Massey Ferguson Fransız 168 Rektefe ve Çizel ile Sürüm


Kıymetli abilerim ve arkadaşlarım, 2020 yılı Mart ayı içerisinde MF Fransız 168 Traktörümüzü rektefe yaptırma kararı aldık. Ancak köyümüzün bağlı olduğu ilçede yıllardır çalıştığımız ve traktörümüzün daha önceki rektefesini ve genel bakımlarını yaptırdığımız ustalarımızla maliyet konusunda anlaşamadık. Bunun üzerine Kayseri'de konuştuğumuz bir usta ile traktörümüzün motor revizyonu, ön takım eksikleri ve kuru sistem olan frenlerinin yağlı sisteme çevrilmesi hususunda anlaştık. Traktörümüz Fransız ve 236 diye tabir edilen motora sahipti ve revizyon sırasında bu motor bir üst piston çapına sahip olan 248 motora çevrildi (236 ve 248 motor arasındaki piston çapı ölçü farklarını net bilmiyorum ancak 236'dan 248'e geçerken piston çapının bir miktar arttığını ve mazot pompa ayarının ona göre değiştiğini söyleyebilirim). Frenleri yağlı sisteme çevrildi, ön takım bakımları yapıldı ve elektrik tesisatı marş ve şarj dinamoları dahil büyük oranda yenilendi. Bütün bu işlemler ve 125 km gidiş 125 km dönüş çekici ücreti ve alınan bütün parçalar dahil maliyet ise 13000 TL gibi bir rakama halloldu. Bu konuyla alakalı olarak tecrübelerinden ve bilgilerinden faydalandığım @nailyetek abime ayrıca çok teşekkür ederim. Şimdide rektefe sonrası ilk marş ve ilk çizel sürüm videolarını sizlerle paylaşıyorum. ( videolarda düzenleme yapma fırsatım olmadı kusuruma bakmayın lütfen :) )





 
236 Blok Motor 248 Blok Motora nasıl çevrildi ? 236 İnçKüp = 3865 CC motordur. 248 İnçKüp = 4062 CC motordur. 236/248 Ölçüler eski ingiliz ölçüsü Cupİng diye geçer. Yani İngiliz Parmağı olan 1İnç= 2,54 Cm'nin İnç cinsinden Küpü yada kapa bir söylemle Mikaptırr. Santimetre Küp CC ise tarife gerek yok. Burada motorların çevrilmesi zor bir şey, kabul edelim ki çevirdin ruhsata nasıl işleteceksin ? Araç Muayene ye nasıl gireceksin ? Yapılan değişikliği Mühendisler odasına göstermen lazım, buradan alacağın rapora istinaden ruhsa da anca işlersin.
236.png
 
  • Beğen
Tepkiler: berat.yzn
236 Blok Motor 248 Blok Motora nasıl çevrildi ? 236 İnçKüp = 3865 CC motordur. 248 İnçKüp = 4062 CC motordur. 236/248 Ölçüler eski ingiliz ölçüsü Cupİng diye geçer. Yani İngiliz Parmağı olan 1İnç= 2,54 Cm'nin İnç cinsinden Küpü yada kapa bir söylemle Mikaptırr. Santimetre Küp CC ise tarife gerek yok. Burada motorların çevrilmesi zor bir şey, kabul edelim ki çevirdin ruhsata nasıl işleteceksin ? Araç Muayene ye nasıl gireceksin ? Yapılan değişikliği Mühendisler odasına göstermen lazım, buradan alacağın rapora istinaden ruhsa da anca işlersin.
Ekli dosyayı görüntüle 46654
Aşınmış olan 236 piston gömlekleri yenisiyle degismedi blok 248 piston çapına gore işlem gördü çap büyüdü sadece Mehmet abi teknik olarak bildiğim bu sekilde yeni uygulanan bir durum degil bi cok defa yapmış bu usta bu isi garantide veriyor ona güvenerek uyguladik birazda. Ayrıca 1976 model traktör zaten emisyon degerlerini sağlayacak yeni nesil bi motora sahip değil zaten muayeneye girince de piston çapına kimse bakmıyor onemli olan sase numarasi degil midir oda ayni zaten, muayenede baktiklari frenleri tepe lambası sinyalleri yani trafiği ve sürücüyü tehlikeye düşürme ihtimali olabilecek eksik donanimlar bu yuzden resmi bi işleme gerek yok aslinda bence. Saygılar abi.
 
