Massey Ferguson 255Ep

Resimler ve ekler

  • 5ABBD50A-02B6-4BB5-A58C-988C0CB3D478.jpeg
    5ABBD50A-02B6-4BB5-A58C-988C0CB3D478.jpeg
    58 KB · Görüntüleme: 54
Abi çok teşekkür ederim ya bilgilerin çok kıymetli gerçekten koltuk oturduğunda havalı gibi birşey zaten esniyor bu az veya çok esnemesine yarıyor gibi de diyebilir miyiz
Merhaba abi benim traktörün hiç bir göstergesi çalışmıyor sigortaları bir mi acaba başka bir sorunu mu var acaba bi de sol taraftan motor kapağının altında musluk ve cikle var tabi cikle devre dışı bırakılmış bunlar ne işe yarıyor acaba bilgin var mı bu konuda
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet belek
Merhaba abi benim traktörün hiç bir göstergesi çalışmıyor sigortaları bir mi acaba başka bir sorunu mu var acaba bi de sol taraftan motor kapağının altında musluk ve cikle var tabi cikle devre dışı bırakılmış bunlar ne işe yarıyor acaba bilgin var mı bu konuda
O kadarını bilmiyorum sigorta falan hatırlayamıyorum bi oto elektrikciye göstersen iyi edersin, cikle vs hiç anımsayamadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: ynsky.63
Güle güle kullan herhangi bir eksik görünmüyor, traktör düzgüne benziyor tek dikkatimi çeken el freni bitik gibi duruyordu onun dışında ağırlıklar falan yerinde , dediğim gibi gri gövdeli benim eski traktörün birebir aynısı. Duman atma geç çalışma vs durumlar olursa ucuz yollu üst kapak yaptırırsın bide sekman atarlar kullanır durursun.
 
Güle güle kullan herhangi bir eksik görünmüyor, traktör düzgüne benziyor tek dikkatimi çeken el freni bitik gibi duruyordu onun dışında ağırlıklar falan yerinde , dediğim gibi gri gövdeli benim eski traktörün birebir aynısı. Duman atma geç çalışma vs durumlar olursa ucuz yollu üst kapak yaptırırsın bide sekman atarlar kullanır durursun.
Allah razı olsun abi geç çalışma yok ama hafif duman atıyor sanki
 
  • Beğen
Tepkiler: gocabolulu
Kültivatör, tiller ile çalışmak için çamurluk tarafındaki çeki kolunu kullanırsınız.
İç kol Taşıma konumunda tutuluyor.
Dış kolla derinlik ayarı bulunduktan sonra kol çeki konumunda tutulur.

Hidrolik damper çıkışı için koltuk altındaki basınç vanasından arkaya çıkış alınır.
Liftli kepçe bu çıkışa bağlanır.
Dış kol ile kumanda edilir.
Dış kol yukarı kaldırıldığında önce piston kalkar sonra kollar kalkmaya başlar.
Çeki konumuna getirilirse durur, aşağı konuma getirilirse önce kollar iner sonra piston iner.

