) fiyatlara yansımaz. Yani euro arttıkça alma imkanı daha da azalacak. Zamanında garajına fiyat yüksek demeden reşat altını koyanlar voleyi vurdu.
Akif kimse voleyi vurmadı. Garajına Reşat altını koyanlar fiyatı yükseldi diye seviniyor ama karşılığında alacakları çoğu şeyinde fiyatı arttı elde ne varsa o fazlasını getirmedi.

Ticaret yapanlar ayrı onlar kazanıyorlar zaten kazanıyorlardı fiyatlar yükselmedende 5_10_15 kazanıyorlardı şimdide öyle.
 
Tekrardan selamlar. Geçenlerde M6040 ile 32 dekar silajlık mısır ve 12.5 dekar çerezlik ayçiçeği yerlerinin pullukla sürümünü yaptım.

Her ne kadar yatay işlemeyi sevmeyip önermesemde elde alternatifi yok. İlk olarak komşumuzun 4lü Ünlü yaylı pulluğunu taktım. Daha ömceden komşum sürüm yaparken bir ayar çekilmesi gerektiği belliydi. Kafamda 2 plan vardı. Mil kayacak, bu tür inç ayarlı pulluklarda bulunan yan gergi sıkılacaktı. Sahibinin yağmur yüzünden balyası basılamamış danelik mısır yerini sürebilmek için 14 inçe açtığı günü hatırlıyorum, ama o günden beri aklımda takılı kaldı; gergiyi niye sıkmadı? Arada tarla sürerken yanına muhabbet etmeye gittiğimde motorun sağ arka tekerini çiziden yukarı, önünü sağa çekiyordu. Evde mili kaydırdım, bi de gergiye el atayım dedim, boru anahtarı eğildi. Neyse böyle bir deneyim dedim, gittim 32 dekarlık silaj yerine. Onun motoru (M7040) benim kullandığım M6040'ıda sağa çekti. Böyle 1 saat uğraştım, olmadı. Sahibi Aydın abiyi bilgilendirdim, ya inç ayarını düşürecek ya da sanayide uzun bir anahtarla sıktıracak.

Ekli dosyayı görüntüle 53305

Sonra tümoya her zamanki taktığımız Ünlü 5'li 11li pimkesen pulluğu taktım. Motor kısa olduğu için önünü keser sanıyordum fakat hiç sorun olmadı, tümoda biraz sıkıntılıydı( tümo ve ikisi hemen hemen aynı ağırlıkta) . Önde 400kg ek ağırlık ve çift çeker sayesinde önü sağlam basıyordu, arka tümoya göre hafifti anlayacağınız. Neyse, gelelim tarla koşullarına. Tahmini 4 aydır yağmur yağmıyordu. 1 ay öncede silaj biçildiği için tabanda hiç tav yoktu. Bizde işlemesi zor olur diye yağmurlama ile 4'er saat sulamıştık. Yaklaşık 1 hafta geçtikten sonra çok azıcık kesek çıkaracak şekilde sürüme başladım. Pulluğu aldığım TD75'ci en son, en yuka sürecek şekilde son deliğe takmış( sonrada motorum çekiyor diye övünüp, soluğu sanayide alırlar). Onu 3.deliğe aldım. Kulaklar hafif açık kalıyordu. Yinede uygun derinlikteydi. Çünkü bizim köydeki toprağın çok küçük bir kısmını kullanabiliyoruz. 25cm'i geçince alttan kisli toprak çıkıyor, verim düşüyor. Bu sürüm tam sınırdaydı. Toprağı sulamamız sayesinde gayet yumuşaktı. Tarla uzunluğu 195 metreydi, fazla uzun sayılmaz. Tarlanın tam ortasında, enine ağaçlık geçiyordu önceden. Tarla icar, tarla sahibi ağacları söktükten sonra orası hafif tepe olarak kalmış. Normalde takviye 5 ile giderken ( 1800 devir 6.5km/h civarı) o tepeye geldiğimde motor boğuluyordu, bende onu farkettikten sonra hep takviye 4 ( 1800 devir 5km/h) gittim. Köyümüzün toprakları klasik her zaman pulluğun kulaklarını başa çıkana kadar doldurur zaten. Bu şartlarda ve tarlayı gel git şeklinde baya parça parça sürdüm ve ilk pullukta baya vakit kaybetmiştim, pimlik demir bittiğinde bile eve kadar gitmiştim. Yani öyle aman aman 32 dekarın tadını çıkaramadım.