Aşınmış olan 236 piston gömlekleri yenisiyle degismedi blok 248 piston çapına gore işlem gördü çap büyüdü sadece Mehmet abi teknik olarak bildiğim bu sekilde yeni uygulanan bir durum degil bi cok defa yapmış bu usta bu isi garantide veriyor ona güvenerek uyguladik birazda. Ayrıca 1976 model traktör zaten emisyon degerlerini sağlayacak yeni nesil bi motora sahip değil zaten muayeneye girince de piston çapına kimse bakmıyor onemli olan sase numarasi degil midir oda ayni zaten, muayenede baktiklari frenleri tepe lambası sinyalleri yani trafiği ve sürücüyü tehlikeye düşürme ihtimali olabilecek eksik donanimlar bu yuzden resmi bi işleme gerek yok aslinda bence. Saygılar abi.
Yazdığın yazının altını o yüzden çizdim. Demek ki motor aynı motor üzeride çalışma yapılmış. Güle güle kullan.
 

236 Blok Motor 248 Blok Motora nasıl çevrildi ? 236 İnçKüp = 3865 CC motordur. 248 İnçKüp = 4062 CC motordur. 236/248 Ölçüler eski ingiliz ölçüsü Cupİng diye geçer. Yani İngiliz Parmağı olan 1İnç= 2,54 Cm'nin İnç cinsinden Küpü yada kapa bir söylemle Mikaptırr. Santimetre Küp CC ise tarife gerek yok. Burada motorların çevrilmesi zor bir şey, kabul edelim ki çevirdin ruhsata nasıl işleteceksin ? Araç Muayene ye nasıl gireceksin ? Yapılan değişikliği Mühendisler odasına göstermen lazım, buradan alacağın rapora istinaden ruhsa da anca işlersin.
Ekli dosyayı görüntüle 46654
Sen ne diyon dayi Allah aşkına ya ne bilmiş milletiz ya
 
Kıymetli abilerim ve arkadaşlarım, 2020 yılı Mart ayı içerisinde MF Fransız 168 Traktörümüzü rektefe yaptırma kararı aldık. Ancak köyümüzün bağlı olduğu ilçede yıllardır çalıştığımız ve traktörümüzün daha önceki rektefesini ve genel bakımlarını yaptırdığımız ustalarımızla maliyet konusunda anlaşamadık. Bunun üzerine Kayseri'de konuştuğumuz bir usta ile traktörümüzün motor revizyonu, ön takım eksikleri ve kuru sistem olan frenlerinin yağlı sisteme çevrilmesi hususunda anlaştık. Traktörümüz Fransız ve 236 diye tabir edilen motora sahipti ve revizyon sırasında bu motor bir üst piston çapına sahip olan 248 motora çevrildi (236 ve 248 motor arasındaki piston çapı ölçü farklarını net bilmiyorum ancak 236'dan 248'e geçerken piston çapının bir miktar arttığını ve mazot pompa ayarının ona göre değiştiğini söyleyebilirim). Frenleri yağlı sisteme çevrildi, ön takım bakımları yapıldı ve elektrik tesisatı marş ve şarj dinamoları dahil büyük oranda yenilendi. Bütün bu işlemler ve 125 km gidiş 125 km dönüş çekici ücreti ve alınan bütün parçalar dahil maliyet ise 13000 TL gibi bir rakama halloldu. Bu konuyla alakalı olarak tecrübelerinden ve bilgilerinden faydalandığım @nailyetek abime ayrıca çok teşekkür ederim. Şimdide rektefe sonrası ilk marş ve ilk çizel sürüm videolarını sizlerle paylaşıyorum. ( videolarda düzenleme yapma fırsatım olmadı kusuruma bakmayın lütfen :) )