Damper çıkış hortumunuz resimde Exit1 konumunda görünüyor.
Exit 1 konumunda damperi kullanmak için iç kol devamlı pompalama yazan kısma getirildiğinde önce hidrolik kollar kalkar sonra pistona verir. Durdurmak için dıştaki kol çeki pozisyonuna getirmek gerekiyor.
Yarım beyin hidrolik pompa bulunduğundan böyle oluyor.
Exit 2 konumunda ise hidrolik kollar kalkmadan piston çalışır.
Tek traktörle malzeme çekeceğimiz zaman ;
Kepçeyi koltuk altından gelen çıkıştaki damper çıkışına takarız ve kullanırız.
Damperli römorku Exit 2 den gelen çıkışa takarız.
Kepçe havada , kollar taşıma ve yukarı pozisyonunda dururken römorkla çapraz gelecek şekilde döneriz.
Römork havaya kalkınca kepçeye çarpmaz.
İç kolu Devamlı pompalama kısmına çekeriz.
Damper kalkar, sona yaklaşınca dış kolu çeki pozisyonuna getiririz, damper durur, dış kolu aşağı pozisyona getirip damperi indiririz.
Dış kolu tekrardan çeki pozisyonuna getiririz, iç kolu Devamlı Pompalama konumunda Taşıma konumuna çekeriz,
Böylelikle hidrolik kollar kepçeyi aşağı salmaz.
Anlıyacağınız damperi kullanmak bayaaa bir zahmetli iştir.
Dış kolu aşağı pozisyonda unutup iç kol Taşıma konumuna çekilirse kepçe düşebilir, çok çok dikkat edilmesi gerekir.
Veyahut imece ile çalışarak kepçeye bir traktör , römorka bir traktör kullanmak daha iyi olabilir.
Ön tekerlerin kontra somunlarının sıkılığını kontrol ediniz.
Alt çekinin 4 adet gövde bağlantı cıvatasını sıkınız, genelde gevşeme yaparlar.
Gaz pedalının küçük boşluğu olabiliyor, cıvatası gevşetilip gaz direk tepki verecek gibi ayarlanabilir.
Traktörün rölanti gaz devri 700 rpm 'dir. 650 rpm olarakta ayarlanabilir.
 
Kültivatör, tiller ile çalışmak için çamurluk tarafındaki çeki kolunu kullanırsınız.
İç kol Taşıma konumunda tutuluyor.
Dış kolla derinlik ayarı bulunduktan sonra kol çeki konumunda tutulur.

Hidrolik damper çıkışı için koltuk altındaki basınç vanasından arkaya çıkış alınır.
Liftli kepçe bu çıkışa bağlanır.
Dış kol ile kumanda edilir.
Dış kol yukarı kaldırıldığında önce piston kalkar sonra kollar kalkmaya başlar.
Çeki konumuna getirilirse durur, aşağı konuma getirilirse önce kollar iner sonra piston iner.

Damper çıkış hortumunuz resimde Exit1 konumunda görünüyor.
Exit 1 konumunda damperi kullanmak için iç kol devamlı pompalama yazan kısma getirildiğinde önce hidrolik kollar kalkar sonra pistona verir. Durdurmak için dıştaki kol çeki pozisyonuna getirmek gerekiyor.
Yarım beyin hidrolik pompa bulunduğundan böyle oluyor.
Exit 2 konumunda ise hidrolik kollar kalkmadan piston çalışır.
Tek traktörle malzeme çekeceğimiz zaman ;
Kepçeyi koltuk altından gelen çıkıştaki damper çıkışına takarız ve kullanırız.
Damperli römorku Exit 2 den gelen çıkışa takarız.
Kepçe havada , kollar taşıma ve yukarı pozisyonunda dururken römorkla çapraz gelecek şekilde döneriz.
Römork havaya kalkınca kepçeye çarpmaz.
İç kolu Devamlı pompalama kısmına çekeriz.
Damper kalkar, sona yaklaşınca dış kolu çeki pozisyonuna getiririz, damper durur, dış kolu aşağı pozisyona getirip damperi indiririz.
Dış kolu tekrardan çeki pozisyonuna getiririz, iç kolu Devamlı Pompalama konumunda Taşıma konumuna çekeriz,
Böylelikle hidrolik kollar kepçeyi aşağı salmaz.
Anlıyacağınız damperi kullanmak bayaaa bir zahmetli iştir.
Dış kolu aşağı pozisyonda unutup iç kol Taşıma konumuna çekilirse kepçe düşebilir, çok çok dikkat edilmesi gerekir.
Veyahut imece ile çalışarak kepçeye bir traktör , römorka bir traktör kullanmak daha iyi olabilir.
Ön tekerlerin kontra somunlarının sıkılığını kontrol ediniz.
Alt çekinin 4 adet gövde bağlantı cıvatasını sıkınız, genelde gevşeme yaparlar.
Gaz pedalının küçük boşluğu olabiliyor, cıvatası gevşetilip gaz direk tepki verecek gibi ayarlanabilir.
Traktörün rölanti gaz devri 700 rpm 'dir. 650 rpm olarakta ayarlanabilir.
Hocam hangi üniversitede görev yapıyorsunuz :):)
 