Toplamda 9 saat 55 dakika sürümü ( eve git gel, önceki pullukla oynama, pulluk ayarları için ve pim kestiğinde tekrar takmak için rölantide beklemeler dahil) bitirdim. 16km civarında yol ve 32 dekar silajlık mısır yerini 57 litre yakıt harcayarak bitirdim. Şimdi istatistik zamanı:

Tarla: 32 dekar silaj yeri + 16km yol
Boşa harcanan vakit ve rölanti: kafadan 2 saat
Yakıt: 59 litre
Yakıt: 1.84/1000m² ( tüm boşa harcanan vakitler dahil edildiğinde)
Yakıt:5.95 litre/ saat ( tüm boşa harcanan vakitler dahil edildiğinde)
Süre: 9 saat 55dk ( tüm boşa harcanan vakitler dahil edildiğinde)
İşleme hızı: 3.23 dekar ( tüm boşa harcanan vakitler dahil edildiğinde)

( pulluk kaçık değil, köklerin denk geldiği kulak fazla kabartıyor)
Ekli dosyayı görüntüle 53306

Sonra geçtim 12.5 dekar ayçiçek yerine. Burayıda yine aynı şekilde suladık. Fakat 2 hafta kadar beklediği için daha fazla kesekli bir sürüm oldu. Ayrıca burada hiç bir pulluğu indirmediğim kadar indirdim, 4.deliğe aldım. ( 11 inç kulakların tam sınırıydı, arada arkaya toprak döküyordu) Sırf hem yuka sürüyorsun, hem toprak yumuşak demeyin diye. Sadece toprak üzerinden yorum yapacağız bu denemede. Bu tarla 155 metre uzunluğunda. 80 metre gibi genişliği var. Ortadaki pulluk arasını kapadıktan sonra, bir daha asla pulluk arası açmadım, sırf pulluğun en nefret ettiğim huyu olan tesviyeyi öldürmesi yüzünden. Hep etrafından döndüm. Yeri geldi geri geri başladığım yere gittim son zaman. Yine buradada pulluk temizlense dahi başa çıkmadan doluyordu. Ancak burada bir deneme yaptım. Bu tarla daha kuru ve kesekli ayrıca daha derin sürüldüğü için takviye 4 normal sürüm vitesiydi. 5te motor çok zor yürüyordu. Pulluğu temizledikten sonra vites 5te sıra sonuna kadar aynı motor yükünde, boğulmadan çıkabildim, sürümde güzel oldu ideal hızını bulduğum için, aralar kapanmıştı. Fakat sen gel yine dol. Her sırada temizlemek için uğraşamayacağım için deneme olarak kaldı. Istatistiklere geçelim:

Tarla: 12.5 dekar + 2km yol
Süre: 3 saat 45 dakika
Yakıt: 27 litre
Yakıt: 7.2 litre/saat ( yastıkbaşlarında motoru tekrar kaldırırken ki harcanan yakıt ve önceki tarlada kullandığım takviye 4teki yük ile bu tarkadaki takviye 4teki yük aynı değildi sanırım bu yüzden biraz yüksek çıktı)
Yakıt: 2.16 litre/ 1000m²
Hız: Ortalama 5km/h 1800devir
Işleme hızı: 3.33 dekar ( tarlanın kısa olamasının dezavantajı, önceki yerde düşük çıkmıştı fakat orda çok oyalanıldı,burda pim bile kesmedi, 1 girmede bitirdim)
Derinlik: 25-30cm ( bazı yerlerde kis çıktı)

Benden onay aldı [emoji846]. Yakıt ideal, çok abartmaya gerek yok. Fakat daha uzun, pulluğu doldurmayan toprağa sahip tarla , 1 seferde bitirme imkanım ve 5li 11 değilde 4lü 11li pulluk olsaydı eminim %20 kadar yakıt düşerdi. Performansını beğenemeyenler olabilir. 60 beygir traktörden ne bekliyordunuz ki [emoji2]? Ağır iş içinde , ara işi içinde uygun traktör. Küçük çiftçiler için ana traktör, büyük ve orta ölçekli çiftçiler için geri planda kalacak ama her garaja şart traktör. Bir manevrası var, kelebek görse ömrü uzar. 640 ve tümosan kullanırken "keşke şurdan dönse" dediğim bütün yerleri son manevrayı kullanmadan rahatlıkla dönüyor. 4 teker römork yanaştırmada bulunmaz hint kumaşı.