Yuvarlak kovandan köşeye mi cevirdin ustam
 
Kıymetli abilerim ve arkadaşlarım, 2020 yılı Mart ayı içerisinde MF Fransız 168 Traktörümüzü rektefe yaptırma kararı aldık. Ancak köyümüzün bağlı olduğu ilçede yıllardır çalıştığımız ve traktörümüzün daha önceki rektefesini ve genel bakımlarını yaptırdığımız ustalarımızla maliyet konusunda anlaşamadık. Bunun üzerine Kayseri'de konuştuğumuz bir usta ile traktörümüzün motor revizyonu, ön takım eksikleri ve kuru sistem olan frenlerinin yağlı sisteme çevrilmesi hususunda anlaştık. Traktörümüz Fransız ve 236 diye tabir edilen motora sahipti ve revizyon sırasında bu motor bir üst piston çapına sahip olan 248 motora çevrildi (236 ve 248 motor arasındaki piston çapı ölçü farklarını net bilmiyorum ancak 236'dan 248'e geçerken piston çapının bir miktar arttığını ve mazot pompa ayarının ona göre değiştiğini söyleyebilirim). Frenleri yağlı sisteme çevrildi, ön takım bakımları yapıldı ve elektrik tesisatı marş ve şarj dinamoları dahil büyük oranda yenilendi. Bütün bu işlemler ve 125 km gidiş 125 km dönüş çekici ücreti ve alınan bütün parçalar dahil maliyet ise 13000 TL gibi bir rakama halloldu. Bu konuyla alakalı olarak tecrübelerinden ve bilgilerinden faydalandığım @nailyetek abime ayrıca çok teşekkür ederim. Şimdide rektefe sonrası ilk marş ve ilk çizel sürüm videolarını sizlerle paylaşıyorum. ( videolarda düzenleme yapma fırsatım olmadı kusuruma bakmayın lütfen :) )





Geçmiş olsun güle güle kullan kaç model, rektefiye diğer masraflar çok yüksek
yedek parçaları bu kadarmı pahalı MF nun
mukayese etmek için söylemiyorum ben yalnız motoru rektefiye ettirdim şubata ENTER 654 S i 4 silindir,
hidrolik basınç pompası dahil yedek parçalar 2500 tl tutu marjın bakımı ve usta 1750 aldı,
bol bereket olsun .
 
  • Beğen
Tepkiler: h.ilerigiden
Sen ne diyon dayi Allah aşkına ya ne bilmiş milletiz ya
Neden Bu şekilde hitap ediyorsun ? Bilmediğin bir şey varsa usulüne göre sor, bildiğin bir şey varsa da bilgi belge mahiyetinde usuluna göre dile getir. Her ölçünün küpü vardır. İnç in küpüde 2,54 cmX2,54 cmX 2,54 cm=? İngiliz ölçüsü olan İncin Küpünede Cuping denir okunuşuda Kuping 'dir anlamıda İncKüpdür. CC olarak verilen santimetre Küp Küpİnçe bölersen halk dil,inde Blok Motor denilen sayıyı bulursun. Blok Motoru bu sayıya da çarparsan Santimetre Küpünü yani CC deniliyor ya bunu bulursun. Altı üstü bir Çeviri işlemidir. Bunun Az BİLMİŞ ile ilgisi yoktur. KARAMANLI Mustafab70 üyeli arkadaşımız..... Anlamadığın veya merak ettiğin husus varsa da Özelden de sorabilirsin.
 