  • Muhteşem
Tepkiler: The_Hoca
Hocam hangi üniversitede görev yapıyorsunuz :):)
Bizim 50 dönüm kadar Antep fıstığı bahçesi hocam muhtemelen kepçeyle falan çok işimiz olmayacak ağırlıklı kultivatör bazen de ilaçlama için holder kullanacağız.Normal midir bilmiyorum ama traktörümüz boş viteste çalışır durumdayken değişik bi ses yapıyor debriyaja bastığımda düzeliyor sizce normal midir ?Ayrıca yan kolları kaldırdığımda resimde görebiliyor musunuz takım çantasına değiyor.Takım çantası olması gereken yerde mi yoksa orijinal yeri değil mi ? Son olarak 🙈 turbonun çalıştığını veya devreye girdiğini nasıl anlayabilirim?
Hürmetler,saygılar
 
Bizim 50 dönüm kadar Antep fıstığı bahçesi hocam muhtemelen kepçeyle falan çok işimiz olmayacak ağırlıklı kultivatör bazen de ilaçlama için holder kullanacağız.Normal midir bilmiyorum ama traktörümüz boş viteste çalışır durumdayken değişik bi ses yapıyor debriyaja bastığımda düzeliyor sizce normal midir ?Ayrıca yan kolları kaldırdığımda resimde görebiliyor musunuz takım çantasına değiyor.Takım çantası olması gereken yerde mi yoksa orijinal yeri değil mi ? Son olarak 🙈 turbonun çalıştığını veya devreye girdiğini nasıl anlayabilirim?
Hürmetler,saygılar
Kollar çok yukarda ise ses yapabilir sağdaki kolu biraz öne çektiğinde kesilmesi lazım diye düşünüyorum, takım çantası bizimki sol ayak altında biyerdeydi sanırım…
 
  • Beğen
Tepkiler: ynsky.63

Bizim 50 dönüm kadar Antep fıstığı bahçesi hocam muhtemelen kepçeyle falan çok işimiz olmayacak ağırlıklı kultivatör bazen de ilaçlama için holder kullanacağız.Normal midir bilmiyorum ama traktörümüz boş viteste çalışır durumdayken değişik bi ses yapıyor debriyaja bastığımda düzeliyor sizce normal midir ?Ayrıca yan kolları kaldırdığımda resimde görebiliyor musunuz takım çantasına değiyor.Takım çantası olması gereken yerde mi yoksa orijinal yeri değil mi ? Son olarak 🙈 turbonun çalıştığını veya devreye girdiğini nasıl anlayabilirim?
Hürmetler, saygılar
Debriyaja yarım basılırsa önce vites kavraması ayırır, tam basılırsa kuyruk mili kavraması ayırır.
Debriyaj bilyası bozma ihtimali olabilir.
Belki de hiç bir şeyde olmayabilir.
Mazot filtresinin altındaki sac kıvrıntılı yerinden çatlayabiliyor, çatlaksa kaynak gerekir.
Takım çantasının yeri sol çamurluğun arka üst kısmına yakın , sağdaki ışığın tam karşısı gibi olurdu.
Veyahut el freninin alt kısmında olurdu.
Turbonun çalıştığı traktörün sesinden anlaşılır. İnceden bir ses verir.
Traktör, dalgalı yola girince şanzımanda tın tın bir tınlama sesi yapar, bu normaldir.
 
  • Beğen
Tepkiler: ynsky.63

Benzer Konular