Tek çekerlere üstünde dandik "fiat" yazıyor diye bi dünya para veriyorlar. Tek çeker almaktansa üstüne biraz daha para koyup sıfır ayarı ömürlük bir traktör alınız, net.

2. Tarlaya ait fotoğraf ve videolar:
http://instagr.am/p/CGZy1XoH40f/ Ekli dosyayı görüntüle 53307Ekli dosyayı görüntüle 53308Ekli dosyayı görüntüle 53309

Yorumlarınızı bekliyorum.
Akif tebrik ederim güzel analiz yapmışsın
Nakit varsa iyi kötü bir çiftçeker al kenara koy
Bizde koca 285 vardı yakıtı bidonlarla taşırdık sattık kurtulduk
Eskilerle bu devirde çiftçilik yapmak zor parça fiyatları ve sanayi işciliği ücretleri çok yükseldi
Ford 3000 nin hidrolik sıkıntı farlar yanmıyor direksiyon dönmüyor frenler tutmuyor tek artısı yakıtı az
Geçen anayola çıkacaktım biraz yokuş yukarıydı frene bastım traktör geriye gitmeye başladı vitesi de geçiremedim zaten çekme belgeli fordla trafiğe çıkmak canlı bombayla gezmek gibi birşey oldu
Iyi kötü erkunt var onunla idare ediyoruz
 
  • Beğen
Tepkiler: Akifİnanç68
Akif kimse voleyi vurmadı. Garajına Reşat altını koyanlar fiyatı yükseldi diye seviniyor ama karşılığında alacakları çoğu şeyinde fiyatı arttı elde ne varsa o fazlasını getirmedi.

Ticaret yapanlar ayrı onlar kazanıyorlar zaten kazanıyorlardı fiyatlar yükselmedende 5_10_15 kazanıyorlardı şimdide öyle.

Yunus abi, aslında kastedmek istediğim şey; 1 birim ürünün fiyatına göre ekipman ve traktör alım gücü fazlayken zamanında yerine koymaları ve kafası rahat, yeni işlerin önünü açacak düzene sahip olmaları. E tabi Reşat altını aslında fiyat olarak yükselmiş olarak görünse de yüksek enflasyon dahil edildiğinde bile mal değerini koruyor. Ticaretçi / galericilerin bir takımını ahlakları yüzünden son zamanlarda pek sevemiyorum. Aç gözlülük yapan biri en pirim yapan traktörünü bile 1 buçuk senedir satamıyor. Çünkü geçen sene bahar aylarında 150bin yazmışken fiyatı şuan 300e yaklaştırdı. 2.el sektöründe %65 civarında bir fiyat artışı olasa da böyleleri ne kazık atarsam iyi diyor.


Akif tebrik ederim güzel analiz yapmışsın
Nakit varsa iyi kötü bir çiftçeker al kenara koy
Bizde koca 285 vardı yakıtı bidonlarla taşırdık sattık kurtulduk
Eskilerle bu devirde çiftçilik yapmak zor parça fiyatları ve sanayi işciliği ücretleri çok yükseldi
Ford 3000 nin hidrolik sıkıntı farlar yanmıyor direksiyon dönmüyor frenler tutmuyor tek artısı yakıtı az
Geçen anayola çıkacaktım biraz yokuş yukarıydı frene bastım traktör geriye gitmeye başladı vitesi de geçiremedim zaten çekme belgeli fordla trafiğe çıkmak canlı bombayla gezmek gibi birşey oldu
Iyi kötü erkunt var onunla idare ediyoruz