Son düzenleme:
Aşınmış olan 236 piston gömlekleri yenisiyle degismedi blok 248 piston çapına gore işlem gördü çap büyüdü sadece Mehmet abi teknik olarak bildiğim bu sekilde yeni uygulanan bir durum degil bi cok defa yapmış bu usta bu isi garantide veriyor ona güvenerek uyguladik birazda. Ayrıca 1976 model traktör zaten emisyon degerlerini sağlayacak yeni nesil bi motora sahip değil zaten muayeneye girince de piston çapına kimse bakmıyor onemli olan sase numarasi degil midir oda ayni zaten, muayenede baktiklari frenleri tepe lambası sinyalleri yani trafiği ve sürücüyü tehlikeye düşürme ihtimali olabilecek eksik donanimlar bu yuzden resmi bi işleme gerek yok aslinda bence. Saygılar abi.
Hayırlı olsun, gayet güzel olmuş.
Motor hacmi, 212 ci (cüphe-inch) olan modellerde , 248 ci şeklinde rektefiye edilebilir.
Traktör boyu kısa olduğundan fazla şahlanmaya sebep olur, ara şanzıman kullanmak gerekir.
Muayeneden geçmede bir sıkıntı olmaz.MF 265 i yıllarca bu şekilde kullananlar var.
Egzozun alt kısmında 5 cm lik dökümden ara uzatma aparatı var, takılırsa egzoz kaportadan 5 cm aralanıyor, kaportanın boyasını sıcaktan soldurmaz.
Kolay gelsin.
 
Hayırlı olsun. Bizde mf 168 var 1976 model sıfır alınmış yurt dışından getirilmiş. orjinal 248 perkins motor ara şanzumanlı sürat dişliside var traktör eğer bizimki ile aynı verimi alabilirsen ayrı bi heyecan veriyor. 8105 tümosan var mf nin verdiği heyecanı vermiyor 🙂👍 güle güle kullanın.
 
  • Beğen
Tepkiler: murat1919
Yuvarlak kovandan köşeye mi cevirdin ustam

Yok hayır zaten köşeli kovandı ayna mahruti' ler değişti balata ve balata sacı ilave oldu fren sistemine.

Geçmiş olsun güle güle kullan kaç model, rektefiye diğer masraflar çok yüksek
yedek parçaları bu kadarmı pahalı MF nun
mukayese etmek için söylemiyorum ben yalnız motoru rektefiye ettirdim şubata ENTER 654 S i 4 silindir,
hidrolik basınç pompası dahil yedek parçalar 2500 tl tutu marjın bakımı ve usta 1750 aldı,
bol bereket olsun .

Teşekkürler sağolun. Traktör 1976 model. yukarıda oldukça detaylı yazdım çekicisine ustanın el emeğine kadar her şey dahil maliyet bu oldu :)

Burak kabin maliyeti ne kadar oldu biraz bilgilendirebilir misiniz

Kabin zaten vardı 2016 kasımda takıldı o zaman 5200 tl gibi maliyeti oldu kabinin.

Hayırlı olsun, gayet güzel olmuş.
Motor hacmi, 212 ci (cüphe-inch) olan modellerde , 248 ci şeklinde rektefiye edilebilir.
Traktör boyu kısa olduğundan fazla şahlanmaya sebep olur, ara şanzıman kullanmak gerekir.
Muayeneden geçmede bir sıkıntı olmaz.MF 265 i yıllarca bu şekilde kullananlar var.
Egzozun alt kısmında 5 cm lik dökümden ara uzatma aparatı var, takılırsa egzoz kaportadan 5 cm aralanıyor, kaportanın boyasını sıcaktan soldurmaz.
Kolay gelsin.

Teşekkür ederim hocam sağ olun. Egzos uzatmasıda mantıklı geldi ona bakayım :)

Hayirli olsun kardes. Bende seninkine benzer fiat 480 mi rektefe ettim

Teşekkür ederim. Sizin ki de hayırlı olsun kazasız belasız kullanın inşallah :)

Hayırlı olsun. Bizde mf 168 var 1976 model sıfır alınmış yurt dışından getirilmiş. orjinal 248 perkins motor ara şanzumanlı sürat dişliside var traktör eğer bizimki ile aynı verimi alabilirsen ayrı bi heyecan veriyor. 8105 tümosan var mf nin verdiği heyecanı vermiyor 🙂👍 güle güle kullanın.