Teşekkürler Celal abi. Dediğin gibi bu zamanda çok fazla sermaye gerekiyor. Ancak çiftçi daha fazla bilgi odaklı çalışmaya başladığı ve verimliliğede önem vermeye başladığı için sermayeyi kazanması daha kolay gibi. Eski traktör konusunda kim müzdarip değil ki, 640 ile ben bir kırık iki çıkık geçinip gidiyoruz bakalım sonumuz nereye varacak :)


Dikey işlemede otla nasıl mücadele edeceğiz

1.işlemede çizel kullanılarak dikey işleme yapılacak bir tarlada kazık köklü bitki varlığı fazla ise işleme başarılı sayılır. Ancak saçak köklü bitki önemli derecede fazla ise pek sayılmaz. Pullukta ise zaman zaman buradaki paylaşımlardan görüyoruz, hatta herkeste eski bir pullukta ve ,ya tam çevirme yapmayan yeni bir pullukta tecrübe etmiştir; yine saçak köklüler canlı kalıyor, ama yinede çizelin saçak köklülerle mücadelesine göre daha başarılı. Ortada bir ROTOVATÖR gerçeği var ( bundan 1-2 sene önce sadece rotovatörle tarla hazırladığım çok oldu, öndeki traktör çekiişli olduktan sonra bacakları indirip önden patlattığımda oldu (öndeki bacakların çok aşınmasına rağmen, iş çıkarıyordu. ) Bu ekipman olduktan sonra ot kalmış , çıkmış bir önemi yok. Bazı bölgelere yeni yeni girdiği için insanlar dikey işlemeye biraz mesafeli. Rotovatörden sonra gene ot çıksa bile herkes ot ilacı kullanıyor zaten, pulluğun uzun vadede bu konuda avantajı yok bu şartlarda bakıldığında; hatta toprağın derinliklerinde çimlenemeyecek tohumları tekrar yüze çıkardıpı için uzun vadede süreklü ot belası oluyor. Dikey işlemede bir kaç sene içinde doğru doz ve zamanda atılan ot ilaçlarıyla tam kontrol sağlanacaktır. Bunların çoğunu ben demiyorum, Bereket TV Bitki Koruma saatinde toprak hazırlığı için yapılmış bir kaç programda profesörler beyan ettiler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Husam1919
Selamlar ahali. Malûm bir kaç günlüğüne bizde kalacak atom karınca. Yol ve kepçede yakıt ölçme fırsatım oldu.

1) Darası 3.5 ton, yükü 5.7 ton; toplamda 9.2ton yağlık ayçiçeğini 25km dolu şekilde 5.vites son gazda ( 39km/h) ana yolda taşındı. Tekrar boş gelindi. Toplamda 50km.

2) Sonra kepçeye geçtim, tuz gölünün yakınlarında koyun ağılları var. Bir kaç sefer yaparak yeni alınan tarlalara çektim. Malum organik madde önemli :)). Yine aynı şekilde aynı römorklarla ( dara 3.5 ton) gittim. Römorkların toplam hacmi 12m³ olduğundan ve taşacak kadar doldurduğumdan 12 tonda üzerinde yük vardı diyebiliriz. Brüt olarak 15.5 ton ediyor. Bizim köyden tuz gölüne doğru giden yolda aşırı bozuk. Traktörlerin gide gele yaptığı yol. Boş giderken 4.vites 20km/h hızla; dolu gelirken römorklar engebeden etkilenmesin diye 2.ve 3.viteste 13-15km hız yaptım. 3 tane eski dere sınırları vardı, hafif rampa gibiydi. Bu yol da 7.5km uzunluğundaydı ve 3 sefer yaptım gidiş geliş olarak. 7.5 x 3 x 2 = 45km yapar.

3) Son olarakta bu römorkların yüklemesini yaptım. Her römork 15dk sürüyordu. Yakıt testinin içinde 6 römork olduğu için kafadan 90dk yükleme için gitti.

Toplamda 95km yol bir dolu bir boş şeklinde taşındı, 36 ton koyun gübresi yüklendi. Toplamda 36 litre yaktı.
Ekli dosyayı görüntüle 52918

Edit:
 

Benzer Konular