Teşekkür ederim :) Bizimki de aynı şekilde 1976 model ve sürat dişlisi var. NH td serisi, Case jx maxpro, Case jxc, Tümosan klasik seri yeni model anlamında hepsine bindim, kullandım sonuçta yeni makineler konforu gücü vs. tartışılmaz ama 68'in tadı ve yeri ayrı :)
 

Kıymetli abilerim ve arkadaşlarım, 2020 yılı Mart ayı içerisinde MF Fransız 168 Traktörümüzü rektefe yaptırma kararı aldık. Ancak köyümüzün bağlı olduğu ilçede yıllardır çalıştığımız ve traktörümüzün daha önceki rektefesini ve genel bakımlarını yaptırdığımız ustalarımızla maliyet konusunda anlaşamadık. Bunun üzerine Kayseri'de konuştuğumuz bir usta ile traktörümüzün motor revizyonu, ön takım eksikleri ve kuru sistem olan frenlerinin yağlı sisteme çevrilmesi hususunda anlaştık. Traktörümüz Fransız ve 236 diye tabir edilen motora sahipti ve revizyon sırasında bu motor bir üst piston çapına sahip olan 248 motora çevrildi (236 ve 248 motor arasındaki piston çapı ölçü farklarını net bilmiyorum ancak 236'dan 248'e geçerken piston çapının bir miktar arttığını ve mazot pompa ayarının ona göre değiştiğini söyleyebilirim). Frenleri yağlı sisteme çevrildi, ön takım bakımları yapıldı ve elektrik tesisatı marş ve şarj dinamoları dahil büyük oranda yenilendi. Bütün bu işlemler ve 125 km gidiş 125 km dönüş çekici ücreti ve alınan bütün parçalar dahil maliyet ise 13000 TL gibi bir rakama halloldu. Bu konuyla alakalı olarak tecrübelerinden ve bilgilerinden faydalandığım @nailyetek abime ayrıca çok teşekkür ederim. Şimdide rektefe sonrası ilk marş ve ilk çizel sürüm videolarını sizlerle paylaşıyorum. ( videolarda düzenleme yapma fırsatım olmadı kusuruma bakmayın lütfen :) )





 
Kıymetli abilerim ve arkadaşlarım, 2020 yılı Mart ayı içerisinde MF Fransız 168 Traktörümüzü rektefe yaptırma kararı aldık. Ancak köyümüzün bağlı olduğu ilçede yıllardır çalıştığımız ve traktörümüzün daha önceki rektefesini ve genel bakımlarını yaptırdığımız ustalarımızla maliyet konusunda anlaşamadık. Bunun üzerine Kayseri'de konuştuğumuz bir usta ile traktörümüzün motor revizyonu, ön takım eksikleri ve kuru sistem olan frenlerinin yağlı sisteme çevrilmesi hususunda anlaştık. Traktörümüz Fransız ve 236 diye tabir edilen motora sahipti ve revizyon sırasında bu motor bir üst piston çapına sahip olan 248 motora çevrildi (236 ve 248 motor arasındaki piston çapı ölçü farklarını net bilmiyorum ancak 236'dan 248'e geçerken piston çapının bir miktar arttığını ve mazot pompa ayarının ona göre değiştiğini söyleyebilirim). Frenleri yağlı sisteme çevrildi, ön takım bakımları yapıldı ve elektrik tesisatı marş ve şarj dinamoları dahil büyük oranda yenilendi. Bütün bu işlemler ve 125 km gidiş 125 km dönüş çekici ücreti ve alınan bütün parçalar dahil maliyet ise 13000 TL gibi bir rakama halloldu. Bu konuyla alakalı olarak tecrübelerinden ve bilgilerinden faydalandığım @nailyetek abime ayrıca çok teşekkür ederim. Şimdide rektefe sonrası ilk marş ve ilk çizel sürüm videolarını sizlerle paylaşıyorum. ( videolarda düzenleme yapma fırsatım olmadı kusuruma bakmayın lütfen :) )





Hayırlı olsun kardeşim kayseri de hangi usta yaptırdınız motoru yardımcı olabilir misin
 

Benzer Konular